Problem ze sprzęgłem? Nowy Bullitt

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU

ODPOWIEDZ
Padre1982
Posty: 8
Rejestracja: 2018-07-25, 08:13
Model: wkrótce 2019 Bullitt
Silnik: V8 5.0
Kolor: Dark Highland Green
Lokalizacja:: Warszawa

Problem ze sprzęgłem? Nowy Bullitt

Post autor: Padre1982 » 2019-06-24, 09:38

Moi drodzy,

Mam nówkę sztukę Bullita, przebieg na dzień dzisiejszy niecałe 5000 km (+200 na lawecie). Pierwsze 2-2,5 tysiąca jeździłem do połowy obrotów, może niżej. Potem tak do 5, potem do 6 tysięcy obrotów. Z 5 razy w ostatnim czasie dociągnąłem pod 7k. Zmiana biegów chyba prawidłowa, zero wyścigów spod świateł. Jak gaz w podłogę to już na biegu i z puszczonym sprzęgłem. Całe życie jeżdżę na manualu i nigdy nie wymieniałem sprzęgła. I teraz - w piątek pożyczyłem auto znajomemu i w niedzielę wróciło na lawecie.
Serwis jeszcze nie rozebrał fury, ale pokazują na łączeniu silnika i sprzęgła takie nitki/wióry i mówią, że zajechane sprzęgło. Opony ok, bez zużycia.
Powstaje pytanie: czy znajomy mógł mi zajechać sprzęgło w 200-300 kilometrów lub, czy ja mogłem je zajechać w 4500 kilometrów, choć mam wrażenie, że jeżdżę po ludzku (lewa noga raczej zawsze na podnóżku, a nie na pedale)?
Spotkaliście się z czymś takim, że sprzęgło padło po 5000 km normalnego użytkowania?
Czy może być jakiś inny powód problemu?

Aha - PROBLEM. Auto podobno "zaczęło tracić moc" i "nie jechało już tak jak na początku" po około 200 kilometrach od Warszawy (z czego sporo po Kielcach z mocnym przyspieszeniem - mam podgląd z GPSa). Potem "pedał sprzęgła wpadł w podłogę i już się nie podniósł", a jak się podniósł (czyli został podniesiony stopą) to żaden bieg nie chciał wejść z pozycji biegu jałowego. Słyszałem też, że wyglądało jakby z tyłu ciekł płyn hamulcowy, ale podwozie jest suche.

Płyn wskazywałby na nieszczelność wspomagania, może wysprzęglik, ale skąd te wióry?

Poratujcie, bo serwis mi furę za kilka dni rozbierze, a ja cały czas będę zachodził w głowę czy dało się to cholerne sprzęgło zajechać w tak krótkim czasie.

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Amipio
Młodszy Forumowicz
Posty: 87
Rejestracja: 2015-05-20, 15:54
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Velocity Blue
Lokalizacja:: Kraków

Re: Problem ze sprzęgłem? Nowy Bullitt

Post autor: Amipio » 2019-06-24, 09:59

Wióry z tarczy, hmm "wytrawny" driver nie potrzebuje 200 km do spalenia sprzęgła. Wystarczy kilka km.
Jeśli nawet wyciekł by płyn nie powoduje to spalenia sprzęgła.
W takim przypadku przy zmianie biegów czuć że wchodzą ciężej ( nie wysprzęgla do końca).
Teoria o płynie na odcinku 200 km wydaje się nieprawdopodobna. Jeśli wyciek byłby tak duży gość bez
umiejętności wykończyłby skrzynię a nie spalił sprzęgło.

Stawiam na popisy bez umiejętności. Docisk z zamachem zmieniły barwę a z tarczy poleciały wióry.
Klasyka gatunku. Z drugiej strony dobrze że nie skasował. Perę tys i naprawią, z klepaniem byłoby więcej zmartwień.

Daj znać co powiedzą na serwisie po demontażu.



house_1
Młodszy Forumowicz
Posty: 73
Rejestracja: 2017-04-16, 15:07
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Lightning Blue

Re: Problem ze sprzęgłem? Nowy Bullitt

Post autor: house_1 » 2019-06-24, 20:53

Wszystko wskazuje na jazdę na pół-sprzęgle i w konsekwencji spalenie okładzin tarczy sprzęgła. Może chciał się popisać?
Jeśli tak jest, gwarancji na to niema. "Bulli-sz" ty.
Ja mam może nie Bullita ale zwykłe GT 2016 i niemal 50tkm nalatane. Zero problemów ze sprzęgłem. Za to trzeci komplet opon z tyłu i pomału zaczyna się rozpadać jedna z tulei mocujących tylny most :hyhy: .
Do tego silnik z powerpackiem (teoretycznie ma być mocniejszy od Bullita ;) ). I wielokrotnie ruszałem ile mocy w silniku i przyczepności w oponach, czasem łącznie z procedurą startową. I na razie NIC ze sprzęgłem.
Także chyba trzeba pogratulować kierowcy....



mjaza
Forumowicz
Posty: 277
Rejestracja: 2016-11-01, 15:58
Model: 2016
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: Warszawa

Re: Problem ze sprzęgłem? Nowy Bullitt

Post autor: mjaza » 2019-06-25, 13:32

Tez bym wynil w 100% kierowce.... Jedno co daje jakies watpliwosci, to od 2018 sa inne skrzynie manualne jak dobrze pamietam i dwumasy. Moze nie sa tak trwale jak starsze.



Awatar użytkownika
Kratos
Młodszy Forumowicz
Posty: 69
Rejestracja: 2018-10-28, 22:27
Model: GT Fastback
Silnik: V8 5.0
Kolor: Kolorowy
Lokalizacja:: Za wójtem w prawo

Re: Problem ze sprzęgłem? Nowy Bullitt

Post autor: Kratos » 2019-06-26, 11:19

Znam dwóch takich, którym dajesz nowe auto i o ile będzie to jakiś niewysilony samochodzik to po 2-3 latach będziesz miał już sprzęgło "łapiące" pod sam koniec, a jeżeli będzie to coś mocnego z dużym momentem obrotowym, to po paru podróżach auto wróci na lawecie - jeden niedawno dostał do przejażdżki mocnego turbodiesla z manualem i nagle w aucie przestały wchodzić biegi i pojawił się charakterystyczny zapach :]

S550 polifty mają całkiem niezłą trakcję (micheliny dają radę), a więc jeżeli ktoś nieumiejętnie zawzinał się żeby poszaleć to bez problemu zlikwidował sprzęgło. Pamiętam filmik, gdzie facet w Vette C6 zaorał sprzęgło w ciągu około 1 minuty ;) Zauważ, że mustang nie jest niezniszczalny - ludzie w USA podkręcają je na około 500 HP, wrzucają wyścigowe slicki i nierzadko po paru startach na ćwiartce auto mieli półośkę, ale tutaj przynajmniej jest "ratunek", bo ford oferuje wersję performance o wytrzymałości do przeszło 1000 HP, a o zestawie sprzęgła z linii performance póki co nie słyszałem.



BullittPoznań
Posty: 2
Rejestracja: 2019-09-02, 22:10
Model: Bullitt
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: Poznań

Re: Problem ze sprzęgłem? Nowy Bullitt

Post autor: BullittPoznań » 2019-09-02, 22:17

Zgadzam się, że sprzęgło można zajechać bardzo szybko, ale ja w swoim Bullicie też mam wrażenie, że sprzęgło nie działa tak jak powinno. Po pierwsze przy zmianie biegu przy wysokich obrotach w momencie puszczenia sprzęgła słychać jakby "jęk" - wrażenie poślizgu sprzęgła. Po drugie w ciepły dzień postanowiłem ruszyć ostro na przyczepnym asfalcie i pomimo całkowicie puszczonego sprzęgła auto nie zostawił śladów opon na asfalcie, a jak się okazało dym był efektem poślizgu sprzęgła.
Czy ktoś jest w stanie polecić jakiś mocniejszy zamiennik sprzęgła, którym warto zastąpić fabryczny element?



ODPOWIEDZ

Wróć do „VI Generacja (2015- ... )”