OBD II
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
moze byc nie podlaczona, moze byc tasma walnieta, mogą być wypalone styki.
miales strzala z niej wczesniej? jak tak, to na 90% wypalilo tasme.
wsadz zamiast poduszki opornik 2ohm, zobacz czy blad bedzie, jak nie, walnieta poduszka, jak bedzie, w wsadz go przed tasmą, jak nie bedzie bledu, znaczy tasma, jak bedzie, to musisz sprawdzac dalej.
miales strzala z niej wczesniej? jak tak, to na 90% wypalilo tasme.
wsadz zamiast poduszki opornik 2ohm, zobacz czy blad bedzie, jak nie, walnieta poduszka, jak bedzie, w wsadz go przed tasmą, jak nie bedzie bledu, znaczy tasma, jak bedzie, to musisz sprawdzac dalej.
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2387
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
- zaborjr
- Forumowicz
- Posty: 169
- Rejestracja: 2009-07-09, 08:25
- Model: 2014
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: RubyRed
Z tym obwodem czujnika poziomu paliwa gdy jeździ się na LPG są dwa rozwiązania:pudel pisze:Więc tak:
-podłączyłem wtyczkę
-włączyłem program
-sczytałem błędy
(Obwód czujnika poziomu paliwa wadliwe działanie)
-błąd skasowany (zaraz sobie strzeliłem rundkę 200km niestety błąd znów się pojawił czy to groźne czy można z tym żyć?)
-ponownie skasowałem błąd (jak do tej pory nie wywaliło go znów)
Generalnie mogę każdemu polecić taki kabelek po dwóch sczytaniach błędów już mi się zwrócił
- albo będziesz miał cały czas ponad pół zbiornika benzyny
- lub zastosujesz "emulator poziomu paliwa", który będzie "odświeżał" prawdziwą zawartość paliwa w zbiorniku, po każdym uruchomieniu auta
Obie metody działa na pewno na modelach 2005+.... Co do emulatora to powinien także działać u Ciebie. Montaż jest dosyć prost, instrukcja tez jest w środku. Porostu podpinasz emulator do zasilania pompy paliwa i kabelków sygnałowych (czyli okolice zbiornika) Jakbys sobie nie radził albo nie miał checi każdy gazownik Ci to zamontuje
Koszt takiego emulatora to ok 80 zł na allegro
http://allegro.pl/item979481591_emulato ... tanio.html
Jedyna wada tego emulatora jest, że po dłuższym czasie jazdy na LPG podnosi wskaźnik benzyny zamiast obniżać np. z 1/4 na 1/2 baku... Po ponownym przekręceniu stacyjki znów wskazuje prawidłową zawartość benzyny... ale bynajmniej "check engine" sie nie zapala czyli swoją role spełnia
Jest jeszcze jeden błąd który występuje podczas eksploatacji auta na gazie - zbyt wysokie ciśnienie na listwie paliwowej, co ma swoje uzasadnianie, kiedy auto nie pobiera benzyny lecz gaz... No ale na to także jest emulator, który także produkuje firma AC z Białegostoku. Nawet w instrukcji zaznaczyli dedykacje dla mustanga 4.0
http://www.ac.com.pl/emulatory/fpe,159/
Możesz sprawdzić czy będzie to działać u Ciebie, cena w sumienie jest wygórowana..
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
najpierw doczytaj o co dokladnie chodzi, cos gdzies dzwonilo, ale nie wiadomo gdzie.zaborjr pisze:
Z tym obwodem czujnika poziomu paliwa gdy jeździ się na LPG są dwa rozwiązania:
- albo będziesz miał cały czas ponad pół zbiornika benzyny
- lub zastosujesz "emulator poziomu paliwa", który będzie "odświeżał" prawdziwą zawartość paliwa w zbiorniku, po każdym uruchomieniu auta
Obie metody działa na pewno na modelach 2005+.... Co do emulatora to powinien także działać u Ciebie. Montaż jest dosyć prost, instrukcja tez jest w środku. Porostu podpinasz emulator do zasilania pompy paliwa i kabelków sygnałowych (czyli okolice zbiornika) Jakbys sobie nie radził albo nie miał checi każdy gazownik Ci to zamontuje
Koszt takiego emulatora to ok 80 zł na allegro
http://allegro.pl/item979481591_emulato ... tanio.html
Jedyna wada tego emulatora jest, że po dłuższym czasie jazdy na LPG podnosi wskaźnik benzyny zamiast obniżać np. z 1/4 na 1/2 baku... Po ponownym przekręceniu stacyjki znów wskazuje prawidłową zawartość benzyny... ale bynajmniej "check engine" sie nie zapala czyli swoją role spełnia
Jest jeszcze jeden błąd który występuje podczas eksploatacji auta na gazie - zbyt wysokie ciśnienie na listwie paliwowej, co ma swoje uzasadnianie, kiedy auto nie pobiera benzyny lecz gaz... No ale na to także jest emulator, który także produkuje firma AC z Białegostoku. Nawet w instrukcji zaznaczyli dedykacje dla mustanga 4.0
http://www.ac.com.pl/emulatory/fpe,159/
Możesz sprawdzić czy będzie to działać u Ciebie, cena w sumienie jest wygórowana..
w mustangu nie ubywa na wskazniku paliwa jak w francuzach, wiec taki emulator nie zadziala, sluzy on do resetu poziomu paliwa! we francuzach podczas jazdy "ubywa" paliwa z baku az robi sie "pusto" i wtedy sterownik odcina zaplon i gasi silnik. dlatego jest tam potrzebny taki emulator.
w mustangu jest problem inny, chodzi o to ze komputer widzi ze mu paliwa nie ubywa a powinno, dlatego daje blad uszkodzenia plywaka. faktycznie nie sprawdza jego stanu jak jest powyzej polowy poziomu w baku. swoja droga plywakow jest 2 i potrzeba 2 emulatory, ale takie ktore symuluja ubywanie paliwa z baku, a te niestety sa dostepne jedynie w jednej firmie w niemczech i kosztuja 2x50EUR albo model combo 120EUR.
Odnosnie emulatora cisnienia listwy opisalem dzialanie w dziale LPG, niestety nie zadziala jezeli bedzie zamontowany wg instrukcji dolaczonej przez AC, sam emulator jest OK.
- zaborjr
- Forumowicz
- Posty: 169
- Rejestracja: 2009-07-09, 08:25
- Model: 2014
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: RubyRed
Z całym szacunkiem ale muszę powiedzieć, że się myliszcaniggia pisze:najpierw doczytaj o co dokladnie chodzi, cos gdzies dzwonilo, ale nie wiadomo gdzie.zaborjr pisze:
Z tym obwodem czujnika poziomu paliwa gdy jeździ się na LPG są dwa rozwiązania:
- albo będziesz miał cały czas ponad pół zbiornika benzyny
- lub zastosujesz "emulator poziomu paliwa", który będzie "odświeżał" prawdziwą zawartość paliwa w zbiorniku, po każdym uruchomieniu auta
Obie metody działa na pewno na modelach 2005+.... Co do emulatora to powinien także działać u Ciebie. Montaż jest dosyć prost, instrukcja tez jest w środku. Porostu podpinasz emulator do zasilania pompy paliwa i kabelków sygnałowych (czyli okolice zbiornika) Jakbys sobie nie radził albo nie miał checi każdy gazownik Ci to zamontuje
Koszt takiego emulatora to ok 80 zł na allegro
http://allegro.pl/item979481591_emulato ... tanio.html
Jedyna wada tego emulatora jest, że po dłuższym czasie jazdy na LPG podnosi wskaźnik benzyny zamiast obniżać np. z 1/4 na 1/2 baku... Po ponownym przekręceniu stacyjki znów wskazuje prawidłową zawartość benzyny... ale bynajmniej "check engine" sie nie zapala czyli swoją role spełnia
Jest jeszcze jeden błąd który występuje podczas eksploatacji auta na gazie - zbyt wysokie ciśnienie na listwie paliwowej, co ma swoje uzasadnianie, kiedy auto nie pobiera benzyny lecz gaz... No ale na to także jest emulator, który także produkuje firma AC z Białegostoku. Nawet w instrukcji zaznaczyli dedykacje dla mustanga 4.0
http://www.ac.com.pl/emulatory/fpe,159/
Możesz sprawdzić czy będzie to działać u Ciebie, cena w sumienie jest wygórowana..
w mustangu nie ubywa na wskazniku paliwa jak w francuzach, wiec taki emulator nie zadziala, sluzy on do resetu poziomu paliwa! we francuzach podczas jazdy "ubywa" paliwa z baku az robi sie "pusto" i wtedy sterownik odcina zaplon i gasi silnik. dlatego jest tam potrzebny taki emulator.
w mustangu jest problem inny, chodzi o to ze komputer widzi ze mu paliwa nie ubywa a powinno, dlatego daje blad uszkodzenia plywaka. faktycznie nie sprawdza jego stanu jak jest powyzej polowy poziomu w baku. swoja droga plywakow jest 2 i potrzeba 2 emulatory, ale takie ktore symuluja ubywanie paliwa z baku, a te niestety sa dostepne jedynie w jednej firmie w niemczech i kosztuja 2x50EUR albo model combo 120EUR.
Odnosnie emulatora cisnienia listwy opisalem dzialanie w dziale LPG, niestety nie zadziala jezeli bedzie zamontowany wg instrukcji dolaczonej przez AC, sam emulator jest OK.
Mam oba wyżej opisane emulatory od 6 miesięcy i jak dotąd nie zaświecił się check Nie posiadając ich wcześniej kontrolka zapalała sie po przejechaniu jakiś 20 km...
Uważam, że nie muszę nic doczytywać skoro wszystko przetestowałem na własnym Mustangu...
Co do emulatora poziomu paliwa to oczywiście działa tak jak wyżej opisałem i wcale nie potrzeba dwóch A jak on działa we francuzach nie miałem przyjemności sprawdzać
Odnośnie emulatora FPE - ciśnienia na listwie paliwowej, także działa i to zamontowany zgodnie z instrukcją AC! Schody z tym emulatorem zaczynają się np. w nowszych volvach kiedy to emulator emuluje stałe ciśnienie (ustawione podczas regulacji) a komputer volvo także traktuje to jako błąd, gdyż ciśnienie powinno być zmienne, ale to juz taki newsik
Ja nie pisze o tym co gdzieś przeczytałem, tylko o tym, o czym wiem
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
wynika,ze kazde auto inne i trzeba innego podejscia. u mnie emulator AC zaczal dzialac wtedy gdy ustawilem cisnienie 10kpa wyzsze niz oryginalne, przy tym samym check nonstop.
jezeli chodzi o emulowanie baku, nigdy u mnie nie zapali sie check po przejechaniu 20km.
zazwyczaj jest to jak napisal pudel po ok 200km.
to moze zdradzisz ta tajemnice jak jest ten emulator podlaczony od pozimu paliwa?
moze sie komus przyda, mi sie z nim nie udalo, ale moze cos zle podlaczalem.
jezeli chodzi o emulowanie baku, nigdy u mnie nie zapali sie check po przejechaniu 20km.
zazwyczaj jest to jak napisal pudel po ok 200km.
to moze zdradzisz ta tajemnice jak jest ten emulator podlaczony od pozimu paliwa?
moze sie komus przyda, mi sie z nim nie udalo, ale moze cos zle podlaczalem.
- zaborjr
- Forumowicz
- Posty: 169
- Rejestracja: 2009-07-09, 08:25
- Model: 2014
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: RubyRed
Już nie pamiętam dokładnie po jakim czasie zapalał się check od błędu związanego z poziomem paliwa... być może dlatego, że instalowałem oba emulatory jednocześnie i możliwe jest, że najpierw zapalił się check przez ciśnienie na listwie paliwowej a dopiero później poszedł błąd z paliwa. A ja jak sczytywałem błędy miałem już dwa, dlatego nie wykluczam, że ten błąd mógł wychodzić dopiero po 200km...caniggia pisze:wynika,ze kazde auto inne i trzeba innego podejscia. u mnie emulator AC zaczal dzialac wtedy gdy ustawilem cisnienie 10kpa wyzsze niz oryginalne, przy tym samym check nonstop.
jezeli chodzi o emulowanie baku, nigdy u mnie nie zapali sie check po przejechaniu 20km.
zazwyczaj jest to jak napisal pudel po ok 200km.
to moze zdradzisz ta tajemnice jak jest ten emulator podlaczony od pozimu paliwa?
moze sie komus przyda, mi sie z nim nie udalo, ale moze cos zle podlaczalem.
Emulatory zakładał mi facet który wypowiada sie w miesieczniku o autogazie - Jazda za grosze. Z emulatorem cisnienia listwy paliwowej wyszło mu za pierwszym razem błąd już sie nie pojawił... Z tym od poziomu paliwa było już gorzej. Przywiozłem mu wydrukowane schematy z manuala, żeby wiedział co gdzie, ale uważał, żę wie lepiej... Najpierw podpiął cały emulator pod pompę która jest pod tylnym siedzeniem po lewej stronie(kierowcy) włacznie z kablami sygnałowymi, ale tak to niestety nie chciało wszystko za bardzo działać... Po przejrzeniu manuala stwierdziłem, czujnik odpowiedzialny za poziom paliwa (fuel level sensor) znajduje się na drugiej stronie czyli w tej prawej(str. pasażera) puszcze w zbiorniku paliwa - manual 310-01-1. No wiec zasilanie emulatora zostało jak wcześniej z pompy paliwa a przewody sygnałowe do emulacji należało poprowadzić na druga stronę tam gdzie jest fuel level sensor
ehh to chyba na tyle, ja by co to pytac
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
wiec wynika ze trzeba zaemulowac sensor od strony pasazera, bo faktycznie czujnik poziomu jest rowniez od strony kierowcy a jak wlasnie probowalem od strony kierowcy.
jeszcze takie pytanie odnosnie wskazań, znaczy się po przełączeniu zapłonu mamy np rzeczywisy poziom 1/4 baku, wtedy podczas jazdy zaczyna poziom wzrastac np do 1/2,
po wlaczeniu/wylaczeniu zaplonu rozumiem pokazuje ponownie 1/2?
odnosnie cisnienia, jak masz skaner, zobacz jakie cisnienie paliwa pokazuje ci na listwie podczas jazdy na lpg. u mnie jest ustawione na 285.
zalozyl ci odciecie pompy paliwa? bo po zalozeniu emu powinien, bo pompa daje max cisnienie nawet 550kpa na zaworze przelewowym w baku i szybko moze ja trafic...
jeszcze takie pytanie odnosnie wskazań, znaczy się po przełączeniu zapłonu mamy np rzeczywisy poziom 1/4 baku, wtedy podczas jazdy zaczyna poziom wzrastac np do 1/2,
po wlaczeniu/wylaczeniu zaplonu rozumiem pokazuje ponownie 1/2?
odnosnie cisnienia, jak masz skaner, zobacz jakie cisnienie paliwa pokazuje ci na listwie podczas jazdy na lpg. u mnie jest ustawione na 285.
zalozyl ci odciecie pompy paliwa? bo po zalozeniu emu powinien, bo pompa daje max cisnienie nawet 550kpa na zaworze przelewowym w baku i szybko moze ja trafic...
- zaborjr
- Forumowicz
- Posty: 169
- Rejestracja: 2009-07-09, 08:25
- Model: 2014
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: RubyRed
Nie! Tak jak napisałem: podczas jazdy poziom wzrasta a po zresetowniyu zapłonu znowu pokazuje poprawną zawartoś zbiornika paliwa... Nie zauwarzyłem powyższego przekłamania posiadając ponad połowę baku, może dlatego, że rzadko tak bywałocaniggia pisze:jeszcze takie pytanie odnosnie wskazań, znaczy się po przełączeniu zapłonu mamy np rzeczywisy poziom 1/4 baku, wtedy podczas jazdy zaczyna poziom wzrastac np do 1/2,
po wlaczeniu/wylaczeniu zaplonu rozumiem pokazuje ponownie 1/2?
Mam skaner ELM327 i kilka programów, podeśle Ci na pw jak tylko sprawdzę jakie u mnie ciśnienie jest ustawione.caniggia pisze:odnosnie cisnienia, jak masz skaner, zobacz jakie cisnienie paliwa pokazuje ci na listwie podczas jazdy na lpg. u mnie jest ustawione na 285.
Na to pytanie nie jestem Ci w stanie odpowiedzieć, ponieważ instalacje LPG zakładał poprzedni właściciel a ja tylko walczyłem z kontrolką "check engine"... Podczas zakładania emu na pewno nie montowaliśmy odcięcia pompy... W każdym bądź razie jeżdżę juz tak od 6 mc i myślę, że jakby miała już paść to by padła...? oczywiście mogę się mogę się mylić. No i nie wiem jak to jest z tym zaworem przelewowym, gdzieś nawet czytałem, że w mustangu go nie ma i dlatego ta pompa pada bo nie ma gdzie oddać paliwa...caniggia pisze:zalozyl ci odciecie pompy paliwa? bo po zalozeniu emu powinien, bo pompa daje max cisnienie nawet 550kpa na zaworze przelewowym w baku i szybko moze ja trafic...
- zaborjr
- Forumowicz
- Posty: 169
- Rejestracja: 2009-07-09, 08:25
- Model: 2014
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: RubyRed
Odnośnie wątpliwości co do tego czy ELM 327 będzie działał i w jakich modelach, bo trochę odbiegliśmy od tematu...
System diagnostyczny EOBD2 wprowadzono w europie od 2000r w samochodach benzynowych od 2004 diesel, samochody amerykańskie wszystkie również modele europejskie i azjatyckie wprowadzone na rynek amerykański posiadają system OBD2 od 1996 r , samochody azjatyckie od 2000r. Są wyjątki niektóre wersje europejskie Forda, Opla maja OBD2 od 1996-1998r"
System diagnostyczny EOBD2 wprowadzono w europie od 2000r w samochodach benzynowych od 2004 diesel, samochody amerykańskie wszystkie również modele europejskie i azjatyckie wprowadzone na rynek amerykański posiadają system OBD2 od 1996 r , samochody azjatyckie od 2000r. Są wyjątki niektóre wersje europejskie Forda, Opla maja OBD2 od 1996-1998r"
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 2018-05-22, 22:06
- Model: coupe
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: czerwony/bordowy
- Lokalizacja:: śląskie
Re: OBD II
Odświeżę temat. Jeżeli ktoś wie to niech napisze jaki emulator sprawdzi się u mnie. Rocznik 2014.