rzeczywiste spalanie
Re: rzeczywiste spalanie
hmm mi 3.7 przy przyjeździe 70% austrada, reszta miasto pali średnio 12/100 przy czym na autostradzie jadę ~150km/h, a w mieście trochę w korkach stoję...
-
- Forumowicz
- Posty: 261
- Rejestracja: 2016-10-01, 21:29
- Model: Mustang 2015
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Black
- Lokalizacja:: Śląsk
Re: rzeczywiste spalanie
U mnie spokojna jazda w trybie mieszanym i spalanie 10,6. Pomiar na dystansie ok. 3000 km, ale jazda naprawdę spokojna i tylko czasem trochę szaleństwa
Wiec wynik raczej spoko.
O co chodzi koledzy z tym tuningiem na 98 oktan?
Pozdrawiam

Wiec wynik raczej spoko.
O co chodzi koledzy z tym tuningiem na 98 oktan?
Pozdrawiam

-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: rzeczywiste spalanie
Chodzi o zrobienie programu który na paliwie 98 da 20 koni więcej, przy okazji mniej spali, a przy drugiej zamieni auto z muła w dynamiczny sportowy samochód:) Przy 3 okazji zmieni skrzynię biegów z bardzo wolnej skrzyni, do bardzo szybkiej.
Re: rzeczywiste spalanie
Dzięki za głosy Panwie. Z tego co piszesz Matt opony, a uważasz że moje continental 275/40 R19 101Y sport contact 5 będą niewłaściwe? No i rozumiem że tuning będzie wyrzuceniem pieniędzy w błoto?
Re: rzeczywiste spalanie
Z punktu widzenia przyczepności i wyglądu są bardzo właściwe
Ale na pewno jest to część odpowiedzi na pytanie, dlaczego aż tyle Ci pali - to szerokie opony "performance" które mają kleić jak najlepiej a opory toczenia mieć gdzieś. Spróbuj dopompować trochę powyżej typowych 2.2 bara, zobaczysz czy ekonomia się odrobinę polepszy kosztem komfortu.
A co do tuningu - jak masz skrzynię auto, poczujesz różnicę głownie na tym polu - ja czuję. Ale nie powiedziałbym, że to "niebo a ziemia" albo "muł kontra szybkość" - jest zauważalna poprawa, trochę kosztem długo trzymanego pierwszego biegu, co mnie odrobinę denerwuje. Paweł jednak to fachura i zrobi tak, żebyś był zadowolony. Mieszkam 40 km na północ od Ciebie, więc jak będziesz chciał możesz podjechać, przejedziesz się moim, porównasz spalanie etc.
Odnośnie mocy - przed tuningiem spróbuj znaleźć źródło wysokiego spalania. No i tuning warto robić po założeniu stożkowego filtra (Cold Air Intake) - w sumie filtr i tuning pod 98 dają podobno +40 koni. Ja nie wiem ile mojemu dodało bo do dziś nie mam wyników z wirtualnej hamowni, empirycznie i po czasach 0-100 nie widzę dużej różnicy - wydaje mi się, że zauważalna poprawa jest, podobnie jak w przypadku skrzyni. W sumie jak podjedziesz możemy się zmierzyć

A co do tuningu - jak masz skrzynię auto, poczujesz różnicę głownie na tym polu - ja czuję. Ale nie powiedziałbym, że to "niebo a ziemia" albo "muł kontra szybkość" - jest zauważalna poprawa, trochę kosztem długo trzymanego pierwszego biegu, co mnie odrobinę denerwuje. Paweł jednak to fachura i zrobi tak, żebyś był zadowolony. Mieszkam 40 km na północ od Ciebie, więc jak będziesz chciał możesz podjechać, przejedziesz się moim, porównasz spalanie etc.
Odnośnie mocy - przed tuningiem spróbuj znaleźć źródło wysokiego spalania. No i tuning warto robić po założeniu stożkowego filtra (Cold Air Intake) - w sumie filtr i tuning pod 98 dają podobno +40 koni. Ja nie wiem ile mojemu dodało bo do dziś nie mam wyników z wirtualnej hamowni, empirycznie i po czasach 0-100 nie widzę dużej różnicy - wydaje mi się, że zauważalna poprawa jest, podobnie jak w przypadku skrzyni. W sumie jak podjedziesz możemy się zmierzyć

Ostatnio zmieniony 2016-11-30, 19:04 przez Matt84, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 261
- Rejestracja: 2016-10-01, 21:29
- Model: Mustang 2015
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Black
- Lokalizacja:: Śląsk
Re: rzeczywiste spalanie
Hej Matt, czyli mieszkasz gdzieś pomiędzy B-B, a Katowicami. Ja jestem z okolicy Katowic, wiec chętnie sprawdzę różnice po tuningu, jeśli nie będziesz miał nic przeciwko 

Re: rzeczywiste spalanie
Pewnie, zróbmy jakiś mini zlot, najlepiej jak pogoda trochę odpuści i będzie można bezpiecznie dokonać pomiarów metodologią drag-race
Sam jestem ciekaw bo moje czasy 0-100 są dla mnie lekko niesatysfakcjonujące (6 z groszami). Dwa najbliższe weekendy mam niestety wyjęte, ewentualnie w tygodniu po pracy. Piszcie priv.

Re: rzeczywiste spalanie
Też chętnie dołączę :-) dzięki za opinie. Pewnie będę musiał pojechać do Pawła, tylko ciężko mi się z nim na razie dogadać :-)
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: rzeczywiste spalanie
Jak ciężko?Climber pisze:Też chętnie dołączę :-) dzięki za opinie. Pewnie będę musiał pojechać do Pawła, tylko ciężko mi się z nim na razie dogadać :-)
Odnośnie 1 biegu, skrzynię mogę dopasować jak się komuś podoba, każdy bieg inaczej, silę i szybkość przełączania.
Matt, to Twój ten czarny co ostatnio był? To wykres zrobiłem, później Ci podeślę, bo akurat VD nie działa aktualnie z moimi logami od ostatniej wersji.
Należy pamiętać, że w v6 macie przełożenia 2.73 zazwyczaj i tam przyspieszenie 0-100 się poprawia o góra 0.5s.
Ostatnio zmieniony 2016-12-01, 11:54 przez caniggia, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: rzeczywiste spalanie
Tak, to ten. Podeślij wykres - nie wiedziałem, że jednak go zmierzyłeś.
Widzę że moje odczucia się potwierdzają - chociaż jak ostatnio stał u Ciebie to chyba była wlana 95.
EDIT: dokładnie, przełożenie (chyba 3:55) i aluminiowy wał to moje następne planowane zmiany, nie spocznę dopóki nie zejdę do 5.XX
Widzę że moje odczucia się potwierdzają - chociaż jak ostatnio stał u Ciebie to chyba była wlana 95.
EDIT: dokładnie, przełożenie (chyba 3:55) i aluminiowy wał to moje następne planowane zmiany, nie spocznę dopóki nie zejdę do 5.XX

-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: rzeczywiste spalanie
Jeżeli była 95, to się wszystko zgadza. 322 konie a powinno być około 335-340. Znalazłem starszą wersję 1.2.9 i wykres jest,wysyłam Ci przez FB.
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: rzeczywiste spalanie
Z tym zawsze ciezko... Teraz jest troche wiecej luzu, zespol sie powiekszyl
- StarszyWajchowy
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 563
- Rejestracja: 2015-05-08, 02:03
- Model: 73 Mach 1 429
- Silnik: inny V8
- Kolor: yellow hornet
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: rzeczywiste spalanie
Paweł, teraz kolej na większy warsztat i jeszcze jeden podnośnikcaniggia pisze:Z tym zawsze ciezko... Teraz jest troche wiecej luzu, zespol sie powiekszyl

Tomek