Witam
Mam w autko jakas sportowa skrzynie nie jest to oryginal. Czy to normalne by w sportowej skrzynce nie dalo sie zredukowac biegu na jedynke gdy auto porusza sie ze znaczna predkoscia(nawet gdy jest wcisniete sprzeglo)?
			
									
									Sportowa skrzynia manual
- 
				
				Alexander25
 - Forumowicz
 - Posty: 1647
 - Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
 - Model: 302HO 1994 rok
 - Silnik: V8 5.0
 - Kolor: sapphire blue
 - Lokalizacja:: Polska
 - Kontakt:
 
- bathrust
 - Forumowicz
 - Posty: 216
 - Rejestracja: 2011-04-17, 15:56
 - Model: FoxBody 79' Ghia
 - Silnik: V8 5.0
 - Kolor: Grafit
 
Re: Sportowa skrzynia manual
To jest normalne nawet w zwykłej skrzyni biegów pod warunkiem, że nie jest mocno wyeksploatowana 
 Także nie ma się czym przejmować i nie ma co próbować na siłę 
			
									
									
- 
				
				Alexander25
 - Forumowicz
 - Posty: 1647
 - Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
 - Model: 302HO 1994 rok
 - Silnik: V8 5.0
 - Kolor: sapphire blue
 - Lokalizacja:: Polska
 - Kontakt:
 
Re: Sportowa skrzynia manual
CHcialem sobie bokami posmigac i lipa wlasnie mi znajomy odpisal ze to jest tez ponoc dlatego zebuy nie szniszczyc sportowego sprzegla:/ w 3.8 w manualu ze zwykla skrzynia moglem robic to co chcialem a tu lipa ? Wymienie mustanga 5.0 na  fabrycznie oryginalnego5.0 bez bajerow tuningu itp ktos chetny?
			
									
									302 HOooooo
						- bathrust
 - Forumowicz
 - Posty: 216
 - Rejestracja: 2011-04-17, 15:56
 - Model: FoxBody 79' Ghia
 - Silnik: V8 5.0
 - Kolor: Grafit
 
Re: Sportowa skrzynia manual
Bo w sportowej skrzyni chodzi o to, że jest inny system zazębiania - "kłowy". Są takie kły które wpasowują się w otworki i przy zbyt dużej prędkości obrotowej te kły po prostu nie trafiają w otworki, albo są z nich natychmiast wybijane 
 W zwykłych skrzyniach odpowiadają za to synchronizatory. Bardziej chodzi o to, żeby nie rozsypać skrzyni, bo i ona ma swoją ograniczoną wytrzymałość (było nawet kiedyś w Galileo ) 
			
									
									
- 
				
				Alexander25
 - Forumowicz
 - Posty: 1647
 - Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
 - Model: 302HO 1994 rok
 - Silnik: V8 5.0
 - Kolor: sapphire blue
 - Lokalizacja:: Polska
 - Kontakt:
 
- RAFAŁ (GROSZEK)
 - Stowarzyszenie MKP
 - Posty: 2453
 - Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
 - Model: był SN95 jest GT2011
 - Silnik: V8 5.0
 - Kolor: SREBRNY
 
- Magic
 - Forumowicz
 - Posty: 863
 - Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
 - Model: RTR 2012
 - Silnik: V6 3.7
 - Kolor: BLACK
 - Lokalizacja:: Oleśnica
 - Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
 - Kontakt:
 
Re: Sportowa skrzynia manual
Przeważnie w manualu pierwszy bieg przy większej prędkości ciężko się wbija albo ze zgrzytem. 
Kłowa skrzynia ma proste zęby i w niej można zmieniać biegi bez sprzęgła i ujmowania gazu
 by nie tracić prędkości, mocy i momentu obrotowego podczas zmiany biegu ale trzeba umieć i wiedzieć w jakich obrotach wbijać biegi bez sprzęgła bo może drążek odbić i nawet złamać nadgarstek. 
ps jeśli to naprawdę kłowa skrzynia w co nie chce mi się wieżyc to ktoś miał poczucie humoru ją wkładając chyba że auto katowali na ¼. Jak byś ją kiedyś zmieniał to może bym się skusił na testy chodź raczej driftowoza nie będę robił.
			
									
									Kłowa skrzynia ma proste zęby i w niej można zmieniać biegi bez sprzęgła i ujmowania gazu
ps jeśli to naprawdę kłowa skrzynia w co nie chce mi się wieżyc to ktoś miał poczucie humoru ją wkładając chyba że auto katowali na ¼. Jak byś ją kiedyś zmieniał to może bym się skusił na testy chodź raczej driftowoza nie będę robił.

- bathrust
 - Forumowicz
 - Posty: 216
 - Rejestracja: 2011-04-17, 15:56
 - Model: FoxBody 79' Ghia
 - Silnik: V8 5.0
 - Kolor: Grafit
 
Re: Sportowa skrzynia manual
Przy dobrym wyczuciu można i w zwykłej skrzyni zmieniać bez sprzęgładr.killer pisze:Przeważnie w manualu pierwszy bieg przy większej prędkości ciężko się wbija albo ze zgrzytem.
Kłowa skrzynia ma proste zęby i w niej można zmieniać biegi bez sprzęgła i ujmowania gazuby nie tracić prędkości, mocy i momentu obrotowego podczas zmiany biegu ale trzeba umieć i wiedzieć w jakich obrotach wbijać biegi bez sprzęgła bo może drążek odbić i nawet złamać nadgarstek.
ps jeśli to naprawdę kłowa skrzynia w co nie chce mi się wieżyc to ktoś miał poczucie humoru ją wkładając chyba że auto katowali na ¼. Jak byś ją kiedyś zmieniał to może bym się skusił na testy chodź raczej driftowoza nie będę robił.
