Napiecie prądu na ukumulatorze oraz prąd ładowania - pomocy!!!

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU

ODPOWIEDZ
DJYODADJ
Młodszy Forumowicz
Posty: 11
Rejestracja: 2019-11-25, 20:54
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Orange Fury
Lokalizacja:: Szczecin

Napiecie prądu na ukumulatorze oraz prąd ładowania - pomocy!!!

Post autor: DJYODADJ » 2019-11-26, 09:00

Witam Szanowne Grono Forumowiczów,
mam na imię Darek i od maja 2018 jestem właścicielem Mustanga GT 2018 w kolorze Orange Fury z czarnym dachem.
Przez pierwszy rok użytkowania nie mialem kłopotów z samochodem, tylko na początku 2019 padł mi oryginalny akumulator -
byłem na wyjeździe (podobno amerykany tak mają - czyli są słabej jakości) i prościej bylo mi zakupić nowy akumulator na własną rękę niż szukać ASO Forda - wybór padł na DURACELA.
W maju po przeglądzie rocznym zaczęły się kłopoty - samochód gasł w trakcie poruszania się (na szczęście przy niskich prędkościach - np. dojazdy do świateł) i nie chciał się uruchamiać (objawy rozładowanego akumulatora). Po jakimś czasie (czasami 15 min, czasami godzina) samochód odpalał jak gdyby nic ("bez żadnego wspomagania"). Wizyta w ASO, które stwierdziło zaśniedziale przewody masowe i je oczyściło. Po odebraniu - sytuacja z gaśnięciem się powtórzyła. Kolejna wizyta w ASO - diagnoza i wymiana rozrusznika. Auto odebrałem - niestety znowu to samo. Odstawienie do ASO - namiętne jazdy testowe przez ASO - brak objawów gaśnięcia w czasie testów - no polecenia inżyniera z Forda reset i wgranie sterownika silnika.
Odbiór auta po kilku dniach znów gaśnięcie - od jakiegoś czasu obserwowałem napięcie na akumulatorze (w menu Mustanga), które po uruchomieniu startowało z poziomu 14V i systematycznie spadało nawet poniżej 12V (o czym informowałem ASO).
Znów odstawienie do ASO - jazdy testowe (u nich nic się nie dzieło), ale po kolejnej konsultacji z inżynierem Forda - reset sterownika układów elektrycznych odpowiadającego za komfort. Ponowne jazdy testowe przez ASO - odbiór auta - po kilku dniach powtórka z gaśnięciem i spadkiem napięcia akumulatora.
Tym razem znajomy polecił mi zakup takiego miernika instalowanego w gniazdo zapalniczki - monitorującego napięcie akumulatora przy nieuruchomionym silniku a przy uruchomionym napięcie prądu ładowania. Okazało się, że napięcie prądu ładowania gdy samochód stal z włączonym silnikiem wynosilo 14,7V, po ruszeniu napięcie systematycznie spadało do poziomu nawet poniżej 12V.
Po jeździe testowej w ASO i nagraniu filmu z niknącym napięciem ładowania - decyzja o wymianie alternatora. Po wymianie alternatora kolejne jazdy testowe przez ASO i informacja, że jest lepiej napięcie prądu ładującego nie spada poniżej 13,7V. Poinformowano mnie również, że Mustang sam sobie reguluje prąd ładowania i jeżeli napięcie nie spada poniżej 13,0V jest wszystko OK.
Odebrałem auto i jeżdżę - ale mam wątpliwości napięcie prądu ładowania po uruchomieniu silnika wynosi 14,7V potem spada nawet do 13,2V (najczęściej jest 13,5V - 13,6V). Sprawdzałem wszystkie auta do których mam dostęp (nowe Fordy europejskie, Dacia, Citroen, Alfa Romeo) i w tych autach napięcie ładowania jest różne, w poszczególnych autach (nie niższe niż 14,4V) ale w miarę stałe (wahania do 0,3V).
W aucie jedyną modyfikacją, którą dokonałem (od razu po zakupie) była wymiana filtra powietrza na stożkowy Rousha, bez żadnej modyfikacji oprogramowania (przez rok nic się nie działo). Obecnie, po sugestii ASO, wróciłem do układu standardowego filtra.
Jak myślicie - czy to już koniec moich przygód z prądem w aucie? Ja mam wątpliwości przy skokach od 13,2V do 14,7V. Jak macie u siebie w autach jakie napięcie na uku w menu Mustanga? Będę wdzięczny za wszelkie uwagi i sugestie.
Jeszcze jedna uwaga - obecny akumulator był sprawdzany i jest OK - przez jakiś czas wymieniłem akumulator na inny i sytuacja z gaśnięciem się powtarzała.
Od maja tego roku - ASO więcej jeździło moim autem niż ja, szczerze mam dosyć.

Pozdrawiam
DJ



Nix2
Forumowicz
Posty: 358
Rejestracja: 2018-05-26, 12:38
Model: MY 2016
Silnik: V6 3.7
Kolor: Deep Impact Blue
Lokalizacja:: lubuskie

Re: Napiecie prądu na ukumulatorze oraz prąd ładowania - pomocy!!!

Post autor: Nix2 » 2019-11-28, 12:26

Bo w mustangu jest "inteligentne" zarządzanie ładowaniem aku
tu pisałem ( wtedy jeszcze pytając o to)
http://forum.mustangklub.pl/forum/viewt ... 85&t=15766

Ale tak ma być, za ładowanie odpowiada określony algorytm badania napięcia/prądu i obciążenia instalacji.



DJYODADJ
Młodszy Forumowicz
Posty: 11
Rejestracja: 2019-11-25, 20:54
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Orange Fury
Lokalizacja:: Szczecin

Re: Napiecie prądu na ukumulatorze oraz prąd ładowania - pomocy!!!

Post autor: DJYODADJ » 2019-12-02, 14:38

Witam,
dziękuję za odpowiedź i potwierdzenie informacji.
Pzdr



Tawod
Stowarzyszenie MKP
Posty: 278
Rejestracja: 2015-04-11, 14:37
Model: Bullitt 2019
Silnik: V8 5.0
Kolor: Shadow Black
Lokalizacja:: Bydgoszcz
Stajnia: Stajnia Bydgoszcz

Re: Napiecie prądu na ukumulatorze oraz prąd ładowania - pomocy!!!

Post autor: Tawod » 2020-12-15, 13:00

Odświeżę trochę ten temat bo walę w ścianę :mur:

Jakiś czas temu ciepłe auto nie odpaliło bo okazało się, że zabrakło prądu.
Po naładowaniu akumulatora , za dwa dni to samo.
Zakupiony nowy akumulator.
Za dwa dni to samo.
Okazało się, że rano ładowanie zawsze jest na poziomie 14,5 a po około 30-45 minut jazdy spada do 12,8
Podobno inteligentny system ładowania w S550 dopuszcza taką sytuację ale dlaczego zatem auto przestaje odpalać ze względu na brak prądu w akumulatorze.
Po godzinie jazdy miernik pokazuje że na aku jest 12v czasami mniej .

Alternator był w serwisie przebadany z obciążeniem i był OK ale na wszelki wypadek wymienili elektronikę. Nic nie pomogło.
Zatrzymałem się dzisiaj na przejeździe kolejowym zgasiłem i ledwo cudem odpalił. Trochę lipa gdyby tam został bo auto z całą pewnością nie wygląda na rzęcha.
Na wyświetlaczu i skanerze OBD brak błędów.
Ma ktoś jakiś pomysł ?


Obrazek

samakra
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 2015-03-20, 00:06
Model: Mustang GT 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Śląsk
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Napiecie prądu na ukumulatorze oraz prąd ładowania - pomocy!!!

Post autor: samakra » 2020-12-15, 14:47

Może czujnik temperatury, jeżeli taki jest źle podaje temp i nie pozwala na doładowanie akumulatora?

Spróbuj podpiąć się pod obd włączyć monitorowanie tego "bms", może podczas jazdy zauważysz jakieś zdarzenie czy parametry które odstają od normy.



Nix2
Forumowicz
Posty: 358
Rejestracja: 2018-05-26, 12:38
Model: MY 2016
Silnik: V6 3.7
Kolor: Deep Impact Blue
Lokalizacja:: lubuskie

Re: Napiecie prądu na ukumulatorze oraz prąd ładowania - pomocy!!!

Post autor: Nix2 » 2020-12-17, 01:17

Warto sprawdzić, czy na postoju nie płynie zbyt duży prąd. Bezpieczna wartość to kilkanaście- max kilkadziesiąt mA.



Awatar użytkownika
smerf
Forumowicz
Posty: 482
Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony
Kontakt:

Re: Napiecie prądu na ukumulatorze oraz prąd ładowania - pomocy!!!

Post autor: smerf » 2021-01-18, 02:26

;) Cześć mustanga wprawdzie sprzedałem ale mam od nowości forda ka 2017r i z tym ładowaniem jest tak samo namierzyłem nawet 15V, akumulator mi przysiadł już po roku, ale jakoś nadal działa, musisz zmierzyć martwy pobór prądu, ale po podłączeniu przyrządu trzeba długo czekać, nawet 15min,mi pokazało 30mA.


Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2438
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Re: Napiecie prądu na ukumulatorze oraz prąd ładowania - pomocy!!!

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2021-01-18, 17:22

chyba nie tylko w fordach , mam iveco z 2016 r. i też są wariacje z ładowaniem , pomaga dopiero odłączenie inteligentnego ładowania aku .



ODPOWIEDZ

Wróć do „VI Generacja (2015- ... )”