Hamownia

O mustangu i o nas

Moderatorzy: Hans, Hans

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Hamownia

Post autor: caniggia » 2012-05-21, 12:22

bobik pisze:Proponuje zapytac się klienta czy nie został poinformowany o problemach z trymami i źle dobraną masa przepływu przy crusingu, auto od poczatku miało problem z wolnymi obrotami i ich przygasaniem przy dohamowaniach, dzwonilismy do Breenspeeda z tym problemem, zgodnie z ich uwagami program był "właściwy" dla wymagań które złozył klient i przeznaczonego zestawu, problemy musiały wynikać z montażu !!, proponowałem żeby walczyć z Breenspeedem o inny soft lub zestroić auto na nowo, Do modyfikacji oprogramowania używamy Winolsa, każdy z programów gotowców które dostarczane sa z kitami można poprawić, oddając klientowi auto dajemy gwarancję na brak detonacji i poprawność AFR i jesli to możliwe uzyskanie wyższych parametrów poprzez modyfikację zapłonu i składu w przypadku takiej opcji w SCT, wiele z gotowych softwarów nie nadaje się do użytku o czym informujemy klienta po testach na hamownii, dalsze jego użytkowanie bez strojenia klient podejmuje na własne ryzyko.
Winols - to jest dobra metoda na strojenie aut europejskich, ale nie amerykańskich.
Można więcej popsuć niż wystroić.
Rada: W Waszym przypadku zacząłbym od kupowania programów w US od dobrych tunerów, kupienie opcji strojenia zdalnego
i poleganiu na ich wiedzy.

O reszcie wypowiedział się już Stachu_xjr.

Więcej nie da się tutaj już dodać, szacunek przynajmniej za to, że powiedzieliście jak to robicie.



bobik
Posty: 9
Rejestracja: 2012-05-14, 11:38

Re: Hamownia

Post autor: bobik » 2012-05-21, 12:28

zasugerowalismy, że problemem jest źle dobrany przepływ masy powietrza i że zadzwonimy z tym do Breenspeeda, po wyczyszczeniu przepustnicy udało zrobić się jej adaptację i zaczeła reagować na zmiany które wciąż umozliwiało nam SCT czyli kroki i wartośc obrotów podczas jazdy, czy ktoś z firmy Jetronik gwarantował jakikolwiek parametr mocy ?, przecież nie my jesteśmy producentem zestawu Superchargera ?, również nie my doradzaliśmy w jego zakupie, zagwarantowalismy że auto może byc użytkowane na paliwie 95 przy ustawieniach które pozostawilismy, oddalismy auto z parametrem 477ps i 577Nm i takie tez parametry posiadało auto wyjeżdzając od nas z firmy.



bobik
Posty: 9
Rejestracja: 2012-05-14, 11:38

Re: Hamownia

Post autor: bobik » 2012-05-21, 12:32

caniggia pisze:
bobik pisze:Proponuje zapytac się klienta czy nie został poinformowany o problemach z trymami i źle dobraną masa przepływu przy crusingu, auto od poczatku miało problem z wolnymi obrotami i ich przygasaniem przy dohamowaniach, dzwonilismy do Breenspeeda z tym problemem, zgodnie z ich uwagami program był "właściwy" dla wymagań które złozył klient i przeznaczonego zestawu, problemy musiały wynikać z montażu !!, proponowałem żeby walczyć z Breenspeedem o inny soft lub zestroić auto na nowo, Do modyfikacji oprogramowania używamy Winolsa, każdy z programów gotowców które dostarczane sa z kitami można poprawić, oddając klientowi auto dajemy gwarancję na brak detonacji i poprawność AFR i jesli to możliwe uzyskanie wyższych parametrów poprzez modyfikację zapłonu i składu w przypadku takiej opcji w SCT, wiele z gotowych softwarów nie nadaje się do użytku o czym informujemy klienta po testach na hamownii, dalsze jego użytkowanie bez strojenia klient podejmuje na własne ryzyko.
Winols - to jest dobra metoda na strojenie aut europejskich, ale nie amerykańskich.
Można więcej popsuć niż wystroić.
Rada: W Waszym przypadku zacząłbym od kupowania programów w US od dobrych tunerów, kupienie opcji strojenia zdalnego
i poleganiu na ich wiedzy.

Proszę mi nie udzielac rad, jeśli kiedyś będziemy chcieli zamontowac instalację gazową w aucie damy znać !!
Winols to edytor bitów i nie ma znaczenia czy modyfikuje oprogramowanie do telefonu czy sterownika ECU, w obecnej chwili nie ma lepszego na świecie !!




O reszcie wypowiedział się już Stachu_xjr.

Więcej nie da się tutaj już dodać, szacunek przynajmniej za to, że powiedzieliście jak to robicie.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Hamownia

Post autor: caniggia » 2012-05-21, 12:50

bobik pisze: Nie ma takiej możliwości, zeby auto które stroiliśmy miało +60% korekcji w żadnym z trymów.
Dodatkowo nigdy nie stroiliśmy doładowanego Mustanga na paliwo 91POM czyli 95RON i stroić nie będziemy.
bobik pisze:zasugerowalismy, że problemem jest źle dobrany przepływ masy powietrza i że zadzwonimy z tym do Breenspeeda, po wyczyszczeniu przepustnicy udało zrobić się jej adaptację i zaczeła reagować na zmiany które wciąż umozliwiało nam SCT czyli kroki i wartośc obrotów podczas jazdy, czy ktoś z firmy Jetronik gwarantował jakikolwiek parametr mocy ?, przecież nie my jesteśmy producentem zestawu Superchargera ?, również nie my doradzaliśmy w jego zakupie, zagwarantowalismy że auto może byc użytkowane na paliwie 95 przy ustawieniach które pozostawilismy, oddalismy auto z parametrem 477ps i 577Nm i takie tez parametry posiadało auto wyjeżdzając od nas z firmy.
Najpierw piszecie, że nie wyszło od Was takie auto, poźniej, że wiedzieliście, że jest nie tak -masa przepływu, nie stroiliście na 95, a jednak stroiliście...
bobik pisze: i zaczeła reagować na zmiany które wciąż umozliwiało nam SCT czyli kroki i wartośc obrotów podczas jazdy
Hmmm, gdzie w SCT się ustawia takie parametry? Wolne obroty tak, zgadza się, były podniesione na 850.
Teraz ma fabrycznie 740. Ale jakieś kroki, wolne obroty podczas jazdy???
Aaaaa, już wiem o co chodzi, słowo Drive,
to są wolne obroty nie podczas jazdy, a podczas włączonego biegu Drive na wolnych obrotach...
I te ustawiliście na 670 w manualu któremu wali to ustawienie.
To jest naprawdę dobre... Aż się prosi o :rotfl:
bobik pisze: Winols to edytor bitów i nie ma znaczenia czy modyfikuje oprogramowanie do telefonu czy sterownika ECU, w obecnej chwili nie ma lepszego na świecie !!
Wiem co to jest winols, dlatego piszę, że największą wiedzę w interpretacji bitów w tych autach mają amerykanie i to właśnie takiego programu najlepiej używać.
bobik pisze: Proszę mi nie udzielac rad, jeśli kiedyś będziemy chcieli zamontowac instalację gazową w aucie damy znać !!
Wtedy dam Wam namiar na Pawła z Wrocławia, on montuje, będziecie mieli blisko, ja nie montuję, ale wystroić Wam mogę.

Chyba już wszystko w temacie wiadomo i szkoda się nad tym dalej rozwodzić.
Ostatnio zmieniony 2012-05-21, 13:37 przez caniggia, łącznie zmieniany 3 razy.



bobik
Posty: 9
Rejestracja: 2012-05-14, 11:38

Re: Hamownia

Post autor: bobik » 2012-05-21, 13:39

Pisałem, ze nie stroiliśmy i stroic nie będziemy na 95, jak juz wspomniałeś i ja również program jest Breenspeed !! nie BAMA jak wspominałeś więc nie wiedziałem o co chodzi !!, prosiłem od poczatku o podanie numeru rejestracyjnego żebym nie musiał przypominac co i komu robiłem w ciągu ostatnich kilku lat !!, ale to musiała byc tajemnica którą mogłeś wyciągnąc na końcu, kroki mój drogi to wartość adaptacyjna jakiej uczy się przepustnica by od połozenia bazowego dojść do wartości wymaganej !!, słowo Drive też jest mi znane zresztą bardzo fajny film !!, z Winolsem też nic nie zrozumiałeś i dalej nie rozumiesz, że nie ma znaczenia czym edytujesz tylko co i w jaki sposób, programator czy urządzenie do strojenia daje Ci mozliwość operowania na danym parametrze czy mapie, Winols umożliwia Ci zrobienie tej mapy z niczego z dowolnym parametrem skala itd, fabryka używa edytorów do zrobienia całego softwaru do auta od sterownika klimy po ECU silnika !!, problem dla Ciebie jest taki że nie masz pojęcia co to jest Lo organisation, hex, czy bit data !!
Co do gazu to interesuje nas wyłącznie N2O i ten jako jedna z niewielu firm w Polsce stroimy sami.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Hamownia

Post autor: caniggia » 2012-05-21, 13:51

bobik pisze: i zaczeła reagować na zmiany które wciążumozliwiało nam SCT czyli kroki i wartośc obrotów podczas jazdy
bobik pisze: kroki mój drogi to wartość adaptacyjna jakiej uczy się przepustnica by od połozenia bazowego dojść do wartości wymaganej !!,
Tylko, że tego parametru nie ma w SCT na którym operowałeś...

bobik pisze: z Winolsem też nic nie zrozumiałeś i dalej nie rozumiesz, że nie ma znaczenia czym edytujesz tylko co i w jaki sposób, programator czy urządzenie do strojenia daje Ci mozliwość operowania na danym parametrze czy mapie, Winols umożliwia Ci zrobienie tej mapy z niczego z dowolnym parametrem skala itd, fabryka używa edytorów do zrobienia całego softwaru do auta od sterownika klimy po ECU silnika !!, problem dla Ciebie jest taki że nie masz pojęcia co to jest Lo organisation, hex, czy bit data !!
I dalej prosiłbym Cię o wypowiadanie się o faktach. Kompletnie nie masz pojęcia o czym ja mam pojęcie i czy go nie mam i czy w ogóle potrzebuję mieć.
W tym przypadku nie ma to kompletnie nic do rzeczy swoją drogą z zaistniałą sytuacją, bo nawet go nie użyliście.

koniec kropka pl.



bobik
Posty: 9
Rejestracja: 2012-05-14, 11:38

Re: Hamownia

Post autor: bobik » 2012-05-21, 15:10

Czy Pan ma pojecie na jakiej zasadzie ECU zmienia predkośc obrotową silnika ?, kroki to mapa pomogę "Stepper Idle table" tak dla stałego bywalca for US z której to ECU wie ile kroków potrzebuje sprawny układ przepustnicy do osiągniecia tej predkosci to, że zmienia się idle target nie znaczy, że wszystko jest w jednej mapie i jednej wartości, sa dziesiątki kolejnych map do przepustnicy i predkości obrotowej których ECu uzywa w zależnosci od innych warunków !!.

Tak o Winolsie nie ma Pan pojecia to tez już wiemy, i tak oto tuner nie zna najbardziej popularnego Edytora na świecie.

end point us.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Hamownia

Post autor: caniggia » 2012-05-21, 15:30

bobik pisze:Czy Pan ma pojecie na jakiej zasadzie ECU zmienia predkośc obrotową silnika ?, kroki to mapa pomogę "Stepper Idle table" tak dla stałego bywalca for US z której to ECU wie ile kroków potrzebuje sprawny układ przepustnicy do osiągniecia tej predkosci to, że zmienia się idle target nie znaczy, że wszystko jest w jednej mapie i jednej wartości, sa dziesiątki kolejnych map do przepustnicy i predkości obrotowej których ECu uzywa w zależnosci od innych warunków !!.

Tak o Winolsie nie ma Pan pojecia to tez już wiemy, i tak oto tuner nie zna najbardziej popularnego Edytora na świecie.

end point us.
Super, że mnie Pan uświadamia, ale nadal tych parametrów nie ma dostępnych w SCT, a pisze Pan, że je Pan regulował, powtarza się Pan.
Próby dyskredytacji mnie w ten sposób proszę sobie podarować., szczególnie w zaistniałej sytuacji.

OK, załóżmy, że nie znam Winolsa, czuję się upokorzony... leżę i kwiczę. Tylko, że jak go najzwyczajniej w świecie nie potrzebuję znać, bo nie robię aut europejskich, te jak robię, to na amerykańskich sterownikach customowych, ew na VEMS europejskim.
Do programowania używam dedykowanych programatorów, bez rzeźbienia, na takie zabawy zwyczajnie nie mam czasu.
Nie zajmuję się tuningiem typu pomiar na hamowni, odczytanie programu, przerobienie kilku tabelek z gotowców, wgranie z powrotem, pomiar na hamowni i wio do domu - BTW, tak się w PL nazywa strojenie na hamowni TDIków itp.

Tak z ciekawości zapytam jeszcze jakby mi Pan mógł wyjaśnić (pomijam sposób określania konkurencji) dlaczego akurat w tym przypadku u Was wykres był taki ładniutki a na V-Tech taki poszarpany w kontekście poniższej wypowiedzi z innego forum?
bobik pisze: Jak można porównywać ścierwo z vtechu z Mahą :o , proponuję przejrzeć patykowe wykresy zawsze są tak idealnie proste i pną się niewzruszone w górę rzekłbym, że wręcz książkowe, nic tylko gratulować wszystkie auta tam hamowane mają idealny przebieg mocy i momentu w całym zakresie obrotów, kosiarz skoro tyle siedzisz na sr poświęć chwilkę czasu i rozkmiń tekst dokładnie nieprzytaczając tu niepotrzebnych opisów.

pozdrawiam posiadaczy płaskich momentów. :lol:
Tym end point us, rozumiem, że to chwalenie się znajomością języka po tym Drive w kontekście idle drive z SCT.

A ja kulturalnie nadal pozdrawiam.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Hamownia

Post autor: caniggia » 2012-10-31, 20:38

viewtopic.php?f=85&t=5246&p=103949#p103949" onclick="window.open(this.href);return false;

Prawie 500 koni na fabrycznej pompie paliwa i 650NM, uff, dobrze daje.



Awatar użytkownika
Stachu_xjr
Forumowicz
Posty: 1285
Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
Model: GT 2016
Silnik: V8 5.0

Re: Hamownia

Post autor: Stachu_xjr » 2012-10-31, 22:53

ciekawe jak długo :hyhy: ładnie momentu ma :)



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Hamownia

Post autor: caniggia » 2012-10-31, 23:52

Jak widzisz moc na końcu przybliżona do Twojej (celowo:)), a zapas tam drzemie spory. Nie spodziewałem się, że Turbo powieszone 2m za silnikiem (długość rur) będzie ładowało już przy 2k rpm 5psi.

Tam gdzie łapie 650nm są kłopoty z trakcją na 3 biegu przy 10 st na zewnątrz, ciężko było to połapać.



Awatar użytkownika
swiadeka
Stowarzyszenie MKP
Posty: 676
Rejestracja: 2009-04-14, 16:58
Model: GT Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: bordowy i białe pasy

Re: Hamownia

Post autor: swiadeka » 2012-11-01, 16:03

I trafia mi się taki stang dopiero na zimę. Coś chyba go nie potestuję. Raczej będę martwić się, aby dojechać do wiosny. A na wiosnę ... ;)
Dzięki Pawle. Tylko zmartwiło mnie stwierdzenie stacha: "ciekawe jak długo?" Nie jest przecież zrobiony z przesadą, ale za to z potencjałem.

Pzdr


Arek

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Hamownia

Post autor: caniggia » 2012-11-01, 17:21

Kolega poważnie myśli o zakuciu i pofolgowaniu z mocą.
To jest tylko na 7 psi, chciał na 10, ale fabryczna pompa max 7-8 psi - tak wyszło podczas strojenia.
Na 10 psi robiłem test na życzenie kolegi, ale paliwa wystarczyło do 4k rpm.



Awatar użytkownika
bart.knop
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 2010-07-03, 23:33
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Windveil Blue

Re: Hamownia

Post autor: bart.knop » 2012-11-01, 17:28

a co z blokiem silnika? trzeba tez wymieniac czy nie??



Awatar użytkownika
Stachu_xjr
Forumowicz
Posty: 1285
Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
Model: GT 2016
Silnik: V8 5.0

Re: Hamownia

Post autor: Stachu_xjr » 2012-11-01, 17:41

nie blok zostaje tylko bebechy zmienia , ma 7 psi to jest 0.5 bara wiec tak jak u mnie teraz, to bezpieczna granica
Ostatnio zmieniony 2012-11-01, 17:43 przez Stachu_xjr, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż”