Cabrio- czy warto?
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 2020-06-25, 23:24
- Model: nada
- Kolor: x
- Lokalizacja:: Katowice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Cabrio- czy warto?
Cześć!
Rozglądając się za nowym samochodem - człowiek całe życie jeżdżący sedanami - wpadłem na pomysł zmian i od ogłoszenia do kilku artykułów i opinii dotarłem na forum.
Mocno zastanawiam się nad zakupem mustanga 5.0, jednakże chciałem dopytać o kilka szczegółów, które - wydaje mi się - tylko użytkownicy danego pojazdu mogą zdradzić.
Jak w temacie, przede wszystkim zależy mi na zakupie cabrio - nigdy nie posiadałem, a wydaje mi się fajnym rozwiązaniem.
Zastanawia mnie jednak jakość wykonania samego dachu - czy są problemy przy zmiennej polskiej pogodzie?
Jak z awaryjnością mechanizmu?
Czy jest to odporne na zniszczenia?
Poza tym reflektuję nad wersją 2018+
Dobrze myślę? Jest jakiś decydujący faktor, który sprawia że ta wersja będzie lepsza/gorsza od 2015?
Z góry dzięki za pomoc!
Rozglądając się za nowym samochodem - człowiek całe życie jeżdżący sedanami - wpadłem na pomysł zmian i od ogłoszenia do kilku artykułów i opinii dotarłem na forum.
Mocno zastanawiam się nad zakupem mustanga 5.0, jednakże chciałem dopytać o kilka szczegółów, które - wydaje mi się - tylko użytkownicy danego pojazdu mogą zdradzić.
Jak w temacie, przede wszystkim zależy mi na zakupie cabrio - nigdy nie posiadałem, a wydaje mi się fajnym rozwiązaniem.
Zastanawia mnie jednak jakość wykonania samego dachu - czy są problemy przy zmiennej polskiej pogodzie?
Jak z awaryjnością mechanizmu?
Czy jest to odporne na zniszczenia?
Poza tym reflektuję nad wersją 2018+
Dobrze myślę? Jest jakiś decydujący faktor, który sprawia że ta wersja będzie lepsza/gorsza od 2015?
Z góry dzięki za pomoc!
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 25
- Rejestracja: 2017-04-05, 11:48
- Model: 2017 GT Conv.
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: red race
Re: Cabrio- czy warto?
Cześć - jeżdżę MY 2017 GT 5.0 cabrio od ponad 3 lat oraz używam go jako daily - również w zimie
1) Jest cicho (oczywiście, nie jak w coupe) ale nawet przy prędkościach 200+ słyszysz dobrze co mówi pasażer i można normalnie słuchać muzyki
2) Jest ciepło w zimie, ale to pewnie bardziej sprawa nagrzanego silnika
, szybko się nagrzewa i trzyma temperaturę w środku
3) Do 130 km/h można spokojnie jechać bez dachu - ja nawet nie mam windstoppera, bo wożę dzieci do szkoły i musiałbym ciągle go demontować - troszkę wieje po nerkach
. Przyjemnie się jeździ od jakiś 18-19 stopni ciepła na zewnątrz
4) Najszybciej bez dachu jechałem ponad 270 - w środku tornado, nie polecam
, z zamkniętym można do 300
5) Dach jest wytrzymały, mechanizm ani razu nie szwankował, jedyne co można zrobić lepiej, to dopasowanie dachu do szkieletu - na zgięciach z tyłu po bokach robią się mało estetyczne zagniecenia - nie jest tak ładnie opięty jak na Mercedesach czy BMW
6) Dach można otwierać/zamykać TYLKO na postoju - co prawda bez wbitego "P", ale nawet przy jeździe 10-20km/h mechanizm się blokuje
7) Koniecznie impregnuj na zimę - koszt koło 250-300zł w dobrej ręcznej myjni samochodowej, ale zwiększa żywotność dachu
8) Po 3 latach w zasadzie nie mam żadnych przebarwień, wypłowień czy odbarwień - co prawda samochód stoi w garażu zarówno w nocy jak i w ciągu pracy
9) Zdecydowanie polecam - "fun factor" jest nieziemski

10) Weź (jak możesz) w 10-biegowym automacie. Ja swój stuningowałem na prawie 800KM - sztywność (na obniżonym o cal zawieszeniu) jest bardzo ok, ale niestety 6-biegowy automat (i pewnie też manual) nie daje rady wykorzystać w pełni mocy
pozdrawiam
Behemot
1) Jest cicho (oczywiście, nie jak w coupe) ale nawet przy prędkościach 200+ słyszysz dobrze co mówi pasażer i można normalnie słuchać muzyki
2) Jest ciepło w zimie, ale to pewnie bardziej sprawa nagrzanego silnika

3) Do 130 km/h można spokojnie jechać bez dachu - ja nawet nie mam windstoppera, bo wożę dzieci do szkoły i musiałbym ciągle go demontować - troszkę wieje po nerkach

4) Najszybciej bez dachu jechałem ponad 270 - w środku tornado, nie polecam

5) Dach jest wytrzymały, mechanizm ani razu nie szwankował, jedyne co można zrobić lepiej, to dopasowanie dachu do szkieletu - na zgięciach z tyłu po bokach robią się mało estetyczne zagniecenia - nie jest tak ładnie opięty jak na Mercedesach czy BMW
6) Dach można otwierać/zamykać TYLKO na postoju - co prawda bez wbitego "P", ale nawet przy jeździe 10-20km/h mechanizm się blokuje
7) Koniecznie impregnuj na zimę - koszt koło 250-300zł w dobrej ręcznej myjni samochodowej, ale zwiększa żywotność dachu
8) Po 3 latach w zasadzie nie mam żadnych przebarwień, wypłowień czy odbarwień - co prawda samochód stoi w garażu zarówno w nocy jak i w ciągu pracy
9) Zdecydowanie polecam - "fun factor" jest nieziemski



10) Weź (jak możesz) w 10-biegowym automacie. Ja swój stuningowałem na prawie 800KM - sztywność (na obniżonym o cal zawieszeniu) jest bardzo ok, ale niestety 6-biegowy automat (i pewnie też manual) nie daje rady wykorzystać w pełni mocy
pozdrawiam
Behemot
- clo27
- Forumowicz
- Posty: 124
- Rejestracja: 2018-09-27, 09:50
- Model: s550 gt 18
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: BlackyWhite
- Lokalizacja:: krk
- Stajnia: Stajnia Małopolska
- Kontakt:
Re: Cabrio- czy warto?
już miałem pytać co tam wsadzone że 300 lata
ale rozumiem...fajna opinia...ja jakoś się przełamać na cabrio nie mogę...

BlackyWhite by CLO - Mustang GT 2018
http://forum.mustangklub.pl/forum/viewtopic.php?t=17369#p230638
http://forum.mustangklub.pl/forum/viewtopic.php?t=17369#p230638
- Xwili
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 647
- Rejestracja: 2016-01-17, 02:12
- Model: ecoboost '16
- Kolor: race red
- Lokalizacja:: Dębica
- Stajnia: Stajnia Podkarpacka
Re: Cabrio- czy warto?
Ja wziąłem fastback-a, już przy zamawianiu założyłem sobie, że będę go użytkował tylko w lecie, zimę spędza w garażu, no może sporadycznie wyjeżdżam w garażu w słoneczne zimowe dni bez śniegu (bo nie mam zimówek).
I do tej pory zastanawiam się dlaczego tak mnie zaćmiło przy zamawianiu auta, jakaś pomroczność jasna mnie dopadła - dlaczego nie wziąłem cabrio ?!?!?! Dlaczego ?!?!?!?!
Jeśli zamarzyło Ci się cabrio, to bierz, nie wahaj się, nawet drobne niedoskonałości lub niedogodności zostaną zrekompensowane przez przyjemność jazdy.
I do tej pory zastanawiam się dlaczego tak mnie zaćmiło przy zamawianiu auta, jakaś pomroczność jasna mnie dopadła - dlaczego nie wziąłem cabrio ?!?!?! Dlaczego ?!?!?!?!
Jeśli zamarzyło Ci się cabrio, to bierz, nie wahaj się, nawet drobne niedoskonałości lub niedogodności zostaną zrekompensowane przez przyjemność jazdy.
Dziecko od mężczyzny odróżnia wyłącznie cena jego zabawek.
- pab567
- Forumowicz
- Posty: 107
- Rejestracja: 2019-10-14, 13:40
- Model: GT convertible MY16
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czerwony
- Lokalizacja:: WaWa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: Cabrio- czy warto?
Ja wprawdzie dopiero od pół roku ale pierwsza zima (o ile tak można nazwac to, co było w tym roku) za mną. Od początku chciałem convertible i nie żałuję. Z małymi wyjątkami jeżdżę raczej emerycko więc fabryczne konie mi wystarczają. Auto wykorzystywane jako daily. Zimą zrobione kilka tras bo kilkaset km - spokojnie daje radę. Bez dachu do 100 km/h spokojnie z opuszczonymi szybami, przy podniesionych szybach z przodu bez windoshota do 120 km/h, z windshotem do 140 km/h, z tyłu powyżej 120km/h masakra - chyba że jesteś psem i potrafisz się położyć na środku a pysk oprzeć na podłokietniku 

