V6 a V4

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU

ODPOWIEDZ
Matevsz
Posty: 3
Rejestracja: 2020-09-27, 17:39
Model: V6 / EB
Silnik: V6 3.7
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Wielkopolska
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

V6 a V4

Post autor: Matevsz » 2020-09-27, 18:18

Witam wszystkich, nie wiem czy dobry dział :D

Mam pytanie w szczególności do posiadaczy Mustanga VI generacji o silniku 3.7 V6. Otóż rozważam w przyszłości zakup V6 lub R4.
I teraz to co zniechęca mnie do kupna V6 jest wycofaniem go z rynku, wiadomo że będzie możliwy problem z częściami? Czy ten silnik jest żywotny? Musiałbym w sumie przerobić cały środek bo występował tylko w wersji base, czy jakbym chciał włożyć podgrzewane fotele to da radę skonfigurować z wymienionym też radiem na Syn3? Czy można coś popracować w tym silniku? Mam na myśli więcej KM jedynie co udało mi się znaleźć w internecie to program po chipie z 307km na 342km. Plusem natomiast jest, że można zamontować lpg, bo nie ukrywam, że robię dużo km, obecnie od 2 miesięcy Audi zrobiłem już prawie 10k km na lpg, gdzie w V4 myślę że paliwo by mnie zjadło :zalamany: Oraz miałbym pytanie odnośnie ubezpieczenia, ile wynoszą Wam OC za ten model?

R4 zaś ma wszystko czego bym chciał w środku, można coś pogrzebać w silniku, lecz paliwo by mnie chyba zjadło z tymi częstymi wyjazdami :D
Co byście poradzili?
Ostatnio zmieniony 2020-09-27, 22:12 przez Matevsz, łącznie zmieniany 2 razy.



Matt84
Forumowicz
Posty: 680
Rejestracja: 2016-03-20, 15:11
Model: 2013
Silnik: V6 3.7

Re: V6 a V4

Post autor: Matt84 » 2020-09-27, 18:57

Byle nie V2, bo słyszałem od Niemców, że mają krótki zasięg i na końcu są dosyć głośne ;)

A poważnie to nie ma V4 w Mustangu ani prawie żadnym innym aucie, jest rzędowa czwórka, R4.

Nie bałbym się V6, jest tego mnóstwo na rynku a silnik raczej trwały i bezproblemowy.



Matevsz
Posty: 3
Rejestracja: 2020-09-27, 17:39
Model: V6 / EB
Silnik: V6 3.7
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Wielkopolska
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: V6 a V4

Post autor: Matevsz » 2020-09-27, 22:11

Faktycznie, moja literówka :ups:

A jak z samym silnikiem, można coś podkręcić? oprócz programu



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1733
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: V6 a V4

Post autor: Michał P. » 2020-09-27, 22:56

Program bez modyfikacji nic nie zrobi :) z podstawowych boltonów to kolektory, przepustnice, dolot, wydech, przełożenie dyfra. Do V6 jak chcesz iść w sporą moc jest kompresor :D lub też ludziska w USA wrzucają zestaw turbin z 3,5 V6 eco boost z F150.
W swoim V6 mam gaz od jakis 80 tyś km i jest wszystko w porządku, śmiga bardzo dobrze, przed chwilą wróciłem z Chorwacji, 2700 km zrobione bez problemu.


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

Matt84
Forumowicz
Posty: 680
Rejestracja: 2016-03-20, 15:11
Model: 2013
Silnik: V6 3.7

Re: V6 a V4

Post autor: Matt84 » 2020-09-27, 23:06

Program zrobi i bez modyfikacji, po prostu będzie zestrojony pod paliwo 98 i wtedy przybędzie ze 20, 30 koni.

No ale odnośnie potencjału tuningowego 2.3 Turbo jest nieporównywalnie lepszy. Albo dźwięk albo tuning, kwestia priorytetów ;)



Matevsz
Posty: 3
Rejestracja: 2020-09-27, 17:39
Model: V6 / EB
Silnik: V6 3.7
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Wielkopolska
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: V6 a V4

Post autor: Matevsz » 2020-09-29, 23:29

Matt84 pisze:
2020-09-27, 23:06
Program zrobi i bez modyfikacji, po prostu będzie zestrojony pod paliwo 98 i wtedy przybędzie ze 20, 30 koni.

No ale odnośnie potencjału tuningowego 2.3 Turbo jest nieporównywalnie lepszy. Albo dźwięk albo tuning, kwestia priorytetów ;)
Właśnie mam dylemat, ponieważ również rozważałbym 2.3 za łatwość modyfikacji, bogatsze wnętrze, oraz bodajże więcej ofert sprzedaży. Lecz jednak patrząc na robione km to do 3.7 wsadziłbym pewnie lpg.

Jeśli chodzi o oba silniki, ile mocy mogą maksymalnie przyjąć? chodzi mi o w pełni zmodyfikowane rzeczy jak wyżej kolega wymienił doloty, wydechy itp. czy będzie różnica KM pomiędzy 2.3 a 3.7?

Jeszcze pytanie czy w 3.7 były wersje z tymi dwoma małymi zegarami pośrodku tych nawiewów? zamiast 3, 2 z dwoma małymi zegarami.

Oraz jak sprawuje się skrzynia automatyczna? dość w miarę zmienia biegi czy jest lekkie opóźnienie? Pytam ponieważ byłby to pierwszy automat :D

Jeśli chodzi o dźwięk, nie zwracam zbytnio na to uwagi ponieważ czy to 2.3 czy 3.7 to tak czy siak byłoby trzeba coś zmienić, więc bardziej patrzę na modyfikacje



ODPOWIEDZ

Wróć do „VI Generacja (2015- ... )”