Aerozagadka
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU
Aerozagadka
Dobry wieczór Panie i Panowie,
taka oto zagwozdka - dziś na autostradzie potwierdziłem wcześniejszą jednostkową obserwację, że dynamiczne przyspieszanie powoduje uciekanie powietrza z tylnych kół... Warunki były dobre, sucho i mały ruch (cud jakiś na A4), więc z 2.2 bara na wszystkich czterech oponach dałem konikowi kilka razy po p... upie - pedał w podłogę kilka sekund, przerwa, znowu. Po małych kilku razach czujniki z tyłu zeszły do 1,9 a potem do 1,7 bara. Popołudniu jadąc z powrotem już tylko 2 sprinty, bo zeszło na 1,4! Dobrze, że kompresor na stacji działał. Nie jest to wada czujników bo kompresor potwierdził te 1,4, nie jest to chyba zwykła dziura bo obie tyle opony straciły tyle samo (różnica pomiędzy nimi 0,1 bara), opony przednie wykazują takie samo ciśnienie jak rano przed wyjazdem. Ktoś ma jakiś pomysł? Przy większym nacisku przez wadliwe wentyle ucieka czy co (skoro z obu tylnych opon w tym samym tempie)?
taka oto zagwozdka - dziś na autostradzie potwierdziłem wcześniejszą jednostkową obserwację, że dynamiczne przyspieszanie powoduje uciekanie powietrza z tylnych kół... Warunki były dobre, sucho i mały ruch (cud jakiś na A4), więc z 2.2 bara na wszystkich czterech oponach dałem konikowi kilka razy po p... upie - pedał w podłogę kilka sekund, przerwa, znowu. Po małych kilku razach czujniki z tyłu zeszły do 1,9 a potem do 1,7 bara. Popołudniu jadąc z powrotem już tylko 2 sprinty, bo zeszło na 1,4! Dobrze, że kompresor na stacji działał. Nie jest to wada czujników bo kompresor potwierdził te 1,4, nie jest to chyba zwykła dziura bo obie tyle opony straciły tyle samo (różnica pomiędzy nimi 0,1 bara), opony przednie wykazują takie samo ciśnienie jak rano przed wyjazdem. Ktoś ma jakiś pomysł? Przy większym nacisku przez wadliwe wentyle ucieka czy co (skoro z obu tylnych opon w tym samym tempie)?
-
- Forumowicz
- Posty: 290
- Rejestracja: 2015-02-10, 13:18
- Model: 2015 Fastback
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Black
Re: Aerozagadka
Kompresor masz w bagazniku.
Moze slabo posmarowane opony przed zalozeniem? Albo wcale
chociaz smar nie uszczelnia tylko pomaga lepiej ulozyc sie oponie.
Gwarancja?
Moze slabo posmarowane opony przed zalozeniem? Albo wcale

Gwarancja?
- MaciekW
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 493
- Rejestracja: 2012-07-28, 22:13
- Model: MY 2014 GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: black
- Lokalizacja:: Kędzierzyn-Koźle
- Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Re: Aerozagadka
Według mnie masz za małą gęstość gumy w oponach i siła odśrodkowa wypycha Ci powietrze z kół...
A na poważnie to nie ma pojęcia, ale zagwozdka niezła...
A może zmień koła tył <-> przód i znowu przyciśnij - ciekawe, czy wtedy też zejdzie z tylnych, z przednich, czy z żadnych?

A na poważnie to nie ma pojęcia, ale zagwozdka niezła...
A może zmień koła tył <-> przód i znowu przyciśnij - ciekawe, czy wtedy też zejdzie z tylnych, z przednich, czy z żadnych?
Re: Aerozagadka
No ja też myślę, że wentyle, nie wiem co to innego mogłoby być. Umówiłem się na za tydzień w serwisie, dam znać co orzekli.
- veeefour
- Forumowicz
- Posty: 1578
- Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
- Model: 2015 GT Fastback US
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race red AT
- Kontakt:
Re: Aerozagadka
To na pewno wentle - przy okazji mozesz sobie zalozyc metalowe bo te gumy sa kiepskie i maja nawet ogr. predkosci.gmlyn pisze:No ja też myślę, że wentyle, nie wiem co to innego mogłoby być. Umówiłem się na za tydzień w serwisie, dam znać co orzekli.
http://www.ebay.com/itm/191887148442?_t ... EBIDX%3AIT" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.aliexpress.com/item/4-pcs-l ... 0.0.jeCiwX" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Aerozagadka
Był koń w serwisie i same dziwy. Najpierw zadzwonili, że mimo że przyspieszają to powietrze nie schodzi. Okazało się, że przyspieszali na placu... Po wytłumaczeniu, że muszą dwójkę z przodu osiągnąć, o co chyba na placu trudno, pojechali na obwodnicę j i stwierdzili, że istotnie nie oszalałem - zeszło im po 0,2 bara w kilka chwil. Ściągnęli koła, wszystko pobadali, sprawdzili wentyle (biorę to na wiarę bo mnie przy tym nie było) - i nic. Wszystko jest w porządku. Jedyne co znaleźli to to, że czujniki ciśnienia zawyżały odczyty o jakieś 0,2 bara - przeprogramowali czujnik i teraz ma być OK.
Najważniejsza - przy okazji też najciekawsza - jest jednak diagnoza. Otóż wydrukowali mi z online'owej instrukcji stronę, na której jest napisane, że "w przypadku prędkości przekraczających 160 kmh może być konieczne zwiększenie ciśnienia w oponach. Jeśli w twoim pojeździe występuje ta naklejka musisz odpowiednio dostosować ciśnienie powietrza w oponach". U mnie nie ma żadnej naklejki, co więcej w drukowanej instrukcji ten tekst też występuje, poniżej jest jednak tabelka, gdzie jak wół stoi, że powyżej 160 kmh ma być 2,2 bara, tak samo jak poniżej. Tę okoliczność serwis pomija i tłumaczy, że jak się chce jeździć szybciej trzeba napompować do 2,4 bara i wtedy nie będzie powietrze uciekać; jeśli będzie napompowane do 2,2 lub mniej - to będzie (a do tego u mnie przez ten fałsz czujników realnie było poniżej 2,0).
Takie buty. Co prawda doktoratu z fizyki gazów nie pisałem ale na zdrową chłopską intuicję trudno mi to przyjąć - że niby się od ciśnienia uszczelnia ten wentyl czy co? To co z niego za wentyl... Pozostaje sprawdzić ich diagnozę, zobaczymy jak praktyka zderzy się z teorią.
Najważniejsza - przy okazji też najciekawsza - jest jednak diagnoza. Otóż wydrukowali mi z online'owej instrukcji stronę, na której jest napisane, że "w przypadku prędkości przekraczających 160 kmh może być konieczne zwiększenie ciśnienia w oponach. Jeśli w twoim pojeździe występuje ta naklejka musisz odpowiednio dostosować ciśnienie powietrza w oponach". U mnie nie ma żadnej naklejki, co więcej w drukowanej instrukcji ten tekst też występuje, poniżej jest jednak tabelka, gdzie jak wół stoi, że powyżej 160 kmh ma być 2,2 bara, tak samo jak poniżej. Tę okoliczność serwis pomija i tłumaczy, że jak się chce jeździć szybciej trzeba napompować do 2,4 bara i wtedy nie będzie powietrze uciekać; jeśli będzie napompowane do 2,2 lub mniej - to będzie (a do tego u mnie przez ten fałsz czujników realnie było poniżej 2,0).
Takie buty. Co prawda doktoratu z fizyki gazów nie pisałem ale na zdrową chłopską intuicję trudno mi to przyjąć - że niby się od ciśnienia uszczelnia ten wentyl czy co? To co z niego za wentyl... Pozostaje sprawdzić ich diagnozę, zobaczymy jak praktyka zderzy się z teorią.
Re: Aerozagadka
Zmień powietrze, na azot 

Kiedy pędzisz 270 km/h to co jest przed Tobą jest już historią...
- Detson
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 342
- Rejestracja: 2015-08-08, 15:06
- Model: MY 2014
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Szary (Sterling Grey)
Re: Aerozagadka
W przypadku gdybyś miał w oponach dętki Twoje wątpliwości były by jak najbardziej słuszne. Ale tutaj serwis ma trochę racji.
Nie jestem ekspertem ale tutaj raczej prosta fizyka działa.
Bo co dociska oponę do felgi? Właśnie ciśnienie, im większe tym docisk lepszy, oczywiście do pewnej granicy.
Nie jestem ekspertem ale tutaj raczej prosta fizyka działa.
Bo co dociska oponę do felgi? Właśnie ciśnienie, im większe tym docisk lepszy, oczywiście do pewnej granicy.
- Got Blunt?
- Got Weed?
- Got Weed?
- veeefour
- Forumowicz
- Posty: 1578
- Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
- Model: 2015 GT Fastback US
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race red AT
- Kontakt:
Re: Aerozagadka
Ja w wersji US mam taka naklejke i powyzej 160kmh mam wyraznie napisane +0,2bar - sam jezdze na 2,5 bo wg mnie 2,2 to za malo. To faktycznie moze byc twoj problem.gmlyn pisze:Był koń w serwisie i same dziwy. Najpierw zadzwonili, że mimo że przyspieszają to powietrze nie schodzi. Okazało się, że przyspieszali na placu... Po wytłumaczeniu, że muszą dwójkę z przodu osiągnąć, o co chyba na placu trudno, pojechali na obwodnicę j i stwierdzili, że istotnie nie oszalałem - zeszło im po 0,2 bara w kilka chwil. Ściągnęli koła, wszystko pobadali, sprawdzili wentyle (biorę to na wiarę bo mnie przy tym nie było) - i nic. Wszystko jest w porządku. Jedyne co znaleźli to to, że czujniki ciśnienia zawyżały odczyty o jakieś 0,2 bara - przeprogramowali czujnik i teraz ma być OK.
Najważniejsza - przy okazji też najciekawsza - jest jednak diagnoza. Otóż wydrukowali mi z online'owej instrukcji stronę, na której jest napisane, że "w przypadku prędkości przekraczających 160 kmh może być konieczne zwiększenie ciśnienia w oponach. Jeśli w twoim pojeździe występuje ta naklejka musisz odpowiednio dostosować ciśnienie powietrza w oponach". U mnie nie ma żadnej naklejki, co więcej w drukowanej instrukcji ten tekst też występuje, poniżej jest jednak tabelka, gdzie jak wół stoi, że powyżej 160 kmh ma być 2,2 bara, tak samo jak poniżej. Tę okoliczność serwis pomija i tłumaczy, że jak się chce jeździć szybciej trzeba napompować do 2,4 bara i wtedy nie będzie powietrze uciekać; jeśli będzie napompowane do 2,2 lub mniej - to będzie (a do tego u mnie przez ten fałsz czujników realnie było poniżej 2,0).
Takie buty. Co prawda doktoratu z fizyki gazów nie pisałem ale na zdrową chłopską intuicję trudno mi to przyjąć - że niby się od ciśnienia uszczelnia ten wentyl czy co? To co z niego za wentyl... Pozostaje sprawdzić ich diagnozę, zobaczymy jak praktyka zderzy się z teorią.
Kazde uszczelnienie ma swoj minimalny dosick przy jakim zaczyna dopiero uszczelniac - nie chodzi tu o wentle tylko moze ci faktycznie uciekac rantami opon.
To znane zjawisko w sporcie - niekiedy potrafia spasc od tego opony.
BTW - mi tez zawyza odczyty jakies 0,2-0,3 bara dlatego zawsze wierze raczej zewnetrznemu wskaznikowi. TPMS jest do tego aby nie mierzyc tylko wiedziec kiedy jest dziura.
Musze sie z panami z serwisu zgodzic - jak jezdziles ponizej 2 bar to takie buty moga byc.
- Avantgarde
- Forumowicz
- Posty: 114
- Rejestracja: 2016-12-13, 00:28
- Model: Po prostu Mustang ;)
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Mineral Grey
Re: Aerozagadka
Może coś podpowiem: Prowadzę z bratem wulkanizację i często składamy koła do mocnych aut. Problem jest taki że prawdopodobnie powietrze ucieka rantem. W serwisach czy fabrykach mają najtańszą pastę montażową i później są takie sytuacje. Takie koła składa się na specjalną maść czerwoną i zwiększonym tarciu. Zapobiega to własnie uciekaniu powietrza gdy opona pracuje. Podjedź kolego na konkretną wulkanizację i niech złożą opony jeszcze raz ale zapytaj jaką mają maść i będzie git.
Re: Aerozagadka
Zrobie jak radzicie, kupię do letnich te wentyle, które veeefour wkleił, dam letnie koła do skompletowania w jakimś dobrym warsztacie oponiarskim i miejmy nadzieję, że w sezonie wszystko będzie w porządku.
Re: Aerozagadka
Jakiś czas po "naprawie" jeździłem tylko po mieście i wszystko było OK, opony trzymały 2,3-2,4 bara. Wczoraj autostrada i znowu dramat - pomiędzy Opolem a Wrocławiem schodziło w oczach, do 1.3. Tym razem robiłem zdjęcia co kilka minut, w piątek jestem już umówiony w serwisie, dam im ten dowód rzeczowy i niech coś skutecznie zrobią bo to wstyd i gańba.
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver