Hamownia

O mustangu i o nas

Moderatorzy: Hans, Hans

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Post autor: michal@ » 2009-04-23, 22:22

kiedys na innym samochodzie badał mi facet takim urządzeniem jak "Dynomet" przyłącza sie do jednego z kół napędzających nadajnik i coś tam jeszcze :zawstydzony: siada do samochodu z laptopem wpisuje dokładną masę pojazdu,temp.,ciśnienie,oraz przełożenie główne auta (lub liczy samo) spokojna jazda i na 4-tym lub 5-tym biegu od 1000rpm. but w podłogę do odcinki,na koniec urządzenie mierzy opory toczenia ..... i wynik z wykresem do druku. Ogólnie podobał mi sie ten pomiar bardziej od hamowni podwoziowych bo wydaje się być bardziej realny,problem jedynie jest w tym że trzeba przy mocnym aucie znaleść "kawałek" bezpiecznej bezludnej prostej ;)
można też tym dość dokładnie pomierzyć czasy auta do 100 czy 1/4 mili,
niestety koleś w trójmieście co miał ten sprzęt sprzedał go i pozostały już tylko nudne pomiary na rolkach :zalamany:



alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2009-04-24, 09:24

michal@ pisze:siada do samochodu z laptopem wpisuje dokładną masę pojazdu,temp.,ciśnienie,oraz przełożenie główne auta
hmmm masę auta liczy się z kierowcą to wiem a jak z paliwem i innymi płynami ? W S197 GT masa podobno wynosi 1580 kg ,to masa brutto z płynami czyli między innymi ful bakiem czy nie ? Do w/w parametrów powinno się dołożyć się współczynnik oporu ........... wie ktoś gdzie znaleźć takie parametry?


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Awatar użytkownika
chmielu
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2008-10-08, 11:15
Kontakt:

Post autor: chmielu » 2009-04-24, 10:07

alfatech tutaj mają takie urządzenie,otwarci są na wszelkie pytania: http://www.44tuning.pl/tuning-i-chip-tu ... -mocy.html


http://www.case-studio.pl/
https://www.facebook.com/internalquietfanpage
www.internalquiet.com

Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Post autor: michal@ » 2009-04-24, 19:16

alfatech pisze:
michal@ pisze:siada do samochodu z laptopem wpisuje dokładną masę pojazdu,temp.,ciśnienie,oraz przełożenie główne auta
hmmm masę auta liczy się z kierowcą to wiem a jak z paliwem i innymi płynami ? W S197 GT masa podobno wynosi 1580 kg ,to masa brutto z płynami czyli między innymi ful bakiem czy nie ? Do w/w parametrów powinno się dołożyć się współczynnik oporu ........... wie ktoś gdzie znaleźć takie parametry?

Mase proponuje ustalić najlepiej na jakiejś wadze(np. złomowiec) w dane z dowodu nie wierze :suchy:

tu jest link do filmiku gdzie testuja auto właśnie Dynomet-em
http://www.auto-swiat.pl/media,Dynomet- ... e,312.html



Awatar użytkownika
witekz
Forumowicz
Posty: 273
Rejestracja: 2009-04-24, 14:21
Model: Mustang 98 Vortech
Silnik: V8 4.6
Kolor: Rio Red
Kontakt:

Post autor: witekz » 2009-04-24, 22:41

może ktoś chętny:) ? 2200 euro kosztuje taka walizka, czyli trzeba zrobić około 90 pomiarów po 100 zl i dalej to już sam zysk :cwaniak:
tu przedstawiciel w Polsce
http://www.dieselservice.win.pl/h/h_przen.htm



alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2009-04-27, 10:11

michal@ pisze:Mase proponuje ustalić najlepiej na jakiejś wadze(np. złomowiec) w dane z dowodu nie wierze
chyba masz rację ,naleję na fula paliwa i zważę :)


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2009-04-27, 21:50

Wracajac do pomiarow - wychodzi nam ( tak sie zdaje ) ze pomiar mocy bywa bardzo ruzny w zaleznosci od temp . Tzn. zrobilem moj pomiar prosto z trasy okolo 200 km i silnik byl dogrzany i wtedy moc znacznie mniejsza. jak auto wystyglo i zrobilismy pomiar to moc wzrasta bardzo ale to bardzo .. Czy u was tez tak wychodzi .



Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2009-04-27, 22:49

Mały kroczek w kierunku 400KM na wolnossącym silniku ;)
Aktualnie 364KM i 471 NM ;)
Obrazek

A propos straty na kołach na Maha straty zawsze sięgają 25-30% ponieważ mają dwie rolki. W USA hamują na jednorolkowych i tam straty są w granicach 10-15% w przeniesieniu na koła.


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2009-04-28, 10:25

AluStar pisze:Czy u was tez tak wychodzi .
tak musi być ale raczej zależne jest to o temperatury podawanego powietrza a nie od temperatury/dogrzania silnika.
Chyba że można poprawić ( w sumie w każdym aucie można poprawić ) osłonę termiczną dolotu.
RedHornet pisze:Mały kroczek w kierunku 400KM na wolnossącym silniku
Aktualnie 364KM i 471 NM
wypasiony wynik :padam:


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Awatar użytkownika
chmielu
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2008-10-08, 11:15
Kontakt:

Post autor: chmielu » 2009-04-28, 13:02

No wynik robi wrażenie. Niestety w SN95 więcej niż 350 km bez doładowania się nie wydoła :(


http://www.case-studio.pl/
https://www.facebook.com/internalquietfanpage
www.internalquiet.com

Awatar użytkownika
witekz
Forumowicz
Posty: 273
Rejestracja: 2009-04-24, 14:21
Model: Mustang 98 Vortech
Silnik: V8 4.6
Kolor: Rio Red
Kontakt:

Post autor: witekz » 2009-04-28, 14:00

chmielu pisze:No wynik robi wrażenie. Niestety w SN95 więcej niż 350 km bez doładowania się nie wydoła :(
no nie wiem jak SN95 5.0 L bo dla SN95 4.6 2v - na zmienionych wałkach (np. Comp XE274H) i głowicach (np.Tea czy teraz na nowych od TrickFlow) 400 koni to nie jest problem.



Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Post autor: michal@ » 2009-04-28, 17:20

chmielu pisze:No wynik robi wrażenie. Niestety w SN95 więcej niż 350 km bez doładowania się nie wydoła :(
pewnie że da rade i to bez zadnego doładowania :]

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 8f3328df9f

to jest wynik mojego M z zeszłego roku bez strojenia !!!!!
na seryjnych wtryskach i paru gratach które można by zamienić na lepsze :hyhy: .Moim zdaniem do 400KM na tym co było dałoby radę dociągnąć

ps. stroker na 347 (5.7 litra) sporo większe sprężanie,strojenie i do 500KM w NA można dojść,ale to co najlepsze w takim czymś jest moment, okolice 570NM naprawde robią swoje :oczami:
przy czym auto może nadal być normalnie użytkowane na codzień ;)

jakby ktoś miał ochote zerknąć na moje "wypociny" to daje link do strony z opisem;

http://www.racingforum.pl/Mustang-GT-57-t65067.html



Awatar użytkownika
chmielu
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2008-10-08, 11:15
Kontakt:

Post autor: chmielu » 2009-04-29, 08:44

Wszystko dobrze ale strojenie komputera w 5.0 HO to jest mała porażka a nie wyciągniesz więcej z motoru bez poprawienia parametrów kompa. Najprościej jest po prostu zainwestować w turbinę(kompresor) i po sprawie.A jak się silniczek rozleci po 10-20 tys. km co jest nieuniknione to wtedy można się pokusić o większe mody. :zdrowko: A tak na marginesie to jak jest z kulturą pracy przy wtryskach 30 lbs?Da się to wyregulować by nie trzęchło?


http://www.case-studio.pl/
https://www.facebook.com/internalquietfanpage
www.internalquiet.com

Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Post autor: michal@ » 2009-04-29, 19:06

chmielu pisze:Wszystko dobrze ale strojenie komputera w 5.0 HO to jest mała porażka a nie wyciągniesz więcej z motoru bez poprawienia parametrów kompa. Najprościej jest po prostu zainwestować w turbinę(kompresor) i po sprawie.A jak się silniczek rozleci po 10-20 tys. km co jest nieuniknione to wtedy można się pokusić o większe mody. :zdrowko: A tak na marginesie to jak jest z kulturą pracy przy wtryskach 30 lbs?Da się to wyregulować by nie trzęchło?
zgadzam się z tobą że strojenie komputera w SN95 to kiepski temat.....ale tylko u nas w kraju bo w USA nie stanowi to problemu.Też kiedyś myślałem poważnie o zamontowaniu jakiejś sprężarki do mojego mustanga,po zbadaniu tematu zrezygnowałem,uwierz mi prędzej wyrzucisz to na śmietnik niż padnie Ci motor. W Polsce wystrojenie takiego samochodu z doładowaniem graniczy z cudem!!!
moim zdaniem najlepszą drogą w naszych warunkach jest pójście w N/A
kilka dni temu kupiłem "świnkę" w przyszłym tygodniu zabieram się za "naprawianie map" :D



Awatar użytkownika
chmielu
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2008-10-08, 11:15
Kontakt:

Post autor: chmielu » 2009-04-29, 20:15

No to stary musimy pogadać. :D Zdradź tajemnicę skąd jesteś bo pomorze to dość rozległy teren ;)


http://www.case-studio.pl/
https://www.facebook.com/internalquietfanpage
www.internalquiet.com

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż”