Nierówna praca silnika V6
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 28
- Rejestracja: 2011-03-27, 02:09
- Model: coupe
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: wiśniowa perła
Re: Nierówna praca silnika V6
U mnie cykanie to było rozszczelnienie jednej z przegubowych złączek między kolektorem wydechowym a rurami wydechu przed katalizatorami. Tam są długie szpilki ze sprężynami - może któraś się urwała ( u siebie przewierciłem WSZYSTKIE szpilki - 2 tytanowe wiertła poszły bo to nierdzewka - i wstawiłem zwykłe długie śruby - teraz jak się zapiecze gwint wystarczy przeciąć śrubę i zdjąć wydech). Wycisk sprzęgła po paru latach też lubi dziwne dzwięki wydawać,
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 15
- Rejestracja: 2010-06-08, 07:47
- Model: IV
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: Bordowy
Re: Nierówna praca silnika V6
To ja znowu wrócę do tematu duszącego się silnika na wolnych obrotach.
Tak jak pisałem wcześniej, po odłączeniu akumulatora albo po skasowaniu błędów silnik pracuje dobrze. Ale po przejechaniu kilkunastu kilometrów wyskakuje check engine i na wolnych obrotach silnik wariuje.
Wyskakują takie błędy:
Stored DTC
PO316 - Fault Definition not available
Pending DTC
P0172 - Fuel trim too rich (Bank 1)
P0175 - Fuel trim too rich (Bank 2)
Co może być tego powodem.
I ponawiam moje wcześniejsze pytanie czy nie są to przypadkiem objawy na wadliwy EGR albo sondy lambda?
Tak jak pisałem wcześniej, po odłączeniu akumulatora albo po skasowaniu błędów silnik pracuje dobrze. Ale po przejechaniu kilkunastu kilometrów wyskakuje check engine i na wolnych obrotach silnik wariuje.
Wyskakują takie błędy:
Stored DTC
PO316 - Fault Definition not available
Pending DTC
P0172 - Fuel trim too rich (Bank 1)
P0175 - Fuel trim too rich (Bank 2)
Co może być tego powodem.
I ponawiam moje wcześniejsze pytanie czy nie są to przypadkiem objawy na wadliwy EGR albo sondy lambda?
- pudel
- Forumowicz
- Posty: 1406
- Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
- Model: 2002 V6,2007 V8
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Szary metalik & Torch red
- Kontakt:
Re: Nierówna praca silnika V6
Pisze ze masz zbyt bogata mieszanke paliwa a powodow moze byc wiele wiec musisz po koleji porobowac...
GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....
- adasko74
- Forumowicz
- Posty: 859
- Rejestracja: 2009-10-28, 21:22
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: sonic blue
Re: Nierówna praca silnika V6
ja mialem takie objawy jak byl walniety uklad dolotowy i lapal lewe powietrze powietrze...
- pudel
- Forumowicz
- Posty: 1406
- Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
- Model: 2002 V6,2007 V8
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Szary metalik & Torch red
- Kontakt:
Re: Nierówna praca silnika V6
tez tak kiedys mialem jak mi sie ssunela obejma przy przepustnicy...adasko74 pisze:ja mialem takie objawy jak byl walniety uklad dolotowy i lapal lewe powietrze powietrze...
GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 15
- Rejestracja: 2010-06-08, 07:47
- Model: IV
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: Bordowy
Re: Nierówna praca silnika V6
No ale gdyby ciągnął jakieś lewe powietrze to by było tak cały czas, a u mnie po zresetowaniu błędów przez jakiś czas silnik pracuje normalnie.
- adasko74
- Forumowicz
- Posty: 859
- Rejestracja: 2009-10-28, 21:22
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: sonic blue
Re: Nierówna praca silnika V6
Cahir pisze:No ale gdyby ciągnął jakieś lewe powietrze to by było tak cały czas, a u mnie po zresetowaniu błędów przez jakiś czas silnik pracuje normalnie.
komputer wyrownuje mieszanke na jakis czas i pozniej zaczyna sie bryndza od nowa bledy itp..wiec tym tropem nie idz
- pudel
- Forumowicz
- Posty: 1406
- Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
- Model: 2002 V6,2007 V8
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Szary metalik & Torch red
- Kontakt:
Re: Nierówna praca silnika V6
Prawde mowiac pytasz o pomoc a gdy ktos Ci pomaga wybrzydzasz
idz spojrzyj pod maske nawet jak bys to powoli robil to 5 min wystarczy jezeli to nie to to pomyslimy dalej... 


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 15
- Rejestracja: 2010-06-08, 07:47
- Model: IV
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: Bordowy
Re: Nierówna praca silnika V6
Nie wybrzydzam. Za pomoc oczywiście dziękuje ale pisałem już wcześniej, że cały układ dolotowy począwszy od filtra powietrza do przepustnicy sprawdziłem. Wszystko pozapinane, nie ma żadnych pęknięć. Nie słychać też żadnego świstu uciekającego powietrza. Przeczyściłem też przepustnicę i silniczek krokowy. Sprawdziłem też wszystkie wężyki podcisnienia. Nic nie znalazłem. Został mi jeszcze kolektor. Za bardzo nie wiem jak sprawdzić jego szczelność.
- pudel
- Forumowicz
- Posty: 1406
- Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
- Model: 2002 V6,2007 V8
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Szary metalik & Torch red
- Kontakt:
Re: Nierówna praca silnika V6
mozesz tez kupic izopropanol techniczny i wyczyscic sensor MAF odpowiedzialny za dobor mieszanki...Cahir pisze:Nie wybrzydzam. Za pomoc oczywiście dziękuje ale pisałem już wcześniej, że cały układ dolotowy począwszy od filtra powietrza do przepustnicy sprawdziłem. Wszystko pozapinane, nie ma żadnych pęknięć. Nie słychać też żadnego świstu uciekającego powietrza. Przeczyściłem też przepustnicę i silniczek krokowy. Sprawdziłem też wszystkie wężyki podcisnienia. Nic nie znalazłem. Został mi jeszcze kolektor. Za bardzo nie wiem jak sprawdzić jego szczelność.
GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 15
- Rejestracja: 2010-06-08, 07:47
- Model: IV
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: Bordowy
Re: Nierówna praca silnika V6
Wyjąłem obudowę filtra i po rozkręceniu obejrzałem MAF sensor, przedmuchałem go sprężonym powietrzem. Co prawda izopropanolem nie czyściłem ale te blaszki wyglądają na czyste.
Moim zdaniem na 99% cały dolot aż do kolektora jest sprawny, wliczając w to przepustnicę i silniki krokowy. Układ zapłonowy też: bo cewka, przewody i świece są nowe.
Moim zdaniem na 99% cały dolot aż do kolektora jest sprawny, wliczając w to przepustnicę i silniki krokowy. Układ zapłonowy też: bo cewka, przewody i świece są nowe.
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Nierówna praca silnika V6
zadam jedno pytanie, czy auto jeździ poprawnie na benzynie po odlączeniu aku?
jaka instalacja lpg? w sensie jakie wtryski z jakimi dyszami?, sterownik to KM (jaka wersja?), jaki reduktor?
jaka instalacja lpg? w sensie jakie wtryski z jakimi dyszami?, sterownik to KM (jaka wersja?), jaki reduktor?
-
- Forumowicz
- Posty: 1647
- Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
- Model: 302HO 1994 rok
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: sapphire blue
- Lokalizacja:: Polska
- Kontakt:
Re: Nierówna praca silnika V6
Mialem w swoim oznaki dlawienia sie silnika i tj przerywania i byla to trzepnieta sondai silniczek krokow oraz egr ( i z tymi solenoidami) . Wymienilem poskrecalem i jest ok a wlasciwie bylo bo mustang poszedl na sprzedaz.Cahir pisze:To ja znowu wrócę do tematu duszącego się silnika na wolnych obrotach.
Tak jak pisałem wcześniej, po odłączeniu akumulatora albo po skasowaniu błędów silnik pracuje dobrze. Ale po przejechaniu kilkunastu kilometrów wyskakuje check engine i na wolnych obrotach silnik wariuje.
Wyskakują takie błędy:
Stored DTC
PO316 - Fault Definition not available
Pending DTC
P0172 - Fuel trim too rich (Bank 1)
P0175 - Fuel trim too rich (Bank 2)
Co może być tego powodem.
I ponawiam moje wcześniejsze pytanie czy nie są to przypadkiem objawy na wadliwy EGR albo sondy lambda?
302 HOooooo
- witekz
- Forumowicz
- Posty: 273
- Rejestracja: 2009-04-24, 14:21
- Model: Mustang 98 Vortech
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Rio Red
- Kontakt:
Re: Nierówna praca silnika V6
Masz skaner z LiveData? zobacz napięcie sond lambda powinno oscylować 0-1V (w praktyce u mnie 0,2-0,8V), w zasadzie najważniejsze żeby nie stało w miejscu - u mnie zepsuta sonda ciągle pokazywała 0.05Cahir pisze:To ja znowu wrócę do tematu duszącego się silnika na wolnych obrotach.
Tak jak pisałem wcześniej, po odłączeniu akumulatora albo po skasowaniu błędów silnik pracuje dobrze. Ale po przejechaniu kilkunastu kilometrów wyskakuje check engine i na wolnych obrotach silnik wariuje.
Wyskakują takie błędy:
Stored DTC
PO316 - Fault Definition not available
Pending DTC
P0172 - Fuel trim too rich (Bank 1)
P0175 - Fuel trim too rich (Bank 2)
Co może być tego powodem.
I ponawiam moje wcześniejsze pytanie czy nie są to przypadkiem objawy na wadliwy EGR albo sondy lambda?