Śruby calowe
Moderator: Hans
-
- Forumowicz
- Posty: 107
- Rejestracja: 2017-04-07, 19:56
- Model: 1964 1/2 Convertible
- Silnik: inny V8
- Kolor: Caspian Blue
Śruby calowe
Chcę kupić, "żeby mieć" jakiś zestaw śrub, nakrętek, podkładek calowych. Parę razy potrzebowałem jakiegoś drobiazgu, a nasze nie do końca pasują Czy ktoś się orientuje w jaki standard śrub celować? Widzę, że jest SAE, UNC, ISO 7380, DIN934. Czym one się od siebie różnią i jakie stosowane są w naszych konikach? Najbardziej interesują mnie roczniki z lat 60'
- empi1955
- Forumowicz
- Posty: 762
- Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
- Model: GT 2006 ; 1978 KC
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Satin Silver ; Bright Red
- Lokalizacja:: 3city
Re: Śruby calowe
Tak pokrótce to: SAE to "amerykański zwiazek inzynierów samochodowych" - normy ustalone przez SAE to głównie oleje, smary, elementy elektryczne ;
DIN to normy ustalane i obowiązujące w Niemczech , ISO to norma międzynarodowa . Na terenie Polski mamy odpowiednik PN. Norma określa szczegółowo kształt , wymiary, rodzaj materiału śrub. Znając numer tylko jednej normy możesz znaleźć odpowiedniki w dwóch pozostałych korzystając z tabeli konwersji norm np: https://stalmut.pl/informacje/tabela-ko ... in-pn-iso/
UNC - to najprościej mówiąc oznaczenie gwintu calowego "zwykłego" ; a UNF - dotyczy gwintu calowego drobnozwojnego .
https://www.metfix.com.pl/czym-sa-sruby ... unc-i-unf/
DIN to normy ustalane i obowiązujące w Niemczech , ISO to norma międzynarodowa . Na terenie Polski mamy odpowiednik PN. Norma określa szczegółowo kształt , wymiary, rodzaj materiału śrub. Znając numer tylko jednej normy możesz znaleźć odpowiedniki w dwóch pozostałych korzystając z tabeli konwersji norm np: https://stalmut.pl/informacje/tabela-ko ... in-pn-iso/
UNC - to najprościej mówiąc oznaczenie gwintu calowego "zwykłego" ; a UNF - dotyczy gwintu calowego drobnozwojnego .
https://www.metfix.com.pl/czym-sa-sruby ... unc-i-unf/
Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
-
- Forumowicz
- Posty: 107
- Rejestracja: 2017-04-07, 19:56
- Model: 1964 1/2 Convertible
- Silnik: inny V8
- Kolor: Caspian Blue
Re: Śruby calowe
To czego szukać do Mustanga w takim razie? Czy dostanę coś w Polsce czy raczej ciągnąć np. taki set z USA?
ebay link
ebay link
- stang232
- Forumowicz
- Posty: 2122
- Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
- Model: stang'95
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czarny
- Lokalizacja:: Bełchatów
- Stajnia: Stajnia Łódzka
Re: Śruby calowe
Spokojnie dostaniesz śruby calowe w Polsce. Czasem trzeba tyko liczyć na dobra wolę sprzedającego gdy zamówienie jest na 15zł, a oni wysyłają od np.50zl.
Ciężko będzie kupić na zaś, bo ważna jest jeszcze odpowiednia:
-klasa np 10.9 lub 8.8
- materiał st.cz. ocynkowana, nierdzewna, czerniona
- rodzaj łba oraz
- długość
itp.
Na wiosnę kupowałem w tym sklepie i znalazłem co potrzebowałem http://geobolt.pl/
Ciężko będzie kupić na zaś, bo ważna jest jeszcze odpowiednia:
-klasa np 10.9 lub 8.8
- materiał st.cz. ocynkowana, nierdzewna, czerniona
- rodzaj łba oraz
- długość
itp.
Na wiosnę kupowałem w tym sklepie i znalazłem co potrzebowałem http://geobolt.pl/