Kto jeździ Mustangiem zimą i z jakim skutkiem
- morhot
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 22
- Rejestracja: 2009-12-25, 20:56
- Model: SZUKAM :-)
- Silnik: V8 5.0
- Lokalizacja:: Kraków
Kto jeździ Mustangiem zimą i z jakim skutkiem
Panowie i Panie (oczywiście) , jako że przymierzam się do zakupu SN95, chciałbym z pierwszej ręki dowiedzieć się jak Mustang ma sie do zimy.
Krążą legendy, że po jednej Polskiej zimie z konia zostaje sito, bo sól go zżera... Widzę jednak, że sporo z Was jeździ mimo śniegu.
Opiszcie proszę swoje spostrzeżenia odnośnie zimowej eksploatacji...
Mam nadzieję, że nie będe musiał nowego nabytku zamknąć w garażu do wiosny.
Krążą legendy, że po jednej Polskiej zimie z konia zostaje sito, bo sól go zżera... Widzę jednak, że sporo z Was jeździ mimo śniegu.
Opiszcie proszę swoje spostrzeżenia odnośnie zimowej eksploatacji...
Mam nadzieję, że nie będe musiał nowego nabytku zamknąć w garażu do wiosny.
- horse
- Forumowicz
- Posty: 636
- Rejestracja: 2009-02-09, 22:43
- Model: Mustang Convertible
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Torch Red
- Kontakt:
ja tam smigam az milo narazie nei narzekam ostatniio jak byly te duuze mrozy stal jakies 5 dni po czym odpalil bez zadnego problemu za pierwszym razem, wiec wg mnie nie ma sie czego bac. Tylko moze teraz juz nie ale przed nastepna zima jak bedzie naprawde cieplo przez kilka dni podjedz gdzies do kogos kto Ci dobrze zabezpieczy go od spodu..
Jam jest Wujek Staszek Mistrz Ciętej Riposty!!! :D
-
- Forumowicz
- Posty: 1647
- Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
- Model: 302HO 1994 rok
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: sapphire blue
- Lokalizacja:: Polska
- Kontakt:
No ja nie jezdzilem mustangiem 2 latqa auto stalo w garazu i bylo ok a teraz wyjechalem i jakis matol wjechal mi w tyl a do tego rdza mi w suwa mojego z 1995 a drugi stoi i czeka na silnik w garazu wiec jest w stanie blachy idealnym:P
No i zgubilem gumowy spoiler bo sie urwl:)
Auto na -30 stopniowym mrozie odpalilo z pierszwego kopa nowy akumulator i alternator:)
No i zgubilem gumowy spoiler bo sie urwl:)
Auto na -30 stopniowym mrozie odpalilo z pierszwego kopa nowy akumulator i alternator:)
- stang232
- Forumowicz
- Posty: 2131
- Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
- Model: stang'95
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czarny
- Lokalizacja:: Bełchatów
- Stajnia: Stajnia Łódzka
Od dwóch lat śmigam sn95 przez cały rok
Wcześniej 3 zimy spędził w garażu.
Moje spostrzeżenia
1. Na letnich oponach nie da się wyjechać nawet przed garaż
2. Lekki tył powoduje, że w zimie więcej jeździ się bokiem niż na wprost
3. Brak kontroli trakcji powoduje, że trzeba dużo pokory i rozwagi - konik jest nieprzewidywalny
4. Do bagażnika mieści się spokojnie łopata do śniegu, także zawsze można się odkopać
5. W SN95 nie ma miejsca żeby zaczepić linkę do holowania, więc wypychanie z zaspy tylko za pomocą sąsiadów
6. Podsumowując Mustangiem da się jeździć zimą, należy jednak przystosować prędkość do trudnych warunków i starać się pokonywać wszystkie zakręty bokiem

Moje spostrzeżenia
1. Na letnich oponach nie da się wyjechać nawet przed garaż
2. Lekki tył powoduje, że w zimie więcej jeździ się bokiem niż na wprost
3. Brak kontroli trakcji powoduje, że trzeba dużo pokory i rozwagi - konik jest nieprzewidywalny
4. Do bagażnika mieści się spokojnie łopata do śniegu, także zawsze można się odkopać
5. W SN95 nie ma miejsca żeby zaczepić linkę do holowania, więc wypychanie z zaspy tylko za pomocą sąsiadów

6. Podsumowując Mustangiem da się jeździć zimą, należy jednak przystosować prędkość do trudnych warunków i starać się pokonywać wszystkie zakręty bokiem


- RadAg!
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 73
- Rejestracja: 2010-01-24, 15:00
- Model: Ford Crown Victoria
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: White
- Kontakt:
Moze troszke inne auto ale charakterystyka podobna. W mojej CV nie ma kontroli trakcji wiec trzeba wiecej myslec jak pisal kolega powyzej, z drugiej strony czytalem ze wielu uzytkownikow CV przy duzych sniegach wylacza T/C bo po prostu wariuje. W P71 most seryjnie wyposazony jest w blokade mechanizmu roznicowego wiec latwiej wyjechac jak sie auto zakopie. U nas w UK wielkich zim nie ma ale troche w tym roku popadalo i tez mialem okazje jezdzic w sniegu, na calorocznych oponach. Frajda niesamowita, ale trzeba uwazac w RWD, lubi jezdzic bokiem 
Co do soli, jak tylko sie zima nadarza okazja i pojawi sie odwilz pedze na reczna myjnie zeby zmyc sol z auta. staram sie to robic regularnie zima jak tylko temp. pozwala.

Co do soli, jak tylko sie zima nadarza okazja i pojawi sie odwilz pedze na reczna myjnie zeby zmyc sol z auta. staram sie to robic regularnie zima jak tylko temp. pozwala.
www.roadrunners.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 1647
- Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
- Model: 302HO 1994 rok
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: sapphire blue
- Lokalizacja:: Polska
- Kontakt:
Gadalem z typkiem ktory robi blache w amerykancach i tak. W zime nie powinno sie jezdzic autami made in USA w Polsce poniewaz auta na EU maja dodatkowe zabezpieczenia antykorozyjne i uszczelki gumowe na laczeniach a w autach USA (przynajmniej tych okolo 10lat i wiecej) takich rzeczy nie ma i efektem moze byc takie cos jak u mnie czyli ze w pierwszym moim stangu rozleciala sie podloga choc auto bylo nie bite mustang sie usiadl i juz sie nie podniosl:P Drzwi ranty blotnikow szybciej koroduja. Zrobilem sobie taka emulsje antykorozyjna z cynkiem i olowiem i chromem) wymieszalem z lakierem i pociagnalem tym mustanga. Aby srodki(toksyczne jak chrom i olow) sie nie przedostawaly do otoczenia osalo wszystko jeszcze raz pociagniete 2 warstawi lakieru (a ze jest to zrobione w wewn czesci karoserii i tego nie widc z zewnatrz to takie zabezpiecznie jest dobre bo zadne kamienie anie porysowanie przez wandala czy inne auto tej powloce nie grozi:) Po 2 latach widze ze wmiesju gdzie jest to polozone blacha jest zdrowa a tam gdie tego nie bylo sa wzery:P wiec sie spisuje szuwax:)
-
- Forumowicz
- Posty: 1647
- Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
- Model: 302HO 1994 rok
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: sapphire blue
- Lokalizacja:: Polska
- Kontakt:
a dzis w radio znowu podali ze jakis amerykanski ford sie rozwalil. Kurcze jadac do pracy zablokowal mi droge gostek tkory wpadl w zape budem wypchnalem go ale potem troche dalej wpadlem ww poslizg i sunolem bokiem taurusem po calej szerokosci drogi. Brak recznego w normalnym miejscu (jest w pedale) do tego auomat i bez absu to nie pomaga w wychodzeniu z poslizgu:) dobrze ze udalo mi sie odbic przed macha fiata punto i wyprowadzic auto ale bylo ciezko i 2 razy myslalem ze przytre auta. Predkosci byla niewielka ale to i tak dzialo sie wystarczajaco szybko:P Jakos latwiej sie wyprowadza z poslizgu mojego mustanga 4gen w automacie niz ten ponton na kolach:P
-
- Forumowicz
- Posty: 164
- Rejestracja: 2009-04-15, 18:46
- Model: Silver Bullet, 2006
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: silver
Ja jeżdze non stop wiosna jesień, a zimą jak jest sucho, bo mi szkoda felg chromowanych zniszczyć od soli. No i nie chce mi się zmieniać gum na zimowe więc po sniegu jeżdżenie odpada.
Silver Bullet Mods: 19" American Racing Chrome/Pirelli PZero, Front HID, Clear Signal Chrome/bicolor LEDs, Sequential Tail Lights, FR Front Grille Chromes, Ford Racing Brakes, Ford Racing X-pipe Dual exhaust, DiabloSport aggresive shift Pb98 custom tune
-
- Forumowicz
- Posty: 1647
- Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
- Model: 302HO 1994 rok
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: sapphire blue
- Lokalizacja:: Polska
- Kontakt: