Hamownia

O mustangu i o nas

Moderatorzy: Hans, Hans

ODPOWIEDZ
gover
Forumowicz
Posty: 124
Rejestracja: 2012-01-04, 21:18
Model: GT
Silnik: V8 4.6

Re: Hamownia

Post autor: gover » 2012-04-27, 21:37

a ja tak z innej beczki pytanie:
Czy na tych wszystkich hamowniach był mozliwy wglaąd na moc na kołach (HPwheel)? Czyli tą moc co hamowania mierzy realnie a potem robi korektę na silnik... Czy od razu podawało moc skorygowaną silnika? jeśli możnaby było zobaczyć (HPwheel) to czy rozbieżności byłby też takie (duże)?
Bo jeśli nie to pyt. nieaktualne



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Hamownia

Post autor: caniggia » 2012-04-27, 21:49

Mają na pewno takie dane, zapytam.
Na danych dzisiaj widziałem. Auto na wszystkich pomiarach było na tych danych oponach nawet.
Ostatnio zmieniony 2012-04-27, 22:15 przez caniggia, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: Hamownia

Post autor: AluStar » 2012-04-27, 22:17

gover pisze:a ja tak z innej beczki pytanie:
Czy na tych wszystkich hamowniach był mozliwy wglaąd na moc na kołach (HPwheel)? Czyli tą moc co hamowania mierzy realnie a potem robi korektę na silnik... Czy od razu podawało moc skorygowaną silnika? jeśli możnaby było zobaczyć (HPwheel) to czy rozbieżności byłby też takie (duże)?
Bo jeśli nie to pyt. nieaktualne
O sam widzisz - nikt z nas nie udzieli odpowiedzi odrazu .

A skad gower mamy my tu pismaki wiedziec. Nikt z nas niema hamowni . Wszystkie te eksperymenty z silnikiem to Znachorstwo ktore nie wiadomo ile bedzie dzialalo. Zadaj to pytanie np tu http://www.racingforum.pl/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;?
i tam uzyskasz konkretna odpowiedz. Sa tam firmy ktore stroja dlugo i udzielaja rzeczowych odpowiedzi popartych wykresami logami .
Sam widzisz u nas to gdybanie i domysly .. ;)

caniggia zebys mial o czym pisac :-) .
Bez urazy ciesze sie ze jest ktos w klubie co przeciera szlaki - trzymam kciuki za twoje mody - powodzenia.
Wygaszam post i sorki ze zasmiecilem ten temat :wstyd:



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Hamownia

Post autor: caniggia » 2012-04-27, 22:27

Jak widzisz staram się nie gdybać, każda modyfikacja będzie na hamowni. Stąd testowałem różne i wpływ oktanow bo następne będą tylko na 98



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Hamownia

Post autor: caniggia » 2012-05-12, 15:28

Log z auta doładowanego jednego z klubowiczów wystrojone (albo tylko raczej wgrane) przez Jetronic.
Program z Bama na 91 oktanów (95 nasze).
Pomiar z hamowni z 4 biegu.

Jeden log pokazuje niedopasowanie kompletne MAF dla niskich i średnich obciążeń o jedyne... 50-60%, co oznacza nic innego, że auto dostaje o 50-60% paliwa mniej niż potrzeba! Na całe szczęście sterownik benzynowy ma możliwość ratowania się do 60%.
Ma to wpływ na ekonomię, skład mieszanki skacze jak tylko mu się chce, gdyż uczenie się korekt paliwowych jest wyłączone w programie ,tak często robią tunerzy w US, gdy nie ma się pewności do poprawnej kalibracji MAF, co akurat w tym wypadku uratowało to auto.
Co jest gorsze, to daje to biedne spoty przy zmianie położenia przepustnicy, gdyż sterownik nie jest w stanie w locie zareagować w tak krótkim czasie.

Drugi screen z loga pokazuje (prawie wszystko, bo nie nagrał mi się afr), ale ten był na poziomie 11.4, gdzie zaprogramowany jest 12.00 (lambda 0.82), co powoduje nic innego jak stratę z 20 koni i zwiększone zużycie paliwa niepotrzebnie. Na szczęście jest minięty w stronę nie powodującą uszkodzenie silnika.

Dodatkowo drugi screen pokazuje jak silnik zaczyna stukać (biała linia zapłonu leci na dół), na końcu zapłon jest nawet 3,5stopnia gdzie zaprogramowany jest na 18 stopni - opóźnia aż o ok 15 stopni na końcu, co jest kosmicznie dużo.
To akurat jest winą źle dobranego wydechu w aucie, moc od tego momentu (gdzie biała kreska zaczyna spadać) leci na łeb i finalnie auto pokazało 120 koni mniej niż miało przed zmianą tłumików. Te kolega zmieniał sobie sam później.
Nie ma to natomiast wpływu na AFR czy rozjazd korekt paliwowych o 60%.
Także tłumiki bardzo ważna rzecz, z tego powodu nie striłem tego auta - bo się nie da.
Załączniki
idle.jpg
wot.jpg



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Re: Hamownia

Post autor: pudel » 2012-05-12, 19:30

caniggia pisze:Log z auta doładowanego jednego z klubowiczów wystrojone (albo tylko raczej wgrane) przez Jetronic.
Program z Bama na 91 oktanów (95 nasze).
Pomiar z hamowni z 4 biegu.

Jeden log pokazuje niedopasowanie kompletne MAF dla niskich i średnich obciążeń o jedyne... 50-60%, co oznacza nic innego, że auto dostaje o 50-60% paliwa mniej niż potrzeba! Na całe szczęście sterownik benzynowy ma możliwość ratowania się do 60%.
Ma to wpływ na ekonomię, skład mieszanki skacze jak tylko mu się chce, gdyż uczenie się korekt paliwowych jest wyłączone w programie ,tak często robią tunerzy w US, gdy nie ma się pewności do poprawnej kalibracji MAF, co akurat w tym wypadku uratowało to auto.
Co jest gorsze, to daje to biedne spoty przy zmianie położenia przepustnicy, gdyż sterownik nie jest w stanie w locie zareagować w tak krótkim czasie.

Drugi screen z loga pokazuje (prawie wszystko, bo nie nagrał mi się afr), ale ten był na poziomie 11.4, gdzie zaprogramowany jest 12.00 (lambda 0.82), co powoduje nic innego jak stratę z 20 koni i zwiększone zużycie paliwa niepotrzebnie. Na szczęście jest minięty w stronę nie powodującą uszkodzenie silnika.

Dodatkowo drugi screen pokazuje jak silnik zaczyna stukać (biała linia zapłonu leci na dół), na końcu zapłon jest nawet 3,5stopnia gdzie zaprogramowany jest na 18 stopni - opóźnia aż o ok 15 stopni na końcu, co jest kosmicznie dużo.
To akurat jest winą źle dobranego wydechu w aucie, moc od tego momentu (gdzie biała kreska zaczyna spadać) leci na łeb i finalnie auto pokazało 120 koni mniej niż miało przed zmianą tłumików. Te kolega zmieniał sobie sam później.
Nie ma to natomiast wpływu na AFR czy rozjazd korekt paliwowych o 60%.
Także tłumiki bardzo ważna rzecz, z tego powodu nie striłem tego auta - bo się nie da.

Ale inny wydech można też dopasować tak by auto nie traciło osiągów?


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Hamownia

Post autor: caniggia » 2012-05-12, 19:40

Na innym nie traciło, ale a tym nic się nie da zrobić, w NA ten problem by nie wystąpił, bo problem występował przy ok 0,5 bara doładowania.
Ostatnio zmieniony 2012-05-12, 19:47 przez caniggia, łącznie zmieniany 1 raz.



gover
Forumowicz
Posty: 124
Rejestracja: 2012-01-04, 21:18
Model: GT
Silnik: V8 4.6

Re: Hamownia

Post autor: gover » 2012-05-12, 19:41

mniam mniam.
Hmmm.. ciekawe informacje tam widać. Tak myślę - gdybym do mojej skromnej wiedzy teoretyczno-mechanicznej dołożył tą zaawansowaną z tych oprogramowań (niektóre rzeczy jak widzę to już wiem jak mechanicznie są niektóre rzeczy ustawione) to bym sam mógł ustawić swojego a może nawet więcej.... Ciekawe jaki bajzel u mnie w oprogramowaniu. Ale jakoś i nie ma czasu i warunków...

Ja tylko aluzję do tych 18st - to nie dużo. Prawie standard. ok. 30st to max. wartość. Ale to też zależy wszystko od wszystkiego....



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Hamownia

Post autor: caniggia » 2012-05-12, 19:47

gover pisze: Ja tylko aluzję do tych 18st - to nie dużo. Prawie standard. ok. 30st to max. wartość. Ale to też zależy wszystko od wszystkiego....
30 to max w silniku NA w mustangu dające największy moment przy obciążeniu 1.0 na paliwie 98. Im wyższe, tym bardziej trzeba zejść w dół.



gover
Forumowicz
Posty: 124
Rejestracja: 2012-01-04, 21:18
Model: GT
Silnik: V8 4.6

Re: Hamownia

Post autor: gover » 2012-05-12, 20:05

To w takim razie wygaszam - nie ma co błądzić.
caniggia pisze:
gover pisze: Ja tylko aluzję do tych 18st - to nie dużo. Prawie standard. ok. 30st to max. wartość. Ale to też zależy wszystko od wszystkiego....
30 to max w silniku NA w mustangu dające największy moment przy obciążeniu 1.0 na paliwie 98. Im wyższe, tym bardziej trzeba zejść w dół.
O zapłonie to można godzinami. Masz rację. A te 98 to niekoniecznie. Tak np. chodzą JetCar-y (nie dosłownie bo sam wiesz że wszysko od wszystkiego zależy i zależy też co chcesz osiągnąc). Więc wypowiedź prosta i krótkatutaj nie może być.

No to bierz się za konstruowanie JetCara ze swojego GT!!



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Hamownia

Post autor: caniggia » 2012-05-12, 20:07

Oczywiście jest jak mówisz, ten przykład np pokazuje jaki wpływ na wydech na zapłon itd itp.

W załączniku przykład jaki zapłon można osiągnąć bez stukania (robiłem taki test z ciekawości na hamowni), ale każdy powyżej 30st to już był spadek mocy (na 98).
Załączniki
Bez tytułu.jpg
Bez tytułu.jpg (7.25 KiB) Przejrzano 5987 razy



gover
Forumowicz
Posty: 124
Rejestracja: 2012-01-04, 21:18
Model: GT
Silnik: V8 4.6

Re: Hamownia

Post autor: gover » 2012-05-12, 20:35

hehe. - ja się wcale temu nie dziwie bo doszedłeś do tego metodą prób i będów a co jest oczywiste na całym świecie.

dlatego jest spadek mocy bo silnik konstrukcyjnie jest budowany na max. opóźnienie zapłonu na 30st. W dizlach jest to nieco mniej (ok.25-27 ale też zależy od tego jakie zasilanie czy z pomy rzędowej/rotorowej czy ukł.zasbnikowego). Wszystkie silniki są skonstruowane ma max. opżnienie zaplonu na max.30 st. To wynika z konstrukcji/budowy i z praw fizyki etc. Po prostu tak jest. Dla każdego silnika max. opóźnienie nie powinno przekraczać 30st. Bo potem będą tylko straty (dot. norm. silników, nie wyczynowych). To nie tyczy sie też motorów i dwu-suwów (nie wszystkich). Ponieważ silniki które się mocno kręcą (pow 10/12rpm) mają zapłon póżniejszy ale nie ze względu na potrzebę mocty tylko na warunki i fizykę jakie wtedy panują (oczywiście to w wielkim skrócie). Natomiast silniki wyczynowe MUSZĄ być ustawiane ręcznie i pisane programy muszą być indywidualne i przez ludzi którrzy wiedzą o co hcodzi i co z tego silnika chcą wyciągnąć.
Po prostu w silniku 30 st, to max. Poza tym odnośnie paliwa - to też wynika z włściwości samych paliw. Też olei które pracują w silniku. Zresztą co ja będę pisał- wiesz jak jest.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Hamownia

Post autor: caniggia » 2012-05-12, 20:54

gover pisze:Po prostu tak jest. Dla każdego silnika max. opóźnienie nie powinno przekraczać 30st. Bo potem będą tylko straty (dot. norm. silników, nie wyczynowych).
dotyczy pewnie max obciążenia, bo na niższych zapłony są nawet do 55 stopni, np w naszych koniach, często ze względu na emisję.

Ale to nie o tym temat, więc można skończyć nasze wywody.



gover
Forumowicz
Posty: 124
Rejestracja: 2012-01-04, 21:18
Model: GT
Silnik: V8 4.6

Re: Hamownia

Post autor: gover » 2012-05-12, 21:27

caniggia pisze: dotyczy pewnie max obciążenia, bo na niższych zapłony są nawet do 55 stopni, np w naszych koniach, często ze względu na emisję.

Ale to nie o tym temat, więc można skończyć nasze wywody.

yup/yup



Awatar użytkownika
PMN
Młodszy Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: 2008-10-03, 23:59
Model: Shelby GT500
Silnik: V8 5.4
Kolor: performance white/blue

Re: Hamownia

Post autor: PMN » 2012-05-14, 00:58

Nie wiem o jakie auto chodzi, ale rozumiem, że ma knock-sensor(y), tak?
(Nie tak jak np '07-'09 GT500)
Jest gdzieś w logach info, że to po knock'ach tnie zapłon?

Pzdr,


2009r Shelby GT500 - 12.1s
2010r M3 Turbo - 10.2s

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż”