Światła STOPu i kierunkowskazy

O mustangu i o nas

Moderatorzy: Hans, Hans

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Darenty
Forumowicz
Posty: 488
Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
Model: S197 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver Metallic
Lokalizacja:: Przemyśl

Re: Światła STOPu i kierunkowskazy

Post autor: Darenty » 2011-02-13, 23:52

Stojąc za autem: (funkcje pól wymieniane od lewej strony)
Lewa lampa: stop/kierunek/pozycja, stop/kierunek/pozycja, stop/pozycja
Prawa lampa:stop/pozycja, stop/kierunek/pozycja, stop/kierunek/pozycja

We wszystkich polach mam użyte biało-żółte ledy.. niby w miejscu gdzie mam pozycje/stop mogły być tylko białe, ale na Vledach nie było dostępnych (i nadal chyba nie ma) takich samych białych wzorem i ilością diodek, a więc estetyka wzięła górę. :)
Nie pamiętam tylko czy mam użyte te 60 (na 90% te) czy 92.. sprawdzę jutro..


You can never have too much power, just not enough traction.

Awatar użytkownika
tomec
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2009-06-10, 22:25
Model: Shelby GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: performance white
Kontakt:

Re: Światła STOPu i kierunkowskazy

Post autor: tomec » 2011-02-14, 01:04

ja mam zrobiony stop i pozycje na "jednowloknowych" LEDach, po prostu pozycja jest przyciemniona opornikiem, a stop swieci pelna mocą


Kilka zdjęć: http://min.us/mCY3AXKp1#1" onclick="window.open(this.href);return false;

andronik
Członek Honorowy MKP
Posty: 398
Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black Metal
Kontakt:

Re: Światła STOPu i kierunkowskazy

Post autor: andronik » 2011-02-14, 10:17

Darenty pisze:Stojąc za autem: (funkcje pól wymieniane od lewej strony)
Lewa lampa: stop/kierunek/pozycja, stop/kierunek/pozycja, stop/pozycja
Prawa lampa:stop/pozycja, stop/kierunek/pozycja, stop/kierunek/pozycja

We wszystkich polach mam użyte biało-żółte ledy.. niby w miejscu gdzie mam pozycje/stop mogły być tylko białe, ale na Vledach nie było dostępnych (i nadal chyba nie ma) takich samych białych wzorem i ilością diodek, a więc estetyka wzięła górę. :)
Nie pamiętam tylko czy mam użyte te 60 (na 90% te) czy 92.. sprawdzę jutro..
Czyli stopy tez masz zrobione na pomaranczowych zarowkach?
tomec pisze:ja mam zrobiony stop i pozycje na "jednowloknowych" LEDach, po prostu pozycja jest przyciemniona opornikiem, a stop swieci pelna mocą
Tzn. ze do tej samej nozki LEDa masz podpiete dwa przewody? Jeden po oporniku z np. obrysowki, drugi bezposrednio z zrodla sugnalu stop?


Pozdrawiam,
Tomek

[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]

Awatar użytkownika
tomec
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2009-06-10, 22:25
Model: Shelby GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: performance white
Kontakt:

Re: Światła STOPu i kierunkowskazy

Post autor: tomec » 2011-02-14, 10:27

andronik pisze:
tomec pisze:ja mam zrobiony stop i pozycje na "jednowloknowych" LEDach, po prostu pozycja jest przyciemniona opornikiem, a stop swieci pelna mocą
Tzn. ze do tej samej nozki LEDa masz podpiete dwa przewody? Jeden po oporniku z np. obrysowki, drugi bezposrednio z zrodla sugnalu stop?
generalnie swiatla zrobione na bazie schematow ktore opracowal cannigia, ale z wlasnymi modyfikacjami. cale modyfikacje są przy SJB. mniej wiecej tak jak piszesz, sygnal postojowek z SJB jest puszczony przez opornik zeby oslabic swiecenie (nie pamietam juz rezystancji), sygnal stop bez opornikow, na tą samą zarowkę. oczywiscie sygnaly odpowiednio rozdzielone diodami.
odszukaj schematy o ktorym wspomnialem, wydaje mi sie ze tam cannigia to rozpisal.
moje jedyne zmiany w jego schematach, to zrobienie wszystkich modow przy SJB, tak zeby nie ciac zadnych kabli przy lampach :)


Kilka zdjęć: http://min.us/mCY3AXKp1#1" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Darenty
Forumowicz
Posty: 488
Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
Model: S197 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver Metallic
Lokalizacja:: Przemyśl

Re: Światła STOPu i kierunkowskazy

Post autor: Darenty » 2011-02-14, 19:14

andronik pisze:
Darenty pisze:Stojąc za autem: (funkcje pól wymieniane od lewej strony)
Lewa lampa: stop/kierunek/pozycja, stop/kierunek/pozycja, stop/pozycja
Prawa lampa:stop/pozycja, stop/kierunek/pozycja, stop/kierunek/pozycja

We wszystkich polach mam użyte biało-żółte ledy.. niby w miejscu gdzie mam pozycje/stop mogły być tylko białe, ale na Vledach nie było dostępnych (i nadal chyba nie ma) takich samych białych wzorem i ilością diodek, a więc estetyka wzięła górę. :)
Nie pamiętam tylko czy mam użyte te 60 (na 90% te) czy 92.. sprawdzę jutro..
Czyli stopy tez masz zrobione na pomaranczowych zarowkach?
Bo to jest tak - te ledy które mam użyte składają się po połowie diód białych i żółtych/pomarańczowych (amber)..
I tak:
pozycja - wykorzystuje przyciemnione opornikiem światło diód białych
stop - wykorzystuje światło diód białych w pełnej jasności
kierunek - wykorzystuje śwaitło żółte/pomarańczowe (amber) w pełnej jasności
W tych dwukolorowych ledach zajebiaszcze właśnie jest to, że mają możliwość przełączania sygnału, czyli dioda pracuje jako stop/pozycja, a gdy wrzucasz kierunek używa tylko żółtych/pomarańczowych (amber)

Może dziś nagram video jak to wygląda w praktyce.
Aha, tak w ramach zaznaczenia - użyte mam stock'owe lampy, a żółty/pomarańczowy (amber)+ czerwony klosz = pomarańczowy kierunek :)


You can never have too much power, just not enough traction.

andronik
Członek Honorowy MKP
Posty: 398
Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black Metal
Kontakt:

Re: Światła STOPu i kierunkowskazy

Post autor: andronik » 2011-02-14, 21:54

Darenty pisze: Bo to jest tak - te ledy które mam użyte składają się po połowie diód białych i żółtych/pomarańczowych (amber)..
I tak:
pozycja - wykorzystuje przyciemnione opornikiem światło diód białych
stop - wykorzystuje światło diód białych w pełnej jasności
kierunek - wykorzystuje śwaitło żółte/pomarańczowe (amber) w pełnej jasności
W tych dwukolorowych ledach zajebiaszcze właśnie jest to, że mają możliwość przełączania sygnału, czyli dioda pracuje jako stop/pozycja, a gdy wrzucasz kierunek używa tylko żółtych/pomarańczowych (amber)

Może dziś nagram video jak to wygląda w praktyce.
Aha, tak w ramach zaznaczenia - użyte mam stock'owe lampy, a żółty/pomarańczowy (amber)+ czerwony klosz = pomarańczowy kierunek :)

Super :) Dzięki bardzo teraz juz wszystko wiem :) :hurra:


Pozdrawiam,
Tomek

[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]

andronik
Członek Honorowy MKP
Posty: 398
Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black Metal
Kontakt:

Re: Światła STOPu i kierunkowskazy

Post autor: andronik » 2011-03-20, 22:43

Chłopaki pamiętacie jaką wartość opornika użyliście do wysterowania pozycji?


Pozdrawiam,
Tomek

[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]

Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Re: Światła STOPu i kierunkowskazy

Post autor: muarah » 2011-07-03, 14:29

Chciałbym prosić o Wasze opinie nt rozwiązania pt. swiatlo przeciwmgielne z tylu, zastanawiam sie jak to zgrabnie i możliwie nieinwazyjnie rozwiązać w Mustangu model 2011 ? Nie chciałbym mieć przyslowiowej lampy od malucha pod zderzeniem ale chyba nie ma za bardzo innej sensownej opcji!? Otworów w zderzaku tez chce uniknąć. Czy wykorzystanie jednego z tylnych świateł w ogóle wchodzi w grę, w 100% legalnie chyba nie?


muarah

Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Re: Światła STOPu i kierunkowskazy

Post autor: muarah » 2011-07-03, 15:57

Z drugiej strony to czy wykorzystanie jednego z tylnych świateł nie jest najlpeszym pomysłem? Są cztery lampy z białymi kloszami, bierzemy dwa na kierunki, jendo na przeciwmgielne (czerwona zarowka) i jedno zostaje jako swiatlo cofania - powinno wystarczyć! Czy takie rozwiazanie będzie ok?


muarah

matison
Młodszy Forumowicz
Posty: 78
Rejestracja: 2011-02-18, 18:07
Model: 2012 GT conv
Silnik: V8 5.0
Kolor: niebieski
Kontakt:

Re: Światła STOPu i kierunkowskazy

Post autor: matison » 2011-07-03, 22:29

muarah pisze:Z drugiej strony to czy wykorzystanie jednego z tylnych świateł nie jest najlpeszym pomysłem? Są cztery lampy z białymi kloszami, bierzemy dwa na kierunki, jendo na przeciwmgielne (czerwona zarowka) i jedno zostaje jako swiatlo cofania - powinno wystarczyć! Czy takie rozwiazanie będzie ok?


nie bardzo. mało światła.
ile razy włączyłeś przecimgielne ?
ja raz w życiu (na ca 12 samochodów od 1994r :ok: , codzienna jazda)

podążając jednak w stronę przeciwmgielnego, sugeruję inną koncepcję.
Masz w sumie 7 świateł stop (po zlikwidowaniu pięknego sekwencyjnego kierunku :zalamany: ) -> dwa skrajne + środek STOPy, w trzecie lewe p.mgielne, prawe przyśrodkowe "puste".


Pozdrawiam
Mateusz

"Oko jest oknem ciała ludzkiego, przez które człowiek rozpatruje swą drogę i zażywa piękności świata."
Leonardo da Vinci (1452-1519)
https://picasaweb.google.com/KlubA4ono/ ... 4220375922" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Re: Światła STOPu i kierunkowskazy

Post autor: muarah » 2011-07-03, 22:55

Dzięki ale to mnie jakiś estetycznie odrzuca bo gdy sie jedzie za takim Mustangiem to sygnał STOP z tych 7-iu świateł daje piękny efekt którego szkoda tak samo jak sekwencji (która mozna częściowo uratować na podwojnych lampach cofania). Pisząc, ze mało światła masz na myśli cofanie?


muarah

Alexander25
Forumowicz
Posty: 1647
Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
Model: 302HO 1994 rok
Silnik: V8 5.0
Kolor: sapphire blue
Lokalizacja:: Polska
Kontakt:

Re: Światła STOPu i kierunkowskazy

Post autor: Alexander25 » 2011-07-03, 23:04

Wrzuc przeciwmgielne i cofania pod zderzak. W miejsce cofania wrzuc kierunek(tylko tam chyba w nowym reflektorze sa na cofania dwie prostokatne biale fragmenty wcisniete miedzy trzy czerwone:) . Uwazaj tylko przy przerabianiu bo mi check engine wywalal i auto przestalo odpalac trzeba bylo poprzerabiac troche tylne lampy:/ W Wesolej pod Warszawa mi fajnie to zrobili:)
Zawsze takie wyjscie jest lepsze nic ciecie reflektora czy zderzaka. Jasobie zrobilem drugi zestaw kabli i podlaczenie nazlaczketzn nazloty spoty mam USA a jak sie konczy impreza to tylko otworzyc bagaznik wlozyc inne kabelki w kostke na zatrzask(do kabelkow mam 2zestawy zarowek:P i luz:)


302 HOooooo

paytoplay
Forumowicz
Posty: 404
Rejestracja: 2009-05-04, 00:08
Silnik: V6 3.7
Kolor: Sterling Grey
Kontakt:

Re: Światła STOPu i kierunkowskazy

Post autor: paytoplay » 2011-07-04, 01:03

muarah pisze:Z drugiej strony to czy wykorzystanie jednego z tylnych świateł nie jest najlpeszym pomysłem? Są cztery lampy z białymi kloszami, bierzemy dwa na kierunki, jendo na przeciwmgielne (czerwona zarowka) i jedno zostaje jako swiatlo cofania - powinno wystarczyć! Czy takie rozwiazanie będzie ok?
tak się wydaje najprościej i chyba najfajniej żeby 3 stopy zachować - ja bym chyba w taką stronę poszedł.
Jedyne czego szkoda to sekwencyjnych kieurnków ale fabrycznego efektu nie da się chyba zachować - chyba, żeby kombinować jakoś w z v-leds, że w momencie kiedy jest włączony stop to światło ze świecącego klosza na czerwono w żarowkach kolejno zmienia się na żółto - to by się różniło tym od fabrycznego rozwiażania, że jak stoisz na hamulcu i skręcasz przykładowo w prawo masz zapalone obydwa stopy a nie tylko lewy i światła stopu zamieniałyby się na kierunek - nie wiem czy to jest do końca legalne ( pewnie nie ) ale chyba bliskie temu i bliskie oryginałowi... a przeciwmgielne po prostu w pusty biały klosz wtedy wrzucić.
Te kierunki jest naprawdę żal zmieniać, bo jak w poprzednim modelu pulsujące światło moglo być niezauważalne to w tym te ledy tak dają, że jak wrzucisz kierunek to trudno to z czymś pomylić - najlepiej to w ogóle nei zmieniaj :)


Bart

matison
Młodszy Forumowicz
Posty: 78
Rejestracja: 2011-02-18, 18:07
Model: 2012 GT conv
Silnik: V8 5.0
Kolor: niebieski
Kontakt:

Re: Światła STOPu i kierunkowskazy

Post autor: matison » 2011-07-04, 10:48

muarah pisze:Pisząc, ze mało światła masz na myśli cofanie?
tak.
bardzo żałuję sekwencji, ale taki "kierunek" policja zobaczy z odległości kilku kilometrów :mur:


Pozdrawiam
Mateusz

"Oko jest oknem ciała ludzkiego, przez które człowiek rozpatruje swą drogę i zażywa piękności świata."
Leonardo da Vinci (1452-1519)
https://picasaweb.google.com/KlubA4ono/ ... 4220375922" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Re: Światła STOPu i kierunkowskazy

Post autor: muarah » 2011-07-14, 16:41

A pytanie takie: czy policjant przyczepi się, jeżeli będą żółte kiernukowskazy ale nie będzie zlikwidowana sekwencja na światłach stopu? Czy gdzierć jest napisane, że światła stopu nie mogą sobie mrugać;))


muarah

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż”