Przedliftowy V8 z Polski - co sprawdzać, czego się bać, rady dla kupującego?

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU

ODPOWIEDZ
detch
Posty: 4
Rejestracja: 2016-05-12, 14:23

Przedliftowy V8 z Polski - co sprawdzać, czego się bać, rady dla kupującego?

Post autor: detch » 2019-11-25, 00:41

Hej,

noszę się z zakupem przedliftowego S550 - automat z 5.0, najlepiej z Polski.
Po wydarzeniach ze skrzyniami i silnikami w poliftach przyznam się szczerze - trochę się przestraszyłem, że te Mustangi są takie trochę z plasteliny.
Przyznam się szczerze, nie studiowałem wszystkich stron Forum, ale od dnia premiery wzdycham do ostatniej generacji Mustanga i nic nadzwyczajnego nie słyszałem. Czy jest coś co powinienem wiedzieć? Po wstępnym rozeznaniu, przesłuchaniu właścicieli, jazdach próbnych, w sumie trochę ciężko mi powiedzieć czy coś z wystawionymi autami jest nie tak. Więc chętnie przygotowałbym się do zakupu chociażby teoretycznie.
(Naturalnie każde auto i tak bym posłał do specjalistów, ale zanim zacznę inwestować mocniej, chciałbym przynajmniej tę wstępną weryfikację przerobić samodzielnie)

Druga sprawa - jestem przyzwyczajony do hot hatchy (Focus RS, Golf GTI/R, Leon Cupra 280). Jeździłem trochę europejskim 5.0 i z jednej strony zawieszenie jest komfortowe... a z drugiej jestem trochę przerażony jak auto się buja. Boję się, że przy trochę ostrzejszej jeździe, zmiana masy samochodu w "szykanie" może być wręcz przerażająca. Czy istnieją jakieś mody aby to trochę poprawić? Sprężyny albo coś? Nie zależy mi na tym aby auto zglebić albo usztywnić do granic przyzwoitości. Zastanawiam się jednak czy istnieje jakieś prawilne rozwiązanie?

Trzy - czy chromowane ramki wokół szyb można zdjąć czy pozostaje mi tylko malowanie albo folia?

No i po czwarte: bardzo prozaiczne pytanie - czy jest w Warszawie "fachowiec" od Mustangów?
Z mojego doświadczenia z Focusem RS, gwarancja ASO Forda jest nic nie warta, więc szukałbym pewnie kogoś, kto zna się na rzeczy i nie traktuje mnie jak kierowcę flotowej Fiesty.



mjaza
Forumowicz
Posty: 277
Rejestracja: 2016-11-01, 15:58
Model: 2016
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: Warszawa

Re: Przedliftowy V8 z Polski - co sprawdzać, czego się bać, rady dla kupującego?

Post autor: mjaza » 2019-11-25, 10:34

Nie demonizowałbym wydarzeń z poliftami....


Przejedź się wersją Performance Pack - znikną te wszystkie obawy co do prowadzenia auta, które masz po jeździe zwykłą wersją.



detch
Posty: 4
Rejestracja: 2016-05-12, 14:23

Re: Przedliftowy V8 z Polski - co sprawdzać, czego się bać, rady dla kupującego?

Post autor: detch » 2019-11-25, 21:39

Ale z tego co wiem europejskie Mustangi mają częściowy performance pack. Pytanie ile to "częściowo".
Bo na kupno auta ze Stanów jestem trochę za cienki w uszach :)



Tyran
Posty: 4
Rejestracja: 2017-06-22, 12:14
Model: 2017 Mustang GT
Silnik: inny V8
Kolor: Magnetic Grey

Re: Przedliftowy V8 z Polski - co sprawdzać, czego się bać, rady dla kupującego?

Post autor: Tyran » 2020-01-03, 16:11

Cześć,
Mam przedlifta z Polskiego salonu 5.0 I Automat (jestem 1 wlascicielem) więc czynniki zewnętrzne na auto można pominąć takie jak zła naprawa po wypadku itp na niezawodność. Auta jak dla mnie jest bardzo dobre. Mialem tylko 2 naprawy gwarancyjne - wyciek z lewej tylnej półosi oraz wyciek z uszczelki pod pokrywą zaworów - wszystko zrobione na gwarancji. Usterki wystąpiły na początku tzn w pierwszych 2 latach uzytkowania przy 30 tys km oraz 33 tys km. Teraz mam 50 tys I nic sie nie dzieje a auto nie ma lekko bo mam ciezka nogę :). Moje poprzednie auta przy takiej samej jezdzie bylo bardzo awaryjne (BMW 325I oraz 530I ) więc teraz jest super.

Pytanie 2: Tak auto w standardzie ma duzego tzw body roll - buja nim jak łajbą w porównaniu do BMW dlatego mojego konia troche pozmienialem (czesci sa bardzo tanie) - tylne sanki wzmocnione dzieki BMR CB005 lockout kit - must have dla kazdego posiadacza S550 plus rozpurka na kielich poprawily wady teraz doszly stabilizatory eibach I jest bardzo sztywno. Jeszcze mam vertical Links od BMR ale nie zamontowane jeszcze wiec opcji masz pelno np sprezyny duzo poprawia trakcjie ale jest nizej a seryjne sa bardzo wysokie I zaden krawęznik w PL nie jest straszny wiec u mnie zostaja bo uzywam auta na codzien.

Masz duzo opcji poprawienia trakcji wiec znajdziesz cos pod siebie. Nastepny zakup to bedzie Koni frequency shocks and struts bo jak zaczniesz modyfikowac auto to ciezko przestac jak po kazdym modzie masz wrazenie ze to inne auto prawie :).
Mozesz sobie sprawdzic co jest do tego auta na stronach:
www.americanmuscle.com
www.lmr.com
www.steeda.com
www.cjponnyparts.com
www.bmrsuspension.com
www.hellhorseperformance.com
www.vmpperformance.com

Pytanie 3: Ja osobiscie konfigurowałem mojego konia wiec wybralem czarne zamiast chromowanych bo bardziej mi pasowały do koloru Magnetic Grey wiec to kwestia jakie auto sobie znajdziesz bo byly seryjne z czarnymi (za chromowane byla doplata :))

Pytanie 4: W warszawie polecam car force one w Piastowie - najlepsi spece od Mustangow

Co do Performance Pack z tego co mi wiadomo GT sprzedwane w Europie mialy to w standardzie I dalej buja ale przynajmniej hamulce brembo sa wiec jest czym hamowac.

Pozdro



mjaza
Forumowicz
Posty: 277
Rejestracja: 2016-11-01, 15:58
Model: 2016
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: Warszawa

Re: Przedliftowy V8 z Polski - co sprawdzać, czego się bać, rady dla kupującego?

Post autor: mjaza » 2020-01-03, 17:03

Pełnego performance pack nigdy nie można było kupić w europie.



Awatar użytkownika
TOR
Posty: 8
Rejestracja: 2020-01-05, 23:25
Model: GT Performance
Silnik: V8 5.0
Kolor: Bord
Lokalizacja:: Buk
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: Przedliftowy V8 z Polski - co sprawdzać, czego się bać, rady dla kupującego?

Post autor: TOR » 2020-01-06, 01:27

Witam posiadam mustanga w wersji performance za oceanu i jest sztywny trzymie sie na drodze idealnie niema żadnego bujania.



Tyran
Posty: 4
Rejestracja: 2017-06-22, 12:14
Model: 2017 Mustang GT
Silnik: inny V8
Kolor: Magnetic Grey

Re: Przedliftowy V8 z Polski - co sprawdzać, czego się bać, rady dla kupującego?

Post autor: Tyran » 2020-01-08, 12:08

Według informacji na CJ ponny parts:
Performance Package:
European Mustangs receive the Performance Package brakes along with the unique chassis tuning, larger radiator and 3.55 gears with limited-slip differential (the 3.73 TORSEN axle is not available in Europe). This included the choice of three different wheels depending on which engine you choose.

19” Black EcoBoost Wheels (US EcoBoost Performance Package Wheels).
19” Black GT Wheels (US GT Performance Package Wheels.)
19” Luster Nickel Wheels (US 2016+ GT Performance Package, optional).

Czyli tylko 3.73 TORSEN był niedostępny, a zawieszenie jest takie samo - sztywniesze niz Base w USA ale jak dla mnie ciagle troche bujało dlatego potrzebny był upgrade. Jeżeli ktoś posiada dokładniesz, wiarygodne źródło poproszę o linka. Link do informacji z CJ ponny parts:
https://www.cjponyparts.com/resources/e ... ifferences



mjaza
Forumowicz
Posty: 277
Rejestracja: 2016-11-01, 15:58
Model: 2016
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: Warszawa

Re: Przedliftowy V8 z Polski - co sprawdzać, czego się bać, rady dla kupującego?

Post autor: mjaza » 2020-01-08, 20:20

Z takich smaczków to nawet poduszki silnika są inne w wersji performance pack.

Lista z podanego linka nie wspomina chociażby o dodatkowych zegarach na centralnej konsoli ze wskazaniem ciśnienia oleju i podciśnienia. Jak są te zegary to inny jest też czujnik ciśnienia oleju. Inna jest też w wersji performance pack miska olejowa - ma taką konstrukcję, aby wokół smoka się gromadziła większa ilość oleju.

Performance pack ma też chłodniczkę oleju, zwykłe 5.0 nie ma.

Acha no i stronka z linka też nie wspomina o tym, że Performance pack w USA ma centralną rozpórkę, a w europie nie - więc raczej słabe źródło informacji niestety. Trzeba by z katalogiem posiedzieć....



Awatar użytkownika
TOR
Posty: 8
Rejestracja: 2020-01-05, 23:25
Model: GT Performance
Silnik: V8 5.0
Kolor: Bord
Lokalizacja:: Buk
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: Przedliftowy V8 z Polski - co sprawdzać, czego się bać, rady dla kupującego?

Post autor: TOR » 2020-01-08, 23:46

Czyli performance pack to kozak :cool:



Tyran
Posty: 4
Rejestracja: 2017-06-22, 12:14
Model: 2017 Mustang GT
Silnik: inny V8
Kolor: Magnetic Grey

Re: Przedliftowy V8 z Polski - co sprawdzać, czego się bać, rady dla kupującego?

Post autor: Tyran » 2020-01-10, 14:38

Czyli potencjalny kupujący musi sam sobie sprawdzić czy wersja EU GT standard lub US Performance pack jest ok dla niego :) a jak nie to zarówno EU jak I US mozna zmienić według własnych upodobań więc kupuj smiało :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „VI Generacja (2015- ... )”