Nierówna praca silnika V6

silnik i okolice

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64

kotbury
Młodszy Forumowicz
Posty: 28
Rejestracja: 2011-03-27, 02:09
Model: coupe
Silnik: V6 3.8
Kolor: wiśniowa perła

Re: Nierówna praca silnika V6

Post autor: kotbury » 2011-05-02, 02:02

U mnie cykanie to było rozszczelnienie jednej z przegubowych złączek między kolektorem wydechowym a rurami wydechu przed katalizatorami. Tam są długie szpilki ze sprężynami - może któraś się urwała ( u siebie przewierciłem WSZYSTKIE szpilki - 2 tytanowe wiertła poszły bo to nierdzewka - i wstawiłem zwykłe długie śruby - teraz jak się zapiecze gwint wystarczy przeciąć śrubę i zdjąć wydech). Wycisk sprzęgła po paru latach też lubi dziwne dzwięki wydawać,



Cahir
Młodszy Forumowicz
Posty: 15
Rejestracja: 2010-06-08, 07:47
Model: IV
Silnik: V6 3.8
Kolor: Bordowy

Re: Nierówna praca silnika V6

Post autor: Cahir » 2011-07-20, 10:25

To ja znowu wrócę do tematu duszącego się silnika na wolnych obrotach.
Tak jak pisałem wcześniej, po odłączeniu akumulatora albo po skasowaniu błędów silnik pracuje dobrze. Ale po przejechaniu kilkunastu kilometrów wyskakuje check engine i na wolnych obrotach silnik wariuje.
Wyskakują takie błędy:
Stored DTC
PO316 - Fault Definition not available

Pending DTC
P0172 - Fuel trim too rich (Bank 1)
P0175 - Fuel trim too rich (Bank 2)

Co może być tego powodem.
I ponawiam moje wcześniejsze pytanie czy nie są to przypadkiem objawy na wadliwy EGR albo sondy lambda?



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Re: Nierówna praca silnika V6

Post autor: pudel » 2011-07-20, 11:23

Pisze ze masz zbyt bogata mieszanke paliwa a powodow moze byc wiele wiec musisz po koleji porobowac...


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
adasko74
Forumowicz
Posty: 859
Rejestracja: 2009-10-28, 21:22
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: sonic blue

Re: Nierówna praca silnika V6

Post autor: adasko74 » 2011-07-20, 11:28

ja mialem takie objawy jak byl walniety uklad dolotowy i lapal lewe powietrze powietrze...



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Re: Nierówna praca silnika V6

Post autor: pudel » 2011-07-20, 12:07

adasko74 pisze:ja mialem takie objawy jak byl walniety uklad dolotowy i lapal lewe powietrze powietrze...
tez tak kiedys mialem jak mi sie ssunela obejma przy przepustnicy...


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Cahir
Młodszy Forumowicz
Posty: 15
Rejestracja: 2010-06-08, 07:47
Model: IV
Silnik: V6 3.8
Kolor: Bordowy

Re: Nierówna praca silnika V6

Post autor: Cahir » 2011-07-20, 12:25

No ale gdyby ciągnął jakieś lewe powietrze to by było tak cały czas, a u mnie po zresetowaniu błędów przez jakiś czas silnik pracuje normalnie.



Awatar użytkownika
adasko74
Forumowicz
Posty: 859
Rejestracja: 2009-10-28, 21:22
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: sonic blue

Re: Nierówna praca silnika V6

Post autor: adasko74 » 2011-07-20, 12:28

Cahir pisze:No ale gdyby ciągnął jakieś lewe powietrze to by było tak cały czas, a u mnie po zresetowaniu błędów przez jakiś czas silnik pracuje normalnie.

komputer wyrownuje mieszanke na jakis czas i pozniej zaczyna sie bryndza od nowa bledy itp..wiec tym tropem nie idz



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Re: Nierówna praca silnika V6

Post autor: pudel » 2011-07-20, 12:33

Prawde mowiac pytasz o pomoc a gdy ktos Ci pomaga wybrzydzasz :wstyd: idz spojrzyj pod maske nawet jak bys to powoli robil to 5 min wystarczy jezeli to nie to to pomyslimy dalej... :luka:


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Cahir
Młodszy Forumowicz
Posty: 15
Rejestracja: 2010-06-08, 07:47
Model: IV
Silnik: V6 3.8
Kolor: Bordowy

Re: Nierówna praca silnika V6

Post autor: Cahir » 2011-07-20, 12:46

Nie wybrzydzam. Za pomoc oczywiście dziękuje ale pisałem już wcześniej, że cały układ dolotowy począwszy od filtra powietrza do przepustnicy sprawdziłem. Wszystko pozapinane, nie ma żadnych pęknięć. Nie słychać też żadnego świstu uciekającego powietrza. Przeczyściłem też przepustnicę i silniczek krokowy. Sprawdziłem też wszystkie wężyki podcisnienia. Nic nie znalazłem. Został mi jeszcze kolektor. Za bardzo nie wiem jak sprawdzić jego szczelność.



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Re: Nierówna praca silnika V6

Post autor: pudel » 2011-07-20, 13:39

Cahir pisze:Nie wybrzydzam. Za pomoc oczywiście dziękuje ale pisałem już wcześniej, że cały układ dolotowy począwszy od filtra powietrza do przepustnicy sprawdziłem. Wszystko pozapinane, nie ma żadnych pęknięć. Nie słychać też żadnego świstu uciekającego powietrza. Przeczyściłem też przepustnicę i silniczek krokowy. Sprawdziłem też wszystkie wężyki podcisnienia. Nic nie znalazłem. Został mi jeszcze kolektor. Za bardzo nie wiem jak sprawdzić jego szczelność.
mozesz tez kupic izopropanol techniczny i wyczyscic sensor MAF odpowiedzialny za dobor mieszanki...


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Cahir
Młodszy Forumowicz
Posty: 15
Rejestracja: 2010-06-08, 07:47
Model: IV
Silnik: V6 3.8
Kolor: Bordowy

Re: Nierówna praca silnika V6

Post autor: Cahir » 2011-07-20, 21:02

Wyjąłem obudowę filtra i po rozkręceniu obejrzałem MAF sensor, przedmuchałem go sprężonym powietrzem. Co prawda izopropanolem nie czyściłem ale te blaszki wyglądają na czyste.
Moim zdaniem na 99% cały dolot aż do kolektora jest sprawny, wliczając w to przepustnicę i silniki krokowy. Układ zapłonowy też: bo cewka, przewody i świece są nowe.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Nierówna praca silnika V6

Post autor: caniggia » 2011-07-20, 23:32

zadam jedno pytanie, czy auto jeździ poprawnie na benzynie po odlączeniu aku?

jaka instalacja lpg? w sensie jakie wtryski z jakimi dyszami?, sterownik to KM (jaka wersja?), jaki reduktor?



Alexander25
Forumowicz
Posty: 1647
Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
Model: 302HO 1994 rok
Silnik: V8 5.0
Kolor: sapphire blue
Lokalizacja:: Polska
Kontakt:

Re: Nierówna praca silnika V6

Post autor: Alexander25 » 2011-07-21, 23:59

Cahir pisze:To ja znowu wrócę do tematu duszącego się silnika na wolnych obrotach.
Tak jak pisałem wcześniej, po odłączeniu akumulatora albo po skasowaniu błędów silnik pracuje dobrze. Ale po przejechaniu kilkunastu kilometrów wyskakuje check engine i na wolnych obrotach silnik wariuje.
Wyskakują takie błędy:
Stored DTC
PO316 - Fault Definition not available

Pending DTC
P0172 - Fuel trim too rich (Bank 1)
P0175 - Fuel trim too rich (Bank 2)

Co może być tego powodem.
I ponawiam moje wcześniejsze pytanie czy nie są to przypadkiem objawy na wadliwy EGR albo sondy lambda?
Mialem w swoim oznaki dlawienia sie silnika i tj przerywania i byla to trzepnieta sondai silniczek krokow oraz egr ( i z tymi solenoidami) . Wymienilem poskrecalem i jest ok a wlasciwie bylo bo mustang poszedl na sprzedaz.


302 HOooooo

Awatar użytkownika
witekz
Forumowicz
Posty: 273
Rejestracja: 2009-04-24, 14:21
Model: Mustang 98 Vortech
Silnik: V8 4.6
Kolor: Rio Red
Kontakt:

Re: Nierówna praca silnika V6

Post autor: witekz » 2011-07-22, 13:12

Cahir pisze:To ja znowu wrócę do tematu duszącego się silnika na wolnych obrotach.
Tak jak pisałem wcześniej, po odłączeniu akumulatora albo po skasowaniu błędów silnik pracuje dobrze. Ale po przejechaniu kilkunastu kilometrów wyskakuje check engine i na wolnych obrotach silnik wariuje.
Wyskakują takie błędy:
Stored DTC
PO316 - Fault Definition not available

Pending DTC
P0172 - Fuel trim too rich (Bank 1)
P0175 - Fuel trim too rich (Bank 2)

Co może być tego powodem.
I ponawiam moje wcześniejsze pytanie czy nie są to przypadkiem objawy na wadliwy EGR albo sondy lambda?
Masz skaner z LiveData? zobacz napięcie sond lambda powinno oscylować 0-1V (w praktyce u mnie 0,2-0,8V), w zasadzie najważniejsze żeby nie stało w miejscu - u mnie zepsuta sonda ciągle pokazywała 0.05



ODPOWIEDZ

Wróć do „1 silnik”