Post
autor: pavlito » 2012-05-16, 23:15
Miałem to samo. Przy codziennej jeździe nic, a przy hamowaniu z dużych prędkości mało ciekawie. Hamować hamował, ale odgłos był straszny i kierownica lekko latała. Zmierzyłem grubość i było min. +1,8mm, więc pojechałem na przetoczenie. Zdecydowałem się (niezależnie od zróżnicowanych opinii) na toczenie na aucie (bez demontażu). Jedną tarczę się udało, ale okazało się, że z drugiej strony łożysko mi pada i ma za duży luz - nie da się toczyć na aucie. Przetoczyłem zdjętą tarczę, żeby nie czekać na wymianę łożyska. Wszystkie bicia i hałasy przeszły jak ręką odjął. Założyłem nowe klocki EBC red stuff i dotarłem tarcze serią rozpędzania i hamowania (jest instrukcja na forum). Toczenie zdjęło 0,35 mm na 1 stronę tarczy, więc 0,7 mm na tarczę. Nie mam bicia, nawet przy intensywnym hamowaniu od ponad 200 km/h. W razie czego mam zapas na kolejne toczenie, ale raczej prędzej pożegnam seryjne tarcze, bo tor Kielce obnażył bezlitośnie ich słabe strony...