Hamownia
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Hamownia
JLT110+GT500TB 340 koni na Maha na 98 oktanów z 278 na 95 na stockowym programie z tłumikami, czyli +62 konie razem, czyli jakby zacząć od zera ze stockowymi tłumikami, to ok 65 koni
Robiliśmy kilka pomiarów, góra wszędzie podobnie, ale na dole zrywało przyczepność, ten jest taki gdzie nie zerwało, ale za długo został na odcince i wprowadził jakieś zakłócenia, dlatego dorysowałem jak to wyglądało normalnie.
Na czarno dorysowany stock z tłumikami.
Od góry:
1. JLT110+TB GT500 na 98 oktanów z programem na 98 oktanów
2. Program na 98 na paliwie 98
3. Program stockowy na paliwie 98
4. Program stockowy na paliwie 95
340... ale to jeszcze mało, muszę zdemontować i założyć K&N, będę miał 350 - to oczywiście żart.
Robiliśmy kilka pomiarów, góra wszędzie podobnie, ale na dole zrywało przyczepność, ten jest taki gdzie nie zerwało, ale za długo został na odcince i wprowadził jakieś zakłócenia, dlatego dorysowałem jak to wyglądało normalnie.
Na czarno dorysowany stock z tłumikami.
Od góry:
1. JLT110+TB GT500 na 98 oktanów z programem na 98 oktanów
2. Program na 98 na paliwie 98
3. Program stockowy na paliwie 98
4. Program stockowy na paliwie 95
340... ale to jeszcze mało, muszę zdemontować i założyć K&N, będę miał 350 - to oczywiście żart.
Re: Hamownia
mogło zrywac przyczepnosc bo opony mogly byc zimne albo za wąskie już do tej mocy albo wogóle zimówki. następnym razem popal gumę przed hamownią i rozgrzejesz opony i wtedy wjedź na hamownie i będą się lapić 
nie szwanjuke ci przypadkiem sprzęgło? lub cos innego w przeniesieniu napędu? bo duża róznica/narzutka - hp whel/hp silnik. Poza tym czy ja dobrze widze że masz zakres stałej mocy między 5k-5,8k rpm? ale czad w osobówce coś takiego.
PS: ale żeś go katował aż 92st olej ma

nie szwanjuke ci przypadkiem sprzęgło? lub cos innego w przeniesieniu napędu? bo duża róznica/narzutka - hp whel/hp silnik. Poza tym czy ja dobrze widze że masz zakres stałej mocy między 5k-5,8k rpm? ale czad w osobówce coś takiego.
PS: ale żeś go katował aż 92st olej ma

-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Hamownia
To 5 do 5.8k to tak wyszło źle przez obliczenia strat przez odcinke. dorysowane jest jak to wygladalo na innych wykresach.
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Hamownia
Podsumowanie auta, bo już teraz mogę powiedzieć czyjego - StachuXJR.
W załączniku wykres z jego hamowania po montażu w Jetroniku, tam jest ciekawa rzecz, auto ma na samym filtrze K&N bez żadnego programu aż ok 350 koni, a to jest po prostu nie możliwe.
Po strojeniu AFR w programie się zgadza z rzeczywistym (commanded lambda 0.8, czyli ok 11.7 AFR), a przyjechał na zaprogramowanym lambda 0.81 czyli 12AFR a miał 11.4.
Korekty po strojeniu chodzą jak bóg przykazał przy zerze, przyjechał na 50-60% dla przypomnienia.
Oryginalne strojenie sprowadziło się w wgrania programu z SCT (Brenspeed, nie Bama jak pisałem wcześniej), dodania zapłonu w całym zakresie 2st (w ten sposób zapłonu się nie stroi), oraz zubożenia AFR o 2 proc. Prawdopodobnie nie chciało się wysłać logów do US na korektę, bo na pewno (tak myślę przynajmniej) Brenspeed nie pozostawił by tego w takim stanie. Chyba, ze były wysłane, wtedy to świadczy o Brenspeed.
Jeden wykres przedstawia strojenie AFR, widać jak tam tnie się zapłon, drugi pokazuje jak działają korekty, trzeci pokazuje już wystrojony zapłon który nic się nie tnie, za wyjątkiem korekty na temperaturę powietrza (potrzebny intercooler, dojdzie z 50 koni), bo zaprogramowany na 26st i paliwo 98.
W załączniku również pomiar z niezależnej hamowni na strojeniu oryginalnym i na moim z cmcv delete.
Dodam, że wystrojone na drodze, na której to rzekomo mocnych aut nie da się stroić.
Na uwagę zasługuje może nie sama moc a jej płynność, nie jest tak pofalowana jak oryginalnie.
I jeszcze co zasługuje na uwagę, to że pomiar na moim programie był przy 31st a wcześniejszy przy 24, więc teoretycznie mój powinien wyjść jeszcze lepiej gdyby był hamowany przy tej samej temperaturze.
I jeszcze jest ciekawe, to przyrost momentu na dole po usunięciu cmcv, gdzie większość go traci, a cieszy się gdy zostanie tak samo, również w US
Zero problemów z wolnymi obrotami, drivability jest całkowicie inne, samochód nie ma zastanowień, a miał.
O tym może napisze StachuXJR... któremu dziękuję za odwagę i chęć doprowadzenia auta do normalności:)
Nie moc się liczy, a parametry, mocy czasem może wyjść mniej, czasem więcej, a parametry muszę się zgadzać...
W załączniku wykres z jego hamowania po montażu w Jetroniku, tam jest ciekawa rzecz, auto ma na samym filtrze K&N bez żadnego programu aż ok 350 koni, a to jest po prostu nie możliwe.
Po strojeniu AFR w programie się zgadza z rzeczywistym (commanded lambda 0.8, czyli ok 11.7 AFR), a przyjechał na zaprogramowanym lambda 0.81 czyli 12AFR a miał 11.4.
Korekty po strojeniu chodzą jak bóg przykazał przy zerze, przyjechał na 50-60% dla przypomnienia.
Oryginalne strojenie sprowadziło się w wgrania programu z SCT (Brenspeed, nie Bama jak pisałem wcześniej), dodania zapłonu w całym zakresie 2st (w ten sposób zapłonu się nie stroi), oraz zubożenia AFR o 2 proc. Prawdopodobnie nie chciało się wysłać logów do US na korektę, bo na pewno (tak myślę przynajmniej) Brenspeed nie pozostawił by tego w takim stanie. Chyba, ze były wysłane, wtedy to świadczy o Brenspeed.
Jeden wykres przedstawia strojenie AFR, widać jak tam tnie się zapłon, drugi pokazuje jak działają korekty, trzeci pokazuje już wystrojony zapłon który nic się nie tnie, za wyjątkiem korekty na temperaturę powietrza (potrzebny intercooler, dojdzie z 50 koni), bo zaprogramowany na 26st i paliwo 98.
W załączniku również pomiar z niezależnej hamowni na strojeniu oryginalnym i na moim z cmcv delete.
Dodam, że wystrojone na drodze, na której to rzekomo mocnych aut nie da się stroić.
Na uwagę zasługuje może nie sama moc a jej płynność, nie jest tak pofalowana jak oryginalnie.
I jeszcze co zasługuje na uwagę, to że pomiar na moim programie był przy 31st a wcześniejszy przy 24, więc teoretycznie mój powinien wyjść jeszcze lepiej gdyby był hamowany przy tej samej temperaturze.
I jeszcze jest ciekawe, to przyrost momentu na dole po usunięciu cmcv, gdzie większość go traci, a cieszy się gdy zostanie tak samo, również w US

Zero problemów z wolnymi obrotami, drivability jest całkowicie inne, samochód nie ma zastanowień, a miał.
O tym może napisze StachuXJR... któremu dziękuję za odwagę i chęć doprowadzenia auta do normalności:)
Nie moc się liczy, a parametry, mocy czasem może wyjść mniej, czasem więcej, a parametry muszę się zgadzać...
- Stachu_xjr
- Forumowicz
- Posty: 1285
- Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
- Model: GT 2016
- Silnik: V8 5.0
Re: Hamownia
Po wykresach i odczuciach z jazdy widac ze wczesniejszy program to była tzw Lipa
Kuń teraz ostro rwie do przodu jak nigdy jest o wiele bardziej elastyczny ,do samego montażu zestawu nie ma uwag. 


Re: Hamownia
To może być tylko przestroga dla innych którzy montowali zestawy w Jetronic.Sam montaż zestawu hm moim zdaniem do niego wystarczy choć troche kumatego mechanika.Cała zabawa zaczyna się przy zestrojeniu zestawu i tu chłopaki z Jeta pokazali że niestety pojęcie o tym mają całkiem średnie a warto dodać że kolega zostawił u nich kilka tysięcy złotych.Teraz już tylko współczuje pozostałym i radze zakładać szczęke na zęby co by wam korby zębów nie wybiły.pozdr.
Re: Hamownia
I co tu teraz robic - a wlasnie skonczyli nastepny Kompresor montowac - masakra !!Bolek pisze:To może być tylko przestroga dla innych którzy montowali zestawy w Jetronic.Sam montaż zestawu hm moim zdaniem do niego wystarczy choć troche kumatego mechanika.Cała zabawa zaczyna się przy zestrojeniu zestawu i tu chłopaki z Jeta pokazali że niestety pojęcie o tym mają całkiem średnie a warto dodać że kolega zostawił u nich kilka tysięcy złotych.Teraz już tylko współczuje pozostałym i radze zakładać szczęke na zęby co by wam korby zębów nie wybiły.pozdr.

- Deftronic
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 489
- Rejestracja: 2008-10-08, 11:13
- Model: Shelby GT500
- Silnik: V8 5.4
- Kolor: Grabber Orange
- Lokalizacja:: Acheron
Re: Hamownia
Z tego co opisuje Caniggia wynika, że Jetronic odwala jakąś lipę. Z autem Alustara też tak może być? Pozostaje czekać aż ktoś z Jetronicka wypowie się i ustosunkuje do tego co napisał Caniggia, bo nie stawia ich to w dobrym świetle.
http://www.dinxproject.org" onclick="window.open(this.href);return false;
- Stachu_xjr
- Forumowicz
- Posty: 1285
- Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
- Model: GT 2016
- Silnik: V8 5.0
Re: Hamownia
Ja uważam temat za zamknęty niechce żadnej wojny na forum kazda bezstronna osoba sama oceni na podstawie wykresów , wszytkie strojenia są zhamowane.
i co tu wiecej pisac

-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Hamownia
Znaczenie ma strategiczne. Kręcisz i masz w tym cel.AluStar pisze: Dostales logi gt500 ale nie mojeAle co to ma za znaczenie.
Podpisane raf costam, przez u tel mówiłeś ze to z Twojego i ze musisz zadzwonić do Bobika żeby poprawić po tym co Ci powiedziałem. Nie rozumiem Twojego postępowania.
Nie zwykłem tego robić, ale jak ktoś mi robi pod górkę bez powodu, w dodatku mnie i innych stara się wprowadzić w błąd nie wiem z jakiego powodu, to nie mam żadnych skrupułów, zgodnie z obietnicą w załączniku potwierdzenie moich słów.
Powycinałem dane.
Jeżeli faktycznie nie sa z Twojego, to bardzo przepraszam, ale zostałem wprowadzony w błąd załączonym mailem, proszę go wtedy potraktować jak wytłumaczenie mojego postępowania.
Zresztą, wrzuć loga i będzie po problemie, przecież to żadna tajemnica handlowa. Auto nie jest skopane jak opisywane, więc w czym problem.
Nie myli się ten co nic nie robi, ale do błędów trzeba się umieć przyznać. Nie raz poprawiałem sam po sobie nawet gdy kolega któremu robiłem nic nie zauważył, a ja wypatrzyłem w domu.
Rynek sobie robię (choć w zasadzie sam się robi), tak samo jak Ty swój, z tym ze jak Ty sobie go robiłeś, to nie nazwałem Cie laweciarzem i w drogę Ci nie wchodziłem. Dodatkowo mając uprawnienia moderatora czy administratora masz tą przewagę, ze możesz usuwać posty dla Ciebie nie wygodne, czy to jest gra fair?AluStar pisze: Canigia wg mnie robisz rynek pod siebie - piszesz epopeje jak kiedys nasz kolega aby miec klientow - wolno ci i nie mam pretensji.
Kazdy ma swoj rozum.
Cena, ustalana indywidualnie, dla Ciebie 10k+vat.AluStar pisze: PS Powiedz prosze ile kosztuje usluga u Ciebie bo P..l 800 zl a A..o 1400 zl - zaplacil - i nie wiem jak mowic znajomym.
A za takie wgranie jak miał Staszek to nie biorę nic, a jak mam tak samo dostroić, to na "flaszkę", tylko dlatego, ze sonda się zużywa i w tym roku mam już 5 zużytych, a nie miałbym sumienia brać kasę za dostrajanie takiego czegoś.
Btw, nie stroiłem nikomu P..l i nigdy za 800.
Czy pokazywanie prawdy to obrażanie, sorry, ale chyba nie bardzo wiesz co piszesz, sprawdź znaczenie słowa w słowniku. Rozumiem, ze o pokazanie logów można się obrazić, ale to nie jest równe z obrażaniem firmy przeze mnie. Nie puściłem żadnego tekstu o który mógłby się ktoś obrazić.AluStar pisze: Obrazasz firmy a sam nie masz doswiadczenia
Doświadczenie.. Co Ty możesz wiedzieć o moim doświadczeniu... NIC, bo nie masz wiedzy aby to ocenić.
Również kolega Bobik który pisał coś podobnego. Ten przynajmniej PEWNIE ma jakąś wiedzę o strojeniu, nie wiem czy Mustangów, ale znowu zero wiedzy o moim doświadczeniu.
Tak więc piszmy o faktach na które mamy potwierdzenie bez wycieczek osobistych.
Zamiast wstawiać uśmieszki i rotfl co chwilę, co jest akurat w tej sytuacji nie bardzo na miejscu, oceń logi, wykresy i się wypowiedz. Myślę ze na pewno usłyszymy cenne uwagi bardziej zaawansowane niż jeździ, czy się nie zepsuł.
Bardzo przepraszam, ale administrator ma prawdopodobnie archiwum i może zobaczyć jak kilku użytkowników którzy zdążyli Twoje teksty w moją stronę które doprowadziły do tej właśnie sytuacji na Twoje życzenie, "laweciarz" dał Ci wykresy, w dodatku z logami.AluStar pisze: zle zaczynasz juz na samym poczatku i to juz jest nudne i nieladne.
Z racji, ze stroję Mustangi i nie tylko, osobiście, myślę, ze wystroiłem ich więcej niż ktokolwiek w Pl, bo z mojej wiedzy jedną firmą która sama stroi na swoim programatorze, tu szacunek choćby z tego powodu, jest V-Tech, to jednak jakieś doświadczenie mam, bo niestety ze zmiany 2 czy 3 parametrów w sct się go nie zdobędzie i strojeniem tego nazwać nie można, a jedynie dostrojeniem.
Doświadczenie w strojeniu mustanga OSOBIŚCIE bez pośredników kosztuje drogo, rzekłbym bardzo drogo, jeszcze prędko się nie zwróci. Jak widać na forach w US, ta wiedza to temat tabu.
Nikt się tym nie dzieli.
A Jetronik przepraszam, ale dostało Się Wam rykoszetem, nic do Was nie mam.
Podziękowania koledze Alustar. Mam nadzieje ze inne auta będą lepsze. Jak coś, to służę pomocą.
Jedna rada na przyszłość, jeżeli jak to nazwał Alustar w jednym z tematów program bazowy jest od Lunda ( co w domyśle oznacza, że on go nie dostraja), to niech Lund go skończy stroić, z tym, ze to kosztuje extra diengi. Jeżeli program jest Brens, niech Brens go skończy.
Ma być tak zrobiony, aby w sct nic nie dostrajać. Wtedy można się dopiero bawić na własną odpowiedzialność.
Ja skończyłem, tym razem definitywnie i również pozdrawiam. Więcej nie dam się sprowokować i nie będzie epepei.AluStar pisze: Na tym Koncze i podrawiam !
-
- Członek Honorowy MKP
- Posty: 1139
- Rejestracja: 2008-12-18, 15:43
- Model: S281 SC
- Silnik: inny V8
- Kolor: Wściekle czerwony
- Lokalizacja:: Tak po środku.
Re: Hamownia
Wolałbym aby jednak była to ryzwalizacja jakościowa. Z korzyścią bezpośrednio dla konia, a pośrednio dla mojego portfela.adriank9 pisze:.......... Jeśli są dwie firmy na forum, które oferują podobne usługi dla forumowiczów to lepszą rywalizacją jest rywalizacja cenowa. Z korzyścią dla forumowiczów!:) ......
Re: Hamownia
Witam
Jeśli program jest podpisany w SCT jako Breenspeed to jest to program Breenspeed jedyne parametry jakie możemy zmienić w SCT to zapłon i AFR, jesli program jest podpisany Jetronik można miec pretensje do nas bo to nasz twór, chetnie przyjmę wszystkie niepoprawne logi i błędy w sztuce, w kwestii poprawiania czegoś przez któregoś z tunerów USA czy to Brennspeed czy KB proponuuje napisac maila i spróbowac zwrócić uwagę, ze coś jest źle przygotowane do montażu czy oprogramowanie nieadekwatne do modyfikacji życze powodzenia !!, każdy ma możliwość wykonania u nas programu indywidualnego pod wykonane modyfikacje wtedy software podpisany w SCT jest Jetronik i jest to nasz produkt.
Jeśli program jest podpisany w SCT jako Breenspeed to jest to program Breenspeed jedyne parametry jakie możemy zmienić w SCT to zapłon i AFR, jesli program jest podpisany Jetronik można miec pretensje do nas bo to nasz twór, chetnie przyjmę wszystkie niepoprawne logi i błędy w sztuce, w kwestii poprawiania czegoś przez któregoś z tunerów USA czy to Brennspeed czy KB proponuuje napisac maila i spróbowac zwrócić uwagę, ze coś jest źle przygotowane do montażu czy oprogramowanie nieadekwatne do modyfikacji życze powodzenia !!, każdy ma możliwość wykonania u nas programu indywidualnego pod wykonane modyfikacje wtedy software podpisany w SCT jest Jetronik i jest to nasz produkt.
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Hamownia
Witam,bobik pisze:Witam
Jeśli program jest podpisany w SCT jako Breenspeed to jest to program Breenspeed jedyne parametry jakie możemy zmienić w SCT to zapłon i AFR, jesli program jest podpisany Jetronik można miec pretensje do nas bo to nasz twór, chetnie przyjmę wszystkie niepoprawne logi i błędy w sztuce, w kwestii poprawiania czegoś przez któregoś z tunerów USA czy to Brennspeed czy KB proponuuje napisac maila i spróbowac zwrócić uwagę, ze coś jest źle przygotowane do montażu czy oprogramowanie nieadekwatne do modyfikacji życze powodzenia !!, każdy ma możliwość wykonania u nas programu indywidualnego pod wykonane modyfikacje wtedy software podpisany w SCT jest Jetronik i jest to nasz produkt.
To wyjaśnia sprawę częściowo i potwierdza moje obserwacje.
Tunerzy w US korygują swoje programy bez żadnego problemu gdy jest to ich błąd i za to się nie płaci.
Płaci się za indywidualny tuning dodatkowo, wtedy bardzo chętnie poprawiają wszystko.
Dlatego m.in. programów nie powinno się kupować tam gdzie robią masówkę, bo tam faktycznie może być kłopot.
Skoro podejmujecie się wgrania, to sprawdzacie czy działa, więc dobrze było by poinformować klienta, że coś jest nie tak i przedstawić mu odpowiednie wyjście z sytuacji czego tu zabrakło.
Rozumiem, że jak zamawia się program u Was, to macie SCT advantage III czy kupujecie Pro Racera do każdego samochodu osobno ?
Tylko takie są możliwości aby mieć swój program w SCT. Podpisać program można dowolnie.
A dobrze wiedzieć, czy ktoś ma coś takiego, bo starsze modele można robić tylko tym.
Z drugiej strony, jakbyście mieli, to dlaczego nie poprawiliście programu Brenspeeda? Nie da się czy jak?
EDIT - sprawdziłem, nawet mając SCT Advantage nie da się wczytać i edytować wyeksportowanego programu.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 2012-05-21, 13:16 przez caniggia, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Hamownia
Proponuje zapytac się klienta czy nie został poinformowany o problemach z trymami i źle dobraną masa przepływu przy crusingu, auto od poczatku miało problem z wolnymi obrotami i ich przygasaniem przy dohamowaniach, dzwonilismy do Breenspeeda z tym problemem, zgodnie z ich uwagami program był "właściwy" dla wymagań które złozył klient i przeznaczonego zestawu, problemy musiały wynikać z montażu !!, proponowałem żeby walczyć z Breenspeedem o inny soft lub zestroić auto na nowo, Do modyfikacji oprogramowania używamy Winolsa, każdy z programów gotowców które dostarczane sa z kitami można poprawić, oddając klientowi auto dajemy gwarancję na brak detonacji i poprawność AFR i jesli to możliwe uzyskanie wyższych parametrów poprzez modyfikację zapłonu i składu w przypadku takiej opcji w SCT, wiele z gotowych softwarów nie nadaje się do użytku o czym informujemy klienta po testach na hamownii, dalsze jego użytkowanie bez strojenia klient podejmuje na własne ryzyko.
- Stachu_xjr
- Forumowicz
- Posty: 1285
- Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
- Model: GT 2016
- Silnik: V8 5.0
Re: Hamownia
Auto miało problemy z wolnymi obrotami poniewaz wg tego co zostało mi powiedzine przy odbiorze , winna była brudna przepustnica , i ze po wyczysczeniu jej problem znikł oraz ze jescze doszło jescze pare KM , czyli miało bardzo blisko 500 a okazało sie ze 430, nie zostałem poinformowany o jakiś błędach, problemach w strojeniu itd. Wszytko miało by tip-top, i ze na 95 bez problemu moge śmigac.