Światła STOPu i kierunkowskazy
-
- Forumowicz
- Posty: 1647
- Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
- Model: 302HO 1994 rok
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: sapphire blue
- Lokalizacja:: Polska
- Kontakt:
Re: Światła STOPu i kierunkowskazy
swiatla stopu nie moga mrugac:) jes napisane ze ma byc sygnal ciagly tzn bez mrygania:D
302 HOooooo
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Światła STOPu i kierunkowskazy
odnośnie przeciwmgielnego, to po włączeniu ich odłącz przekaźnikiem środkowe stopy.
normalnie będziesz miał full 7 stopów, a na przeciwmgielnym dwa skrajne. masz wtedy zachowaną odległość 10cm przeciwmgielnego od stopu.
u mnie wygląda to tak:
" onclick="window.open(this.href);return false;
edit
sorry, na tym fimiku nie ma przeciwmgielnych, ale normalnie są na wewnętrznych, stop na zewnętrznych, środki tylko postojówki.
normalnie będziesz miał full 7 stopów, a na przeciwmgielnym dwa skrajne. masz wtedy zachowaną odległość 10cm przeciwmgielnego od stopu.
u mnie wygląda to tak:
" onclick="window.open(this.href);return false;
edit
sorry, na tym fimiku nie ma przeciwmgielnych, ale normalnie są na wewnętrznych, stop na zewnętrznych, środki tylko postojówki.
- muarah
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1330
- Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
- Model: Mustang 351C, 1970
- Silnik: inny V8
- Kolor: hulla blue
- Kontakt:
Re: Światła STOPu i kierunkowskazy
Jeżeli dobrze rozumiem to żeby uzyskać efekt przeciwmgielnych to nie trzeba ani dodatkowej lampki ani nawet żarówki tylko po włączniu przełącznika pt. "przeciwmgielne" robi się tak:
- gasną środkowe stopy, nie są w ogóle używane
- zapalają się na stałe stopy w wewnętrznych lampach
- zewnętrzene stopy działają normalnie czyli zapalają się po wciśnięciu hamulca
Oczywiście nie wygląda to super ale jeżeli jest zgodne z przepisami to OK, przecież tak naprawdę nie jeździ się na tych przeciwmgielnych na co dzień;))
Jeżeli coś źle zrozumiałem to skoryguj proszę!
Dzięki,
- gasną środkowe stopy, nie są w ogóle używane
- zapalają się na stałe stopy w wewnętrznych lampach
- zewnętrzene stopy działają normalnie czyli zapalają się po wciśnięciu hamulca
Oczywiście nie wygląda to super ale jeżeli jest zgodne z przepisami to OK, przecież tak naprawdę nie jeździ się na tych przeciwmgielnych na co dzień;))
Jeżeli coś źle zrozumiałem to skoryguj proszę!
Dzięki,
muarah
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Światła STOPu i kierunkowskazy
jest dokładnie tak jak napisałeś, wygląda super, bo auto nie jest skaszanione lampką z malucha, a jak Ci się raz na 5 lat nie zapalą wszystkie na stop we mgle to nic się nie stanie:)
wystarczy przekaźnik który domyślnie przewodzi, zero sterowania zmasowane, + na przeciwmgielne połączone z wewnętrzną żarówką,
jak się zapali odłącza ten przekaźnik prąd ze środkowej, dodatkowo musi być dioda pomiędzy wewnętrzną a pozostałymy dwoma,
dioda ma przepuszczać prąd z dwóch zewnętrznych na wewnętrzną.
tu masz schemat:
http://www.mustangklub.pl/download/file ... &mode=view" onclick="window.open(this.href);return false;
z tego tematu:
http://www.mustangklub.pl/viewtopic.php?f=11&t=1108" onclick="window.open(this.href);return false;
wystarczy przekaźnik który domyślnie przewodzi, zero sterowania zmasowane, + na przeciwmgielne połączone z wewnętrzną żarówką,
jak się zapali odłącza ten przekaźnik prąd ze środkowej, dodatkowo musi być dioda pomiędzy wewnętrzną a pozostałymy dwoma,
dioda ma przepuszczać prąd z dwóch zewnętrznych na wewnętrzną.
tu masz schemat:
http://www.mustangklub.pl/download/file ... &mode=view" onclick="window.open(this.href);return false;
z tego tematu:
http://www.mustangklub.pl/viewtopic.php?f=11&t=1108" onclick="window.open(this.href);return false;
- muarah
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1330
- Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
- Model: Mustang 351C, 1970
- Silnik: inny V8
- Kolor: hulla blue
- Kontakt:
Re: Światła STOPu i kierunkowskazy
Genialne!!! Nie wpadem na to, że można we mgle wyłączyć niektóre stopy i wykorzystać tą samą lampę na przeciwmgielne.
Dzięki za schemat, będę musiał go jeszcze przemyśleć i poeksperymentować bo ja mam już z tyłu wszystkie lampy diodowe (dwuobwodowe żarówki LED, jedna nawet 3-obwodowa - ciekawe czy ktoś wie po co;)) tak więc u mnie może to trochę inaczej zadziałać.
Kierunki mam już wstawione w zewnętrzne lampy cofania i tak jest OK. Będę więc musiał ten przekażnik dać na zasilanie stop dla tej środkowej żarówki.
Ale patrzę na Twój schemat i jednej rzeczy nie rozumiem - rozumiem, że jak się włączy przeciwmgielne to trzeba wyłączyć stop na środkowym klastrze lampy ale na schemacie to wyłączą się wtedy postojówki chyba?! Zresztą tutaj 21W środkowej żarówki jest wykorzystane na kierunek. Czy to znaczy, że przeciwmgielne musi też być oddalone o min 10cm od światła postojowego?
Dzięki za schemat, będę musiał go jeszcze przemyśleć i poeksperymentować bo ja mam już z tyłu wszystkie lampy diodowe (dwuobwodowe żarówki LED, jedna nawet 3-obwodowa - ciekawe czy ktoś wie po co;)) tak więc u mnie może to trochę inaczej zadziałać.
Kierunki mam już wstawione w zewnętrzne lampy cofania i tak jest OK. Będę więc musiał ten przekażnik dać na zasilanie stop dla tej środkowej żarówki.
Ale patrzę na Twój schemat i jednej rzeczy nie rozumiem - rozumiem, że jak się włączy przeciwmgielne to trzeba wyłączyć stop na środkowym klastrze lampy ale na schemacie to wyłączą się wtedy postojówki chyba?! Zresztą tutaj 21W środkowej żarówki jest wykorzystane na kierunek. Czy to znaczy, że przeciwmgielne musi też być oddalone o min 10cm od światła postojowego?
muarah
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Światła STOPu i kierunkowskazy
u mnie przekażnik odcina "postojówkę" bo tak naprawdę u mnie jest najednym "włóknie" postojówka i stop, napięcie na postój idzie od drugiej strony przez opornik, a od strony przekaźnika bez opornika daje pełne napięcie gdy stop się świeci, jak przekaźnik zostanie uaktywniony, to rozłącza napięcie pełne, wtedy zostaje tylko to przez opornik.
ten 21w na srodkowej to jest żółty kolor vleda dwu kolorowego.
te vled dwu kolorowe są na postoju bardzo mocne, po oporniku widać, ze nawet mocniejsze niż "dwu włóknowe" jednokolorowe, nie mają fabrycznie przyciemnienia, jak inne sprzedawane np w pl "dwu włóknowe", więc można sobie pozwolić na taki myk z nimi.
teraz powinno być chyba jasne.
ten 21w na srodkowej to jest żółty kolor vleda dwu kolorowego.
te vled dwu kolorowe są na postoju bardzo mocne, po oporniku widać, ze nawet mocniejsze niż "dwu włóknowe" jednokolorowe, nie mają fabrycznie przyciemnienia, jak inne sprzedawane np w pl "dwu włóknowe", więc można sobie pozwolić na taki myk z nimi.
teraz powinno być chyba jasne.