momenty dokręcania śrub głowicy 4,6 GT z 2000 roku

silnik i okolice

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wojtec1
Młodszy Forumowicz
Posty: 41
Rejestracja: 2012-08-09, 12:16
Model: Cobra
Silnik: V8 4.6
Kolor: dark shadow grey

momenty dokręcania śrub głowicy 4,6 GT z 2000 roku

Post autor: wojtec1 » 2013-01-31, 13:59

Witam wszystkich,

Mam prośbę czy zna ktoś albo wie gdzie szukać momenty dokręcania śrub głowicy w Mustangu 4,6 GT z 2000 roku?

Dziękuję,
Wojtek



Awatar użytkownika
Mały1973
Forumowicz
Posty: 688
Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
Model: Mustang Mach I 1971
Silnik: inny V8
Kolor: Medium Blue Metallic
Kontakt:

Re: momenty dokręcania śrub głowicy 4,6 GT z 2000 roku

Post autor: Mały1973 » 2013-01-31, 23:30

Proszę bardzo :) dorzucam inne momenty do silnika 4,6 żebyś nie musiał pytać i szukać ;)
Czyli dokręcasz 28-31 funtów (1 Lb-Ft = 1.35582 Nm) potem dokręcasz 90 stopni, popuszczasz jeden obrót, znowu na 28-31 funtów i 2 razy po 90 stopni, zaczynasz od środka i po skosie schodzisz na boczne śruby :)

4.6L Torque Specifications*
(ft-lbs unless otherwise indicated)

Camshaft sprocket bolts......................................82 to 95
Camshaft caps to cylinder head...........................71 to 106 in-lbs
Timing chain cover bolts .....................................15 to 22
Drive belt idler and tensioner bolts......................15 to 22

Cylinder head bolts
4.6L-SOHC
Step 1................................................. .........28 to 31
Step 2................................................. .........Tighten an additional 90-degrees
Step 3................................................. .........Loosen one turn
Step 4................................................. .........28 to 31
Step 5................................................. .........Tighten an additional 90-degrees
Step 6................................................. .........Tighten an additional 90-degrees
4.6L-DOHC
Step 1................................................. .........28 to 31
Step 2................................................. .........Tighten an additional 90-degrees
Step 3................................................. .........Tighten an additional 90-degrees

Vibration damper-to-crankshaft bolt
1996 .................................................. .............114 to 121
1997 and later
Step 1................................................. .........66
Step 2................................................. .........Loosen one full turn
Step 3................................................. .........36
Step 4................................................. .........Tighten an additional 90-degrees

Valve cover bolts .................................................7 1 to 106 in-lbs

Oil pan-to-engine block bolts
1996 .................................................. .............15 to 22
1997 and later
Step 1................................................. .........15
Step 2................................................. .........Tighten an additional 60-degrees

Exhaust manifold-to-cylinder head nuts ..............14 to 16
Intake manifold -to-cylinder head bolts
4.6L-SOHC.............................................. ........15 to 22*
4.6L-DOHC
Upper plenum to intake...............................71 to 106 in-lbs
Intake to lower side plates (2 small bolts) ..71 to 106 in-lbs
Intake/side plates assembly to cylinder head
Step 1 .................................................. ....15 to 22
Step 2 .................................................. ....Tighten an additional 90-degrees

Oil filter adapter bolts ..........................................15 to 22
Oil cooler-to-filter adapter insert
1996 .................................................. .............59 to 74
1997 and later ................................................41 to 53
Oil pump-to-engine block mounting bolts ...........71 to 106 in-lbs
Oil pick-up tube-to-main bearing cap nut ............15 to 22
Oil pick-up tube-to-oll pump bolts.......................71 to 106 in-lbs
Flywheel/driveplate mounting bolts .....................59 to 64
Ignition coil brackets to front cover.....................15 to 22
Timing chain tensioners/guides ..........................15 to 22
Engine mount-to-engine block bolts/studs..........25 to 33
Engine mount stud to crossmember nuts ...........95 to 126
Engine compartment brace bolts.........................15 to 22
Wheel lug nuts.............................................. .......85 to 105
Firing order............................................. .............1-3-7-2-6-5-4-


- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation

Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2134
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: momenty dokręcania śrub głowicy 4,6 GT z 2000 roku

Post autor: stang232 » 2013-02-01, 09:06

rysunki z sekwencja przykręcania.
Wyślij mi na pw swój email to przyślę ci dział z haynes o 4.6
Załączniki
Bez tytułu.jpg
rysunki z sekwencja


Obrazek

Awatar użytkownika
wojtec1
Młodszy Forumowicz
Posty: 41
Rejestracja: 2012-08-09, 12:16
Model: Cobra
Silnik: V8 4.6
Kolor: dark shadow grey

Re: momenty dokręcania śrub głowicy 4,6 GT z 2000 roku

Post autor: wojtec1 » 2013-02-01, 09:16

Dziękuję za pomoc!!!

Wojtek



ODPOWIEDZ

Wróć do „1 silnik”