Witam,
Przymierzam się do zakupu pierwszego w życiu Mustanga. Będzie to też mój pierwszy amerykański samochód. Przeczytałem już praktycznie cały internet i wszystkie tematy na forum. Chciałbym, aby była to dobrze przemyślana decyzja, więc postanowiłem założyć swój temat i wypytać o wszystko Jesli jakies pytanie się powtarza to przepraszam, ale sporo informacji w internecie wisi już jakiś czas a sporo mogło sie zmienic
Wybór padł na ostatni wypust V generacji czyli lata 2013-2014 z silnikiem V6 3.7l (moim zdaniem najlepszy wygląd, szczególnie tylne lampy)
1. Najważniejsza sprawa, czyli serwisowanie i koszty. Jak to wszystko tak naprawde wygląda ponieważ w internecie krąży wiele mitów. Z jakimi kosztami musze się liczyć posiadając Mustanga? Jest jakiś godny polecenia serwis na śląsku? Jakie są obecne ceny części? Jak z ich dostępnością? (liczę na jakieś realne przykłady z cenami, zarówno podstawowego serwisu typu klocki, tarcze itp. jak i bardziej kosztownych napraw jak silnik, skrzynia, czy zawieszenie. Koszt opon? Jakieś dodatkowe koszty które powinienem brać pod uwagę? Realne spalanie miasto/trasa przy normalnej jeździe bez upalania? Jak 3.7 znosi gaz? Jaki jest koszt założenia gazu? Ile płacicie za ubezpieczenie z AC? Koszty są dużo większe ze względu na to, że auto jest z USA?
2. Jakie są różnice między V gen 2011-2012 vs 2013-2014? Czy jest sens upierać się na polifta tylko ze względu na wygląd? Są jakieś różnice w cenach części czy ich dostępności, cenach serwisowania? Różnice w awaryjności?
3. Automat czy manual? Jestem już praktycznie zdecydowany na automat, czytałem, że manual jest dość toporny. Jak z awaryjnością tych skrzyń?
4. Czy V gen 2013-2014 nadaje się na daily car? Jak z zawieszeniem? Nadaje się na polskie drogi? Jak z promieniem skrętu (tutaj też narosło wiele mitów)? Nie ma problemów z manewrowaniem na polskich drogach/parkingach? Jak wygląda eksploatacja Mustanga w zimie?
5. Jak wygląda sprawa zakupu? Lepiej zgłosić się do firmy która ściągnie dla mnie auto z USA, czy szukać czegoś na naszym rynku PL/EU? Jest na śląsku jakaś godna polecenia firma która sprowadzi dla mnie auto? A może ktoś na forum się tym zajmuje? Jestem ze Śląska.
6. Ile trzeba obecnie liczyć za sensowny egzemplarz Mustanga z lat 2013-2014 (oraz 2011-2012 dla porównania)? Chodzi mi o całkowity koszt zakupu zarówno w wariancie sprowadzenia rozbitka z USA razem z jego naprawą i przystosowaniem do jazdy w PL jak i w wariancie kupienia auta które już jeździ w PL/EU, tak aby została mi jedynie rejestracja + ubezpieczenie auta. Obserwuje aukcje od około roku i widze straszny rozstrzał cen. Od 40k do nawet 80k i więcej.
Trochę się rozpisałem, ale chce być dobrze przygotowany do zakupu a mam już niezły bałagan w głowie
Zakup Mustanga V gen 3.7
Moderator: Hans
- Michał P.
- Forumowicz
- Posty: 1650
- Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
- Model: Mustang V GT/CS
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Zabrze
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Zakup Mustanga V gen 3.7
Jeżdże po Śląsku także mam info bliskie Tobie codzinnie Zabrze - Sosnowiec - Zabrze do pracy i nie tylko.
1. serwisowanie zależy czy kupujesz w PL czy w USA części, są sklepy w USA wysyłające bezpośrednio i dla przykładu tarcze ogarniesz w 1,5 tygodnia o połowe taniej niż w PL. Spore są u nas marże.
2. Głównie rzeczy wizualne się różnią jeżeli chodzi o części, mechanicznie to jest to samo.
3. Manual ? Posiadam 3.7 w manualu (na sprzedaż ) i nie wyobrażam sobie jazdy automatem bo jest wolny, średnio ogarniający co się dzieje Przewiozłem parę osób posiadające automaty moim 3.7 w manualu i się dziwiły, że to te "same" auta.
4. Mój 2012 użytkuje od 4 lat codziennie, do pracy około 2-2,5k km miesięcznie, na wakacje, bez problemowo. Musisz się na pewno nauczyć gabarytów auta bo widoczność średnia, polecam sobie kupić lusterko z wbudowaną kamerą + kamera cofania, sporo pomaga w życiu.
Co do zimy to miałem przeróżne opony (wyższych lotów) i na każdych jeżeli chcesz to zerwiesz przyczepność, moc i napęd zrobi swoje ale jeszcze nigdy mnie auto nie zaskoczyło (mówimy to oczywiście o manualu, nie wiem czy automat nie zaskoczy ze zmianą biegu czy coś),
6. Mój jest ten w okolicach 75k ale to przez to, że sporo w auto włożyłem oczywiście nie każdy się zgodzi, że to wpływa na wartość auta ale moje auto jest w stanie technicznym bardzo dobrym i nie boję się nim jechać na wakacje czy codziennie do pracy, wiem, że wsiąde i odpalę.
