Sportowa skrzynia manual

O mustangu i o nas

Moderatorzy: Hans, Hans

ODPOWIEDZ
Alexander25
Forumowicz
Posty: 1647
Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
Model: 302HO 1994 rok
Silnik: V8 5.0
Kolor: sapphire blue
Lokalizacja:: Polska
Kontakt:

Sportowa skrzynia manual

Post autor: Alexander25 » 2011-10-18, 23:02

Witam
Mam w autko jakas sportowa skrzynie nie jest to oryginal. Czy to normalne by w sportowej skrzynce nie dalo sie zredukowac biegu na jedynke gdy auto porusza sie ze znaczna predkoscia(nawet gdy jest wcisniete sprzeglo)?


302 HOooooo

Awatar użytkownika
bathrust
Forumowicz
Posty: 216
Rejestracja: 2011-04-17, 15:56
Model: FoxBody 79' Ghia
Silnik: V8 5.0
Kolor: Grafit

Re: Sportowa skrzynia manual

Post autor: bathrust » 2011-10-18, 23:04

To jest normalne nawet w zwykłej skrzyni biegów pod warunkiem, że nie jest mocno wyeksploatowana :) Także nie ma się czym przejmować i nie ma co próbować na siłę ;)


Obrazek

Alexander25
Forumowicz
Posty: 1647
Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
Model: 302HO 1994 rok
Silnik: V8 5.0
Kolor: sapphire blue
Lokalizacja:: Polska
Kontakt:

Re: Sportowa skrzynia manual

Post autor: Alexander25 » 2011-10-18, 23:13

CHcialem sobie bokami posmigac i lipa wlasnie mi znajomy odpisal ze to jest tez ponoc dlatego zebuy nie szniszczyc sportowego sprzegla:/ w 3.8 w manualu ze zwykla skrzynia moglem robic to co chcialem a tu lipa ? Wymienie mustanga 5.0 na fabrycznie oryginalnego5.0 bez bajerow tuningu itp ktos chetny?


302 HOooooo

Awatar użytkownika
bathrust
Forumowicz
Posty: 216
Rejestracja: 2011-04-17, 15:56
Model: FoxBody 79' Ghia
Silnik: V8 5.0
Kolor: Grafit

Re: Sportowa skrzynia manual

Post autor: bathrust » 2011-10-18, 23:20

Bo w sportowej skrzyni chodzi o to, że jest inny system zazębiania - "kłowy". Są takie kły które wpasowują się w otworki i przy zbyt dużej prędkości obrotowej te kły po prostu nie trafiają w otworki, albo są z nich natychmiast wybijane ;) W zwykłych skrzyniach odpowiadają za to synchronizatory. Bardziej chodzi o to, żeby nie rozsypać skrzyni, bo i ona ma swoją ograniczoną wytrzymałość (było nawet kiedyś w Galileo ) ;)


Obrazek

Alexander25
Forumowicz
Posty: 1647
Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
Model: 302HO 1994 rok
Silnik: V8 5.0
Kolor: sapphire blue
Lokalizacja:: Polska
Kontakt:

Re: Sportowa skrzynia manual

Post autor: Alexander25 » 2011-10-20, 20:24

tesknie a automatem


302 HOooooo

Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2451
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Re: Sportowa skrzynia manual

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2011-10-20, 21:29

A W KTÓRYM MASZ TĄ skrzynię może jakaś podmianka



Awatar użytkownika
Magic
Forumowicz
Posty: 863
Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
Model: RTR 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: BLACK
Lokalizacja:: Oleśnica
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: Sportowa skrzynia manual

Post autor: Magic » 2011-10-20, 21:30

Przeważnie w manualu pierwszy bieg przy większej prędkości ciężko się wbija albo ze zgrzytem.

Kłowa skrzynia ma proste zęby i w niej można zmieniać biegi bez sprzęgła i ujmowania gazu :padam: by nie tracić prędkości, mocy i momentu obrotowego podczas zmiany biegu ale trzeba umieć i wiedzieć w jakich obrotach wbijać biegi bez sprzęgła bo może drążek odbić i nawet złamać nadgarstek.

ps jeśli to naprawdę kłowa skrzynia w co nie chce mi się wieżyc to ktoś miał poczucie humoru ją wkładając chyba że auto katowali na ¼. Jak byś ją kiedyś zmieniał to może bym się skusił na testy chodź raczej driftowoza nie będę robił.


Obrazek

Awatar użytkownika
bathrust
Forumowicz
Posty: 216
Rejestracja: 2011-04-17, 15:56
Model: FoxBody 79' Ghia
Silnik: V8 5.0
Kolor: Grafit

Re: Sportowa skrzynia manual

Post autor: bathrust » 2011-10-20, 21:33

dr.killer pisze:Przeważnie w manualu pierwszy bieg przy większej prędkości ciężko się wbija albo ze zgrzytem.

Kłowa skrzynia ma proste zęby i w niej można zmieniać biegi bez sprzęgła i ujmowania gazu :padam: by nie tracić prędkości, mocy i momentu obrotowego podczas zmiany biegu ale trzeba umieć i wiedzieć w jakich obrotach wbijać biegi bez sprzęgła bo może drążek odbić i nawet złamać nadgarstek.

ps jeśli to naprawdę kłowa skrzynia w co nie chce mi się wieżyc to ktoś miał poczucie humoru ją wkładając chyba że auto katowali na ¼. Jak byś ją kiedyś zmieniał to może bym się skusił na testy chodź raczej driftowoza nie będę robił.
Przy dobrym wyczuciu można i w zwykłej skrzyni zmieniać bez sprzęgła ;) Ale na pewno nie jest to to samo co w kłowej :)


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż”