Przymierzam się do zakupu pierwszego w życiu Mustanga. Będzie to też mój pierwszy amerykański samochód. Przeczytałem już praktycznie cały internet i wszystkie tematy na forum. Chciałbym, aby była to dobrze przemyślana decyzja, więc postanowiłem założyć swój temat i wypytać o wszystko


Wybór padł na ostatni wypust V generacji czyli lata 2013-2014 z silnikiem V6 3.7l (moim zdaniem najlepszy wygląd, szczególnie tylne lampy)
1. Najważniejsza sprawa, czyli serwisowanie i koszty. Jak to wszystko tak naprawde wygląda ponieważ w internecie krąży wiele mitów. Z jakimi kosztami musze się liczyć posiadając Mustanga? Jest jakiś godny polecenia serwis na śląsku? Jakie są obecne ceny części? Jak z ich dostępnością? (liczę na jakieś realne przykłady z cenami, zarówno podstawowego serwisu typu klocki, tarcze itp. jak i bardziej kosztownych napraw jak silnik, skrzynia, czy zawieszenie. Koszt opon? Jakieś dodatkowe koszty które powinienem brać pod uwagę? Realne spalanie miasto/trasa przy normalnej jeździe bez upalania? Jak 3.7 znosi gaz? Jaki jest koszt założenia gazu? Ile płacicie za ubezpieczenie z AC? Koszty są dużo większe ze względu na to, że auto jest z USA?
2. Jakie są różnice między V gen 2011-2012 vs 2013-2014? Czy jest sens upierać się na polifta tylko ze względu na wygląd? Są jakieś różnice w cenach części czy ich dostępności, cenach serwisowania? Różnice w awaryjności?
3. Automat czy manual? Jestem już praktycznie zdecydowany na automat, czytałem, że manual jest dość toporny. Jak z awaryjnością tych skrzyń?
4. Czy V gen 2013-2014 nadaje się na daily car? Jak z zawieszeniem? Nadaje się na polskie drogi? Jak z promieniem skrętu (tutaj też narosło wiele mitów)? Nie ma problemów z manewrowaniem na polskich drogach/parkingach? Jak wygląda eksploatacja Mustanga w zimie?
5. Jak wygląda sprawa zakupu? Lepiej zgłosić się do firmy która ściągnie dla mnie auto z USA, czy szukać czegoś na naszym rynku PL/EU? Jest na śląsku jakaś godna polecenia firma która sprowadzi dla mnie auto? A może ktoś na forum się tym zajmuje? Jestem ze Śląska.
6. Ile trzeba obecnie liczyć za sensowny egzemplarz Mustanga z lat 2013-2014 (oraz 2011-2012 dla porównania)? Chodzi mi o całkowity koszt zakupu zarówno w wariancie sprowadzenia rozbitka z USA razem z jego naprawą i przystosowaniem do jazdy w PL jak i w wariancie kupienia auta które już jeździ w PL/EU, tak aby została mi jedynie rejestracja + ubezpieczenie auta. Obserwuje aukcje od około roku i widze straszny rozstrzał cen. Od 40k do nawet 80k i więcej.
Trochę się rozpisałem, ale chce być dobrze przygotowany do zakupu a mam już niezły bałagan w głowie
