Remoncik MUSTANG SN95 5.0

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2438
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2010-01-23, 00:07

Obrazek


pomalowane srebrzanką przemysłową :hyhy:
Ostatnio zmieniony 2010-01-23, 00:15 przez RAFAŁ (GROSZEK), łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2438
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2010-01-23, 00:13

alternator wrócił z regeneracji
wymiana dwóch łożysk
szczotkotrzymacza razem ze szczotkami
przetoczenie pierścieni

Obrazek


każdy kto ma zrobione od 150tyś km - w górę powinien dać do regeneracji alternator można wtedy jeszcze uratować regulator lub diody przed całkowitym zabiciem koszt niewielki razem z robocizną i częściami 140 zł i ma się pewność że nie zawiedzie



ziomalV8
Młodszy Forumowicz
Posty: 98
Rejestracja: 2008-07-14, 08:52
Model: mustang gt 95
Silnik: V8 5.0
Kolor: yellow

Post autor: ziomalV8 » 2010-01-23, 00:45

tak ja tez alternator dałem do roboty -wymieniłem szczotki łożyska i szczotkotrzymacz no i regulator -koszt 240
jaką srebrzanką malowałeś ?? tzn . na ile stopni jest odporna ?? ja pomalowałem kolektor czystym aluminium 800stopni temperatura , mam jeszcze spray na 300 stopni i jestem w trakcie załatwiania takiego na 1250 stopni


był konik
a teraz boattail 71

ziomalV8
Młodszy Forumowicz
Posty: 98
Rejestracja: 2008-07-14, 08:52
Model: mustang gt 95
Silnik: V8 5.0
Kolor: yellow

Post autor: ziomalV8 » 2010-01-23, 00:51

wiesz zastanawiam sie nad wyrzuceniem katalizatorów , nie chodzi mi o jakies tam 5 koników wiecej bo nie w tym rzecz nie wiem czy poprostu po 130 tys kata nie są zasyfione i nie zamula troszke , a ze mam sondy przed i za katem i gazociąg to zastanawiam sie zeby wywalic i w sondy te za katem wstawic symulatory ?? tylko nie wiem czy wszystkie symulatory sie nadają ?



Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Post autor: michal@ » 2010-01-23, 00:54

Ładnie wyglądają te kolektory ;)
Aż szkoda je zakładać.....
no i będzie szkoda, bo farba spadnie max po 2 godzinach pracy silnika :rotfl:
temperatury w kolektorach dochodzące do nawet 1000*C zrobią z tej farby śliczną czarną dymiącą powłoczkę


ps. żadna farba nie wytrzyma na kolektorach dłużej jak kilka motogodzin
powłoki ceramiczne nakładane na kolektory wydechowe przez profesjonalne zakłady czernieją po kilku tygodniach,czasem miesiącach,a co dopiero zwykła farba


przykład;

kolektory wydechowe w usa robione przez powiedzmy firmę BBK wykonane z stali nierdzewnej kosztują 300USD te same z powłoką ceramiczną 450USD a gdzie to porównywać do farby za kilkanaście złotych


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

Awatar użytkownika
Mały1973
Forumowicz
Posty: 688
Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
Model: Mustang Mach I 1971
Silnik: inny V8
Kolor: Medium Blue Metallic
Kontakt:

Post autor: Mały1973 » 2010-01-23, 01:06

michal@ pisze:Ładnie wyglądają te kolektory ;)
Aż szkoda je zakładać.....
no i będzie szkoda, bo farba spadnie max po 2 godzinach pracy silnika :rotfl:
temperatury w kolektorach dochodzące do nawet 1000*C zrobią z tej farby śliczną czarną dymiącą powłoczkę
No i tu masz kolego nie do końca informację, kolektory przywiozłem ze Szwecji w 2005 roku, założyłem i pomalowałem podczas remontu w 2006, do dziś są w nie zmienionym stanie. Jutro cały dzień mam zajętość ale jak nie wierzysz to w niedzielę mogę zrobić foto i Ci pokazać, że jednak pomalowane, fakt auto używane tylko i wyłącznie latem ale jednak chodzi, nagrzewa się w 100% i farba nic nie zeszła.


- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation

Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Post autor: michal@ » 2010-01-23, 01:41

wieżę ci na słowo ;)

ja również mam kolektory które mają 3 lata wykonane były ze stali nierdzewnej jak były nowe to pięknie błyszczały przez rok teraz wyglądają tak;
http://allegro.pl/item883638411_kolekto ... _15km.html

podaje jeszcze link do aukcji z ebay gdzie jest sporo używanych kolektorów wydechowych z powłoką ceramiczną obejrzyjcie jak wyglądają przypominam cena za takie nowe od tych bez powłoki min. 100-200USD wyższa

http://shop.ebay.com/i.html?Condition=U ... 86.c0.m282



a tak wyglądają przykładowe nowe ceramiki;

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BBK-Perf ... ccessories

z tego co wiem to powłoka ceramiczna jest jednym z najlepszych sposobów na dłuższy czas ładny wygląd kolektorów,
być może że wypiaskowane dobrze odtłuszczone kolektory malowane wg. zalecen producenta porządnej farby będą przez jakiś czas "ładne"ale wystarczy kilka razy mocniej pocisnąć gdzie temperatura spalin skoczy z normalnej podczas spokojnej jazdy 450-600*C do 800-1000*C a nawet więcej przy zle ustawionym zapłonie itd... i po farbie


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-01-23, 14:02

Osobiscie mam ceramiczne - moze dlugo nei smigam ale wygladaja jak nowe. Ale to co rafal zrobil tez super wyglada. Zeby tylko nei bylo przebarwien z czasem . Osobiscie uwazam ze jednym z najbardziej trafionych zakupow byl zakup kolektorow ceramicznych - Nie to samo autko.



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2438
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2010-01-23, 16:48

JA SWOJE KOLEKTORY ROZPYCHAŁEM
miały takie wprasowanki żeby nażędzia do zakręcania śrub się mieściły i na gorąco to tak jakby odklepałem


będę te moje jeszcze okręcał taśmą termoodporną jak w samochodach rajdowych
a pokryte są srebrzanką przemysłową odnas z zakładu ma niby wytrzymać 950 C



ziomalV8
Młodszy Forumowicz
Posty: 98
Rejestracja: 2008-07-14, 08:52
Model: mustang gt 95
Silnik: V8 5.0
Kolor: yellow

Post autor: ziomalV8 » 2010-01-23, 22:43

hmm... z tego co wiem srebrzanka to tak góra 600 *C , ja sprawdze swoje malowane na 800 (skład 99.8% aluminium) jak nie wytrzymają to bede miec jeszcze specyfik na 1250*C , wszystkie srodki które dostałem są urzywane do konerwacji kominów przemysłowych w niemczech -niedostępne na rynku


był konik
a teraz boattail 71

Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2438
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2010-01-24, 13:41

Obrazek

owinięty kolektor
zamałe są przerwy pomiędzy rurami i nie wszystkie są pojedyńczo owinięte ale myślę że dobrze wyszło
nie kupowałem zwykłych tasiemek (termoizolacyjnych) tylko to jest taki gruby bandarz 2-3 mm



Awatar użytkownika
smerf
Forumowicz
Posty: 482
Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony
Kontakt:

Post autor: smerf » 2010-01-24, 15:50

ja pinndole !!!!!!jeszcze czegoś takiego nie widziałem jak miałem nogę w gipsie to podobnie wygladała,bicie piany szkoda roboty i tak tego nie widać podobnie jak te niklowane pokrywy zaworów,to jest wszystko dla lepszego samopoczucia--pozdr.......


Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2010-01-24, 22:23

RAFAŁ pisze:[url=http://images49.fotosik.pl/252/9d765a5bf2be5c11m.jpg]Obrazek[/URL]

owinięty kolektor
zamałe są przerwy pomiędzy rurami i nie wszystkie są pojedyńczo owinięte ale myślę że dobrze wyszło
nie kupowałem zwykłych tasiemek (termoizolacyjnych) tylko to jest taki gruby bandarz 2-3 mm
mam pytanko w jakim celu owija się te kolektory?


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2438
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2010-01-24, 22:43

kolektory owija się że by zmiejszyć temperaturę w komorze silnika



kaes
Forumowicz
Posty: 814
Rejestracja: 2008-11-05, 13:13
Model: 2007
Silnik: V6 4.0
Kolor: czarny, chwilowo bez pasów
Kontakt:

Post autor: kaes » 2010-01-25, 09:34

jak odwrotny? Izolujesz kolektory więc ciepło z nich się nie wydostaje aż w takiej ilości jak normalnie do komory silnika.


CS6 Progress bar
[||||||||||||||||||--------------------------------] 36%

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „22 instrukcje i poradniki”