Akumulator - rozładowany po 2 tygodniach postoju.
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU
-
- Forumowicz
- Posty: 145
- Rejestracja: 2015-08-09, 14:48
- Model: 3.7 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: smerf
- Lokalizacja:: Chodzież
Re: Akumulator - rozładowany po 2 tygodniach postoju.
Strategia ładowania w mustangu tak jak w innych autach jest taka sama, napiecie ladowania zmienia sie wraz z poborem prądu I stopniem naładowania akumulatora. Aby go nie "przeładować" zmniejsza się napięcie I analogicznie zwieksza się przy większym poborze prądu lub słabnącym akumulatorze. Niektóre auta biorą też pod uwagę temperature baterii I do tego też modulują napięcie. Parametry ładowania u kolegi sugerują słabnący akumulator, niskie napięcie "spoczynkowe" I wysokie początkowe ładowania. Lub po prostu są niedokładne. Jak się nic nie dzieje I po 2 tyg. Odpala normalnie to bym się nie przejmował.
-
- Forumowicz
- Posty: 358
- Rejestracja: 2018-05-26, 12:38
- Model: MY 2016
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Deep Impact Blue
- Lokalizacja:: lubuskie
Re: Akumulator - rozładowany po 2 tygodniach postoju.
Otóż nie. W mustangu jest inaczej, bo włączenie dodatkowych odbiorników prądu -świateł drogowych na przykład ( przy prawidłowo naładowanym i sprawnym akumulatorze i napięciu ładowania powiedzmy 13,0V - czyli znikome ładowanie ledwo podtrzymujące aku) wcale nie powoduje zwiększenia ładowania. Dopiero po kilkudziesięciu minutach, a nawet godzinach jazdy ładowanie się zwiększy, dlatego strategia nie jest jasna.slavol pisze: ↑2020-04-23, 07:42Strategia ładowania w mustangu tak jak w innych autach jest taka sama, napiecie ladowania zmienia sie wraz z poborem prądu I stopniem naładowania akumulatora. Aby go nie "przeładować" zmniejsza się napięcie I analogicznie zwieksza się przy większym poborze prądu lub słabnącym akumulatorze. Niektóre auta biorą też pod uwagę temperature baterii I do tego też modulują napięcie. ...
Inaczej mówiąc - można jechać przez 2 godziny z włączonym nawiewem/radiem i xenonami i napięcie od początku przez cały czas stoi na 13,0V, a za 2 godziny dopiero idzie na 14,2V.
Innym razem - można jechać 2 godziny bez nawiewu/radia/xenononów i napięcie stoi na 14,4V a za 2 godziny idzie na 13,0V.
-
- Forumowicz
- Posty: 145
- Rejestracja: 2015-08-09, 14:48
- Model: 3.7 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: smerf
- Lokalizacja:: Chodzież
Re: Akumulator - rozładowany po 2 tygodniach postoju.
Nie ma sensu się spierać po prawdzie o pierdołe, wiedzę czerpię z racji wykształcenia I na pewno elekronika ma na względzie przede wszystkim akumulator. Nie można go katować nonstop 14-oma voltami, więc regulator napięcia o to dba. Zresztą działa I nie ma co roztrząsać. Sam akumulatir też idzie sprawdzić I upewnić się że jest ok, albo do wymiany.
-
- Forumowicz
- Posty: 358
- Rejestracja: 2018-05-26, 12:38
- Model: MY 2016
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Deep Impact Blue
- Lokalizacja:: lubuskie
Re: Akumulator - rozładowany po 2 tygodniach postoju.
Pewnie że spierać się nie warto, ale faktem jest że w tym aucie ładowanie jest "mocno inteligentne"
Re: Akumulator - rozładowany po 2 tygodniach postoju.
Właśnie tak to jest z tymi akumulatorami. Ja kupiłem auto od gościa, który mówił, że akumulator był kupiony w tamtym roku. Okazało się, że albo kłamał, albo bateria, która była zamontowana była jakaś wadliwa bo po 2 miesiącach użytkowania samochodu autko miało problemy z odpalaniem. Zdecydowałem się na wizytę w Bosch Car Service, gdzie wykonują bezpłatny test akumulatora. Okazało się, że jest już całkiem padnięty, więc konieczna była wymiana akumulatora: https://www.boschcarservice.com/pl/pl/u ... akumulator, którą zrobili mi na miejscu. Akumulator od Boscha mam nadzieję, że posłuży przez dłuższy czas bo to sprawdzona firma 

- pab567
- Forumowicz
- Posty: 107
- Rejestracja: 2019-10-14, 13:40
- Model: GT convertible MY16
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czerwony
- Lokalizacja:: WaWa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: Akumulator - rozładowany po 2 tygodniach postoju.
Ponieważ mojemu koniu
też zaraz stuknie 5 latek to wczoraj dostal nowy aku - gość z warsztatu zajmującego się akumulatorami popatrzył, pomierzył i zaproponował koreański GROM Premium 65Ah 650A.