Tutaj jest wątek o moim 3.7 Black Beauty i ogłoszenie
http://forum.mustangklub.pl/forum/viewt ... &start=270
https://www.olx.pl/d/oferta/ford-mustan ... Kgawn.html
1. serwisowanie zależy czy kupujesz w PL czy w USA części, są sklepy w USA wysyłające bezpośrednio i dla przykładu tarcze ogarniesz w 1,5 tygodnia o połowe taniej niż w PL. Spore są u nas marże.
2. Głównie rzeczy wizualne się różnią jeżeli chodzi o części, mechanicznie to jest to samo.
3. Manual ? Posiadam 3.7 w manualu (na sprzedaż ) i nie wyobrażam sobie jazdy automatem bo jest wolny, średnio ogarniający co się dzieje Przewiozłem parę osób posiadające automaty moim 3.7 w manualu i się dziwiły, że to te "same" auta.
4. Mój 2012 użytkuje od 4 lat codziennie, do pracy około 2-2,5k km miesięcznie, na wakacje, bez problemowo. Musisz się na pewno nauczyć gabarytów auta bo widoczność średnia, polecam sobie kupić lusterko z wbudowaną kamerą + kamera cofania, sporo pomaga w życiu.
Co do zimy to miałem przeróżne opony (wyższych lotów) i na każdych jeżeli chcesz to zerwiesz przyczepność, moc i napęd zrobi swoje ale jeszcze nigdy mnie auto nie zaskoczyło (mówimy to oczywiście o manualu, nie wiem czy automat nie zaskoczy ze zmianą biegu czy coś),
6. Mój jest ten w okolicach 75k ale to przez to, że sporo w auto włożyłem oczywiście nie każdy się zgodzi, że to wpływa na wartość auta ale moje auto jest w stanie technicznym bardzo dobrym i nie boję się nim jechać na wakacje czy codziennie do pracy, wiem, że wsiąde i odpalę.
Tutaj jest wątek o moim 3.7 Black Beauty i ogłoszenie
http://forum.mustangklub.pl/forum/viewt ... &start=270
https://www.olx.pl/d/oferta/ford-mustan ... Kgawn.html
Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
Re: Zakup Mustanga V gen 3.7
Dzięki za garść konkretnych informacji! Widze, że miałbym do Ciebie całkiem blisko, byłaby może opcja spotkać się i troche pogadać, wypytać o wszystko, obejrzeć Mustanga na żywo? Odezwij się na priv
Dobrze widze, że zmieniałeś tylne lampy? Dużo z tym było zabawy czy Plug&Play? Zdecydowałem się na 2013-2014 głownie ze względu na tylne lampy, ale jeśli jest możliwość ich wymiany to musze się poważnie zastanowić nad 2011-2012.
Dobrze widze, że zmieniałeś tylne lampy? Dużo z tym było zabawy czy Plug&Play? Zdecydowałem się na 2013-2014 głownie ze względu na tylne lampy, ale jeśli jest możliwość ich wymiany to musze się poważnie zastanowić nad 2011-2012.
Re: Zakup Mustanga V gen 3.7
Przekładka lamp jest prosta, ale będą szpary na dole, bo starsze lampy mają większy obrys. Na czarnym prawie nie widać
Wszystkie pytania, które zadałeś, były już zadawane na tym forum i odpowiedzi też były Poszukaj. Na szybko tylko powiem Ci, że 2013-2014 ma sens, jeżeli chcesz automat, bo ma tryb ręcznej zmiany biegów (+/-), z którego ja np. korzystam cały czas i automatu bez tej funkcji bym nie chciał. W 2013-2014 masz też xenony w standardzie co wcześniej jest bardzo rzadką opcją, a bazowa wersja wyposażenia wygląda już lepiej, bo nie ma zupełnie plastikowej kierownicy tylko taką jak w Premium.
Jeżeli manual i wersja premium to spokojnie 2011-2012 można brać, moim zdaniem wygląda nawet lepiej (oprócz lamp z tyłu). Jakbyś chciał podjechać do Tychów i pogadać to też pisz priv
Wszystkie pytania, które zadałeś, były już zadawane na tym forum i odpowiedzi też były Poszukaj. Na szybko tylko powiem Ci, że 2013-2014 ma sens, jeżeli chcesz automat, bo ma tryb ręcznej zmiany biegów (+/-), z którego ja np. korzystam cały czas i automatu bez tej funkcji bym nie chciał. W 2013-2014 masz też xenony w standardzie co wcześniej jest bardzo rzadką opcją, a bazowa wersja wyposażenia wygląda już lepiej, bo nie ma zupełnie plastikowej kierownicy tylko taką jak w Premium.
Jeżeli manual i wersja premium to spokojnie 2011-2012 można brać, moim zdaniem wygląda nawet lepiej (oprócz lamp z tyłu). Jakbyś chciał podjechać do Tychów i pogadać to też pisz priv
- Michał P.
- Forumowicz
- Posty: 1650
- Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
- Model: Mustang V GT/CS
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Zabrze
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Zakup Mustanga V gen 3.7
Matt84 , chodziło o moje Morimoto, które są idealnie dopasowane bo są dedykowane do 2012 ale i Ty też masz rację bo lampy z 2013-14 można włożyć do 10-12 + takie małe plastiki się dokupuje aby wypełnić szparę pomiędzy lampami, a zderzakiem.
Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -