Problemy z silnikiem w nowym Mustangu.
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU
- kijek
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 16
- Rejestracja: 2016-05-31, 08:03
- Model: GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czarny
Problemy z silnikiem w nowym Mustangu.
Witam,
Jeżdżę nowym Mustangiem od czerwca 2016 roku.
W zeszłym tygodniu miałem nieprzyjemną sytuację, a dokładnie zapaliła się kontrolka "check engine". Samochód wylądował w ASO i okazało się, że nie ma zapłonu na jednym z cylindrów. Zamienili miejscami świece i błąd zniknął. Po jeździe testowej nie powrócił, więc auto zostało wydane. W sobotę znowu trafiło do serwisu z tego samego powodu co wcześniej. Dzisiaj dostałem informację, że nie są w stanie zlokalizować usterki i sprawa poszła dalej - do serwisantów z Ford Polska.
Pytanie, czy ktoś miał może podobną historię, albo miał problemy z nierówną pracą silnika?
Samochód:
- silnik V8 5.0
- rok produkcji 2016,
- przebieg 17tys.
- manual
Pozdrawiam,
Kuba.
Jeżdżę nowym Mustangiem od czerwca 2016 roku.
W zeszłym tygodniu miałem nieprzyjemną sytuację, a dokładnie zapaliła się kontrolka "check engine". Samochód wylądował w ASO i okazało się, że nie ma zapłonu na jednym z cylindrów. Zamienili miejscami świece i błąd zniknął. Po jeździe testowej nie powrócił, więc auto zostało wydane. W sobotę znowu trafiło do serwisu z tego samego powodu co wcześniej. Dzisiaj dostałem informację, że nie są w stanie zlokalizować usterki i sprawa poszła dalej - do serwisantów z Ford Polska.
Pytanie, czy ktoś miał może podobną historię, albo miał problemy z nierówną pracą silnika?
Samochód:
- silnik V8 5.0
- rok produkcji 2016,
- przebieg 17tys.
- manual
Pozdrawiam,
Kuba.
- veeefour
- Forumowicz
- Posty: 1578
- Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
- Model: 2015 GT Fastback US
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race red AT
- Kontakt:
Re: Problemy z silnikiem w nowym Mustangu.
Skoro wypada jeden cyl i sie czasem poprawia to moze byc: swieca, cewka i przewody - tu nie ma nic trudnego do diagnostyki.
Po pierwsze podaj kod bledu, po drugie podlacz data logger zeby to bylo widoczne w danych(skoro aso to maja IDS i raczej beda umiec).
Podaj mi powyzsze dane a na 80% wskaze ci przyczyne - poki co obstawiam walnieta cewke.
Takie usterki raczej sa rzadkoscia w Kojotach - generalnie silniki malo awaryjne(no moze poza legenda osmego cylindra...).
Po pierwsze podaj kod bledu, po drugie podlacz data logger zeby to bylo widoczne w danych(skoro aso to maja IDS i raczej beda umiec).
Podaj mi powyzsze dane a na 80% wskaze ci przyczyne - poki co obstawiam walnieta cewke.
Takie usterki raczej sa rzadkoscia w Kojotach - generalnie silniki malo awaryjne(no moze poza legenda osmego cylindra...).
- kijek
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 16
- Rejestracja: 2016-05-31, 08:03
- Model: GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czarny
Re: Problemy z silnikiem w nowym Mustangu.
Dzięki za odpowiedź.
Usłyszałem to samo, że może to być cewka, świeca lub przewód. Błąd wyskoczył na 8 cylindrze. Zamienili miejscami (chyba świecę i cewkę) na 8 i 6 cylindrze i po 2 dniach błąd znowu wyskoczył ale znowu na 8 cylindrze.
Kodu błędu dokładnego nie znam.
Mógłbyś coś więcej powiedzieć o "legendzie ósmego cylindra"?
Usłyszałem to samo, że może to być cewka, świeca lub przewód. Błąd wyskoczył na 8 cylindrze. Zamienili miejscami (chyba świecę i cewkę) na 8 i 6 cylindrze i po 2 dniach błąd znowu wyskoczył ale znowu na 8 cylindrze.
Kodu błędu dokładnego nie znam.
Mógłbyś coś więcej powiedzieć o "legendzie ósmego cylindra"?
- veeefour
- Forumowicz
- Posty: 1578
- Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
- Model: 2015 GT Fastback US
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race red AT
- Kontakt:
Re: Problemy z silnikiem w nowym Mustangu.
Czyli metody lopatoloiczno-podmiankowe byly?
Wiec skoro bylo zamieniane i znow jest bubu to trzeba w dalszej kolejnosci sprawdzic ten 8 cylinder endoskopem a takze zmierzyc kompresje.
Jezeli to wszystko bedzie OK to znaczy, ze chyba jakis gryzon zjadl ci przewody lub wtyka nie laczy lub ECU jest wadliwe - trzeba by bylo zrobic LOG'a za tym bledem.
Najczesciej jest to pierwsze i wierz mi zdarza sie to baaardzo czesto.
Swego czasu byl podobno blad w oprogramowaniu dla Kojota gdzie czesto dochodzilo do przeggrzania osmego cylindra - z uwagi na pomiar temp. tylko w jedynm punkcie.
Podobno to bylo w pierwszych latach produkcji i podobno juz od dawno nie ma tej bolaczki - wszystko podobno bo Ford nigdy nic na ten temat nie opublikowal.
Teraz kazdy tuner z zasady obniza prog zalaczenia wentylatora w razie W.
Wg mnie jezeli to byl kiedykolwiek problem to bylo to problem tunerow i ich kiepskich programow a nie Forda.
![Kwadratowy :]](./images/smilies/splash.gif)
Wiec skoro bylo zamieniane i znow jest bubu to trzeba w dalszej kolejnosci sprawdzic ten 8 cylinder endoskopem a takze zmierzyc kompresje.
Jezeli to wszystko bedzie OK to znaczy, ze chyba jakis gryzon zjadl ci przewody lub wtyka nie laczy lub ECU jest wadliwe - trzeba by bylo zrobic LOG'a za tym bledem.
Najczesciej jest to pierwsze i wierz mi zdarza sie to baaardzo czesto.
Swego czasu byl podobno blad w oprogramowaniu dla Kojota gdzie czesto dochodzilo do przeggrzania osmego cylindra - z uwagi na pomiar temp. tylko w jedynm punkcie.
Podobno to bylo w pierwszych latach produkcji i podobno juz od dawno nie ma tej bolaczki - wszystko podobno bo Ford nigdy nic na ten temat nie opublikowal.
Teraz kazdy tuner z zasady obniza prog zalaczenia wentylatora w razie W.
Wg mnie jezeli to byl kiedykolwiek problem to bylo to problem tunerow i ich kiepskich programow a nie Forda.
- kijek
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 16
- Rejestracja: 2016-05-31, 08:03
- Model: GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czarny
Re: Problemy z silnikiem w nowym Mustangu.
Okej, to mi dużo wyjaśniło.
Dzięki za pomoc. Mam nadzieję, że szybko uda im się to naprawić.
Dam znać jak tylko cała sprawa się wyjaśni.
Pozdrawiam
Dzięki za pomoc. Mam nadzieję, że szybko uda im się to naprawić.
Dam znać jak tylko cała sprawa się wyjaśni.
Pozdrawiam
-
- Forumowicz
- Posty: 290
- Rejestracja: 2015-02-10, 13:18
- Model: 2015 Fastback
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Black
Re: Problemy z silnikiem w nowym Mustangu.
Z drugiej strony, któryś z tunerów wypuścił kit wspomagający chłodzenie 8 cylindra do kojota.
- veeefour
- Forumowicz
- Posty: 1578
- Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
- Model: 2015 GT Fastback US
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race red AT
- Kontakt:
Re: Problemy z silnikiem w nowym Mustangu.
MMR to nie tuner, to producent czesci bardziejkkk pisze:Z drugiej strony, któryś z tunerów wypuścił kit wspomagający chłodzenie 8 cylindra do kojota.

http://www.modularmotorsportsracing.com ... cts_id=555" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Problemy z silnikiem w nowym Mustangu.
W 2015-> nie występuje problem 8 cylindra.
Jeżeli po wymianie świecy i cewki z innym cylindrem problem nadal występuje, to najczęściej jest to brak kompresji spowodowany kilkoma rzeczami lub uszkodzony wtryskiwacz, ten ostatni również można zamienić z innym cylindrem.
Jeżeli po wymianie świecy i cewki z innym cylindrem problem nadal występuje, to najczęściej jest to brak kompresji spowodowany kilkoma rzeczami lub uszkodzony wtryskiwacz, ten ostatni również można zamienić z innym cylindrem.
- kijek
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 16
- Rejestracja: 2016-05-31, 08:03
- Model: GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czarny
Re: Problemy z silnikiem w nowym Mustangu.
Jestem po rozmowie z serwisantami i wszystkie możliwości z wtryskiwaczami, świecami, itp. zostały wyeliminowane.
Z tego co zostałem poinformowany gdzieś w Polsce jest jeszcze jeden egzemplarz, który ma ten sam problem i oba są naprawiane metodą prób i błędów.
Teraz są na etapie sprawdzania kolektora.
Na pewno nie jest to jedna z typowych usterek, bo raczej szybko byliby w stanie zdiagnozować przyczynę.
Z tego co zostałem poinformowany gdzieś w Polsce jest jeszcze jeden egzemplarz, który ma ten sam problem i oba są naprawiane metodą prób i błędów.
Teraz są na etapie sprawdzania kolektora.
Na pewno nie jest to jedna z typowych usterek, bo raczej szybko byliby w stanie zdiagnozować przyczynę.
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Problemy z silnikiem w nowym Mustangu.
to jest właśnie serwis...kijek pisze: Z tego co zostałem poinformowany gdzieś w Polsce jest jeszcze jeden egzemplarz, który ma ten sam problem i oba są naprawiane metodą prób i błędów.
Teraz są na etapie sprawdzania kolektora.
- veeefour
- Forumowicz
- Posty: 1578
- Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
- Model: 2015 GT Fastback US
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race red AT
- Kontakt:
Re: Problemy z silnikiem w nowym Mustangu.
Chyba nie maja manometru do kompresjicaniggia pisze:to jest właśnie serwis...kijek pisze: Z tego co zostałem poinformowany gdzieś w Polsce jest jeszcze jeden egzemplarz, który ma ten sam problem i oba są naprawiane metodą prób i błędów.
Teraz są na etapie sprawdzania kolektora.

-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
- kijek
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 16
- Rejestracja: 2016-05-31, 08:03
- Model: GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czarny
Re: Problemy z silnikiem w nowym Mustangu.
Nie chcę tutaj schodzić na ocenianie pracowników serwisu, szczególnie że nie czuję się w najmniejszym stopniu kompetentny do tego.
Bardziej dziwi mnie to, że mimo współpracy z serwisantami z Ford Polska, dalej nie są w stanie zlokalizować dokładnej przyczyny awarii, mimo iż mija już tydzień od wykrycia awarii.
Bardziej dziwi mnie to, że mimo współpracy z serwisantami z Ford Polska, dalej nie są w stanie zlokalizować dokładnej przyczyny awarii, mimo iż mija już tydzień od wykrycia awarii.
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
- Radziu
- Forumowicz
- Posty: 496
- Rejestracja: 2012-04-12, 10:46
- Model: 2012 Premium Pony
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Czarny
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: Problemy z silnikiem w nowym Mustangu.
No jak takimi metodami próbują zdiagnozować to jeszcze im zejdzie... co ma kolektor do problemów na cylindrze? Weź ich tam dobrze przepytaj co planują, czego się spodziewają, co pokazuje komputer, co pokazuje manometr - nawet jak się za bardzo nie znasz, to chociaż jakąś presję na nich zrobisz, żeby się nie wygłupiali z kolektorem....