Od 15 lat prowadzę serwis samochodowy , od kilku lat przyjęto u nas zasadę ,że koła zawsze dokręcamy kluczem dynamometrycznym. Dzięki temu nigdy nie zdarzyły nam się poluzowane szpilki , czy śruby kół , odpadające koła itp wątpliwe atrakcje. Ogranicza to też do minimum ukręcanie lub przeciąganie gwintów.
Myślę ,że to dobry zwyczaj . Grunt to BHP
W ogólno mechanicznym serwisie używa się w zależności od zastosowań różnych kluczy dynamometrycznych ( głównie chodzi o zakres momentu dokręcania i rozmiar klucza ) np. do rozrządu potrzebny jest wygodny i mały gabarytami klucz.
Do kół wygodne są specjalne nasadki z przedłużkami ze stałym momentem dokręcania koła ( zwykle dla rozróżnienia kolorowe ) To rozwiązanie pozwala na zastosowanie dowolnej grzechotki czy pokrętła bo mechanizm jest w nasadce i jak wspominałem ze stałym momentem co eliminuje błędy operatora
