Tlumik koncowy - 2015 3.7 v6
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU
Tlumik koncowy - 2015 3.7 v6
Chciałbym wymienić stockowe tłumiki końcowe.
Zależy mi na amerykańskim basowym brzmieniu/bulgocie, oczywiście w ramach możliwości v6 - zdaje sobie sprawę ze wydechu z v8 nie uzyskam, ale tez nie chce żeby auto brzmiało jak R4, co przy stocku mam wrażenie ma miejsce.
Nie wiem jaki będzie efekt końcowy. Być może będzie potrzeba wymieniać większa część układu wydechowego, ale chciałbym zacząć od końcówek i sprawdzić efekt.
Czy możecie polecić czego szukać. Jest tego tyle, ze ciężko się połapać.
Nie ukrywam ze cena gra role, stad tez rozważam używki.
Borla?
Roush?
Czy koncowki z 5.0/GT tez pasuja do 3.7?
Zależy mi na amerykańskim basowym brzmieniu/bulgocie, oczywiście w ramach możliwości v6 - zdaje sobie sprawę ze wydechu z v8 nie uzyskam, ale tez nie chce żeby auto brzmiało jak R4, co przy stocku mam wrażenie ma miejsce.
Nie wiem jaki będzie efekt końcowy. Być może będzie potrzeba wymieniać większa część układu wydechowego, ale chciałbym zacząć od końcówek i sprawdzić efekt.
Czy możecie polecić czego szukać. Jest tego tyle, ze ciężko się połapać.
Nie ukrywam ze cena gra role, stad tez rozważam używki.
Borla?
Roush?
Czy koncowki z 5.0/GT tez pasuja do 3.7?
- sad
- Forumowicz
- Posty: 613
- Rejestracja: 2012-05-13, 09:22
- Model: 2011 Shelby Conv
- Silnik: V8 5.4
- Kolor: kona blue metallic
- Lokalizacja:: Piastów
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: Tlumik koncowy - 2015 3.7 v6
Zmiana tłumików końcowych da już sporo, a jak dodatkowo wrzucisz h-pipe to pojawi się dodatkowo fajny bulgot zbliżający lekko V6 do V8.
Mam od ręki używane Borla, Roush a do tego h-pipe lub x-pipe do wyboru. Jakby co wal śmiało
pawel@petrolheadz.pl albo na priv.
Mam od ręki używane Borla, Roush a do tego h-pipe lub x-pipe do wyboru. Jakby co wal śmiało

pawel@petrolheadz.pl albo na priv.
Re: Tlumik koncowy - 2015 3.7 v6
Końcowe z gt myślę da radę przełożyć bez większych problemów, sporo na yt widziałem filmów z taką modyfikacja aczkolwiek efekt nie jest moim zdaniem porywający, jest lepiej ale wciąż mocno cywilnie
A jeśli cena gra rolę to musisz pokombinować coś samemu :d
Mnie wydech kosztował jakieś 180 PLN za wszystko brzmi to tak :
Do 4k rpm dla mnie brzmi super, Powyżej 4k obrotów słychać taki charakterysty dla v6 dźwięk wiertarkowy aczkolwiek na nagraniu skrzeczy dużo bardziej niż w rzeczywistości
w środku cisza żadnego rezonansu dronow czy innych dziadostw :p
A jeśli cena gra rolę to musisz pokombinować coś samemu :d
Mnie wydech kosztował jakieś 180 PLN za wszystko brzmi to tak :
Do 4k rpm dla mnie brzmi super, Powyżej 4k obrotów słychać taki charakterysty dla v6 dźwięk wiertarkowy aczkolwiek na nagraniu skrzeczy dużo bardziej niż w rzeczywistości

-
- Posty: 3
- Rejestracja: 2021-05-01, 09:46
- Model: 6
- Silnik: V6 3.7
- Lokalizacja:: widawa
Re: Tlumik koncowy - 2015 3.7 v6
Mozesz podpowiedziec jakie zalozyles tlumniki koncowe zeby bylo tak fajnie slychac jak na filmie ? w moim 3.7 nie ma koncowych tlumnikow sa wspawane czyste rury , juz tak bylo , i jest straszny resonans przy pewnych obrotach . Mozesz cos podpowiedzie zeby bylo ekonomicznie ... Pozdrawiam
Re: Tlumik koncowy - 2015 3.7 v6
Dzisiaj aktualnie wstępnie włożyłem stożek dźwięk troszeczkę się zmienił na plus jest nieco głębszy mniej krzykliwy.
A jeśli chodzi o układ wydechowy to wyciąłem tłumik środkowy i wstawiłem H pipe
H pipe wykonany samemu, kupiłem rury 2.25 cala jak reszta wydechu pomierzyłem podocinalem kolega mi wyspawal
Na aucie wygląda to tak

Plus dodatkowo modyfikacja oryginalnych tłumików podgapiona od Michała z forum
Mianowicie :

Czyli wycięcie dziury w tłumiku i rurze i wstawienie kolanka dzięki czemu część spalin trafia odrazu w ostatnią komorę tłumika.
Modyfikacja wykonana była jako pierwsza zmieniła dźwięk wydechu było głośniej chociaż wciąż mocno cywilnie no i jednak w s550 nie dawała żadnych efektów strzelania przy schodzeniu z obrotów poprzez tłumik środkowy. Więc wtedy zastąpiłem go H pipe. Po wycięciu dźwięk zmienił się do widocznego stanu.
Jako że wszystko robiłem sam to kosztowało mnie to kilka rurek dwa kolanka i trochę pracy,
A jeśli chodzi o układ wydechowy to wyciąłem tłumik środkowy i wstawiłem H pipe
H pipe wykonany samemu, kupiłem rury 2.25 cala jak reszta wydechu pomierzyłem podocinalem kolega mi wyspawal
Na aucie wygląda to tak

Plus dodatkowo modyfikacja oryginalnych tłumików podgapiona od Michała z forum
Mianowicie :

Czyli wycięcie dziury w tłumiku i rurze i wstawienie kolanka dzięki czemu część spalin trafia odrazu w ostatnią komorę tłumika.
Modyfikacja wykonana była jako pierwsza zmieniła dźwięk wydechu było głośniej chociaż wciąż mocno cywilnie no i jednak w s550 nie dawała żadnych efektów strzelania przy schodzeniu z obrotów poprzez tłumik środkowy. Więc wtedy zastąpiłem go H pipe. Po wycięciu dźwięk zmienił się do widocznego stanu.
Jako że wszystko robiłem sam to kosztowało mnie to kilka rurek dwa kolanka i trochę pracy,
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 2021-05-01, 09:46
- Model: 6
- Silnik: V6 3.7
- Lokalizacja:: widawa
Re: Tlumik koncowy - 2015 3.7 v6
Dzieki za tak szczegolowy opis swojej pracy .!! Efekt naprawde jest fajny
Napisz jeszcze jaki efekt jest we wnetrzu auta , czy niema jakiegos rezonansu ? itp. Dzieki jeszcze raz za poswiecony czas ... Pozdrawiam .

Re: Tlumik koncowy - 2015 3.7 v6
No zadziwiające jest to że w środku jest naprawdę spokojnie, nic nie buczy nie rezonuje, w trasie przy prędkościach 90-120 nic nie męczy, a są to moje przelotowe prędkości więc nie wiem jak jest np przy 180 haha.
Aczkolwiek moze tez mieć to znaczenie w zależności od "zużycia" tłumika w samochodzie, jeśli tłumik będzie już wypalony myślę będzie miał większa tendencje do jakiegoś buczenia czy rezonowania, nie wiem jak w tej konkretnej konfiguracji. U mnie w środku jest super więc tyle mogę się wypowiedzieć,
Ew jak przy obecnym wydechu masz rezonans może warto się zainteresować jpipem, są jakieś kalkulatory jakiej długości ma Być jpipe żeby niwelował buczenie w konkretnej partii obrotów, aczkolwiek też żadnej pewności nie mam jak to zadziała w przypadku przelotowych rur
Aczkolwiek moze tez mieć to znaczenie w zależności od "zużycia" tłumika w samochodzie, jeśli tłumik będzie już wypalony myślę będzie miał większa tendencje do jakiegoś buczenia czy rezonowania, nie wiem jak w tej konkretnej konfiguracji. U mnie w środku jest super więc tyle mogę się wypowiedzieć,
Ew jak przy obecnym wydechu masz rezonans może warto się zainteresować jpipem, są jakieś kalkulatory jakiej długości ma Być jpipe żeby niwelował buczenie w konkretnej partii obrotów, aczkolwiek też żadnej pewności nie mam jak to zadziała w przypadku przelotowych rur

-
- Posty: 3
- Rejestracja: 2021-05-01, 09:46
- Model: 6
- Silnik: V6 3.7
- Lokalizacja:: widawa
- kovi128
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 46
- Rejestracja: 2023-08-17, 17:32
- Model: Mustang VI
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Guard Green
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: Tlumik koncowy - 2015 3.7 v6
Zastanawiam się nad H-pipe bo chcę jeszcze popracować nad dźwiękiem;)
Moje obserwacje są takie że już sam układ dolotowy (u mnie JLT) robi mega robotę. Na niskich obrotach słychać fajny bulgocik jednak na wysokich opisywany wyżej "charakterysty dla v6 dźwięk wiertarkowy " . Stożek to obowiązkowa modyfikacja w V6.
Moje obserwacje są takie że już sam układ dolotowy (u mnie JLT) robi mega robotę. Na niskich obrotach słychać fajny bulgocik jednak na wysokich opisywany wyżej "charakterysty dla v6 dźwięk wiertarkowy " . Stożek to obowiązkowa modyfikacja w V6.