Postanowiłem -kupuję Mustanga w USA - co dalej?

O mustangu i o nas

Moderatorzy: Hans, Hans

Anonymous

Post autor: Anonymous » 2009-04-05, 23:12

escalar pisze:ja problem swiatel mam rozwiazany nastepujaco: swiatla sprowadzone z anglii... to jest chyba najbardziej bezinwazyjnie:)

...troche mnie zastrzeliliscie tym ze w V6 nie ma ABS i kontroli trakcji, u mnie wszystko dziala rewelacyjnie, a kiedy sie zakopywalem w sniegu to po prostu wylanczalem kontrole trakcji i "wystrzeliwalem" sie z kazdej zaspy/lodowej tafli :hyhy:
Zrobię chyba podobnie. A powiedz mi jak jest z homologacją tych z Anglii - podrzuc linka jak możesz do czegoś godnego polecenia.
Coś mi też przeleciało przed oczami o jakiejś konieczności uzyskania (kosztownej) homologacji na całe auto (poza samym przeglądem). Nie ma mnie już chwilę w kraju, wymyślono coś takiego czy to kolejna bzdura medialna ?

Kontrola trakcji i ABS była w modelach do 2008r w opcji. Trzeba sprawdac każde auto wg specyfikacji w trakcie zakupu w stanach. Spotkałem się z autem u dilera które miało w opisie ABS i KT, natomiast po sprawdzeniu okazało się że ich nie ma...ciekawe czy w Manheim (które gwarantuje zgodnośc opisów) zdarzają sie podobne numery...



Rocky
Młodszy Forumowicz
Posty: 25
Rejestracja: 2008-12-04, 01:20
Model: Mustang 2008
Silnik: V6 3.8
Kolor: granatowy

Post autor: Rocky » 2009-04-05, 23:28

jamac pisze:[
Co masz na myśli pisząc fajnie i nieinwazyjnie - właśnie staram się zgłębic temat, bo z tego co czytam na forum, najwięcej problemów jest właśnie ze światłami. Ja raczej do ortodoksyjnej frakcji do której należy Darenty się nie zapiszę ;). Nie widzę problemu z wymianą tyłu. Ale dobrze by było miec kogoś kto problem przodu umie rozwiązc stosunkowo łatwo/niedrogo...

Bez cięcia,w miejscu wstecznych masz migacz,a pod zderzakiem masz w połowie ukrytą lampkę wstecznego,przeciwmgielne-jeden z pasków tylnego reflektora świeci mocniej. Moim zdaniem to lepsza metoda niż te światła z Anglii bo jako czerwone pozycyjne świecą wszystkie trzy paski na czerwono jak w oryginale.Co do przodu to też nie założyłem tych migaczy-pozycji z Anglii bo przypominają mi one światła z Poloneza ;) .Dlatego w przednie lampy wmontowali mi małe żaróweczki które pełnią rolę pozycyjnych,a migacze świecą się tylko jak włączam kierunkowskaz. Jest to nieinwazyjna metoda bo jest też w pełni odwracalna(ewentualnie po tych pozycyjnych przednich mogą zostać te dziurki w reflektorach przednich ale pierdoła) wymaga tylko dobrego elektryka,bo z tym jest trochę zabawy.
escalar pisze:
...troche mnie zastrzeliliscie tym ze w V6 nie ma ABS i kontroli trakcji, u mnie wszystko dziala rewelacyjnie, a kiedy sie zakopywalem w sniegu to po prostu wylanczalem kontrole trakcji i "wystrzeliwalem" sie z kazdej zaspy/lodowej tafli :hyhy:
W V-szóstkach nie ma standardowo ABS i kontroli trakcji.Tylko w opcji. Miałem do wyboru u dilera w Los Angeles dwa v6,jeden automat z abs i tc a drugi manual bez elektroniki.Chciałem strasznie mustanga z manualem. Trochę mnie to początkowo martwiło jak go wybierałem ale słyszałem od użytkowników że kontrola trakcji tak naprawdę w mustangu i tak za dużo nie pomoże.Nie wiem bo nie mam :D



