Mustang gt 2019 pytania

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU

ODPOWIEDZ
bartek71
Młodszy Forumowicz
Posty: 20
Rejestracja: 2019-02-14, 20:08
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: Wrocław
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk

Mustang gt 2019 pytania

Post autor: bartek71 » 2019-05-01, 11:04

Cześć,
niedługo odbieram auto. Przesiadka z mazdy 6. Odpowiedzcie proszę na moje pytania :)
1.Czy i jak można zdjąć elektroniczne ograniczenie prędkości? Traci się gwarancję?
2. Jakie przeróbki można zrobić bez utraty gwarancji?
3. Dlaczego warto/nie warto brać przedłużenia gwarancji?
4. Co sprawdzić przy odbiorze auta?
5. Jak z jakością lakieru (black shaddow)? Trochę już mam dość ceramiki, ale jak ten lakier tez jest słaby to może warto?
6. Jest jakiś tor we wrocławiu lub okolicy oprócz toru na ul. Rakietowej?
Pozdro!



Awatar użytkownika
kaktus
Forumowicz
Posty: 176
Rejestracja: 2017-04-09, 11:19
Model: GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czarny/cabrio
Lokalizacja:: Gdańsk

Re: Mustang gt 2019 pytania

Post autor: kaktus » 2019-05-01, 16:48

viewtopic.php?f=185&t=17116&p=228964#p228964
Cześć odpowiedzi masz tutaj



bartek71
Młodszy Forumowicz
Posty: 20
Rejestracja: 2019-02-14, 20:08
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: Wrocław
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk

Re: Mustang gt 2019 pytania

Post autor: bartek71 » 2019-05-01, 17:28

Dzięki, czytałem wskazany przez Ciebie temat. Nie znajduję jednak tam odpowiedzi na moje pytania.



Awatar użytkownika
trenart
Młodszy Forumowicz
Posty: 32
Rejestracja: 2016-06-04, 19:49
Model: S550
Silnik: V8 5.0
Kolor: Magnetic Grey
Lokalizacja:: Wro
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk

Re: Mustang gt 2019 pytania

Post autor: trenart » 2019-05-01, 17:56

Brtek71 zrobisz jak zechcesz a propos pkt. 2. i 3.
ale ja czekałem z niecierpliwością do końca gwarancji - teraz dolot, wydech i inne - na spokojnie ;-)



Awatar użytkownika
kaktus
Forumowicz
Posty: 176
Rejestracja: 2017-04-09, 11:19
Model: GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czarny/cabrio
Lokalizacja:: Gdańsk

Re: Mustang gt 2019 pytania

Post autor: kaktus » 2019-05-01, 18:01

1i 2 spytaj jak będziesz odbierał auto.



bartek71
Młodszy Forumowicz
Posty: 20
Rejestracja: 2019-02-14, 20:08
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: Wrocław
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk

Re: Mustang gt 2019 pytania

Post autor: bartek71 » 2019-05-02, 13:47

Ktoś jakieś konkrety napisze? :)



Awatar użytkownika
Amipio
Młodszy Forumowicz
Posty: 87
Rejestracja: 2015-05-20, 15:54
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Velocity Blue
Lokalizacja:: Kraków

Re: Mustang gt 2019 pytania

Post autor: Amipio » 2019-05-02, 14:10

bartek71 pisze:
2019-05-01, 11:04
Cześć,
niedługo odbieram auto. Przesiadka z mazdy 6. Odpowiedzcie proszę na moje pytania :)
1.Czy i jak można zdjąć elektroniczne ograniczenie prędkości? Traci się gwarancję?
2. Jakie przeróbki można zrobić bez utraty gwarancji?
3. Dlaczego warto/nie warto brać przedłużenia gwarancji?
4. Co sprawdzić przy odbiorze auta?
5. Jak z jakością lakieru (black shaddow)? Trochę już mam dość ceramiki, ale jak ten lakier tez jest słaby to może warto?
6. Jest jakiś tor we wrocławiu lub okolicy oprócz toru na ul. Rakietowej?
Pozdro!
1. - można, tak tracisz wg info z Ford Partner Kraków ( choć rozpęta się dyskusja, ale tu serwisuję i nie mam czasu się dochodzić z nimi, tym bardziej że 250 mi wystarcza )
2. - to co oferuje Ford na stronie nie powoduje utraty gwarancji ( http://www.akcesoria-ford.pl/ford-perfo ... &year=2015 )
Można oczywiście więcej, ale czy przy ewentualnej reklamacji przed wizytą w serwisie wracać do OEM żeby się nie dochodzić już każdy decyduje sam.
3. - zawsze warto tym bardziej że kosztuje grosze.
4. - wszystko. Nie ufaj nawet własnej ręce :P
5. - Dupy nie urywa. IMO warto z ceramiką pomyśleć.
6.- tu nie pomogę, W KRK jest, co prawda krótki, techniczny, ale jest. Pewnie wyręczy nie wujek google :) bez najmniejszego problemu.

Jeśli kupujesz auto do zabawy i modów to na pkt 1,2,3 i 5 nie zwracaj uwagi. :)


PS. Wszystko to już wiele razy wałkowane na forum. Ale z okazji długiego weekendu miałem 5 min wolnego czasu na gotowca dla Cb.



bartek71
Młodszy Forumowicz
Posty: 20
Rejestracja: 2019-02-14, 20:08
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: Wrocław
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk

Re: Mustang gt 2019 pytania

Post autor: bartek71 » 2019-05-02, 23:39

Dziękuję bardzo :)



Awatar użytkownika
Kratos
Młodszy Forumowicz
Posty: 69
Rejestracja: 2018-10-28, 22:27
Model: GT Fastback
Silnik: V8 5.0
Kolor: Kolorowy
Lokalizacja:: Za wójtem w prawo

Re: Mustang gt 2019 pytania

Post autor: Kratos » 2019-05-04, 11:55

bartek71 pisze:
2019-05-01, 11:04
Cześć,
niedługo odbieram auto. Przesiadka z mazdy 6. Odpowiedzcie proszę na moje pytania :)
1.Czy i jak można zdjąć elektroniczne ograniczenie prędkości? Traci się gwarancję?
2. Jakie przeróbki można zrobić bez utraty gwarancji?
3. Dlaczego warto/nie warto brać przedłużenia gwarancji?
4. Co sprawdzić przy odbiorze auta?
5. Jak z jakością lakieru (black shaddow)? Trochę już mam dość ceramiki, ale jak ten lakier tez jest słaby to może warto?
6. Jest jakiś tor we wrocławiu lub okolicy oprócz toru na ul. Rakietowej?
Pozdro!
1. Ograniczenie jest do zdjęcia (wystarczy soft, który możesz kupić w zestawie z zimnym dolotem albo z innymi akcesoriami tuningowymi, ale pewnie też polscy tunerzy, którzy mieli styczność z koniem nie mają z tym problemu), ale z tego co się wywiedziałem to jest jakaś twarda blokada w ecu na 181-182 mph i żeby to obejść nie wystarczy sam soft od jakiegoś tunera, ale spotkałem się z opinią, że takie zabawy to nie na seryjnym wale (i tu przypomniałem sobie wrzutę jak jakiś stang bodajże z V6 po odblokowaniu rozstał się z tym elementem w trakcie jazdy). Generalnie kiedy zobaczysz jak lusterka, maska i szum wiatru Ci grają powyżej 200 km/h to nie wiem czy będziesz chciał tym autem iść w kierunku 300 km/h, bo ja chyba najpierw połapałbym wszystko na wkręty i tak jak na unlimie500 pozaklejał izolacją szpary w masce, lampach, zderzaku etc., bo to serio zachowuje się jakby miało odlecieć :D

2. Akcesoria oryginalne nie pozbawiają gwarancji, ale to żadna nowość skoro to rzeczy, które można dokupić już przy konfigu.

3. Rzecz gustu z tym przedłużeniem, nie obejmuje całkowicie auta, więc to też nie lek na każde zło.

4. Dokładnie obejrzeć powłokę lakierniczą choćby z lampką telefonu (spędź na tym kilka minut), spasowanie i ogólnie warto pochodzić przy aucie. Spas jest tutaj dalej amerykański, a więc w porównaniu do Mazdy mogą Ci wyjść oczy, że nowy zderzak z jednej strony przylega prawie bez przerwy, a z drugiej strony szpara na 5 mm :rotfl: Z lakierem możesz mieć skórkę pomarańczy, odkurz lakierniczy, zacieki czy po prostu uszkodzenia bezbarwnego (choćby od transportu). Czego nie wpiszesz w protokole to masz szansę, że salon naprawi/usunie/wymieni wedle uznania. Ja przy jednej usterce spotkałem się ze stanowiskiem: "proszę Pana w protokole odbioru tego nie odnotowaliśmy" i zaczyna się robić niemiło, a więc lepiej wyrwać salonowi papierkowy argument z dłoni. Nie jest oczywiście tak, że tylko stangi takie są, bo słyszałem o przypadkach innych aut nawet marek premium, gdzie nowe auto miało zaciek lakieru czy inne cuda wianki. Im więcej wyłapiesz przy odbiorze, odnotujesz w protokole i umówisz likwidację tym mniej problemów będzie potem. Zwróć uwagę na audio - puść sobie kilka utworów przy całkowicie zamkniętych drzwiach i szybach, przestaw bas w ustawieniach na mocniejszy i sprawdź czy coś nie trzeszczy. Ktoś powie: "to mustang, tu się nie słucha muzy, a silnika", ale kiedy radio trzeszczy Ci przy wiadomościach jak w starym trupie, bo prowadzący ma niski głos to trochę kiepsko.

5. Nie wiem jak z jakością tego lakieru, a co do ceramiki to sam mam jakąś mocno długodystansową powłokę (chyba niby 5 lat trwałości), ale drugi raz bym nie położył - nie widzę żadnych korzyści, małe ryski i tak się pojawiają i wolałem co miesiąc, dwa kłaść jakiś premium wosk, gdzie mam lux efekt hydro i śliską karoserię, a tutaj po miesiącu czy dwóch bez porządnego mycia (dekontaminacja i deironizacja etc.) brud już tak łatwo nie schodzi jak z nawoskowanego lakieru. Także ja osobiście wolałbym te tysiące zł wycofać i odłożyć sobie na wieloletni zapas akcesoriów do detailingu (heh, a znajomy z branży uprzedzał, że to taki "pic na wodę dla burżujów").

6. Nie wiem.

Na koniec wracając do gwarancji - mieliśmy tutaj (w innym temacie) dyskusję na temat zimnych dolotów i innych modów, gdzie parę osób mówiło, że ASO luźno podchodzą do zimnego dolotu i innych "lekkich" modyfikacji. W nieoficjalnych rozmowach (nie będę tutaj przywoływać nazw dilerów, bo nie pytałem nawet o zgodę i czy to w ogóle oficjalne stanowisko danej firmy) z osobami z 2 serwisów ASO, które oczywiście mają prawo do serwisowania stangów, dowiedziałem się że jeżeli którykolwiek diler przymyka oko na tuning i nieważne czy to kompresor Roush'a czy sam zimny dolot, to bierze to na swoją klatę, w sensie liczy się z tym, że importer odmówi mu rozliczenia naprawy gwarancyjnej i zależnie od ustaleń z klientem albo klient bierze na barki naprawę auta albo diler (jeżeli diler, np. wystawił własną gwarancję w związku z modyfikacją). Każdy serwis w ASO pozostawia ślad, a więc jeżeli kiedyś pojawiłeś się tam z softem to serwis ma to odnotowane i jeżeli za 2 lata przyjedziesz z awarią na gwarancji to będą wiedzieli, że auto miało softa chociaż na moment zdania auta na likwidację awarii softa już usunąłeś. Sam byłem zdziwiony, że parę osób z tego forum mówiło, że to ja sieję herezję, bo dilerzy nie są aż tak radykalni i jakieś drobne "ale" związane z tuningem pominą, ale mając informację z dwóch niezależnych miejsc wiem, że to są po prostu bajki i jeżeli nie umówiłeś z dilerem jakichś indywidualnych warunków, a poszedłeś na żywioł to żyjesz loterią. Przecież nikt nie zakłada, że mu się silnik skończy od wstawienia CAI, ale jeżeli coś zacznie się dziać to nie będzie żadnego przymykania oka, "bo to tylko dolot", a wypomną wszystkie grzechy i bye bye gwarancjo. Zapytałem w tych serwisach czy oni w ogóle praktykują tuning (w sensie czy montują jakieś CAI etc.) i temat po prostu nie istnieje - nie i koniec. O ile dobrze słyszałem to w Łodzi chyba nawet sam serwis dokonuje przeróbek, ale nie znam ich oficjalnego stanowiska w tym zakresie i nie są jednym z dwóch w/w ASO.



bartek71
Młodszy Forumowicz
Posty: 20
Rejestracja: 2019-02-14, 20:08
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: Wrocław
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk

Re: Mustang gt 2019 pytania

Post autor: bartek71 » 2019-05-04, 13:16

ad.1 Odpuszczę...jechałem raz na jeździe testowej. Grubo poniżej 200 :)
ad. 3 Z tego, co czytałem to nie wiele jest istotnych wykluczeń, np silnik, skrzynia
https://www.ford.pl/oferta/z-mysla-o-to ... we-pojazdy
Z tego, co mi powiedział Wrocławski dealer to mozna ją wziąc do roku czasu od odbioru więc na deycje jest sporo czasu, ale warto wiedzieć już.
Widzisz/wiesz o jakiś kluczowych wykluczeniach?

ad.4 Przydadzą mi się Twoje wskazówki. Na bass nie wpadłem a to rzeczywiście umożliwi wyłapanie trzeszczenia.
ad.5 Chyba pójdę w wosk. nigdy tego nie robiłem. jakieś wskazówki?

Jestem na tyle zielony w modyfikacjach, że skróty, których używasz nic mi nie mówią. Pewnie z czasem się nauczę :)
Dziękuję bardzo za odpowiedzi :)



Awatar użytkownika
Kratos
Młodszy Forumowicz
Posty: 69
Rejestracja: 2018-10-28, 22:27
Model: GT Fastback
Silnik: V8 5.0
Kolor: Kolorowy
Lokalizacja:: Za wójtem w prawo

Re: Mustang gt 2019 pytania

Post autor: Kratos » 2019-05-04, 13:36

Poproś dealera o draft gwarancji standardowej i ekstra pakietu, bo nie chce mi się szukać w kwitach. Przeczytaj to na spokojnie, bo takie zabawy typu - przyjeżdżasz po odbiór auta i dostajesz 20 stron różnych dokumentów napisanych czcionką rozmiaru 6, gdzie zamiast o lekturze to już myślami jesteś w aucie są wg mnie mało w porządku ze strony sprzedawcy. Mi handlowiec podczas dwóch wizyt w salonie jakie miałem powiedział, że jestem pierwszym, który od deski do deski czytał to ze zrozumieniem i że hehe dziwne, a więc tak jakbym to ja był kosmitą, a nie ludzie, którzy z uśmiechem rzucają swój podpis na dokumencie o treści, której w pełni nie znają. Także polecam jednak poprosić o ten draft kwitologii.

Co do ceramiki to zaraz mi ktoś zarzuci, że ona wymaga pro mycia, "przeglądów" etc. i tutaj nie mówię, że tego nigdy nie robiłem, ale jeżeli mam płacić parę stówek za to, że ktoś mi dokładnie wypucuje auto i "dedykowaną" chemią odświeży ceramikę, bo ten cud techniki nie dość, że drogi to wymaga jeszcze drogich "przeglądów" to dziękuję, nie trzeba i żałuję, że dałem się wciągnąć w tę zabawę w coś co w zasadzie jawi mi się jak jakaś ekstra warstwa lakieru bezbarwnego, a nie niezniszczalna powłoka ochronna.

Na początek zobacz jak auto będzie wyglądać przy odbiorze (świeć dokładnie po elementach lampką/latarką, a najlepiej weź kogoś do pomocy, bo samemu łatwiej zostać "urobionym" przez handlowca), bo może lakier będzie wymagać polerki, a wtedy jeżeli wykryjesz to w salonie to salon powinien ten temat załatwić, a nie Ty, bo to nie 100 złotych a plus minus 1000 zł. Dopiero potem wosk i tutaj do wyboru do koloru - nie musi to być zymol za 200-500 zł. Za plus minus 100 zł też kupisz już fajny wosk, np. produkty od collinite czy soft99.



bartek71
Młodszy Forumowicz
Posty: 20
Rejestracja: 2019-02-14, 20:08
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: Wrocław
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk

Re: Mustang gt 2019 pytania

Post autor: bartek71 » 2019-05-04, 15:30

Poprosiłem o drafty gwarancji - poczytam i napiszę tu dal potomnych.
Jakie masz zdanie o zabezpieczeniu podwozia?



Awatar użytkownika
Kratos
Młodszy Forumowicz
Posty: 69
Rejestracja: 2018-10-28, 22:27
Model: GT Fastback
Silnik: V8 5.0
Kolor: Kolorowy
Lokalizacja:: Za wójtem w prawo

Re: Mustang gt 2019 pytania

Post autor: Kratos » 2019-05-04, 17:35

Masz o tym cały temat viewtopic.php?f=185&t=10249

Po mojemu - jeżeli auto chcesz mieć wiele wiele lat (w sensie może nawet dożywotnio) to ma to jakiś sens, bo jeżeli stanga traktujesz jako jeden z etapów swojej przygody z motoryzacją i np. za 5 lat może już będziesz szukać dla niego nowego właściciela to w zasadzie nie ma w tym żadnej korzyści dla Ciebie, bo korozja nie zje Ci samochodu w 5 lat (mówię oczywiście o przeciętnych warunkach w Polsce), a na podnośniku nie ma cudów, dyfer etc. będą rdzewieć tylko, że akurat korozja dyfra nie stanowi realnego zagrożenia. Przy odsprzedaży niestety, ale nie odzyskasz pieniędzy, które włożysz w jakieś extra zabiegi zabezpieczające czy detailingowe, a więc wedle uznania. W okresie gwarancji jeżeli gdzieś wywali Ci irytującą korozję to jedziesz do ASO i chociaż nie ma co spodziewać się darmowego pro zabezpieczenia całego podwozia to dane miejsce mniej lub bardziej zostanie "ogarnięte" za darmo. Oczywiście są tu ludziska, którzy mówią, że to absolutny must, ale to już kwestia podejścia - ja się nie napalam, bo nie widzę sensu i tyle.



ODPOWIEDZ

Wróć do „VI Generacja (2015- ... )”