Moment dokręcania kół

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU

ODPOWIEDZ
Nix2
Forumowicz
Posty: 358
Rejestracja: 2018-05-26, 12:38
Model: MY 2016
Silnik: V6 3.7
Kolor: Deep Impact Blue
Lokalizacja:: lubuskie

Moment dokręcania kół

Post autor: Nix2 » 2019-09-25, 20:50

Wg moich ustaleń dla VI gen ( śruby M14x1,5) moment ma wynosić 200Nm... to na tle innych
aut jest duuuużo... może ktoś potwierdzić ten moment ?

pzdr Nix



Hooch180
Forumowicz
Posty: 137
Rejestracja: 2019-01-12, 14:44
Model: GT S550 2019
Silnik: V8 5.0
Kolor: Orange Fury
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Moment dokręcania kół

Post autor: Hooch180 » 2019-09-26, 12:28

W instrukcji jest 204 Nm



Nix2
Forumowicz
Posty: 358
Rejestracja: 2018-05-26, 12:38
Model: MY 2016
Silnik: V6 3.7
Kolor: Deep Impact Blue
Lokalizacja:: lubuskie

Re: Moment dokręcania kół

Post autor: Nix2 » 2019-09-26, 13:19

A w manulau piszą... 200Nm
Obrazek



mjaza
Forumowicz
Posty: 277
Rejestracja: 2016-11-01, 15:58
Model: 2016
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: Warszawa

Re: Moment dokręcania kół

Post autor: mjaza » 2019-09-26, 16:15

Miedzy 200 a 204, to juz naprawde ciezko uchwycic roznice na kluczu:)



Nix2
Forumowicz
Posty: 358
Rejestracja: 2018-05-26, 12:38
Model: MY 2016
Silnik: V6 3.7
Kolor: Deep Impact Blue
Lokalizacja:: lubuskie

Re: Moment dokręcania kół

Post autor: Nix2 » 2019-09-26, 16:43

Tak, to 4 Nm, to niuans ledwie, ale z czego to wynika ? Ciekawe jakie momenty były dla V generacji, z innymi, calowymi gwintami...



Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 764
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: Moment dokręcania kół

Post autor: empi1955 » 2019-09-26, 17:42

Nix2 pisze:
2019-09-26, 16:43
Tak, to 4 Nm, to niuans ledwie, ale z czego to wynika ? Ciekawe jakie momenty były dla V generacji, z innymi, calowymi gwintami...
Dla ciekawskich i dla podbicia tematu: S197 przed liftingiem (2005-2009) moment wynosi: 100 ft/lb czyli ok. 136 Nm. Rozmiar gwintu: 1/2 " x 20 UNF.


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Hooch180
Forumowicz
Posty: 137
Rejestracja: 2019-01-12, 14:44
Model: GT S550 2019
Silnik: V8 5.0
Kolor: Orange Fury
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Moment dokręcania kół

Post autor: Hooch180 » 2019-09-29, 09:33

Te 4Nm różnicy wynikają z tłumaczenia i zaokrąglenia jednostek. W USA jest 150 ft/lb co daje 203.37 NM. Zgaduje, że instrukcja użytkownika była tłumaczona z wersji Angielskiej (gdzie jest równe 150 ft/lb) natomiast manual serwisowy był pisany przez inżynierów, którzy w USA używają systemu metrycznego i gdzie podali 200NM natomiast w nawiasie podali 148 ft/lb.

Gość co pisał instrukcję dla użytkownika wziął 148 ft/lb i zaokrąglił do 150 ft/lb (bo lepiej wygląda i łatwiej zapamiętać i ustawić na kluczu).



ODPOWIEDZ

Wróć do „VI Generacja (2015- ... )”