2 szybkie pytania nt. mustangów 65-69

O mustangu i o nas

Moderatorzy: Hans, Hans

ODPOWIEDZ
Patyk
Młodszy Forumowicz
Posty: 33
Rejestracja: 2009-08-08, 22:05

2 szybkie pytania nt. mustangów 65-69

Post autor: Patyk » 2009-10-03, 14:52

Googlałem trochę, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Różne źródła podają różne wartości.
Pytanie brzmi:
Ile naklepali mustangów w poszczególnych latach? Fajnie jakby jeszcze było napisane jakich wersji (coupe, fastback, conv) ile w danym roku było :)

Pytanie nr. 2.
Czym poza tyłem/pasem tylnym różnią sie mustangi 65-66 od 67 i późniejszych?
A może w ogóle komuś chciałoby się wypisać, czym dokładnie różnią się mustangi z poszczególnych lat produkcji?
Głównie obchodzą mnie różnice zewnętrzne/nadwozie, aczkolwiek jeżeli ktoś chce zagłębiać się w sprawy mechaniki - też chętnie wysłucham.
Mile widziane linki, mogą być w języku angielskim - ja zwyczajnie nie wiem pod jakimi hasłami szukać tego w googlach. Pod tymi co szukałem, nic ciekawego nie znalazłem :(

Pozdrawiam :)



Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Post autor: Pavulon_ » 2009-10-03, 15:26

tu masz dokładne statystyki produkcyjne http://www.mustangspecs.com/years/64-65.shtml

65-66 od 67-68 różnią się praktycznie wszystkim. I nie trzeba się znać żeby to zauważyć, generalnie od 67 mustang jest większy chociaz na pierwszy rzut oka jest to niezauważalne. Świadczy chociaż o tym fakt że do 65-66 nie da rady włożyć (albo będzie mega ciasno) silnika 390 cali (6,4 litra) który seryjnie był oferowany w 67 i 68 w wersjach GTA (67) i GT390 (68) czyli tzw. S-Code. Podstawowe silniki nie różniły się niczym czyli 200 cali I6 oraz 289 cali V8. W 68 roku 289 był potem zastąpiony silnikiem 302 cale no i montowano też big block 390 cali oraz 427 i 428 cobra jet.

Idąc dalej w roku 69 nadwozie jest już kompletnie zmienione, w roku 70 w porównaniu do 69 też nastąpiło kilka zmian.

Po prawej 66, po lewej 67
Obrazek
Obrazek



Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2134
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Post autor: stang232 » 2009-10-03, 16:11

Pavulon_ pisze:Po prawej 66, po lewej 67
chyba odwrotnie ;) ;) albo mamy inny pkt widzenia :]


Obrazek

Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Post autor: Pavulon_ » 2009-10-03, 16:41

stang232 pisze:
Pavulon_ pisze:Po prawej 66, po lewej 67
chyba odwrotnie ;) ;) albo mamy inny pkt widzenia :]
:P :P testuje Was ;)



Patyk
Młodszy Forumowicz
Posty: 33
Rejestracja: 2009-08-08, 22:05

Post autor: Patyk » 2009-10-03, 17:02

Dzięki Pavulon :)



Patyk
Młodszy Forumowicz
Posty: 33
Rejestracja: 2009-08-08, 22:05

Post autor: Patyk » 2010-04-05, 23:05

Odświeżę trochę temat bo mam kolejne szybkie pytanko natury językowo/technicznej.

Z ang "Frame Rails" dosłowne tłumaczenie jest "Szyny ramy" ale wydaje mi się, że po polsku są to po prostu "Podłużnice". Dobrze myślę?



Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Post autor: Pavulon_ » 2010-04-05, 23:32

dobrze myślisz :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż”