montaż/demontaż obudowy rozrządu

silnik i okolice

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, Rezor, Przemek64

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1624
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

montaż/demontaż obudowy rozrządu

Post autor: Rezor » 2015-06-11, 21:55

Uwaliła mi się jedna śruba przy dokręcaniu pompy wody. Otwór zaszedł rdzą i śrubka nie dochodziła do końca więc pryskałem WD40 wkręcałem śrubkę i wychodziła z syfem. Wyrobiła się i trach: została w środku. Woda w tym miejscu wycieka ciurkiem więc warto by było szybko załatwić sprawę. Przeglądam poradniki na necie nt ściągania tej obudowy i jest multum informacji jak ściągnąć ten balancer ale żadnej jak go spowrotem założyć. Jedyne co znalazłem to info żeby za cholerę nie walić młotkiem, i lepiej nie ryzykować z wkręcaniem śrubką bo się gwint uwali.

Widziałem gdzieś filmik jak facet dokręcał taką sporą śrubą i balancer wskoczył na miejsce ale na allegro tego nie znalazłem. Macie jakieś swoje sposoby? Druga sprawa: jak zablokować rozrząd w automacie? Zwyczajnie wrzucić na D czy kombinować w jakiś magiczny sposób?


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
smerf
Forumowicz
Posty: 482
Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony
Kontakt:

Re: montaż/demontaż obudowy rozrządu

Post autor: smerf » 2015-06-13, 09:02

Rezor pisze:Uwaliła mi się jedna śruba przy dokręcaniu pompy wody. Otwór zaszedł rdzą i śrubka nie dochodziła do końca więc pryskałem WD40 wkręcałem śrubkę i wychodziła z syfem. Wyrobiła się i trach: została w środku. Woda w tym miejscu wycieka ciurkiem więc warto by było szybko załatwić sprawę. Przeglądam poradniki na necie nt ściągania tej obudowy i jest multum informacji jak ściągnąć ten balancer ale żadnej jak go spowrotem założyć. Jedyne co znalazłem to info żeby za cholerę nie walić młotkiem, i lepiej nie ryzykować z wkręcaniem śrubką bo się gwint uwali.

Widziałem gdzieś filmik jak facet dokręcał taką sporą śrubą i balancer wskoczył na miejsce ale na allegro tego nie znalazłem. Macie jakieś swoje sposoby? Druga sprawa: jak zablokować rozrząd w automacie? Zwyczajnie wrzucić na D czy kombinować w jakiś magiczny sposób?
No to pięknie narobiłeś :D ja pompę i dekiel od rozrządu odkręcałem cały dzień i pół nocy ,bez polnika się nie obeszło,też był lekki wyciek wody i śruby połapało na amen,a odkręcenie balancera, to musisz odkręcić to blaszane koło pasowe od balancera,najlepiej było by odkręcać tą dużą środkową śrubę udarem ale tam nie ma za dużo miejsca,ja zrobiłem taką okrągłą grubą blachę z otworem w środku,w niej 4 otwory na śruby którymi było przykręcone blaszane koło pasowe, przyspawałem gruby bolec do niej ,na to rura i zaparłem o podłogę wtedy rura na klucz i odkręciłem tą dużą śrubę w środku balancera,potem ściągacz i balancer zejdze ,montaż prostszy wciągnie go ta duża środkowa śruba ,na klin daje się silikon,jak zdejmiesz dekiel od rozrządu to na bank zniszczy się uszczelka miski ,kupuje się takie reperaturki obcina się starą i na silikonie uszczelnia miejsce miska -dekiel ,blokowanie wału korbowego o koło zębate koła zamachowego w automacie jest ryzykowne ono jest z blachy może zostać zwichrowane ,,,ps zobacz czy w takiej sytuacji jak to teraz masz nie leje się płyn do oleju!!!!!!! :zly: ---powodzenia


Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1624
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: montaż/demontaż obudowy rozrządu

Post autor: Rezor » 2015-06-13, 11:46

Właśnie z demontażem już sobie wymyśiłem co i jak ale problem będzie z montażem. Czytałem, że wciągając tą śrubą ryzykuje się jej zerwanie albo uszkodzenie gwintów i powinno użyć się specjalnej śruby ale nigdzie nie mogę takiej znaleźć. Co do uszczelki od miski: Problemu nie ma bo uszczelke mam. Miałem ją wymienić przed montażem ale z ojcem wpadliśmy na inny pomysł. Przejechać z 200km i wtedy wymienić olej + filtr i przy okazji przeczyścić michę i wymienić uszczelkę. Potem z 1000km i zalać kolejnym olejem i wymienić filtr :).
Ściągacz zamówiony (znając życie gwinty nie będą pasować :D) i jazda :). Swoją drogą aż szkoda, że nie wyciągnąłem wcześniej bloku silnika, wtedy bym miał już generalny remont za sobą :D


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
smerf
Forumowicz
Posty: 482
Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony
Kontakt:

Re: montaż/demontaż obudowy rozrządu

Post autor: smerf » 2015-06-13, 11:52

Rezor pisze:Właśnie z demontażem już sobie wymyśiłem co i jak ale problem będzie z montażem. Czytałem, że wciągając tą śrubą ryzykuje się jej zerwanie albo uszkodzenie gwintów i powinno użyć się specjalnej śruby ale nigdzie nie mogę takiej znaleźć. Co do uszczelki od miski: Problemu nie ma bo uszczelke mam. Miałem ją wymienić przed montażem ale z ojcem wpadliśmy na inny pomysł. Przejechać z 200km i wtedy wymienić olej + filtr i przy okazji przeczyścić michę i wymienić uszczelkę. Potem z 1000km i zalać kolejnym olejem i wymienić filtr :).
Ściągacz zamówiony (znając życie gwinty nie będą pasować :D) i jazda :). Swoją drogą aż szkoda, że nie wyciągnąłem wcześniej bloku silnika, wtedy bym miał już generalny remont za sobą :D
:D spokojnie możesz śrubą wciągać,, ja to juz rozbierałem 3 razy ,ona jest mocna jak ruski czołg i ma drobny gwint,to idzie lekko, tylko trzeba zwrócić uwagę żeby nie podwinął się simering


Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1624
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: montaż/demontaż obudowy rozrządu

Post autor: Rezor » 2015-06-18, 22:23

rozrząd puścił. Dostałem się do środka i chciałem zdemontować ten wystający kikut... Niestety śrubokrętem i ogólnie dostępnymi pierdółkami słabo to wykręcić. Albo moment w łapie za słaby albo docisk... Znacie jakieś mcGyverowskie sposoby na takie kikuty? Słyszałem o sposobie z ogrzewaniem palnikiem ale nie mam dostępu do takowego, a allegro nie wchodzi w grę: muszę to zrobić jutro... myślałem o zapalniczce żarowej :D


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1624
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: montaż/demontaż obudowy rozrządu

Post autor: Rezor » 2015-06-19, 10:33

Swoją drogą mój sposób na zablokowanie rozrządu:
Młotkiem. Balancer nie jest idealnie okrągły i leb od młotka wsadziłem między balancer a pompę


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

ODPOWIEDZ

Wróć do „1 silnik”