Aerozagadka

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU

Awatar użytkownika
gmlyn
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 2016-07-05, 09:54
Model: GT MY2017
Silnik: V8 5.0

Aerozagadka

Post autor: gmlyn » 2017-01-18, 19:30

Dobry wieczór Panie i Panowie,

taka oto zagwozdka - dziś na autostradzie potwierdziłem wcześniejszą jednostkową obserwację, że dynamiczne przyspieszanie powoduje uciekanie powietrza z tylnych kół... Warunki były dobre, sucho i mały ruch (cud jakiś na A4), więc z 2.2 bara na wszystkich czterech oponach dałem konikowi kilka razy po p... upie - pedał w podłogę kilka sekund, przerwa, znowu. Po małych kilku razach czujniki z tyłu zeszły do 1,9 a potem do 1,7 bara. Popołudniu jadąc z powrotem już tylko 2 sprinty, bo zeszło na 1,4! Dobrze, że kompresor na stacji działał. Nie jest to wada czujników bo kompresor potwierdził te 1,4, nie jest to chyba zwykła dziura bo obie tyle opony straciły tyle samo (różnica pomiędzy nimi 0,1 bara), opony przednie wykazują takie samo ciśnienie jak rano przed wyjazdem. Ktoś ma jakiś pomysł? Przy większym nacisku przez wadliwe wentyle ucieka czy co (skoro z obu tylnych opon w tym samym tempie)?



dtox
Forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2016-06-17, 21:10
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Lokalizacja:: Dziekanowice

Re: Aerozagadka

Post autor: dtox » 2017-01-18, 19:50

Bardziej obstawialbym wentyle...



kkk
Forumowicz
Posty: 290
Rejestracja: 2015-02-10, 13:18
Model: 2015 Fastback
Silnik: V8 5.0
Kolor: Black

Re: Aerozagadka

Post autor: kkk » 2017-01-18, 19:53

Kompresor masz w bagazniku.
Moze slabo posmarowane opony przed zalozeniem? Albo wcale :) chociaz smar nie uszczelnia tylko pomaga lepiej ulozyc sie oponie.
Gwarancja?



Awatar użytkownika
MaciekW
Stowarzyszenie MKP
Posty: 493
Rejestracja: 2012-07-28, 22:13
Model: MY 2014 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: black
Lokalizacja:: Kędzierzyn-Koźle
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk

Re: Aerozagadka

Post autor: MaciekW » 2017-01-18, 22:33

Według mnie masz za małą gęstość gumy w oponach i siła odśrodkowa wypycha Ci powietrze z kół... :rotfl:
A na poważnie to nie ma pojęcia, ale zagwozdka niezła...
A może zmień koła tył <-> przód i znowu przyciśnij - ciekawe, czy wtedy też zejdzie z tylnych, z przednich, czy z żadnych?



Awatar użytkownika
gmlyn
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 2016-07-05, 09:54
Model: GT MY2017
Silnik: V8 5.0

Re: Aerozagadka

Post autor: gmlyn » 2017-01-20, 09:54

No ja też myślę, że wentyle, nie wiem co to innego mogłoby być. Umówiłem się na za tydzień w serwisie, dam znać co orzekli.



Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: Aerozagadka

Post autor: veeefour » 2017-01-21, 08:52

gmlyn pisze:No ja też myślę, że wentyle, nie wiem co to innego mogłoby być. Umówiłem się na za tydzień w serwisie, dam znać co orzekli.
To na pewno wentle - przy okazji mozesz sobie zalozyc metalowe bo te gumy sa kiepskie i maja nawet ogr. predkosci.

http://www.ebay.com/itm/191887148442?_t ... EBIDX%3AIT" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.aliexpress.com/item/4-pcs-l ... 0.0.jeCiwX" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
gmlyn
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 2016-07-05, 09:54
Model: GT MY2017
Silnik: V8 5.0

Re: Aerozagadka

Post autor: gmlyn » 2017-01-27, 19:17

Był koń w serwisie i same dziwy. Najpierw zadzwonili, że mimo że przyspieszają to powietrze nie schodzi. Okazało się, że przyspieszali na placu... Po wytłumaczeniu, że muszą dwójkę z przodu osiągnąć, o co chyba na placu trudno, pojechali na obwodnicę j i stwierdzili, że istotnie nie oszalałem - zeszło im po 0,2 bara w kilka chwil. Ściągnęli koła, wszystko pobadali, sprawdzili wentyle (biorę to na wiarę bo mnie przy tym nie było) - i nic. Wszystko jest w porządku. Jedyne co znaleźli to to, że czujniki ciśnienia zawyżały odczyty o jakieś 0,2 bara - przeprogramowali czujnik i teraz ma być OK.

Najważniejsza - przy okazji też najciekawsza - jest jednak diagnoza. Otóż wydrukowali mi z online'owej instrukcji stronę, na której jest napisane, że "w przypadku prędkości przekraczających 160 kmh może być konieczne zwiększenie ciśnienia w oponach. Jeśli w twoim pojeździe występuje ta naklejka musisz odpowiednio dostosować ciśnienie powietrza w oponach". U mnie nie ma żadnej naklejki, co więcej w drukowanej instrukcji ten tekst też występuje, poniżej jest jednak tabelka, gdzie jak wół stoi, że powyżej 160 kmh ma być 2,2 bara, tak samo jak poniżej. Tę okoliczność serwis pomija i tłumaczy, że jak się chce jeździć szybciej trzeba napompować do 2,4 bara i wtedy nie będzie powietrze uciekać; jeśli będzie napompowane do 2,2 lub mniej - to będzie (a do tego u mnie przez ten fałsz czujników realnie było poniżej 2,0).

Takie buty. Co prawda doktoratu z fizyki gazów nie pisałem ale na zdrową chłopską intuicję trudno mi to przyjąć - że niby się od ciśnienia uszczelnia ten wentyl czy co? To co z niego za wentyl... Pozostaje sprawdzić ich diagnozę, zobaczymy jak praktyka zderzy się z teorią.



HAJ$u
Forumowicz
Posty: 243
Rejestracja: 2010-06-19, 13:54
Kontakt:

Re: Aerozagadka

Post autor: HAJ$u » 2017-01-27, 19:45

Zmień powietrze, na azot :D


Kiedy pędzisz 270 km/h to co jest przed Tobą jest już historią...

Awatar użytkownika
Detson
Stowarzyszenie MKP
Posty: 342
Rejestracja: 2015-08-08, 15:06
Model: MY 2014
Silnik: V6 3.7
Kolor: Szary (Sterling Grey)

Re: Aerozagadka

Post autor: Detson » 2017-01-27, 19:55

W przypadku gdybyś miał w oponach dętki Twoje wątpliwości były by jak najbardziej słuszne. Ale tutaj serwis ma trochę racji.
Nie jestem ekspertem ale tutaj raczej prosta fizyka działa.
Bo co dociska oponę do felgi? Właśnie ciśnienie, im większe tym docisk lepszy, oczywiście do pewnej granicy.


- Got Blunt?
- Got Weed?

Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: Aerozagadka

Post autor: veeefour » 2017-01-27, 19:59

gmlyn pisze:Był koń w serwisie i same dziwy. Najpierw zadzwonili, że mimo że przyspieszają to powietrze nie schodzi. Okazało się, że przyspieszali na placu... Po wytłumaczeniu, że muszą dwójkę z przodu osiągnąć, o co chyba na placu trudno, pojechali na obwodnicę j i stwierdzili, że istotnie nie oszalałem - zeszło im po 0,2 bara w kilka chwil. Ściągnęli koła, wszystko pobadali, sprawdzili wentyle (biorę to na wiarę bo mnie przy tym nie było) - i nic. Wszystko jest w porządku. Jedyne co znaleźli to to, że czujniki ciśnienia zawyżały odczyty o jakieś 0,2 bara - przeprogramowali czujnik i teraz ma być OK.

Najważniejsza - przy okazji też najciekawsza - jest jednak diagnoza. Otóż wydrukowali mi z online'owej instrukcji stronę, na której jest napisane, że "w przypadku prędkości przekraczających 160 kmh może być konieczne zwiększenie ciśnienia w oponach. Jeśli w twoim pojeździe występuje ta naklejka musisz odpowiednio dostosować ciśnienie powietrza w oponach". U mnie nie ma żadnej naklejki, co więcej w drukowanej instrukcji ten tekst też występuje, poniżej jest jednak tabelka, gdzie jak wół stoi, że powyżej 160 kmh ma być 2,2 bara, tak samo jak poniżej. Tę okoliczność serwis pomija i tłumaczy, że jak się chce jeździć szybciej trzeba napompować do 2,4 bara i wtedy nie będzie powietrze uciekać; jeśli będzie napompowane do 2,2 lub mniej - to będzie (a do tego u mnie przez ten fałsz czujników realnie było poniżej 2,0).

Takie buty. Co prawda doktoratu z fizyki gazów nie pisałem ale na zdrową chłopską intuicję trudno mi to przyjąć - że niby się od ciśnienia uszczelnia ten wentyl czy co? To co z niego za wentyl... Pozostaje sprawdzić ich diagnozę, zobaczymy jak praktyka zderzy się z teorią.
Ja w wersji US mam taka naklejke i powyzej 160kmh mam wyraznie napisane +0,2bar - sam jezdze na 2,5 bo wg mnie 2,2 to za malo. To faktycznie moze byc twoj problem.
Kazde uszczelnienie ma swoj minimalny dosick przy jakim zaczyna dopiero uszczelniac - nie chodzi tu o wentle tylko moze ci faktycznie uciekac rantami opon.
To znane zjawisko w sporcie - niekiedy potrafia spasc od tego opony.

BTW - mi tez zawyza odczyty jakies 0,2-0,3 bara dlatego zawsze wierze raczej zewnetrznemu wskaznikowi. TPMS jest do tego aby nie mierzyc tylko wiedziec kiedy jest dziura.
Musze sie z panami z serwisu zgodzic - jak jezdziles ponizej 2 bar to takie buty moga byc.



Awatar użytkownika
Avantgarde
Forumowicz
Posty: 114
Rejestracja: 2016-12-13, 00:28
Model: Po prostu Mustang ;)
Silnik: V6 4.0
Kolor: Mineral Grey

Re: Aerozagadka

Post autor: Avantgarde » 2017-01-27, 22:29

Może coś podpowiem: Prowadzę z bratem wulkanizację i często składamy koła do mocnych aut. Problem jest taki że prawdopodobnie powietrze ucieka rantem. W serwisach czy fabrykach mają najtańszą pastę montażową i później są takie sytuacje. Takie koła składa się na specjalną maść czerwoną i zwiększonym tarciu. Zapobiega to własnie uciekaniu powietrza gdy opona pracuje. Podjedź kolego na konkretną wulkanizację i niech złożą opony jeszcze raz ale zapytaj jaką mają maść i będzie git.



Awatar użytkownika
gmlyn
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 2016-07-05, 09:54
Model: GT MY2017
Silnik: V8 5.0

Re: Aerozagadka

Post autor: gmlyn » 2017-01-28, 10:11

Zrobie jak radzicie, kupię do letnich te wentyle, które veeefour wkleił, dam letnie koła do skompletowania w jakimś dobrym warsztacie oponiarskim i miejmy nadzieję, że w sezonie wszystko będzie w porządku.



Awatar użytkownika
gmlyn
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 2016-07-05, 09:54
Model: GT MY2017
Silnik: V8 5.0

Re: Aerozagadka

Post autor: gmlyn » 2017-02-08, 11:27

Jakiś czas po "naprawie" jeździłem tylko po mieście i wszystko było OK, opony trzymały 2,3-2,4 bara. Wczoraj autostrada i znowu dramat - pomiędzy Opolem a Wrocławiem schodziło w oczach, do 1.3. Tym razem robiłem zdjęcia co kilka minut, w piątek jestem już umówiony w serwisie, dam im ten dowód rzeczowy i niech coś skutecznie zrobią bo to wstyd i gańba.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Aerozagadka

Post autor: caniggia » 2017-02-08, 13:02

Opony mogą się przekręcać na felgach pod obciążeniem.



Awatar użytkownika
gmlyn
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 2016-07-05, 09:54
Model: GT MY2017
Silnik: V8 5.0

Re: Aerozagadka

Post autor: gmlyn » 2017-02-08, 15:41

A jeśli tak to czego byłaby to wina?



ODPOWIEDZ

Wróć do „VI Generacja (2015- ... )”