-
- Forumowicz
- Posty: 187
- Rejestracja: 2010-10-17, 22:25
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: wiśniowy
Re: Cabrio- czy warto?
Wszystko pięknie, ale ...
Gdyby, tfu, tfu...
przydarzył się wypadek, o co w mustangu łatwo jak się nie jeździ tylko emerycko, to z twardym dachem kierowca dużo zniesie a w kabrio ....
Gdyby, tfu, tfu...
przydarzył się wypadek, o co w mustangu łatwo jak się nie jeździ tylko emerycko, to z twardym dachem kierowca dużo zniesie a w kabrio ....
Piotrek
- kaktus
- Forumowicz
- Posty: 176
- Rejestracja: 2017-04-09, 11:19
- Model: GT/CS
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czarny/cabrio
- Lokalizacja:: Gdańsk
Re: Cabrio- czy warto?
Ja akurat 2014 ale tez bez dachu.
Przyznam, że z góry było założenie, że ma być cabrio i jest cabrio. Niesamowita radość z jazdy.
Nie mam zimówek także w okresie gorszej pogody jeździłem jak była dodatnia temperatura. Akurat zimy u nas coraz cieplejsze także okazało się że trochę tych dni jednak było.
Patrząc na dach i miejsca styku z szybami bocznymi czasami się zastawiam jak to jest że nigdzie nie kapie - ale nigdzie nie kapie.
Duży silnik szybko się nagrzewa także szybko daje temperaturę.
Bez dachu w windshotem można spokojnie 160 - 180. Bez też można ale bardzo zaciąga od tyłu.
Jak jeździmy w komplecie (4 osoby) to z tyłu można spokojnie przy ciepłym dniu siedzieć do 80 - 90 km/h. Ala czapka na głowę bo burza loków.
Zresztą czapka to podstawa co był sobie glacy nie przypalić. W słoneczne dni stojąc w korku podstawa bo grzeje niemiłosiernie.
Polecam Cabrio!!!
Przyznam, że z góry było założenie, że ma być cabrio i jest cabrio. Niesamowita radość z jazdy.
Nie mam zimówek także w okresie gorszej pogody jeździłem jak była dodatnia temperatura. Akurat zimy u nas coraz cieplejsze także okazało się że trochę tych dni jednak było.
Patrząc na dach i miejsca styku z szybami bocznymi czasami się zastawiam jak to jest że nigdzie nie kapie - ale nigdzie nie kapie.
Duży silnik szybko się nagrzewa także szybko daje temperaturę.
Bez dachu w windshotem można spokojnie 160 - 180. Bez też można ale bardzo zaciąga od tyłu.
Jak jeździmy w komplecie (4 osoby) to z tyłu można spokojnie przy ciepłym dniu siedzieć do 80 - 90 km/h. Ala czapka na głowę bo burza loków.
Zresztą czapka to podstawa co był sobie glacy nie przypalić. W słoneczne dni stojąc w korku podstawa bo grzeje niemiłosiernie.
Polecam Cabrio!!!
- kaktus
- Forumowicz
- Posty: 176
- Rejestracja: 2017-04-09, 11:19
- Model: GT/CS
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czarny/cabrio
- Lokalizacja:: Gdańsk
Re: Cabrio- czy warto?
Tia.
Napęd na tył nie jest dla wszystkich.
Na szczęście, że dziecku nic się nie stało.
Napęd na tył nie jest dla wszystkich.
Na szczęście, że dziecku nic się nie stało.
- Tobi
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 35
- Rejestracja: 2020-07-21, 12:37
- Model: S550 Cabrio
- Kolor: Czarny
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: Cabrio- czy warto?
Kupuj taką wersję o jakiej marzysz
resztą problemów zajmij sie po zakupie
troche polowałem na cabrio i miałem mnóstwo dylematów. Spełniłem marzenie, zabezpieczyłem dach a resztą będę sie przejmować później. Banan z twarzy nie schodzi 



- pab567
- Forumowicz
- Posty: 107
- Rejestracja: 2019-10-14, 13:40
- Model: GT convertible MY16
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czerwony
- Lokalizacja:: WaWa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: Cabrio- czy warto?
To tak jak mi - wczoraj między 7 a 21 przejechane po Polsce 1000km z otwartym dachem 

-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 20
- Rejestracja: 2016-08-10, 09:57
- Model: GT convertible
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: magnetic grey
Re: Cabrio- czy warto?
Ja jezdze cabrio już 4 rok i jest to moje 1 cabrio. Przed zakupem miałem wiele wątpliwości, a teraz jestem mega zadowolony. Dach sie sprawdza latem i zimą. Impregnuje go raz na pół roku i wyglada jak nowy. Latem jezdze wiecej bez dachu, założyłem WINDBAR i po autostradach tez latam z przyjemnoscia. Jest wiele zalet, do wad mozna zaliczyc pewnie mniejsza sztywnosc i wzrost wagi. Jest jeszcze jedna zaleta o ktorej mało kto wie: w cabrio przy zamknietym dachu na tylnym siedzeniu jest wiecej miejsca nad głową, tak około 3cm i wyzsze osoby mogą siedziec z prosta głową:)))))