Kolektor dolotowy od Ford Racing do GT S197

O mustangu i o nas

Moderator: Hans

Awatar użytkownika
Dark Red
Forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2008-07-31, 23:54
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Dark Red

Kolektor dolotowy od Ford Racing do GT S197

Post autor: Dark Red » 2012-04-17, 22:41

Dzisiaj pierwsza przymiarka FRPP Intake manifold, dalsza relacja wkrótce.
Załączniki
dolot.JPG


1968 Coupe 6-cyl. / 2005 V8: Boost Brothers LT, FRPP Hot Rod cams & Intake, GT500 TB, H&R stabilizers, J&M LCA, Metco UCA, Spohn panhard bar, UPR CAI, line lock, Brembo 14" brakes, Seibon carbon hood, 18" shelby rims, 4.10 gears

Awatar użytkownika
Stachu_xjr
Forumowicz
Posty: 1285
Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
Model: GT 2016
Silnik: V8 5.0

Re: Kolektor dolotowy od Ford Racing do GT S197

Post autor: Stachu_xjr » 2012-04-17, 22:45

Ten kolektor jest pusty w środku nie ma przepustnic ?



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: Kolektor dolotowy od Ford Racing do GT S197

Post autor: AluStar » 2012-04-17, 22:47

Stachu_xjr pisze:Ten kolektor jest pusty w środku nie ma przepustnic ?
przepustnica jest mocowana od czola - jak by dzialal ?
http://www.carcraft.com/techarticles/cc ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Obrazek



Awatar użytkownika
Stachu_xjr
Forumowicz
Posty: 1285
Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
Model: GT 2016
Silnik: V8 5.0

Re: Kolektor dolotowy od Ford Racing do GT S197

Post autor: Stachu_xjr » 2012-04-17, 22:49

:przestraszony: nie chodzi mi o tą tylko o przepustnice które są montowane w Stockowym kolektorze w środku



Awatar użytkownika
Dark Red
Forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2008-07-31, 23:54
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Dark Red

Re: Kolektor dolotowy od Ford Racing do GT S197

Post autor: Dark Red » 2012-04-17, 22:51

Stachu_xjr pisze:Ten kolektor jest pusty w środku nie ma przepustnic ?
Pusty tak samo jak delete plates, nie ma tych 8 małych przepustnic, czy zamontowałeś delete plates ?

http://www.americanmuscle.com/ford-raci ... ifold.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostatnio zmieniony 2012-04-17, 22:53 przez Dark Red, łącznie zmieniany 1 raz.


1968 Coupe 6-cyl. / 2005 V8: Boost Brothers LT, FRPP Hot Rod cams & Intake, GT500 TB, H&R stabilizers, J&M LCA, Metco UCA, Spohn panhard bar, UPR CAI, line lock, Brembo 14" brakes, Seibon carbon hood, 18" shelby rims, 4.10 gears

Awatar użytkownika
Dark Red
Forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2008-07-31, 23:54
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Dark Red

Re: Kolektor dolotowy od Ford Racing do GT S197

Post autor: Dark Red » 2012-04-17, 22:58

Ja mam przepustnicę od GT 500, dorobiłem do niej adapter, chciałem dzisiaj podmienić silnik od stockowej i Zonk, nie pasuje bo GT 500 ma wałek okrągły a GT sfrezowany na płasko z jednej strony :(. Nie wiem czy Tobie coś pomoże przepustnica od GT 500 bo masz kompresor, który dmucha prze stockowa przepustnicę.


1968 Coupe 6-cyl. / 2005 V8: Boost Brothers LT, FRPP Hot Rod cams & Intake, GT500 TB, H&R stabilizers, J&M LCA, Metco UCA, Spohn panhard bar, UPR CAI, line lock, Brembo 14" brakes, Seibon carbon hood, 18" shelby rims, 4.10 gears

Awatar użytkownika
Dark Red
Forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2008-07-31, 23:54
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Dark Red

Re: Kolektor dolotowy od Ford Racing do GT S197

Post autor: Dark Red » 2012-04-17, 23:08

Tak wygląda fabryczny kolektor, który ma 8 przepustnic, delete plates lub FRPP intake eliminuje te przepustnice i daje więcej mocy.
Załączniki
stock intake.JPG


1968 Coupe 6-cyl. / 2005 V8: Boost Brothers LT, FRPP Hot Rod cams & Intake, GT500 TB, H&R stabilizers, J&M LCA, Metco UCA, Spohn panhard bar, UPR CAI, line lock, Brembo 14" brakes, Seibon carbon hood, 18" shelby rims, 4.10 gears

Awatar użytkownika
Stachu_xjr
Forumowicz
Posty: 1285
Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
Model: GT 2016
Silnik: V8 5.0

Re: Kolektor dolotowy od Ford Racing do GT S197

Post autor: Stachu_xjr » 2012-04-17, 23:09

no i zwiększa spalanie :D podobno



Awatar użytkownika
Dark Red
Forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2008-07-31, 23:54
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Dark Red

Re: Kolektor dolotowy od Ford Racing do GT S197

Post autor: Dark Red » 2012-04-17, 23:11

Stachu_xjr pisze:no i zwiększa spalanie :D podobno
tak zwiększa spalanie i max obroty
Czy masz większe kolanko do przepustnicy Gt 500 ?


1968 Coupe 6-cyl. / 2005 V8: Boost Brothers LT, FRPP Hot Rod cams & Intake, GT500 TB, H&R stabilizers, J&M LCA, Metco UCA, Spohn panhard bar, UPR CAI, line lock, Brembo 14" brakes, Seibon carbon hood, 18" shelby rims, 4.10 gears

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Kolektor dolotowy od Ford Racing do GT S197

Post autor: caniggia » 2012-04-18, 09:40

Do tego kolektora trzeba przeprogramować sterownik tak samo jak do delete plates, te przepustnice to nie są przepustnice:)
Darkred, jak będziesz zamawiał, to CMCV Delete musi być w programie.



Awatar użytkownika
adasko74
Forumowicz
Posty: 859
Rejestracja: 2009-10-28, 21:22
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: sonic blue

Re: Kolektor dolotowy od Ford Racing do GT S197

Post autor: adasko74 » 2012-04-18, 10:44

ile moze dac koni taki kolektor razem z delete plates , walkami ,przepustnica.??..robil ktos juz pomiar..?..bo kolektor to chyba 700$ + walki 800$+przepustnica 200$ + delete paltes 200$ +strojenie z klocka ;) czy sie kalkuluje?? robil ktos pomiar na tych gratach?



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Kolektor dolotowy od Ford Racing do GT S197

Post autor: caniggia » 2012-04-18, 10:55

adasko74 pisze:ile moze dac koni taki kolektor razem z delete plates , walkami ,przepustnica.??..robil ktos juz pomiar..?..bo kolektor to chyba 700$ + walki 800$+przepustnica 200$ + delete paltes 200$ +strojenie z klocka ;) czy sie kalkuluje?? robil ktos pomiar na tych gratach?
Wątpię aby ktoś robił na identycznym:)
Darkred robił już z wałkami, chyba coś koło 360 koni mu wyszło na inercji 4x4 z tego co w temacie hamownia wyczytałem, ale na fabrycznej przepustnicy i fabrycznym kolektorze z CMCV, więc jest szansa, ze na obciążeniowej wyszłoby więcej.

Kwestia kalkulacji, to rzecz względna, zależy co się oczekuje, jeżeli ktoś nie chce robić FI to nie ma alternatywy, bo jak to policzysz, to jest to 1/3 ceny kompresora bez montażu i powiedzmy że daje 1/3 do 1/2 jego mocy (też zależy jakiego), więc przelicznik konia na zł wcale nie jest zły. Gorszy dla kompresora zaczyna wychodzić jak pozostałe podzespoły w aucie przestają dawać rady.
Problem jest jeden, ze jak się chce iść FI, to większość wydanej kasy idzie na marne, albo trzeba to odsprzedać, bo się większość nie nadaje. Ale jak ktoś o kompresorze nie marzy, to nie ma wyjścia.



Awatar użytkownika
Dark Red
Forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2008-07-31, 23:54
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Dark Red

Re: Kolektor dolotowy od Ford Racing do GT S197

Post autor: Dark Red » 2012-04-18, 12:24

caniggia pisze:Do tego kolektora trzeba przeprogramować sterownik tak samo jak do delete plates, te przepustnice to nie są przepustnice:)
Darkred, jak będziesz zamawiał, to CMCV Delete musi być w programie.
W moim programatorze SCT jest opcja CMCV Delete , ale z tego co się dowiedziałem trzeba by korygować mapy do silnika.


1968 Coupe 6-cyl. / 2005 V8: Boost Brothers LT, FRPP Hot Rod cams & Intake, GT500 TB, H&R stabilizers, J&M LCA, Metco UCA, Spohn panhard bar, UPR CAI, line lock, Brembo 14" brakes, Seibon carbon hood, 18" shelby rims, 4.10 gears

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Kolektor dolotowy od Ford Racing do GT S197

Post autor: caniggia » 2012-04-18, 12:53

jeżeli używasz programu canned tune, czyli nie kupowałeś żadnego customowego, to możesz tej opcji użyć, jeżeli natomiast masz customowy program, to musisz zamówić u tunera taką modyfikację.
ona przestawia parametry wałków i zapłonu.



Awatar użytkownika
Dark Red
Forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2008-07-31, 23:54
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Dark Red

Re: Kolektor dolotowy od Ford Racing do GT S197

Post autor: Dark Red » 2012-04-18, 13:09

W przyszłości zawsze można zainstalować kompresor odśrodkowy do tego kolektora, w przypadku kompresora śrubowego kolektor będzie zbędny.


1968 Coupe 6-cyl. / 2005 V8: Boost Brothers LT, FRPP Hot Rod cams & Intake, GT500 TB, H&R stabilizers, J&M LCA, Metco UCA, Spohn panhard bar, UPR CAI, line lock, Brembo 14" brakes, Seibon carbon hood, 18" shelby rims, 4.10 gears

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż”