Witam wszystkich, posiadam motorówkę z silnikiem z Mustanga z 1993 roku
OMC COBRA 5.0 EFI, wiem ze według specyfikacji samochodowej ma 235 KM
Chciałbym podnieść mu trochę moc, nie wiem jak, może chip czy coś, proszę o jakieś porady.
Lekkie podniesienie mocy, silnik 1993 5.0 EFI COBRA
- michal@
- Forumowicz
- Posty: 251
- Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
- Model: GNATSUM.NAMI
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )
obawiam się,że w tym silniku nie uda się zbyt wiele uzyskać bez ingerencji we wnętrze silnika,a samo przeprogramowanie komputera (co u nas będzie bardzo trudne do zrobienia) też nie wiele da.
Można zamontować stożek i power rurę,
wyciąć katy(czego nie polecam)
pozbyć się "zbędnych" kół pasowych lub wymienić je na odpowiedniki z aluminium
przyspieszyć odrobinę zapłon
po tym wszystkim na więcej jak 255KM bym nie liczył...
bo aby uzyskać więcej mocy w tym motorze trzeba by go wyżej zakręcić,a niestety seryjne głowice,a konkretnie prowadnice odlane w żeliwnych głowicach, oraz sprężyny zaworowe miękkie jak w starym tapczanie przy wyższych obrotach zaczynają "pływać" co może a raczej napewno skończy się dogonieniem tloków przez zawory
co innego aftermarketowe zamienniki serii tu już przyrosty 50-100KM a nawet 150KM to nie problem
Można zamontować stożek i power rurę,
wyciąć katy(czego nie polecam)
pozbyć się "zbędnych" kół pasowych lub wymienić je na odpowiedniki z aluminium
przyspieszyć odrobinę zapłon
po tym wszystkim na więcej jak 255KM bym nie liczył...
bo aby uzyskać więcej mocy w tym motorze trzeba by go wyżej zakręcić,a niestety seryjne głowice,a konkretnie prowadnice odlane w żeliwnych głowicach, oraz sprężyny zaworowe miękkie jak w starym tapczanie przy wyższych obrotach zaczynają "pływać" co może a raczej napewno skończy się dogonieniem tloków przez zawory

co innego aftermarketowe zamienniki serii tu już przyrosty 50-100KM a nawet 150KM to nie problem
13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h
-
- Forumowicz
- Posty: 1647
- Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
- Model: 302HO 1994 rok
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: sapphire blue
- Lokalizacja:: Polska
- Kontakt:
Nie jest tak zle po tuningu czesto na hamowni wynosi ze z 220KM(bo chyba tyle maja ) zostaje kolo 180:P
Tak na serio bez wiekszych ingerencji daje sie max wyciagnac 280KM ale podobno wiaze sie to z szbszym zuzyciem wiec sie nie oplaca:)
ja bym sie lepiej rozejzal za innym silnikie . Tanie sa teraz bo duzo stlukow posciagali wiec moze lepiej kupic cos i sporobowac przerobic. W najgorszym wypadku V8 z expedition wrzucic i juz bedzie troche lepiej:P ale to jest ciezki kawal zelastwa i raczej nadaje sie na kuter:))))))))))))))))))
Tak na serio bez wiekszych ingerencji daje sie max wyciagnac 280KM ale podobno wiaze sie to z szbszym zuzyciem wiec sie nie oplaca:)
ja bym sie lepiej rozejzal za innym silnikie . Tanie sa teraz bo duzo stlukow posciagali wiec moze lepiej kupic cos i sporobowac przerobic. W najgorszym wypadku V8 z expedition wrzucic i juz bedzie troche lepiej:P ale to jest ciezki kawal zelastwa i raczej nadaje sie na kuter:))))))))))))))))))
302 HOooooo