Awatar użytkownika
escalar
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 2008-08-31, 23:49
Model: GT Premium Bullitt
Silnik: V8 4.6
Kolor: czarny metalik
Kontakt:

Post autor: escalar » 2009-04-05, 23:31

slyszalem, ze rowniez mozna sie doczepic do tych angielskich lamp... ale tym bym sie nie przejmowal juz...
dzisiaj juz nie mam czasu zeby opisac Ci szczegolowo... na forum sa na szczescie wszystkie odpowiedzi na nurtujace Cie pytania...
ponizej kilka linkow, ktore dadza Ci odpowiedz na czesc sposrod nurtujacych Cie pytan:

http://www.prawko-kwartnik.info/konwencjaw.html

viewtopic.php?t=20

viewtopic.php?p=10947&sid=11d1bb02f3342b54dc3ed7fa119065a0#10947

viewtopic.php?p=9364&sid=11d1bb02f3342b54dc3ed7fa119065a0#9364

viewtopic.php?t=93

co do aukcji z lampami angielskimi... jutro sprobuje poszukac, chyba ze sam zdazysz w miedzyczasie albo ktos z forum zrobi wklejke w miedzyczasie :)



Anonymous

Post autor: Anonymous » 2009-04-05, 23:57

escalar pisze: dzisiaj juz nie mam czasu zeby opisac Ci szczegolowo... na forum sa na szczescie wszystkie odpowiedzi na nurtujace Cie pytania...
ponizej kilka linkow, ktore dadza Ci odpowiedz na czesc sposrod nurtujacych Cie pytan:
Dzięki wielkie, biorę się za lekturę .
Staram się doczytywac na forum, ale troche mi to zajmie, dlatego przepraszam jak powtarzam wątki. Aukcje znalazłem- bardziej myślałem o zaufanych sklepach, producentach itd.
jak znam naszych "fachowców", przy przeglądzie zawsze się coś znajdzie - kwestia podejścia. Jednak faktycznie założenie nawet tych lamp z UK, wydaję mi się prostsze i mniej problematyczne.A co do wyglądu - faktycznie to kwestia gustu. Jeszcze raz dzięki.

Rocky- Poldek dobre auto ;). Też Retro -style.



kaes
Forumowicz
Posty: 814
Rejestracja: 2008-11-05, 13:13
Model: 2007
Silnik: V6 4.0
Kolor: czarny, chwilowo bez pasów
Kontakt:

Post autor: kaes » 2009-04-06, 08:59

Co do przeglądu w kraku to jeszcze nie wiem, na razie drobne rzeczy robiłem u znajomego dobrego mechanika który sobie daje radę póki co (do pomocy z Haynesem jak coś ;) ). Co do świateł ja przerabiałem oryginalne, nie brałem angielskich bo mi się to białe nie podobało za bardzo ;) Elektryk pierwsza klasa, poradził sobie bez problemu (tzn jakieś problemy miał ale sobie dał radę ;) ), jak coś to jego mogę polecić. A z większymi robotami - testujemy na Bullicie Escalara :rotfl: :rotfl: :rotfl:


CS6 Progress bar
[||||||||||||||||||--------------------------------] 36%

Obrazek

Kuba
Członek Honorowy MKP
Posty: 1139
Rejestracja: 2008-12-18, 15:43
Model: S281 SC
Silnik: inny V8
Kolor: Wściekle czerwony
Lokalizacja:: Tak po środku.

Post autor: Kuba » 2009-04-06, 09:23

Założenie tylnych lamp z UK to nie tylko samo przełożenie kloszy. Trzeba jeszcze trochę nad elektryką posiedzieć i "porozczepiać" poszczgólne wiązki. Jakby ktoś chciał coś takiego zrobić w Łodzi to mogę dać kontakt. Facet się na moim nauczył. Działa bez problemu.



Anonymous

Post autor: Anonymous » 2009-04-06, 21:48

dzięki raz jeszcze za ofert pomocy. zapewne skorzystam jak tylko "trafię" już auto. Wybieram się już jutro do Orlando na aukcję, jeśli czas pozwoli...
Przy okzaji, czytaliście o pomyśle z podatkiem ekologicznym zamiast akcyzy? może się okazac, że chwilę będzie mi się opłacało na amerykańskich blachach jeździc - jeśli się da. i tu pytanie -> czy mogę jako obywatel PL zameldowany w tymże kraju, jeśli tak to ile (kiedyś 90 dni)? zakładając, że mam title na siebie, ubezpieczenie i blachy opłacone w USA... czy muszę zrobic przegląd ? jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia - proszę pisac.



Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1328
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Post autor: pavlito » 2009-04-06, 22:18

Jak już sprowadzasz z USA to zastanów się nad kilkoma rzeczami, o których zaczniesz myśleć zaraz po sprowadzeniu:
1. Opony zimowe (nie wielosezonowe) W Polsce ceny są nieznośne.
2. Jeśli letnie (lub wielosezonowe) na kupionym aucie będą na wykończeniu, to zastanów się nad nowym kompletem w USA. Ceny letnich w Polsce są jeszcze bardziej kuriozalne. W dużych rozmiarach prawie nie ma u nas wielosezonowych, więc nie nastawiaj się, że do 2 w miarę dobrych dokupisz w Polsce 2 kolejne. Wiele firm w ogóle nie wprowadza na rynek europejski typowych opon z rynku amerykańskiego. (Nie jestem fanem opon wielosezonowych, ale Amerykanie są i możesz na aukcji z autem takie akurat trafić).
2. Jeżeli myślisz o większych felgach, to moment sprowadzania auta jest też właściwy, bo u nas jest słaby wybór z tym rozstawem śrub i średnicą otworu centrującego.

Reszta drobiazgów jest raczej w ten, czy inny sposób osiągalna, więc nie trzeba ich specjalnie przywozić z autem, ale być może przydadzą się:
1. świece jednoczęściowe (standardowe się lubią ukręcać),
2. zabezpieczenia przeciwkradzieżowe na koła (witaj w kraju),
3. zamykany wlew paliwa (choć w Polsce jest tani).

p



Anonymous

Post autor: Anonymous » 2009-04-07, 04:08

Dzięki Pavlito, cenne uwagi. Żadnych wielosezonówek. Rozejrze się tutaj przed przywozem...



egonw3
Forumowicz
Posty: 131
Rejestracja: 2008-07-19, 12:54
Model: Mustang GT Bullitt '08
Silnik: V6 4.0
Kolor: highland green

Post autor: egonw3 » 2009-04-07, 10:32

escalar pisze: ja przejezdzilem tej zimy 12 000km i uwazam, ze autem mozna jezdzic w zimie na poludniu Polski :)
mieszkam w Krakowie... jezdzilem zarowno po glownych drogach jak i po mniej uczeszczanych... nie bylo gorzej niz jakimkolwiek tylnonapedowym BMW :)
...najwazniejsze dobre opony, ja jestem zadowolony z Dunlop Wintersport 3D (235/50/18)...
...ale moze inni maja inne doswiadczenia :)
Ja też w zimie jeździłem moim codziennie i było OK, choć w Gdańsku jest to mniejszy problem... Najfajniej było, jak drogowcy nie dali rady i drogi były białe - trochę jakbym motorówką jeździł... Ale to dlatego, że w naszych jest LSD (szpera, nie narkotyki!)
W dodatku zostawiłem fabryczne opony BFGoodrich KDWS (w końcu "all season", "M+S") i też dały radę. Do wakacji pewnie je dojadę i przejdę na dedykowane letnie i zimowe...

Co do lamp - zmieniłem tył i pozycyjne na wersję z białym kloszem i pomarańczowymi żarówkami + malutkie żaróweczki udające pozycyjne (prawie ich nie widać). 2 razy przechodziłem pierwszy przegląd (za pierwszym razem mechanik coś źle wpisał, drugi przegląd robiłem u losowo wybranego diagnosty w innym mieście). Zauważyłem, że jak masz pomarańczowe kierunki, tylne przeciwmgielne i białe pozycyjne z przodu (choćby symboliczne), to się nie przyczepią. Reflektorów nawet nie sprawdzali.
Na trasie trafiłem max upierdliwego gliniarza, twardo szukał na tylnych czegoś paluchem po nich jeżdżąc, więc stanąłem nad nim i z triumfem w głosie stwierdziłem: "tego pan szuka. tu jest znak europejskiej homologacji." Oddał papiery, coś pomruczał i dał mi spokój. A z przodu miałem amerykańskie symetryczne bi-ksenony, bez instalacji czyszczenia i autopoziomowania... :)



alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2009-04-07, 10:51

egonw3 pisze: autopoziomowania...
ten układ jest w samej lampie :) brak tylko sprysków


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

egonw3
Forumowicz
Posty: 131
Rejestracja: 2008-07-19, 12:54
Model: Mustang GT Bullitt '08
Silnik: V6 4.0
Kolor: highland green

Post autor: egonw3 » 2009-04-07, 10:56

Jesteś pewien? Coś mi się nie wydaje, wypytywałem też o to sprzedawcę i jego odbiorców z innych krajów europejskich i byli raczej zgodni, że tego tam nie ma...
Może masz jakąś inną lampę? Ja fabrycznie mam takie: http://www.themustangnews.com/tech_08/s ... eda201.htm



alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2009-04-07, 11:23

egonw3 pisze:Jesteś pewien?
tak na 90 % :P oglądałem gdzieś zdjęcia rozebranej takiej lampy


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Anonymous

Post autor: Anonymous » 2009-04-07, 19:50

egonw3 pisze:twardo szukał na tylnych czegoś paluchem po nich jeżdżąc, więc stanąłem nad nim i z triumfem w głosie stwierdziłem: "tego pan szuka. tu jest znak europejskiej homologacji."
masz jakiś dobry namiar na sklep z tylnymi czy kupowałeś przez ebay? Znalazłem naście ofert na tylne lampy i już nie wiem co ma a co nie ma EUR homologacji..

A właśnie jak jest z xenonami? pakiet Steeda to ciągle 900$ za lampy które (jak rozumiem) nie do końca spełniają norm.są jakieś inne zestawy godne polecenia?

Wracam jeszcze do pytania z jednego z powyższych postów - jak jest z jazdą na amerykańskich blachach?



Awatar użytkownika
Olaf
Forumowicz
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: królewski błękit : )
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Olaf » 2009-04-08, 11:01

tak jak pisał Pavlito - w USA wszystkie cześci są tańsze, będziesz miał prawie na pewno tylko całoroczne opony więc od razu tam kup zimówki, ew. większe felgi 20'' są o 50% tańsze niż w PL. Ja nawet tarcze i klocki sprowadziłem ...

Blachy - w PL praktycznie nie ma ich (poza osobami z ambasady) więc pewnie są ograniczenia - zadzwoń do konsulatu PL to ci powiedzą. Jedynie na balchach z UE mozna jeżdzić (zwykle ci mają na 2 tyg.).

Acha, jeżeli lubisz przyśpieszenie to kup V8. (zastaw nerkę, ale kup : )) tu nie ma co się szczypać o 3 000$ różnicy, to nie jest dużo jak się kupuje auto na lata (rocznie wychodzi 500$ niby "oszczędności" a wrażenia są "priceless" : )

AAaaa, polecam kup z szklanym dachem - jest wywalony w kosmos!!! Nowy kosztuje 2000$ więcej ale jest tego wart.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż”