cześć,
tak jak kolega wspomniał, nie wiadomo co będzie z akcyzą.
Teraz auta na aukcjach schodzą troszkę drozej ze względu że sezon już tuż tuż.
za 2011-12 (przedlift) który nie jest gruzem trzeba dać minimum 2k $ w base i od ok 2,5k$ w premium.
za 2013-14 - od ok 3k$ za base, 3,5k$ za premium. I to są raczej okazje. oczywiście jeżeli ktoś ma wymagania żeby poduszki nie wystrzeliły, run & drive i w zasadzie tylko lekko przerysowane drzwi nic więcej to podane ceny powyżej x2 lub x3. + opłaty aukcyjne. Tylko wtedy trzeba pamiętać że od kwoty zakupowej + transport płacimy cło 10% + vat 19% w DE. Jeżeli auto jest bardzo lekko uszkodzone to czeka Cie również wysoka akcyza bo Rzeczoznawca nie ma jak zejść z wartości i wtedy od tego co wyceni 18,6%.
Następnie naprawa i można śmigać. 2011-12 jeżeli uderzony przodem to części typu zderzak, maska, lampy ok 2 razy tańsze niż 2013-14 natomiast pozostałe (poza lampami w 2011-12 dużo tańsze) cześci w zbliżonej cenie (drzwi, błotniki, poszycia błotników, klapa).
za rok myśle że ceny będę dość podobne bo już są niskie.
Dodam jeszcze że jeżeli decydujesz sie na import to będzie taniej, ale kupujesz ze zdjęć - a nawet zdjęcia potrafia się różnic ze stanem faktycznym.
Poza tym auto mogą ci uszkodzić w transporcie (można transport ubezpieczyć i dochodzić swoich praw). Bez ryzyka nie ma zabawy

lub możesz kupić w PL gdzie będzie troche drożej ale możesz dotknąć popatrzeć obejrzeć itd.