Szkoda tylko, ze nie prawo unijne a krajowe reguluje wysokosc podatku akcyzowego czy w ogole jego istnienie

To akurat PL i NL maja ze soba wspolnego - wieksza akcyze na duze pojemnosci - w DE w ogole czegos takiego nie ma. Z tego ci mi wiadomo to wlasnie tylko PL i NL maja dodatkowa akcyze na auto sprowadzone z kraju czlonkowskigo...
probowalem kiedys wytlumaczyc niemcom jaka jest roznica miedzy podatkiem a akcyza - tylko krecili glowami a stojacy obok holender zrozumial od razu...
Prawa jazdy sie w NL nie wyrabia - wyrobic to mozna od nowa. Wymienia sie je z obowiazkiem oddania starego. Problem zaczyna sie dla osbob przebywajacych po kilka miesiecy
w roku na teretorium kilku krajow. Po szesciu miesiacach kaza niby prawo jazdy wymienic a co jak potrzebujemy pojechac spowrotem do np. PL na pare miesiecy i zaraz wrocic?
I tak nie mozna od kogos pozyczyc auta i nikomu tez pozyczyc swojego nie mozna z inna rejestracja - a dwoch blankietow nie pozwalaja miec. Sasiedzi z przyzzjemnoscia na ciebie
donosza, ze ponad 6 miesiecy mieszkasz i nadal masz PL blache - dostajesz nakaz natychmiastowej rejestracji i ponad 1k€ kary od sadu. Przerejestrujesz auto i pojedziesz na chwile
do PL i nikt tym teoretycznie jezdzic poza toba nie moze. W PL bedac polakiem z wymienionym prawem czasem nawet nie wynajmiesz samochodu bo jestes w swietle prawa cudzoziemiec i zadaja od ciebie chorych kaucji. Majac PL dowod osobosty jadac autem na PL blachach dostajesz mandat i musisz oplacic go gotowka bo decyduje o tym prawo jazdy...chociaz tyle, ze punktow nie moga dac a zawsze chca i tak...takie male ciekawostki "Z PRAKTYKI"...
Sa dwa sposoby na posiadanie DWOCH blankietow. Jeden to mowic, ze sie nia ma prawa jazdy na wymiane i zrobic drugie prawko od podstaw w innych kraju - legalne i sprawdzone.
Jest jeszcze drugi sposob osobiscie przetestowany i z tego co wiem przez mnie nawet wymyslony...jest to nie do konca zgodne z prawem wiec przemilcze
