Wskaźnik temperatury, dziwne zachowanie układu chłodzenia
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 2014-03-18, 11:19
- Model: V6 Cabrio
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: bordowy
- Lokalizacja:: Warszawa
Wskaźnik temperatury, dziwne zachowanie układu chłodzenia
Panowie chciałbym wiedziec czy jest to normalne, poniżej opiszę całą sytuację.
Odpalam samochód, temperatura normalnie rośnie powoli do połowy skali, leci z nawiewów w pewnym momencie ciepło. Dochodzi troszkę ponad połowę skali i nagle spada do 1/4 (czyli otwiera się termostat, ale dość gwałtownie). Póżniej podczas jazdy rośnie tak powoli aż dochodzi do literki L na wyświetlaczu i włącza się wentylator, zbija temperaturę do połowy i sytuacja znowu się powtarza. Nie zauważyłem, żeby wcześniej się włączał wentylator. Nie idzie dalej niż literka "L" na skali, nie spada poniżej połowy. Ogrzewanie cały czas jest.
Co wymienił poprzedni właściciel? Chłodnicę, przewody, moduł od wentylatora i wiązkę moduł, wentylator.
Co ja wymienię jutro? Termostat bo już go kupiłem i odpowietrzę solidnie układ.
Czy takie zachowanie jest normalne? Czy może coś jednak jest do poprawy?
Odpalam samochód, temperatura normalnie rośnie powoli do połowy skali, leci z nawiewów w pewnym momencie ciepło. Dochodzi troszkę ponad połowę skali i nagle spada do 1/4 (czyli otwiera się termostat, ale dość gwałtownie). Póżniej podczas jazdy rośnie tak powoli aż dochodzi do literki L na wyświetlaczu i włącza się wentylator, zbija temperaturę do połowy i sytuacja znowu się powtarza. Nie zauważyłem, żeby wcześniej się włączał wentylator. Nie idzie dalej niż literka "L" na skali, nie spada poniżej połowy. Ogrzewanie cały czas jest.
Co wymienił poprzedni właściciel? Chłodnicę, przewody, moduł od wentylatora i wiązkę moduł, wentylator.
Co ja wymienię jutro? Termostat bo już go kupiłem i odpowietrzę solidnie układ.
Czy takie zachowanie jest normalne? Czy może coś jednak jest do poprawy?
- lamina
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1005
- Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
- Model: GT390 1968
- Silnik: inny V8
- Kolor: Highland Green
- Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: Wskaźnik temperatury, dziwne zachowanie układu chłodzeni
auto z LPG czy bez.... bo to może mieć ogromne znaczenie...
Re: Wskaźnik temperatury, dziwne zachowanie układu chłodzeni
U mnie po nagrzaniu wskazowka chodzi miedzy polowa a 3/4 skali.I skoki przy otwieraniu termostatu tez sa dosc gwaltowne.
Jezeli trzyma sie w granicach skali-specjalnie sie nie przejmuj.Mustang (w ogole amerykance) nie dzialaja tak precyzyjnie jak Ople czy VW i mozliwe sa rozne odchylenia (wskazania moga byc nierowne,ale w granicach dopuszczalnych).
U mnie na przyklad sa lekko pogiete blaszki od chlodnicy klimy-niewiele,ale to wystarcza,zeby troche bardziej sie nagrzewal i czesciej wlaczal wentylator.Schlodzenie 5,0 nie jest latwe dla jednego wiatraka,a jesli jeszcze obsluguje on klime i ma utrudniony przeplyw powietrza (pogiety radiator),to nie ma sie co dziwic.
Dopóki nie przekracza ( a nawet nie zbliza sie) do gornej granicy ,nie ma sie czym przejmowac.
Jezeli trzyma sie w granicach skali-specjalnie sie nie przejmuj.Mustang (w ogole amerykance) nie dzialaja tak precyzyjnie jak Ople czy VW i mozliwe sa rozne odchylenia (wskazania moga byc nierowne,ale w granicach dopuszczalnych).
U mnie na przyklad sa lekko pogiete blaszki od chlodnicy klimy-niewiele,ale to wystarcza,zeby troche bardziej sie nagrzewal i czesciej wlaczal wentylator.Schlodzenie 5,0 nie jest latwe dla jednego wiatraka,a jesli jeszcze obsluguje on klime i ma utrudniony przeplyw powietrza (pogiety radiator),to nie ma sie co dziwic.
Dopóki nie przekracza ( a nawet nie zbliza sie) do gornej granicy ,nie ma sie czym przejmowac.
Re: Wskaźnik temperatury, dziwne zachowanie układu chłodzeni
Na przyklad jakie?lamina pisze:auto z LPG czy bez.... bo to może mieć ogromne znaczenie...
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 2014-03-18, 11:19
- Model: V6 Cabrio
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: bordowy
- Lokalizacja:: Warszawa
Re: Wskaźnik temperatury, dziwne zachowanie układu chłodzeni
Auto bez LPG. rocznik 1995 silnik 4.9 czy tam 5.0 V8
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 2014-03-18, 11:19
- Model: V6 Cabrio
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: bordowy
- Lokalizacja:: Warszawa
Re: Wskaźnik temperatury, dziwne zachowanie układu chłodzeni
Rew, czyli rozumiem, ze wkazania NORMAL są faktycznie normalne. Sprzedający mówił mi, że auto ostatnio zaczęło tak się zachowywać z tą temperaturą i zwracał mi na to uwage, czyli rozumiem, że wcześniej tak nie miał - dlatego staram się dojśc do tego o co chodzi.
- lamina
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1005
- Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
- Model: GT390 1968
- Silnik: inny V8
- Kolor: Highland Green
- Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: Wskaźnik temperatury, dziwne zachowanie układu chłodzeni
ja bym zaczał od termostatu, który może się po prostu wieszać..... i przez to działać gwałtownie.
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 2014-03-18, 11:19
- Model: V6 Cabrio
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: bordowy
- Lokalizacja:: Warszawa
Re: Wskaźnik temperatury, dziwne zachowanie układu chłodzeni
Tak jak napisałem, jutro wymieniam termostat Zobaczymy czy coś to da, jednak widzę problem w wentylatorze, który załącza się dopiero kiedy temperatura osiągnie 3/4 skali.
Re: Wskaźnik temperatury, dziwne zachowanie układu chłodzeni
Tak.whitefunk pisze:Rew, czyli rozumiem, ze wkazania NORMAL są faktycznie normalne.
Sprzadz jeszcze czy nie zalącza sie klima - mozesz miec ustawiony nawiew na szybe i wtedy klima chodzi (mimo,ze nie widzisz tego).Moze dlatego czasem sie zalacza sprezarka (pytales wyzej).Wystarczy nawiew ustawic na nogi i nie ma klimy.Dziala tylko w pozycji na przednia szybe.
Spróbuj zmienic termostat-koszt kolo 40 zl.Sprzedający mówił mi, że auto ostatnio zaczęło tak się zachowywać z tą temperaturą i zwracał mi na to uwage, czyli rozumiem, że wcześniej tak nie miał - dlatego staram się dojśc do tego o co chodzi.
Jak nie pomoze-zostaw.Lekkie wahania moga sie utrzymywac.Wazne,zeby nie przekraczaly normy.
I nie przejmuj sie.
Przyzwyczaj sie,ze amerykaniec to nie niemiec
Nie wymagaj idealnej pracy.
W zamian masz:
-piekny dzwiek V8,
-kijowe prowadzenie ,
-piekny start i chodzenie bokami.
I spojrzenia dziewczyn kiedy przegazujesz w miescie
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 67
- Rejestracja: 2014-03-27, 16:22
- Model: 00' Convertible
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: czarny
Re: Wskaźnik temperatury, dziwne zachowanie układu chłodzeni
ja z kolei mam taki klopot..Temperatura na wsazniku dochodzi mi jedynie do 1/4 skali i tak sie utrzymuje caly czas.Pomimo tego wyrzucilo mi plyn z korka chlodnicy bo sie zagrzal silnik.Zastanawia mnie czemu nie wlaczyl sie wentylator,nie bardzo wiem gdzie jest czujnik.Mozliwe ze termostat sie zawiesil na malym obiegu..?Silnik 3.8.
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 67
- Rejestracja: 2014-03-27, 16:22
- Model: 00' Convertible
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: czarny
Re: Wskaźnik temperatury, dziwne zachowanie układu chłodzeni
Nikt mi nie pomoze..?Dodam jeszcze ze nawet rano,na zimnym silniku po wlaczeniu zaplonu wskaznik wchodzi na 1/4 skali..Walniety czujnik czy jakies zwarcie..? Help..
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 42
- Rejestracja: 2010-06-25, 17:07
- Model: SN95
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: Wg Forda - Laser Red
Re: Wskaźnik temperatury, dziwne zachowanie układu chłodzeni
pocker pisze:ja z kolei mam taki klopot..Temperatura na wsazniku dochodzi mi jedynie do 1/4 skali i tak sie utrzymuje caly czas.Pomimo tego wyrzucilo mi plyn z korka chlodnicy bo sie zagrzal silnik.Zastanawia mnie czemu nie wlaczyl sie wentylator,nie bardzo wiem gdzie jest czujnik.Mozliwe ze termostat sie zawiesil na malym obiegu..?Silnik 3.8.
1. Sprawdź czujnik załączania wenylatora, obie jego części.
Jedna część jest wpięta w obudowę wentylatora ( chłodnicy ), drugą część znajdziesz jak będziesz śledził bieg przewodów. Ten czujnik odpowiada za załączanie się wentylatora.
Dodatkowo wypnij wtyczkę z wentylatora i ją przeczyść ( może zaśniedziała ).
2. Co do samego czujnika temperatury silnika, to znajduje się on koło takiego "białego koromesła z napisem REMOVE BEFORE RADIATOR RELIC ".
Wymontuj i przeczyść.
Ale jego wskazaniami się nie przejmuj za bardzo ( przynajmniej dopóki się wskazówka nie urwie ), u mnie wskazówka lata jak stara ku..a ( znaczy się pani lekkich obyczajów ) a i tak jest wszystko w porządku.
3. Termostat jest umiejscowiony zaraz za wpustem najgrubszego węża w silnik ( z tego co pamiętam to nie trzeba nawet węża zdejmować, tylko odkręcić dwie śruby i pokrywa termostatu schodzi bez problemu ( za pomocą dobrego noża jeszcze szybciej ).
Wyjmij go i sprawdź w gorącej wodzie.
W silnikach 3,8 termostat powinien uzyskać pełne otwarcie w temperaturze 90 stopni Celsjusza ( ewentualnie w 195 stopni Farenheita jak kto woli ).
Jak Ci się nie chce bawić ze sprawdzaniem termostatu to go wymień od razu.
Koszt: 40 pln ( termostat ) + robota własna ( dwa browce ~ 6 pln ) + odpowietrzenie układu chłodzenia ( koszt uzupełnienia płynu )
W życiu liczą się tylko szybkie samochody, szybkie kobiety i bary szybkiej obsługi...
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 67
- Rejestracja: 2014-03-27, 16:22
- Model: 00' Convertible
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: czarny
Re: Wskaźnik temperatury, dziwne zachowanie układu chłodzeni
W końcu ktos sie zlitowal! Dzieki,jutro od rana próbuje ogarnac temat..
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 42
- Rejestracja: 2010-06-25, 17:07
- Model: SN95
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: Wg Forda - Laser Red
Re: Wskaźnik temperatury, dziwne zachowanie układu chłodzeni
To nie tak, że ktoś się zlitował. To przez to, że IV Gen się nie psują
Akurat na świeżo po wymianie termostatu i odpowietrzaniu układu jestem. Miałem podobne objawy jak u Ciebie ( tylko w drugą stronę, silnik zimny a wskazówka od temp chciała mi się urwać ).
Ale żeby nie było, że się wymądrzam, bo tutaj są dużo lepsi znawcy ode mnie.
W grę może jeszcze wchodzić np. uszkodzona pompa wodna ( bo poziom płynu chłodzącego sprawdzałeś? ).
Sprawdź jeszcze ( jak Ci się silnik zagrzeje, ale nie przegrzeje ) jakie są węże chłodnica - silnik i silnik - chłodnica , połóż na nich rękę ( tylko uważaj żeby Ci pazorów nie upitoliło przy samym zadku, bo tam blisko pazorów będzie Ci pasek latał i żeby Ci łapki nie wsysło ) i zobacz czy czuć przepływ płynu i czy możesz je ścisnąć ( najprostszy sposób na to czy układ nie jest zapowietrzony i czy termostat puszcza obieg ) jak je będziesz mógł ścisnąć i zostaną ściśnięte to termostat plus odpowietrzanie na początek, jak to nie pomoże to wtedy klucze w dłoń i wydzieramy pompę wodną.
Akurat na świeżo po wymianie termostatu i odpowietrzaniu układu jestem. Miałem podobne objawy jak u Ciebie ( tylko w drugą stronę, silnik zimny a wskazówka od temp chciała mi się urwać ).
Ale żeby nie było, że się wymądrzam, bo tutaj są dużo lepsi znawcy ode mnie.
W grę może jeszcze wchodzić np. uszkodzona pompa wodna ( bo poziom płynu chłodzącego sprawdzałeś? ).
Sprawdź jeszcze ( jak Ci się silnik zagrzeje, ale nie przegrzeje ) jakie są węże chłodnica - silnik i silnik - chłodnica , połóż na nich rękę ( tylko uważaj żeby Ci pazorów nie upitoliło przy samym zadku, bo tam blisko pazorów będzie Ci pasek latał i żeby Ci łapki nie wsysło ) i zobacz czy czuć przepływ płynu i czy możesz je ścisnąć ( najprostszy sposób na to czy układ nie jest zapowietrzony i czy termostat puszcza obieg ) jak je będziesz mógł ścisnąć i zostaną ściśnięte to termostat plus odpowietrzanie na początek, jak to nie pomoże to wtedy klucze w dłoń i wydzieramy pompę wodną.
W życiu liczą się tylko szybkie samochody, szybkie kobiety i bary szybkiej obsługi...
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 67
- Rejestracja: 2014-03-27, 16:22
- Model: 00' Convertible
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: czarny
Re: Wskaźnik temperatury, dziwne zachowanie układu chłodzeni
jeszcze jena rzecz..na zimnym silniku,gdy weze sa miekkie jak ściskam ten dolny to wyraznie wyczuwam takie jakby pierscienie w srodku..ten waz jest jakos specjalnie zbrojony??