Światła STOPu i kierunkowskazy

O mustangu i o nas

Moderatorzy: Hans, Hans

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2009-01-23, 21:20

Kaś pisze:No i *CENZURA* teraz wszystko się pali!!!


Staś zrobił kaput :(
Jedź z tym czym prędzej do elektryka !!! :wsciekly:
viewtopic.php?p=7679#7679

Normalnie gorzej niż z chłopem - ten pójdzie do lekarza jak już się pochyli nad wiekiem trumny :hyhy:


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
Kaś
Młodszy Forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 2008-12-29, 18:46
Model: Mustang 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: limonkowy :)

Post autor: Kaś » 2009-01-24, 09:28

SeaBiscuit pisze:Jedź z tym czym prędzej do elektryka !!! :wsciekly:
viewtopic.php?p=7679#7679
Jadę w środę.

DarentyV8 pisze:
Kaś pisze:Staś zrobił kaput :(
Stachu? :niepewny:
Mustang a Staszek.. :zdziwko:
oł szit! dobre! :rotfl:
Pawellos pisze:Staś? :)
Nazwałaś konia?:P
Mustang = MuStaś = Staś :rotfl:
No co?! :cwaniak:



Awatar użytkownika
Hans
Forumowicz
Posty: 1028
Rejestracja: 2008-12-30, 11:18
Model: 500
Kolor: Black
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Hans » 2009-01-24, 18:16

Kaś pisze:Mustang = MuStaś = Staś :rotfl:
No co?! :cwaniak:
Sama słodycz! :rotfl: Ja nadal myślę nad imieniem.


A tu jeszcze coś - znalazłem taka przeróbkę tylnych świateł w Stangach
http://www.allegro.pl/item530477494_lam ... sa_eu.html

Jak się Wam podoba?


.:: :evil: my other ride is your mom :evil: ::.

kaes
Forumowicz
Posty: 814
Rejestracja: 2008-11-05, 13:13
Model: 2007
Silnik: V6 4.0
Kolor: czarny, chwilowo bez pasów
Kontakt:

Post autor: kaes » 2009-01-24, 18:54

Hans pisze:A tu jeszcze coś - znalazłem taka przeróbkę tylnych świateł w Stangach
Moim zdaniem Mustang najlepiej wyglada jak ma z tyłu jak najwięcej czerwonego :) Oryginalne rozwiązanie jest najlepsze. Ja przerobiłem żeby się nie chować przed policją/strażą miejską i też jestem bardzo zadowolony ze zmian.
Mam pewnie tak jak na zdjęciu (kierunki w zewnętrznym) ale z oryginalnymi czerwonymi szybkami. I cena o połowę mniejsza.


CS6 Progress bar
[||||||||||||||||||--------------------------------] 36%

Obrazek

Awatar użytkownika
Hans
Forumowicz
Posty: 1028
Rejestracja: 2008-12-30, 11:18
Model: 500
Kolor: Black
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Hans » 2009-04-06, 00:04

No i kupa. SJB mi się najprawdopodobniej skopciło i znowu mi się światła stopu świecą. Elektryk mnie ostrzegał, ale liczyłem na to, że jednak stanie się cud i naprawa będzie permanentna.

Teraz mam problem, bo zanim wstawię go w czwartek do warsztatu to i tak bym chciał poszukać tej części w necie i zamówić. Nie mogę jednak poszukać. Szukałem jako "internal fuse box", lub po prostu jak to producent nazywa "smart junction box". Nadal dupa blada. Czy może mi ktoś przyjść z pomocą i pomóc w poszukiwaniach? :( :/ :rozpacz:


.:: :evil: my other ride is your mom :evil: ::.

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2009-04-06, 07:46

Hans pisze:No i kupa. SJB mi się najprawdopodobniej skopciło i znowu mi się światła stopu świecą. Elektryk mnie ostrzegał, ale liczyłem na to, że jednak stanie się cud i naprawa będzie permanentna.

Teraz mam problem, bo zanim wstawię go w czwartek do warsztatu to i tak bym chciał poszukać tej części w necie i zamówić. Nie mogę jednak poszukać. Szukałem jako "internal fuse box", lub po prostu jak to producent nazywa "smart junction box". Nadal pupka blada. Czy może mi ktoś przyjść z pomocą i pomóc w poszukiwaniach? :( :/ :rozpacz:
Nie znajdziesz w necie - trzeba by dzwonić do dealera forda w usa. SJB to komputer i jest programowany indywidualnie pod każdy model auta - tego nie można tak po prostu dostać w sklepie. Przyjeżdżasz na serwis w USA oni zamawiają i wgrywają soft - nie mam pojęcia czy uda ci się to załatwić na telefon???
Moim zdaniem masz trzy wyjścia,

1. Albo szukać na allegro gdzie oferują części z rozbitków i dobierzesz pod swoje auto komputer
2. Pociągnąć nową niezależną instalacje oświetlenia pomijając komputer (pod warunkiem że nie popaliły się tam inne funkcje)
3. Znaleźć magika który naprawia samochodowe komputery i się tego podejmie.

Jest jeszcze w necie do ściągnięcia ścieżka diagnostyczna która pozwala stwierdzić czy rzeczywiscie jest to uszkodzenie SJB czy po prostu gdzieś się zrobiło zwarcie.

http://iihs.net/fsm/?dir=328


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
Hans
Forumowicz
Posty: 1028
Rejestracja: 2008-12-30, 11:18
Model: 500
Kolor: Black
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Hans » 2009-04-06, 09:39

Z tego co wiem, to mam tam jeden moduł zjarany, ale to zostanie jeszcze raz obadane w czwartek. Zobaczę, może jednak znajdę kogoś, kto mi to naprawi. A jeśli nie, to zadzwonię do Łameryki i zapytam się, czy mi taki przygotują na podstawie VIN. :(


.:: :evil: my other ride is your mom :evil: ::.

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2009-04-06, 10:22

Jak ci się świecą non stop światła stopu to może to wskazywać na zwarcie gdzieś na przewodach i obwód jest zamknięty na stałe i świecą non stop. Jeżleli podłączyłeś stopy biorąc bezpośrednio zasilanie z tego włącznika przy pedale hamulca to on mógł nie wytrzymać i teraz działa tak jakby był cały czas wciśnięty.
Trzeba to zrobić na przekaźnik bo wcześniej czy później obciążenie zrobi swoje. Z wyłącznika wziąć tylko sygnał.


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
Hans
Forumowicz
Posty: 1028
Rejestracja: 2008-12-30, 11:18
Model: 500
Kolor: Black
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Hans » 2009-04-06, 10:43

Z czujnikiem przy pedale wszystko jest OK, problem leży niestety w SJB. :/ STOPy były teraz dobrze podłączone, ale zam SJB był przysmażony po tym, jak poprzedni właściciel za taniochę chciał sobie światła przerobić. Zobaczymy, może w czwartek uda się jakiś cud zdziałać. W sumie wygodniej by było dla mnie, jak by to mogło omijać SJB. O tym też pogadam z elektrykiem.
Jeśli chodzi o przekaźnik, to muszę go zamontować dla środkowego światła STOPu, bo ono powoduje dodatkowe obciążenie, którego może SJB nie wytrzymuje...


.:: :evil: my other ride is your mom :evil: ::.

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2009-04-06, 15:13

Hans pisze:Z czujnikiem przy pedale wszystko jest OK, problem leży niestety w SJB. :/ STOPy były teraz dobrze podłączone, ale zam SJB był przysmażony po tym, jak poprzedni właściciel za taniochę chciał sobie światła przerobić. Zobaczymy, może w czwartek uda się jakiś cud zdziałać. W sumie wygodniej by było dla mnie, jak by to mogło omijać SJB. O tym też pogadam z elektrykiem.
Jeśli chodzi o przekaźnik, to muszę go zamontować dla środkowego światła STOPu, bo ono powoduje dodatkowe obciążenie, którego może SJB nie wytrzymuje...
Kombinuj - instalacje oddzielną da się na pewno zrobić. Przy kierunkach będzie tylko problem z miganiem kontrolek na wyświetlaczu. No ale jak kierunki ci działają to pociągnij tylko instalacje do stopów i już = przekaźnik + sygnał z czujnika przy pedale + zasilanie ze środkowego gniazda zapalniczki tam jest 20A bezpiecznik w tej skrzynce pod maską i wszystkie stopy w to wepniesz i po sprawie. No chyba ze masz coś energo żrącego wpięte w to gniazdo to jeszcze możesz wsiąść z gniazda w podłokietniku ono tez jest na osobnym bezpieczniku 20A, przynajmniej w GT tak jest


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
Olaf
Forumowicz
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: królewski błękit : )
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Olaf » 2009-04-08, 09:37

Dzięki za teksty i Hans za mechanika.

Mi się cała strona prawego kierunku nie włącza tj. na desce rozdzielczej miga, a w rzeczywistości prawe kierunkowskazy nie działają.
Dodatkowo po naciśnięciu Stop pali się także ciągłym światłem lewy tylny kierunek.
A lewy kierunek zawsze migał 2 razy szybciej.

Strasznie się wkurzyłem bo rok temu dałem mechanikowi w MIedzylesiu/Wesołej 500zł za przeróbkę świateł nie po to żeby teraz biegać i znowu naprawiać!!



Awatar użytkownika
Hans
Forumowicz
Posty: 1028
Rejestracja: 2008-12-30, 11:18
Model: 500
Kolor: Black
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Hans » 2009-04-08, 09:42

Spoczko. ;) Ja jutro będę tam z kumplem szalał w warsztacie: sworznie, filtry, płyny w autku, znowu pokombinuję z SJB (dostał ostatnią szansę, jakby co mam nową/używaną cześć na oku), świece, i cholera wie co jeszcze. :) Tralalala... tak czy inaczej ku swej wielkiej uciesze będę latał ufaftuniony garażowym syfem. :) I zaraz jeszcze letnie laczki zakładamy, bo ALL SEASON to jednak nie to co tygrysy lubią najbardziej...


.:: :evil: my other ride is your mom :evil: ::.

Awatar użytkownika
Olaf
Forumowicz
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: królewski błękit : )
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Olaf » 2009-04-16, 13:51

no byłem u swojego "starego" mechanika i ... oczywiście tak jak mówiliście jakaś część tego SJB jest spierdzielona i nie daje wyjścia na prawy kierunek!

Na razie jest naprawiony "na szybko" tzn. czy lewy czy pray kierunek migają 2 razy za szybko (ale migają!) z tym że jak się naciska światło STOP to zapala się ciągle prawy kierunek (no czeski film, mówię Wam...; (

Znalazł już ktoś z Was jak obejść/ naprawić te uszkodzenie SJB? (bo nowy sprowadzać to ja dziękuję za chrzanienie się z tłumaczeniami Amerykanom o co mi chodzi + ciekawe ile to kosztuje?)

Dobrze, że jakoś działa ale uciążliwe cholerstwo...



Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2009-04-16, 14:03

Olaf pisze:no byłem u swojego "starego" mechanika i ... oczywiście tak jak mówiliście jakaś część tego SJB jest spierdzielona i nie daje wyjścia na prawy kierunek!

Na razie jest naprawiony "na szybko" tzn. czy lewy czy pray kierunek migają 2 razy za szybko (ale migają!) z tym że jak się naciska światło STOP to zapala się ciągle prawy kierunek (no czeski film, mówię Wam...; (

Znalazł już ktoś z Was jak obejść/ naprawić te uszkodzenie SJB? (bo nowy sprowadzać to ja dziękuję za chrzanienie się z tłumaczeniami Amerykanom o co mi chodzi + ciekawe ile to kosztuje?)

Dobrze, że jakoś działa ale uciążliwe cholerstwo...
hmm dobry elektryk zrobi to bez problemu. Potrzebny jest oddzielny flasher i musisz się wpiąć w przewody które idą od przełącznika w kolumnie kierownicy a potem się wpiąć w przewodu biegnące do kierunków - problem tylko będzie z miganiem i klikaniem diody na konsoli - prawdopodobnie nie będzie ani migać ani klikać. Musisz się wpinać a nie odcinać - jak odetniesz to stracisz awaryjne które są sterowane oddzielnym układem w SJB. Temat rozpoznawałem pobieżnie bo się zastanawiałem nad tym u mnie ale w końcu udało się ożywić SJB opornikami i wszystko działa jak na razie .odpukać.

Powodzenia. :(


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

BISQP
Posty: 9
Rejestracja: 2009-02-06, 18:46
Model: Pony Package 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Parczew
Stajnia: Stajnia Lubelska

Post autor: BISQP » 2009-07-03, 11:19

No i poniszczylo mi się SJB. Zaczeły mi sie palic swiatla stopu no i dobralem sie do SJB. Gdy odłączalem SJB zobaczylem ze mam zasniedziale piny w niektorych kostkach, a w jednej nawet jeden pin z zasilaniem rozpadł sie doszczętnie więc myslałem że to jest przyczyna awarji- no to chwycilem za lutownicę i wstawilem nowe piny wyczysciłem resztę zasniedziałych elementów - chwila prawdy- i dupa- dalej sie światla palą. No to noc na necie i miernik w reke i doszedlem ze jeden stabilizator napiecia na plytce SJB jest spalony.
Sprawdzam w necie no i kolejna dupa nigdzie w europie nie moge dostac tego układu. Wiec mam pytanko moze ktos posiada jakies zniszczone SJB po wypadkowe i podzielil by sie jednym scalaczkiem z niego (jest ich na plytce z 10 sztuk i sluza do sterowania swiatlami drzwiami itp), albo ktos jest dobrym elektronikiem i potrafi znalesc zamiennik, a jest to uklad :09382501 (CHN 546) . Czekam na pomoc[/quote]



ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż”