Dławienie się 2.3 EcoBoost

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU

ODPOWIEDZ
kal800
Posty: 1
Rejestracja: 2025-08-03, 16:03
Model: S550 2.3 Ecoboost
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Gdynia

Dławienie się 2.3 EcoBoost

Post autor: kal800 » 2025-11-15, 20:40

Hejka,

Taki objaw - wjazd na autostradę, depnięcie do spodu, auto przyspiesza płynnie, ale w pewnym momencie przy prędkości ok. 100 km/h i obrotach >4 tys. jest szarpnięcie - dalej nie chce iść. Po odpuszczeniu gazu i wolniejszego przyspieszenia, samochód dochodzi do 200-210 km/h i dalej nie przyspiesza. Przy normalnej, miejskiej jeździe i na trasie - bez objawów, problem pojawia się tylko podczas bardzo szybkiego przyspieszania, przy czym na niskim obciążeniu - czyli ruszanie od zera auto wskakuje na wysokie obroty. Turbina dochodzi do 1Bar - wyżej nie pompuje. Dodatkowym objawem jest trzęsienie się zimnego silnika na biegu jałowym - po nagrzaniu ustępuje. Komputer pokazał dwa błędy - rozdzielacz paliwa - za niskie ciśnienie, pompowanie paliwa - zakłócenia działania - P008700 P014800 - przy czym żaden błąd na konsoli (check engine) się nie pokazuje. Zarówno objawy jak i błędy wskazują na układ zasilania. Zgaduję, że może to być filtr paliwa, albo jedna lub druga pompa. Czy ktoś może miał do czynienia z podobnym problemem? Czy oba objawy mogą być ze sobą powiązane, czy mówimy o dwóch różnych przyczynach?

Będę wdzięczny za porady,

pozdrawiam

kal800



Michael00
Posty: 3
Rejestracja: 2017-03-21, 09:34
Model: Mustang V
Silnik: V6 4.0
Kolor: Czerwony

Re: Dławienie się 2.3 EcoBoost

Post autor: Michael00 » 2025-12-15, 12:39

Objawy i błędy bardzo mocno wskazują na problem z układem paliwowym pod dużym obciążeniem. Najczęściej zapchany filtr paliwa albo słabnącą pompę niskiego lub wysokiego ciśnienia. Szarpnięcie przy zbutowaniu auta i brak dalszego przyspieszania to typowy moment, gdy układ nie nadąża z podaniem paliwa, a brak check engine też się zdarza przy krótkotrwałych spadkach ciśnienia. Trzęsienie na zimno może być powiązane (nierówne ciśnienie paliwa), więc zacząłbym od filtra i pomiarów ciśnienia na pompach.



ODPOWIEDZ

Wróć do „VI Generacja (2015- ... )”