rodzaje paliw

O mustangu i o nas

Moderatorzy: Hans, Hans

Awatar użytkownika
sławekw
Forumowicz
Posty: 809
Rejestracja: 2010-04-19, 21:19
Kontakt:

rodzaje paliw

Post autor: sławekw » 2010-06-08, 18:16

Nie znalazłem na forum, więc zamieszczam. Może się kiedyś komuś przyda :)

Jeżeli już gdzieś jest to sorry za spam

Jak wiecie oznaczenia paliw w USA i w Europie trochę się różnią. Chodzi tylko o oznaczenia. W stanach używają normy PON a w Europie RON.

Odpowiednie oznaczenia:

RON PON
90 86.6
92 88.5
95 91
96 92
98 94
100 95.8
105 100
110 104.5

Każdy silnik ma przypisane odpowiednie paliwo. Znaczy o określonej liczbie oktanowej. Trzeba pamiętać, że wyższa liczba oktanowa nie zawsze znaczy zwiększenie mocy silnika, ale na pewno oznacza większą temperaturę potrzebną do zapłonu mieszanki w komorze spalania oraz większą temperaturę spalania.
Jeżeli np. silnik niezbyt radzi sobie na mieszance 95 oktanów nie znaczy, że poradzi lobie lepiej na mieszance 98 oktanów.

Tyle wiem z zajęć, jeżeli ktoś zna się na tym lepiej niż ja, fajnie by było jakby się wypowiedział, też chętnie skorzystam z wiedzy bardziej doświadczonych :padam:



Kuba
Członek Honorowy MKP
Posty: 1139
Rejestracja: 2008-12-18, 15:43
Model: S281 SC
Silnik: inny V8
Kolor: Wściekle czerwony
Lokalizacja:: Tak po środku.

Post autor: Kuba » 2010-06-08, 22:25

Dobra rzecz , to teraz jeszcze rozszyfruj jaką liczbę oktanową wg PON mają paliwa o następujących nazwach:

Regular Unleaded
Plus Unleaded
Premium Unleaded.

Na pompach zamiast liczby oktanowej są podawane te nazwy i fajnie byłoby wiedzieć coś więcej na temat liczby oktanów. Ale nie z wikipedii.



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2010-06-08, 22:32

Tadi, Jak możesz opisz te oktany kaloryczność i co tam jeszcze masz może się przydać
:padam: :padam: :padam:


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Tadi
Forumowicz
Posty: 140
Rejestracja: 2010-05-21, 21:05
Kontakt:

Post autor: Tadi » 2010-06-08, 22:35

ok jutro to opisze bo trochę tego jest. Dodam jeszcze tematy lekcji i który by się przydał opisze dokładnie:) tzn tyle ile mam w zeszycie;)



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2010-06-08, 22:40

Własnymi słowami :D


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Tadi
Forumowicz
Posty: 140
Rejestracja: 2010-05-21, 21:05
Kontakt:

Post autor: Tadi » 2010-06-08, 22:46

opisze tak jak jest w zeszycie, a jak ktoś nie będzie wiedział spróbuję wytłumaczyć o ile sam będę wiedział o co chodzi



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2010-06-08, 22:49

Masz uważać na lekcjach a później nam ładnie wszystko tłumaczyć :D


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Tadi
Forumowicz
Posty: 140
Rejestracja: 2010-05-21, 21:05
Kontakt:

Post autor: Tadi » 2010-06-08, 22:55

Lekcja 7
WŁASNOŚCI PALIW SILNIKOWYCH
1. Podstawowymi parametrami określającymi przydatność paliwa do napędu silnika są:
- wartość opałowa-jest miarą ilości energii zawartej w jednostce masy paliwa, którą można przetworzyć na energię cieplną/
- odporność na spalanie stukowe-miarą odporności paliwa na zjawisko stuku w silnikach z zapłonem iskrowym jest liczba oktanowa "LO". Im większa jest LO tym bardziej jest ono odporne na zjawisko stuku.
- skłonność do samo zapłonu-miarą skłonności do samo zapłonu w silnikach z zapłonem samoczynnym jest liczba cetanowa "LC".
-lotność-określa procent paliwa jaki odparuje w danych warunkach. Lotność paliwa ma szczególne znaczenie w przypadku silników gaźnikowych.
-gęstość paliwa-o mniejszej gęstości są stosowane do silników z zapłonem iskrowym, o większych zaś do silników z zapłonem samoczynnym.
-lepkość paliwa-jest szczególnie istotna w przypadku silników z zapłonem samoczynnym.
-ciepło parowania-jest to ilość ciepła niezbędnego do tego, aby jednostkę masy paliwa zamienić w parę.
-zanieczyszczenia w paliwie-to siarka, żywice i drobne zanieczyszczenia mechaniczne.
-temperatura krzepnięcia.
-temperatura zapłonu.



Kuba
Członek Honorowy MKP
Posty: 1139
Rejestracja: 2008-12-18, 15:43
Model: S281 SC
Silnik: inny V8
Kolor: Wściekle czerwony
Lokalizacja:: Tak po środku.

Post autor: Kuba » 2010-06-08, 23:02

Dobra rzecz , to teraz jeszcze rozszyfruj jaką liczbę oktanową wg PON mają paliwa o następujących nazwach:

Regular Unleaded
Plus Unleaded
Premium Unleaded.

Na pompach zamiast liczby oktanowej są podawane te nazwy i fajnie byłoby wiedzieć coś więcej na temat liczby oktanów. Ale nie z wikipedii.

Tadi - nie zmieniaj tematu!!!!!! Rozszyfruj jaka liczba oktanów kryje się za poszczególną nazwą paliwa!!! :cwaniak:



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2010-06-08, 23:08

Mimo wszystko fajnie poczytać te wszystkie informacje tylko tak dalej mało szczegółowe to jest...


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
sławekw
Forumowicz
Posty: 809
Rejestracja: 2010-04-19, 21:19
Kontakt:

Post autor: sławekw » 2010-06-08, 23:59

Kuba pisze:Dobra rzecz , to teraz jeszcze rozszyfruj jaką liczbę oktanową wg PON mają paliwa o następujących nazwach:

Regular Unleaded
Plus Unleaded
Premium Unleaded.

Na pompach zamiast liczby oktanowej są podawane te nazwy i fajnie byłoby wiedzieć coś więcej na temat liczby oktanów. Ale nie z wikipedii.

niestety nie powiem Ci jak to rozszyfrować, dlatego poprosiłem o pomoc w rozwinięciu tematu. Może w jakichś dokumentach KONIKA będzie coś na ten temat...



Awatar użytkownika
Hans
Forumowicz
Posty: 1028
Rejestracja: 2008-12-30, 11:18
Model: 500
Kolor: Black
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Hans » 2010-06-09, 00:05

sławekw pisze:
Kuba pisze:Dobra rzecz , to teraz jeszcze rozszyfruj jaką liczbę oktanową wg PON mają paliwa o następujących nazwach:

Regular Unleaded
Plus Unleaded
Premium Unleaded.

Na pompach zamiast liczby oktanowej są podawane te nazwy i fajnie byłoby wiedzieć coś więcej na temat liczby oktanów. Ale nie z wikipedii.

niestety nie powiem Ci jak to rozszyfrować, dlatego poprosiłem o pomoc w rozwinięciu tematu. Może w jakichś dokumentach KONIKA będzie coś na ten temat...
A na Wikipedii szukaliście, geniusze?

http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating

Uwaga... po angielsku.... "NIE!!! HANS!! TYLKO NIE PO ANGIELSKU!!" :rotfl:

Bosz.... :wstyd:


.:: :evil: my other ride is your mom :evil: ::.

Awatar użytkownika
escalar
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 2008-08-31, 23:49
Model: GT Premium Bullitt
Silnik: V8 4.6
Kolor: czarny metalik
Kontakt:

Post autor: escalar » 2010-06-09, 00:25

a moze wykladowca sie wykaze i sprobuje odpowiedziec na pytanie?
Tadi.... pytaj nauczyciela... sprawdzimy jego wiedze praktyczna :P



Awatar użytkownika
Hans
Forumowicz
Posty: 1028
Rejestracja: 2008-12-30, 11:18
Model: 500
Kolor: Black
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Hans » 2010-06-09, 00:38

escalar pisze:a moze wykladowca sie wykaze i sprobuje odpowiedziec na pytanie?
Tadi.... pytaj nauczyciela... sprawdzimy jego wiedze praktyczna :P
M

W sensie, że co? Chcesz wiedzieć jak działa Google? :rotfl:


.:: :evil: my other ride is your mom :evil: ::.

Tadi
Forumowicz
Posty: 140
Rejestracja: 2010-05-21, 21:05
Kontakt:

Post autor: Tadi » 2010-06-09, 07:51

chyba chodziło Escalarowi o to iż wykładowca może wie co znaczą te określenia na polski:
Regular Unleaded
Plus Unleaded
Premium Unleaded.

z tym możne być problem:P nauczyciel jest trochę wiekowy:D kolo 65-75lat ma wiec te nowoczesne dla niego określenia mogą być trudne, ale można się zapytać:)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż”