Lżejsze koło zamachowe

nasze modyfikacje

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Magic
Forumowicz
Posty: 863
Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
Model: RTR 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: BLACK
Lokalizacja:: Oleśnica
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Kontakt:

Lżejsze koło zamachowe

Post autor: Magic » 2010-02-16, 21:47

Czy ktoś zakładał lżejsze koło zamachowe w 3.8 czy chociaż wiecie jaka jest waga przy lżejszych aluminiowych kołach zamachowych, bo chce se stoczyć tylko się zastanawiam o ile??

ps czy koło zamachowe w 95-99 jest takie same jak w 99-04 bo aluminiowe pasują do wszystkich...

jak ktoś ma zbędne koło zamachowe z 3.8 to chętnie kupie.


Obrazek

Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Post autor: michal@ » 2010-02-16, 23:08

seryjne koło zamachowe V8 waży 12,5kg. nie wiem jak jest w V6 ale pewnie lżejsze chyba że ma też 10.5" sprzęgło to pewnie podobnie waży.
Moje dałem ściągnąć o 3.5kg do okolo 9kg.przy okazji wyważania ukł. korb.tłok robiłem to w Warszawie na Krasnobradzkiej (polecam w 100% ludzie sie znają na rzeczy),różnica jest silnik sie lepiej wkręca na obroty i o to w zasadzie mi chodziło,

jak bedziesz dawał to robić to lepiej daj zrobić to wyspecjalizowanemu zakładowi kolo silników V ma inbalance(przeciwwagę) wykonując to bez należytej wiedzy np. zebranie materiału w złym miejscu nic nie da,co gorsza można uszkodzic silnik, a nawet stracić życie przy hardcorowym odelżaniu powiedzmy 50-60% bywały przypadki urywających się kół osłabionych wcześniej w miejscach narażonych na największe przeciążenia w końcu kręci się ono często i po 100obr/sek. :przestraszony:

pamiętać tez trzeba że z lżejszym kołem auto traci trochę "na dole" oraz szybciej spada z obrotów przy zmianie biegu,ale za to szybciej sie wkręca na obroty co jest niewspólmierną korzyścią :) no i masa auta spada o te kilka kilo :]

z aluminowymi kolami nie mialem do czynienia,ale to chyba nie jest cale z alu bo część stykająca się z tarczą sprzęgłą wykonana jest z jakiejś stali ale mogę sie mylić


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

Delfinnn
Forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2009-08-11, 15:50
Model: BYŁ Mustang 01'
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny

Post autor: Delfinnn » 2010-02-17, 15:44

Z tego co czytałem na zagranicznych forach to w 3.8 V6 zapodanie aluminiowego koła stwarza problem bo trzęsie całym silnikiem. Nie wiem czy chodzi tu o złe wyważenie fabryczne w każdym bądź razie narzekali na zamienniki z USA.

Aha. I stockowe koło zamachowe w V6 99-04' waży tyle samo co w GT 2005 czyli 25lbs (11,33 kg)



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-02-17, 16:09

Delfinnn, ale w 2007 GT500 bylo ciezsze wiec np PMN wymienial a w 2008 juz bylo odciazone ( poprawili to i jeszcze kilka rzeczy , takze obnizyli zawias ) . W naszej wersji nie ma problemu z wibracjami.



Delfinnn
Forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2009-08-11, 15:50
Model: BYŁ Mustang 01'
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny

Post autor: Delfinnn » 2010-02-19, 20:53

Ale mi chodziło o GT 05' wzwyż a nie GT500 ;)



ODPOWIEDZ

Wróć do „21 przeróbki”