Instalacja LPG 3,7 V6
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 2024-02-05, 21:06
- Model: Mustang VI 2015
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Niebieski
- Lokalizacja:: Małopolska/Ślask
- Stajnia: Stajnia Małopolska
Instalacja LPG 3,7 V6
Cześć, zamierzam montować LPG od swojego Mustanga 3,7 V6 2015r.
Chciałbym żeby wypowiedział się ktoś, kto używa którejś z nich u siebie lub poleci inny sprawdzony zestaw!
WARIANT I - Najbardziej polecana STAG
-Sterownik STAG Q-MAX plus 6 OBD (5 lat gwarancji na sterownik)
-Reduktor: STAG AC-R03 do 450 PS LUB 2x STAG AC-R01 250 PS
-Wtryskiwacze STAG AC-W031 BFC montowane pojedynczo
-Filtr gazu Certools włókno szklane
Podobno AC-R03 jest dużo bardziej wadliwy i zawodny, więc lepiej dać podwójnie AC-R01 ?!?!
WARIANT II
-Sterownik KME JET 6 OBD i nowoczesny programowalny przełącznik RGB
-Reduktor Magic III POWER do 450 PS
-Wtryskiwacze Barracuda montowane pojedynczo
-Filtr gazu KME/Certools włókno szklane
WARIANT III
-Sterownik ALEX Optima EXPERT i nowoczesny programowalny przełącznik RGB
-Reduktor Magic III POWER do 450 PS
-Wtryskiwacze ALEX Barracuda montowane pojedynczo
-Filtr gazu ALEX Ultra 360
WARIANT IV
-Zestaw od BRC
Jaki najlepiej wybrać?
Oferta od Silesia Cars, warsztat ma zarówno bardzo dobre opinie jak te bardzo słabe...
Chciałbym żeby wypowiedział się ktoś, kto używa którejś z nich u siebie lub poleci inny sprawdzony zestaw!
WARIANT I - Najbardziej polecana STAG
-Sterownik STAG Q-MAX plus 6 OBD (5 lat gwarancji na sterownik)
-Reduktor: STAG AC-R03 do 450 PS LUB 2x STAG AC-R01 250 PS
-Wtryskiwacze STAG AC-W031 BFC montowane pojedynczo
-Filtr gazu Certools włókno szklane
Podobno AC-R03 jest dużo bardziej wadliwy i zawodny, więc lepiej dać podwójnie AC-R01 ?!?!
WARIANT II
-Sterownik KME JET 6 OBD i nowoczesny programowalny przełącznik RGB
-Reduktor Magic III POWER do 450 PS
-Wtryskiwacze Barracuda montowane pojedynczo
-Filtr gazu KME/Certools włókno szklane
WARIANT III
-Sterownik ALEX Optima EXPERT i nowoczesny programowalny przełącznik RGB
-Reduktor Magic III POWER do 450 PS
-Wtryskiwacze ALEX Barracuda montowane pojedynczo
-Filtr gazu ALEX Ultra 360
WARIANT IV
-Zestaw od BRC
Jaki najlepiej wybrać?
Oferta od Silesia Cars, warsztat ma zarówno bardzo dobre opinie jak te bardzo słabe...
-
- Forumowicz
- Posty: 187
- Rejestracja: 2010-10-17, 22:25
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: wiśniowy
Re: Instalacja LPG 3,7 V6
po co ?
Jak kogoś stać na mustanga to i na paliwo go stać
Mam 3,7 10 lat i średnie spalanie na komputerze przez 10 lat 8,9 l/100 km
A gaz to koszt, droższe przeglądy, zakaz wjazdu na parkingi podziemne, koszty awarii instalacji ...bomba w samochodzie .....brak koła zapasowego... i nie wiem co jeszcze
no i profanacja silnika
Jak kogoś stać na mustanga to i na paliwo go stać

Mam 3,7 10 lat i średnie spalanie na komputerze przez 10 lat 8,9 l/100 km
A gaz to koszt, droższe przeglądy, zakaz wjazdu na parkingi podziemne, koszty awarii instalacji ...bomba w samochodzie .....brak koła zapasowego... i nie wiem co jeszcze
no i profanacja silnika

Piotrek
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 2024-02-05, 21:06
- Model: Mustang VI 2015
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Niebieski
- Lokalizacja:: Małopolska/Ślask
- Stajnia: Stajnia Małopolska
Re: Instalacja LPG 3,7 V6
Ktoś pytał o twoją opinię w tym temacie czy co wybrać?... Przy wersji GT, MACH albo SHELBY bym w LPG nie szedł... ale zwykłe 3,7 V6 to dla mnie jak Mondeo w Coupe na daily... przypominam, że mustanga można kupić za 65 tys zł, więc nie jest to jakiś wyczyn, żeby go zdobyć... Jakby palił 9l/100km, a nie 16l/100km to by nie było tematu... Samochód to wół roboczy, a nie perełka na 10 dni w ciągu roku...
- Michał P.
- Forumowicz
- Posty: 1733
- Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
- Model: Mustang V GT/CS
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Zabrze
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Instalacja LPG 3,7 V6
W swoim 3.7 miałem Stagg przez około 140k km, (od 100k km do 240k km) , aktualnie w 5.0 też mam od jakiś 30-40k km również Stagga i jestem bardzo zadowolony. Miesięcznie robię z 1-2k km także trochę tego gazu się spala 

Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 2022-01-14, 21:23
- Model: Base
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Szary
- Lokalizacja:: Będzin
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Instalacja LPG 3,7 V6
Mam zamontowany w Silesia Cars zestaw II na wtryskiwaczach Fenix. Jak do tej pory zero problemów a jeżdżę tym autem na lpg już prawie dwa lata.
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 26
- Rejestracja: 2023-07-04, 13:25
- Model: 3.7 2017
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Lightning Blue
- Lokalizacja:: Gdańsk
Re: Instalacja LPG 3,7 V6
Ja szczerze mówiąc wolałbym 3.7 bez gazu ale akurat u mnie w okolicy pojawił się taki z instalacją LPG STAG i lekko półśmiesznym przebiegiem 75k więc mam zagwozdkę czy brać. Głównie zastanawia mnie czy LPG jakoś odczuwalnie odbiera moc koniowi. Na pewno bardziej obciąża i dodatkowe 50kg musi mieć jakiś wpływ, plus samo paliwo, które też jakieś kilka % mocy odbierze. Teoretycznie, pytanie czy praktyka to potwierdza?
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 2024-02-05, 21:06
- Model: Mustang VI 2015
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Niebieski
- Lokalizacja:: Małopolska/Ślask
- Stajnia: Stajnia Małopolska
Re: Instalacja LPG 3,7 V6
Spalanie LPG do 20% więcej niż PB... LPG 3zł, a PB 6,5zł...gentile pisze: ↑2024-02-13, 11:06Ja szczerze mówiąc wolałbym 3.7 bez gazu ale akurat u mnie w okolicy pojawił się taki z instalacją LPG STAG i lekko półśmiesznym przebiegiem 75k więc mam zagwozdkę czy brać. Głównie zastanawia mnie czy LPG jakoś odczuwalnie odbiera moc koniowi. Na pewno bardziej obciąża i dodatkowe 50kg musi mieć jakiś wpływ, plus samo paliwo, które też jakieś kilka % mocy odbierze. Teoretycznie, pytanie czy praktyka to potwierdza?
U mnie Mustang to daily i wół roboczy, szkoda że się haka nie da dołożyć... dziennie robi 100km.
3,7 V6 to raczej nie jest wyścigówka, więc nie patrz na 50kg dodatkowego obciążenia xD
LPG przy dobrej instalacji wcale mocy nie odbiera
- Michał P.
- Forumowicz
- Posty: 1733
- Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
- Model: Mustang V GT/CS
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Zabrze
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Instalacja LPG 3,7 V6
Miałem okazje przewieźć parę osób moim 2012 3.7l manual w gazie i nie jedna osoba dziwiła się, że to jest to samo 3.7 co oni mają w automacie bo totalnie inne odczuciagentile pisze: ↑2024-02-13, 11:06Ja szczerze mówiąc wolałbym 3.7 bez gazu ale akurat u mnie w okolicy pojawił się taki z instalacją LPG STAG i lekko półśmiesznym przebiegiem 75k więc mam zagwozdkę czy brać. Głównie zastanawia mnie czy LPG jakoś odczuwalnie odbiera moc koniowi. Na pewno bardziej obciąża i dodatkowe 50kg musi mieć jakiś wpływ, plus samo paliwo, które też jakieś kilka % mocy odbierze. Teoretycznie, pytanie czy praktyka to potwierdza?

Co do samego gazu to czasy gdzie LPG odbierało moc spalało więcej i rodziło problemy minęły z 2 dekady temu. Aktualnie dobrze wystrojona instalacja nie ma strat w mocy, w moim mieszany cykl po śląsku, komputer pokazywał 12l/km jak liczyłem zużycie gazu to wychodziło okolice 13l/100 km, gdzie do chorwacji jadąc poza naszymi granicami według przepisów spalanie spadło poniżej 10l mimo, że auto było silnikowo zmodyfikowane (dolot, przepustnica, program, długie kolektory, wydech) i miało krótszy dyfer.
Nie ma co się bać. Auto sprzedawałem przy przebiegu 250k km i dalej jeździ u nowego właściciela bez jakichkolwiek problemów.
Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 87
- Rejestracja: 2023-03-05, 13:28
- Model: Mustang V
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Bordowy
- Lokalizacja:: Opole
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Instalacja LPG 3,7 V6
Montaż LPG to na prawdę indywidualna sprawa. Ja robię w roku 25 tys i zamontowałem stag. Nie czuć żadnych spadków mocy, spala przy grzecznej jeździe w zimie 10.5L (opony 215/65/r17) a w lecie 13 (255/35r20 przód, 285 tył) jak się chce podeptać to w zimie max 13 a w lecie max 16. 

-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 23
- Rejestracja: 2021-02-27, 16:02
- Model: VI 3.7
- Silnik: V6 3.7
- Lokalizacja:: Kalisz
- Stajnia: Stajnia Wielkopolska
Re: Instalacja LPG 3,7 V6
Jak kogoś stać na dom za 2 miliony to po co instaluje fotowoltaike? Nie stać go na prąd?Piotrek pisze: ↑2024-02-06, 19:41po co ?
Jak kogoś stać na mustanga to i na paliwo go stać
Mam 3,7 10 lat i średnie spalanie na komputerze przez 10 lat 8,9 l/100 km
A gaz to koszt, droższe przeglądy, zakaz wjazdu na parkingi podziemne, koszty awarii instalacji ...bomba w samochodzie .....brak koła zapasowego... i nie wiem co jeszcze
no i profanacja silnika![]()
Ja osobiście jeździłem 2 lata bez gazu i stwierdziłem że zamontuję. Robię mustangiem 50-60 tys. rocznie. Instalacja kosztowała mnie 5500zł.
Koszt przejazdu 100km spadł z 65 do 35 zł (doliczam 0.5 l benzyny na każde 100km). Jak łatwo sobie policzyć, miesięcznie oszczędzam 1500zł, rocznie 18 000zł. Na butli robię 350-450 km. Wymiana filtra gazu co 15 tys. + droższy przegląd roczny o 70zł.
Na gazie brak spadku mocy, nie ma różnicy nawet o 0.1 s przy 0-100.
- Michał P.
- Forumowicz
- Posty: 1733
- Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
- Model: Mustang V GT/CS
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Zabrze
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Instalacja LPG 3,7 V6
LPG ma raczej plusy niż minusy
Jeżeli z ekonomicznego punktu widzenia to się kalkuluje to czemu nie, a gadanie, że "jak Cię stać to płać" jest po prostu idio**czne i bezsensowne. Z żoną mamy seata w dieslu 2019 i 2012 5.0 mustanga w gazie i to Mustang jest tym bardziej ekonomicznym autem. Nie bawimy się w jakieś eko jazdy, po prostu korzystam z auta i nie muszę się obawiać wizyty na stacji paliw.

Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
- Sliwek
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 11
- Rejestracja: 2024-05-06, 16:52
- Model: Mustang GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Grafit
- Lokalizacja:: Przywidz
- Stajnia: Stajnia Pomorze
Re: Instalacja LPG 3,7 V6
Dziś są inne technologie niż kiedyś. W Suwałkach jest grupa ludzi podobno z polibudy gdańskiej którzy montują gaz do różnych samochodów premium typu porshe, mustangi itd.. podobno jest poprawa parametrów pracy silnika i nawet wzrost mocy na gazie. Zastanawiałem się czy swojego konika nie dać do nich (muszę dopytać o adres) pomimo że jestem z okolic Gdańska.
- Michał P.
- Forumowicz
- Posty: 1733
- Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
- Model: Mustang V GT/CS
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Zabrze
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Instalacja LPG 3,7 V6
Jak najbardziej, LPG spala się dużo lepiej niż 95BP, jeżeli się nie mylę to mniej wydziela ciepła, spala się równomierniej przez co mniejsze są obawy o spalanie stukowe i można ciut lepiej to wykręcić. Tylko też nie każdemu zakładowi zależy na tym aby siedzieć i dostrajać mapę pod osiągi bo za to im nikt nie zapłaci z marszu bo jednak instalacja 5-6k i jakby dodać do tego jeszcze mapę to kolejne +1,5-2k , a jak wiemy to większość użytkowników robi to z oszczędności przy tankowaniu.
Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 30
- Rejestracja: 2023-03-12, 11:54
- Model: VI
- Silnik: V6 3.7
- Lokalizacja:: Leżajsk
Re: Instalacja LPG 3,7 V6
Mam Staga, fachowiec trochę mi zepsuł instalację bo reduktor jedynie 250 HP, ustawił dotrysk benzyny żeby zamaskować "braki".
Mimo to:
1. Po przejechaniu 30 tys. nie widzę istotnej różnicy pomiędzy mocą na LPG a benzyną.
2. Silnik pracuje równo i stabilnie, nic się tu raczej złego nie wydarzy, a oszczędności są spore.
3. 50 kg więcej? niekoniecznie, nie musisz jeździć z pełnym bakiem paliwa
Dodatkowo przy tej mocy 50 kg robi różnicę, ale minimalną.
3. Miałem awarię/przepalenie tłumika od katalizatora przy ostrej jeździe na LPG, być może ma to związek z LPG. Być może nie, trudno powiedzieć.
Mimo to:
1. Po przejechaniu 30 tys. nie widzę istotnej różnicy pomiędzy mocą na LPG a benzyną.
2. Silnik pracuje równo i stabilnie, nic się tu raczej złego nie wydarzy, a oszczędności są spore.
3. 50 kg więcej? niekoniecznie, nie musisz jeździć z pełnym bakiem paliwa

3. Miałem awarię/przepalenie tłumika od katalizatora przy ostrej jeździe na LPG, być może ma to związek z LPG. Być może nie, trudno powiedzieć.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 2022-01-14, 21:23
- Model: Base
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Szary
- Lokalizacja:: Będzin
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Instalacja LPG 3,7 V6
Montując taki reduktor to chyba jednak nie był fachowiec.
Proponuję jechać do innego warsztatu na wymianę reduktora i sprawdzenie reszty instalacji lpg.
Chyba, że jest jeszcze na gwarancji to niech gościu montuje to co powinno być .
Proponuję jechać do innego warsztatu na wymianę reduktora i sprawdzenie reszty instalacji lpg.
Chyba, że jest jeszcze na gwarancji to niech gościu montuje to co powinno być .