Wcześniej można powiedzieć "żywcem" je wrzucał, a dokładnie jeden. Chodzi tu o silnik SVT Cobra 4V DOHC 4.6L V8, z którego osiągnięto 806KM. Ten silnik w modelu CCR ustanowił Rekord Guinness'a prędkości, pędząc 241 mph (388 km/h). Zdetronizował samego McLaren'a F1.
Został on pobity dopiero przez Veyron'a ale jak wiemy tam siedzą dwie jednostki V8 Audi czyli V16
 Veyron został pobity przez Venom'a z silnikiem GM. Ameryka górą!
 Veyron został pobity przez Venom'a z silnikiem GM. Ameryka górą!   
 Skoro mowa o takim działaniu to V12 Aston Martin'a to nic innego jak Fordowska jednostka V6 Duratec x2.
Co ciekawe Koenigsegg silnik Cobry "doładował" nie Eaton'em, nie Whipple'm, nie Paxton'm, nie Vortech'em, a nawet nie Kenne Bell'em.
Koenigsegg zrobił to przy pomocy kompresora duńskiej firmy Rotrex.
Jest też specjalna wersja Koenigsegg CCR z Niemiec. Niemiecki tuner EDO Competition zwiększył moc na 891KM co pozwoliło pierwszą setkę osiągnąć już w 3.2 sekundy oraz 300km/h w 23s.
Jeśli ktoś z Mustangowców GT-kowców chce spróbować kompresora Rotrex to obecnie firma ta sprzedaje model do silnika 3V SOHC 4.6 V8 http://www.rotrex.com/Home/Supercharger ... 94385320aa
Warto bo to produkt europejski czyli bez cła no i jaki prestiż

A tak wygląda 4.6 4V Cobry w Koenigsegg. Prawie jak w mojej Cobrze
 
 

 
			



 
 