Problemy z silnikiem w nowym Mustangu.

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU

Awatar użytkownika
kijek
Młodszy Forumowicz
Posty: 16
Rejestracja: 2016-05-31, 08:03
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny

Problemy z silnikiem w nowym Mustangu.

Post autor: kijek » 2017-02-06, 22:43

Witam,

Jeżdżę nowym Mustangiem od czerwca 2016 roku.
W zeszłym tygodniu miałem nieprzyjemną sytuację, a dokładnie zapaliła się kontrolka "check engine". Samochód wylądował w ASO i okazało się, że nie ma zapłonu na jednym z cylindrów. Zamienili miejscami świece i błąd zniknął. Po jeździe testowej nie powrócił, więc auto zostało wydane. W sobotę znowu trafiło do serwisu z tego samego powodu co wcześniej. Dzisiaj dostałem informację, że nie są w stanie zlokalizować usterki i sprawa poszła dalej - do serwisantów z Ford Polska.

Pytanie, czy ktoś miał może podobną historię, albo miał problemy z nierówną pracą silnika?
Samochód:
- silnik V8 5.0
- rok produkcji 2016,
- przebieg 17tys.
- manual

Pozdrawiam,
Kuba.



Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: Problemy z silnikiem w nowym Mustangu.

Post autor: veeefour » 2017-02-06, 23:50

Skoro wypada jeden cyl i sie czasem poprawia to moze byc: swieca, cewka i przewody - tu nie ma nic trudnego do diagnostyki.
Po pierwsze podaj kod bledu, po drugie podlacz data logger zeby to bylo widoczne w danych(skoro aso to maja IDS i raczej beda umiec).
Podaj mi powyzsze dane a na 80% wskaze ci przyczyne - poki co obstawiam walnieta cewke.

Takie usterki raczej sa rzadkoscia w Kojotach - generalnie silniki malo awaryjne(no moze poza legenda osmego cylindra...).



Awatar użytkownika
kijek
Młodszy Forumowicz
Posty: 16
Rejestracja: 2016-05-31, 08:03
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny

Re: Problemy z silnikiem w nowym Mustangu.

Post autor: kijek » 2017-02-07, 08:29

Dzięki za odpowiedź.

Usłyszałem to samo, że może to być cewka, świeca lub przewód. Błąd wyskoczył na 8 cylindrze. Zamienili miejscami (chyba świecę i cewkę) na 8 i 6 cylindrze i po 2 dniach błąd znowu wyskoczył ale znowu na 8 cylindrze.
Kodu błędu dokładnego nie znam.
Mógłbyś coś więcej powiedzieć o "legendzie ósmego cylindra"?



Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: Problemy z silnikiem w nowym Mustangu.

Post autor: veeefour » 2017-02-07, 09:06

Czyli metody lopatoloiczno-podmiankowe byly? :]

Wiec skoro bylo zamieniane i znow jest bubu to trzeba w dalszej kolejnosci sprawdzic ten 8 cylinder endoskopem a takze zmierzyc kompresje.

Jezeli to wszystko bedzie OK to znaczy, ze chyba jakis gryzon zjadl ci przewody lub wtyka nie laczy lub ECU jest wadliwe - trzeba by bylo zrobic LOG'a za tym bledem.
Najczesciej jest to pierwsze i wierz mi zdarza sie to baaardzo czesto.

Swego czasu byl podobno blad w oprogramowaniu dla Kojota gdzie czesto dochodzilo do przeggrzania osmego cylindra - z uwagi na pomiar temp. tylko w jedynm punkcie.
Podobno to bylo w pierwszych latach produkcji i podobno juz od dawno nie ma tej bolaczki - wszystko podobno bo Ford nigdy nic na ten temat nie opublikowal.
Teraz kazdy tuner z zasady obniza prog zalaczenia wentylatora w razie W.

Wg mnie jezeli to byl kiedykolwiek problem to bylo to problem tunerow i ich kiepskich programow a nie Forda.



Awatar użytkownika
kijek
Młodszy Forumowicz
Posty: 16
Rejestracja: 2016-05-31, 08:03
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny

Re: Problemy z silnikiem w nowym Mustangu.

Post autor: kijek » 2017-02-07, 09:23

Okej, to mi dużo wyjaśniło.

Dzięki za pomoc. Mam nadzieję, że szybko uda im się to naprawić.
Dam znać jak tylko cała sprawa się wyjaśni.

Pozdrawiam



kkk
Forumowicz
Posty: 290
Rejestracja: 2015-02-10, 13:18
Model: 2015 Fastback
Silnik: V8 5.0
Kolor: Black

Re: Problemy z silnikiem w nowym Mustangu.

Post autor: kkk » 2017-02-07, 23:20

Z drugiej strony, któryś z tunerów wypuścił kit wspomagający chłodzenie 8 cylindra do kojota.



Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: Problemy z silnikiem w nowym Mustangu.

Post autor: veeefour » 2017-02-07, 23:26

kkk pisze:Z drugiej strony, któryś z tunerów wypuścił kit wspomagający chłodzenie 8 cylindra do kojota.
MMR to nie tuner, to producent czesci bardziej :P

http://www.modularmotorsportsracing.com ... cts_id=555" onclick="window.open(this.href);return false;



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Problemy z silnikiem w nowym Mustangu.

Post autor: caniggia » 2017-02-08, 13:10

W 2015-> nie występuje problem 8 cylindra.
Jeżeli po wymianie świecy i cewki z innym cylindrem problem nadal występuje, to najczęściej jest to brak kompresji spowodowany kilkoma rzeczami lub uszkodzony wtryskiwacz, ten ostatni również można zamienić z innym cylindrem.



Awatar użytkownika
kijek
Młodszy Forumowicz
Posty: 16
Rejestracja: 2016-05-31, 08:03
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny

Re: Problemy z silnikiem w nowym Mustangu.

Post autor: kijek » 2017-02-08, 15:18

Jestem po rozmowie z serwisantami i wszystkie możliwości z wtryskiwaczami, świecami, itp. zostały wyeliminowane.
Z tego co zostałem poinformowany gdzieś w Polsce jest jeszcze jeden egzemplarz, który ma ten sam problem i oba są naprawiane metodą prób i błędów.
Teraz są na etapie sprawdzania kolektora.

Na pewno nie jest to jedna z typowych usterek, bo raczej szybko byliby w stanie zdiagnozować przyczynę.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Problemy z silnikiem w nowym Mustangu.

Post autor: caniggia » 2017-02-08, 15:32

kijek pisze: Z tego co zostałem poinformowany gdzieś w Polsce jest jeszcze jeden egzemplarz, który ma ten sam problem i oba są naprawiane metodą prób i błędów.
Teraz są na etapie sprawdzania kolektora.
to jest właśnie serwis...



Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: Problemy z silnikiem w nowym Mustangu.

Post autor: veeefour » 2017-02-08, 16:02

caniggia pisze:
kijek pisze: Z tego co zostałem poinformowany gdzieś w Polsce jest jeszcze jeden egzemplarz, który ma ten sam problem i oba są naprawiane metodą prób i błędów.
Teraz są na etapie sprawdzania kolektora.
to jest właśnie serwis...
Chyba nie maja manometru do kompresji ;)



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Problemy z silnikiem w nowym Mustangu.

Post autor: caniggia » 2017-02-08, 16:11

I komputera:)



Awatar użytkownika
kijek
Młodszy Forumowicz
Posty: 16
Rejestracja: 2016-05-31, 08:03
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny

Re: Problemy z silnikiem w nowym Mustangu.

Post autor: kijek » 2017-02-08, 17:33

Nie chcę tutaj schodzić na ocenianie pracowników serwisu, szczególnie że nie czuję się w najmniejszym stopniu kompetentny do tego.
Bardziej dziwi mnie to, że mimo współpracy z serwisantami z Ford Polska, dalej nie są w stanie zlokalizować dokładnej przyczyny awarii, mimo iż mija już tydzień od wykrycia awarii.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Problemy z silnikiem w nowym Mustangu.

Post autor: caniggia » 2017-02-08, 18:29

Może się zgłoszą jak nie poradzą:)



Awatar użytkownika
Radziu
Forumowicz
Posty: 496
Rejestracja: 2012-04-12, 10:46
Model: 2012 Premium Pony
Silnik: V6 3.7
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Problemy z silnikiem w nowym Mustangu.

Post autor: Radziu » 2017-02-08, 22:05

No jak takimi metodami próbują zdiagnozować to jeszcze im zejdzie... co ma kolektor do problemów na cylindrze? Weź ich tam dobrze przepytaj co planują, czego się spodziewają, co pokazuje komputer, co pokazuje manometr - nawet jak się za bardzo nie znasz, to chociaż jakąś presję na nich zrobisz, żeby się nie wygłupiali z kolektorem....



ODPOWIEDZ

Wróć do „VI Generacja (2015- ... )”