kontrola trakcji

skrzynia, wał, tylni most

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bedzin
Forumowicz
Posty: 343
Rejestracja: 2008-11-01, 19:22
Model: Mustang GT 2000
Silnik: V8 4.6
Kolor: srebrny

kontrola trakcji

Post autor: bedzin » 2009-12-14, 01:05

no wiec tak. spadl snieg przyszla zima a ja na jeszcze letnich oponkach ( bo trzymalem je do wyczerpania ale snieg mnie zaskoczyl) wyjechalem w miasto. wszytsko ladnie pieknie kontrola dziala i wogule potem wiecej sniegu i loooood. no wiec kontrola sie zalacza ale przy zalaczania slychac cos w tylnym moscie (takie jak by stukniecie) . pozniej sprawdzilem na wylaczonej i nic nie slychac. co to moze byc??



Awatar użytkownika
Pawellos
Forumowicz
Posty: 299
Rejestracja: 2008-09-23, 03:09
Model: 2009 Mustang GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Candy Apple Red

Post autor: Pawellos » 2009-12-14, 12:54

A na pewno w tylny most a nie głośny w mustangach abs?:D



Awatar użytkownika
bedzin
Forumowicz
Posty: 343
Rejestracja: 2008-11-01, 19:22
Model: Mustang GT 2000
Silnik: V8 4.6
Kolor: srebrny

Post autor: bedzin » 2009-12-15, 00:06

wiesz co Pawellos, to tak slychac jak by jakis zab przeskakiwal. dzisiaj chcialem sprawdzic ale jak sie okazalo sruba mi wbila sie o oponke i stoi teraz chwilowo na kapciu bo nie bylo nawet czasu zapasu zalozyc. ale jutro zerkne czy slychac nadal czy nie



Awatar użytkownika
bedzin
Forumowicz
Posty: 343
Rejestracja: 2008-11-01, 19:22
Model: Mustang GT 2000
Silnik: V8 4.6
Kolor: srebrny

Post autor: bedzin » 2009-12-16, 00:22

no wiec juz wszystko ok z kontrola, najwidoczniej kontrola na lodzie nie wyrabiala i glosniej chodzila wiec temat moim zdaniem mozna zamknac



Awatar użytkownika
Michaś
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2009-10-06, 12:15
Model: Y 2006 VB style
Silnik: V6 4.0
Kolor: Vatican Bordo

Post autor: Michaś » 2009-12-16, 10:07

To i ja się podłącze pod ABS.
Ja miałem problemy z zapalającą się kontrolką ABS i TCS załączął się na OFF (komputer wykazał błąd czujnika ABS w jednym z kół). Działo się to od czasu do czasu, tj. włączał się i wyłączał sam. Ale jakiś czas temu włączył się - coś stuknęło puknęło i świeci się teraz non stop. Czy to wciąż kwestia wariującego czujnika?



Awatar użytkownika
Michaś
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2009-10-06, 12:15
Model: Y 2006 VB style
Silnik: V6 4.0
Kolor: Vatican Bordo

Post autor: Michaś » 2009-12-16, 10:07

To i ja się podłącze pod ABS.
Ja miałem problemy z zapalającą się kontrolką ABS i TCS załączął się na OFF (komputer wykazał błąd czujnika ABS w jednym z kół). Działo się to od czasu do czasu, tj. włączał się i wyłączał sam. Ale jakiś czas temu włączył się - coś stuknęło puknęło i świeci się teraz non stop. Czy to wciąż kwestia wariującego czujnika?



figaro96
Forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2009-04-12, 11:26
Model: mustang 1996
Silnik: V6 3.8
Kolor: inny

Post autor: figaro96 » 2009-12-16, 13:13

Michaś pisze:jakiś czas temu włączył się - coś stuknęło puknęło i świeci się teraz non stop. Czy to wciąż kwestia wariującego czujnika?
Ja miałem cos podobnego przy A8 sie włanczał i wyłanczał a przy jezdzie na wstecznym to masakra, wymieniłem czujnik w kole i sprawa sie ucichła!



Awatar użytkownika
Mały1973
Forumowicz
Posty: 688
Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
Model: Mustang Mach I 1971
Silnik: inny V8
Kolor: Medium Blue Metallic
Kontakt:

Post autor: Mały1973 » 2009-12-17, 00:15

Michaś pisze:To i ja się podłącze pod ABS.
Ja miałem problemy z zapalającą się kontrolką ABS i TCS załączął się na OFF (komputer wykazał błąd czujnika ABS w jednym z kół). Działo się to od czasu do czasu, tj. włączał się i wyłączał sam. Ale jakiś czas temu włączył się - coś stuknęło puknęło i świeci się teraz non stop. Czy to wciąż kwestia wariującego czujnika?
Jak najbardziej może być kwestia wariującego czujnika. Sprawdź też czy nie masz czegoś nie oryginalnego - elektrycznego bo też miałem coś takiego że mi się zapałał TCS i ABS OFF podczas jazdy ( fakt w innym aucie ale piszę bo różnę są przypadki) komputer pokzywał czujnik a że było to razem z piasta to wymieniłem najpierw jedną, potem druga, potem trzecią a potem czwartą,a a problem nie zniknął, jak rozebrałem wszystko na dorbne kawałki to się okazało, że ktoś montująć czunniki parkowania (rodem z Mango) wciął się w instalkę od ABS'u, a jak to wypierniczyłem to problem zniknął. Tak samo miałem w tym samym aucie z poduszką. Kontrolka się świeciła, komp wykazywał że poduszka pasażera ma za małą rezystancję, a było to spowodowane tym, ze ktoś zamontował sobie zestaw głośnomówiący i wciął się w instalkę od poduszki.
Więc czasami róznych to szkód ludzie potrafią narobić.


- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation

Alexander25
Forumowicz
Posty: 1647
Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
Model: 302HO 1994 rok
Silnik: V8 5.0
Kolor: sapphire blue
Lokalizacja:: Polska
Kontakt:

Post autor: Alexander25 » 2009-12-17, 11:35

Pare dni temu rano (pierwsze opady sniegu i niska temperatura) odpalilem swojego mustanga ktory stal na dworzu i patrze ze swieci sie kontrolka abs i abs nie dziala. Jezdzilem tak dzien i pod wieczor kontrolka zgasla jak odpalilem auto abs dziala i wszystko gra do dzis:)



Gelek80
Posty: 8
Rejestracja: 2009-08-25, 00:02
Model: Ford Mustang 2003
Silnik: V6 3.7
Kolor: Srebny metalik

BO tak TCS działa

Post autor: Gelek80 » 2009-12-22, 13:23

bedzin pisze:no wiec juz wszystko ok z kontrola, najwidoczniej kontrola na lodzie nie wyrabiala i glosniej chodzila wiec temat moim zdaniem mozna zamknac
Jak auto zrywa przyczepność najpierw TCS zmniejsza obroty (nie wiem czy przepustnica czy zapłonem i paliwem)- tak zwykle mamy.

Na lodzie jeżeli po regulacji obrotów jedno koło kręci się zdecydowanie szybciej to włącza się elektryczna pompa wspomagająca i przyhamowuje to koło. Właśnie wtedy pojawią się tykanie w tylnym moście ;)

Podaje na przykładzie v6 (03)

Pozdrawiam i witam z 1 postem :)



Awatar użytkownika
bedzin
Forumowicz
Posty: 343
Rejestracja: 2008-11-01, 19:22
Model: Mustang GT 2000
Silnik: V8 4.6
Kolor: srebrny

Post autor: bedzin » 2009-12-27, 00:14

Gelek80, no zgadza sie dzieki za podpowiedz i pomoc



ODPOWIEDZ

Wróć do „8 przeniesienie napędu”