[polift] USA Performance Package vs. wersja EU

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Dr Psycho
Posty: 6
Rejestracja: 2021-07-17, 13:05
Model: S550GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Red race
Lokalizacja:: Poznań

[polift] USA Performance Package vs. wersja EU

Post autor: Dr Psycho » 2021-07-18, 00:26

Planuję kupić Mustanga GT Fastback AT MagneRide VI gen po liftingu. Czy to będzie wersja USA czy EU to się okaże.
Generalnie jeżdżę szybko i lubię poupalać. Dlatego chcę wersję bardziej do upalania zdatną. Wiem, że do upalania to bardziej MT, ale to będzie mój daily i chciałbym mieć pierwsze auto z AT, a ta AT10 ponoć robi robotę.

Z wersją USA nie ma problemu, bo po prostu interesuje mnie egzemplarz z PERFORMANCE PACKAGE lvl 1 (lvl 2 występuje jedynie z manualem). Znalazłem, że wersja z PP1 różni się znacząco od gołej i zdecydowanie odpowiada moim potrzebom. Te różnice to:
Felgi 19x9 i 19x9,5 Ebony Black painted
papcie 255/40/19 przód i 275/40/19 tył
zaciski hamulcowe z przodu: 6-tłoczkowe Brembo
jakieś aluminiowe wykończenie deski rozdzielczej
2 dodatkowe wskaźniki zamiast środkowego nawiewu (ciśnienie oleju i podciśnienie)
wzmocnione(?) sprężyny przedniego zawieszenia
K-brace (dolna spinka stabilizująca przedni zawias)
rozpórka kielichów przód
większa chłodnica
spojler klapy bagaznika
inne przełożenie szpery (3.73 w manualu i 3.55 w AT)
dodatkowe zmiany w podwoziu (?)
inaczej zaprogramowane EPAS, ABS i TC
powiększony tylny stabilizator
powiększony przedni spojler
Gdzieś mi się obiło o oczy, że w PP1 zawieszenie obniżone jest o 20mm. Czy to prawda?
Ale prawdziwe pytanie rodzi się gdy spojrzymy na wersje europejskie - co ma wersja EU z tego co oferuje PP1? I po czym poznać co ma? Czy każda EU ma wszystko co jest w PP1?
Z polskiej broszury: https://www.ford.pl/content/dam/guxeu/p ... ustang.pdf wynika, że GT ma w standardzie 6-tłoczkowe zaciski Brembo i nie ma rozpórki kielichów z przodu. Co jeszcze?

Jeśli gdzieś to już zostało z powodzeniem wyjaśnione to przepraszam za dubel. Ale szukałem i nie znalazłem jednoznacznych informacji.

EDIT: W tym temacie jest kilka słów na ten temat, ale chyba dotyczy to przedlifta http://forum.mustangklub.pl/forum/viewt ... 85&t=17819



przem
Młodszy Forumowicz
Posty: 92
Rejestracja: 2016-03-04, 15:00
Model: 2016 GT PP
Silnik: V8 5.0
Kolor: Deep Impact Blue
Lokalizacja:: Warszawa

Re: [polift] USA Performance Package vs. wersja EU

Post autor: przem » 2021-07-18, 11:51

Ja mam GT PP przedlift i większość z tego co napisałeś się zgadza. W moim zawieszenie nie było raczej niższe niż standardowe. Nie mam też tylnego spoilera.
Ciekawe czy w wersji polift PP poprawili w końcu przedni stabilizator bo jest masakra. W wersji EU nie wiem czy są te dodatkowe zegary, one w sumie nie wiele dają ale zawsze warto je mieć. Ja i tak jeszcze dołożyłem 3 dodatkowe. Jak zamierzasz mocno upalać to kilka rzeczy pewnie będzie do zrobienia chyba ze w polifcie to ogarnęli ale znając Forda to jednak pewnie nie :)



Awatar użytkownika
Dr Psycho
Posty: 6
Rejestracja: 2021-07-17, 13:05
Model: S550GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Red race
Lokalizacja:: Poznań

Re: [polift] USA Performance Package vs. wersja EU

Post autor: Dr Psycho » 2021-07-18, 12:28

No jakby to wiem, że PP1 zawiera te elementy. Ale dzięki za potwierdzenie :)

Pytania są następujące:
1. Czy zawias w PP1 jest niższy niż seria?
2. Co ma wersja EU z tego co oferuje PP1? I po czym poznać co ma? Czy każda EU ma wszystko co jest w PP1?

Z tym upalaniem to chyba przesadziłem. Miałem na myśli szybką, dynamiczną, uliczną jazdę, na miarę możliwości auta (z powerslidami, czy sporadycznym burnoutem włącznie).



przem
Młodszy Forumowicz
Posty: 92
Rejestracja: 2016-03-04, 15:00
Model: 2016 GT PP
Silnik: V8 5.0
Kolor: Deep Impact Blue
Lokalizacja:: Warszawa

Re: [polift] USA Performance Package vs. wersja EU

Post autor: przem » 2021-07-18, 12:39

Ad. 1 Moim zdaniem zawieszenie nie jest niższe bez MagneRide, z MagneRide jest podobno niższe tak gdzieś wyczytałem. Mnie zawieszenie nie zadowalało, wywaliłem oryginalne sprężyny i dałem obniżające Eibach.



Awatar użytkownika
Dr Psycho
Posty: 6
Rejestracja: 2021-07-17, 13:05
Model: S550GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Red race
Lokalizacja:: Poznań

Re: [polift] USA Performance Package vs. wersja EU

Post autor: Dr Psycho » 2021-07-20, 21:08

przem pisze:
2021-07-18, 12:39
Mnie zawieszenie nie zadowalało, wywaliłem oryginalne sprężyny i dałem obniżające Eibach.
Progresywne pewnie. I jak na tych sprężynach? Zauważalnie lepiej? Da się teraz ostrzej w zakrętach pojechać?



przem
Młodszy Forumowicz
Posty: 92
Rejestracja: 2016-03-04, 15:00
Model: 2016 GT PP
Silnik: V8 5.0
Kolor: Deep Impact Blue
Lokalizacja:: Warszawa

Re: [polift] USA Performance Package vs. wersja EU

Post autor: przem » 2021-07-22, 09:55

Z tego co pamiętam to nie były progresywne. Dałem sprężyny we względu na to, że chciałem obniżyć. Pewnie trochę się lepiej prowadzi ale przydały by się jeszcze lepsze stabilizatory. Mam też dystanse założone więc nie wiem jaki jest wpływ samych sprężyn.



jajuniooo
Posty: 1
Rejestracja: 2021-06-21, 22:02
Model: Mustang GT 5.0
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Pomorze
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: [polift] USA Performance Package vs. wersja EU

Post autor: jajuniooo » 2021-07-22, 17:30

przem pisze:
2021-07-18, 12:39
Ad. 1 Moim zdaniem zawieszenie nie jest niższe bez MagneRide, z MagneRide jest podobno niższe tak gdzieś wyczytałem. Mnie zawieszenie nie zadowalało, wywaliłem oryginalne sprężyny i dałem obniżające Eibach.
Witaj , a jakie masz dokładnie sprężyny ? Też zastanawiam się nad sprężynami Eibach Pro Kit obniżające ok 20-25 mm.
Myślę też dystansach ok 15-20 mm .
Czy sprężyny i dystanse wejdą jednocześnie czy mogą być jakieś obcierki?



przem
Młodszy Forumowicz
Posty: 92
Rejestracja: 2016-03-04, 15:00
Model: 2016 GT PP
Silnik: V8 5.0
Kolor: Deep Impact Blue
Lokalizacja:: Warszawa

Re: [polift] USA Performance Package vs. wersja EU

Post autor: przem » 2021-07-22, 23:39

Właśnie mam Eibach Pro Kit i dystanse 25mm przód i 22mm tył i moim zdaniem siadło super. Jedyne co musiałem zrobić to przyciąć z tyłu szpiki od piasty bo bałem się, że będą dotykać do felgi.
Dodam, że to wszystko było instalowane na felgach z Performance Package i oponach 255/40/19 przód i 275/40/19 tył.



mjaza
Forumowicz
Posty: 277
Rejestracja: 2016-11-01, 15:58
Model: 2016
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: Warszawa

Re: [polift] USA Performance Package vs. wersja EU

Post autor: mjaza » 2021-07-23, 10:44

Przejedz się lepiej najpierw. Do zabawy, upalania tylko manual. Miałem A10 i jedyne co ta skrzynia oferuje to dobre przyspieszenie do 200 i to koniec.

A obniżenie koniecznie - inne auto.



Awatar użytkownika
Dr Psycho
Posty: 6
Rejestracja: 2021-07-17, 13:05
Model: S550GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Red race
Lokalizacja:: Poznań

Re: [polift] USA Performance Package vs. wersja EU

Post autor: Dr Psycho » 2021-07-23, 16:58

mjaza pisze:
2021-07-23, 10:44
Przejedz się lepiej najpierw. Do zabawy, upalania tylko manual. Miałem A10 i jedyne co ta skrzynia oferuje to dobre przyspieszenie do 200 i to koniec.

A obniżenie koniecznie - inne auto.
No ale to automatem nie polecę bokiem? Nie zakręcę bączka? Nie spalę laczka?



ODPOWIEDZ

Wróć do „VI Generacja (2015- ... )”