Docieranie silnika - zapach w kabinie ??
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU
- Romannnn
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 17
- Rejestracja: 2017-12-02, 12:38
- Model: Mustang GT 2017
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czarny
- Lokalizacja:: Golub - Dobrzyń
- Kontakt:
Docieranie silnika - zapach w kabinie ??
Witam Panowie
Kilka dni temu odebrałem mojego GT z 2017, auto ma przejechane 1300 km ja przejechałem jakieś 300 i zauważyłem że przy wyższych obrotach i dynamicznej jeździe czuję w kabinie i na zewnątrz specyficzny zapach spalenizna/przypalony plastik. Czy to możliwe że w aucie jeszcze coś się wypala i stąd ten dziwny objaw ??
Kilka dni temu odebrałem mojego GT z 2017, auto ma przejechane 1300 km ja przejechałem jakieś 300 i zauważyłem że przy wyższych obrotach i dynamicznej jeździe czuję w kabinie i na zewnątrz specyficzny zapach spalenizna/przypalony plastik. Czy to możliwe że w aucie jeszcze coś się wypala i stąd ten dziwny objaw ??
- Przemek64
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1715
- Rejestracja: 2013-06-13, 20:51
- Model: 1964 1/2 ,MACH1 i GT
- Silnik: inny V8
- Kolor: wimbledon white,Competition Orange i Deep Forest Green
- Kontakt:
Re: Docieranie silnika - zapach w kabinie ??
To normalne w nowych samochodach.
Na początku wypala się konserwacja na wszystkich elementach, które się nagrzewają.
Jeśli chodzi o układanie silnika to w Twoim przypadku trochę późno.
Układałem wiele samochodów, kiedy byłem kontrolerem jakości w montowni Kia.
Miałem na tym punkcie fioła i wiedząc, że będę jeździł od nowego takimi samymi autami, po kilkanaście tysięcy Km. Prowadziłem notatki w każdym egzemplarzu.
Najlepsze wyniki były gdy:
Przez pierwsze 3000 km pilnowałem kilku zasad:
1) Samochód pracował możliwie mało na wolnych obrotach (bez obciążenia)
2) Jazda na wyższych obrotach niż normalnie (późniejsza zmiana biegów tak, aby podczas jazdy obroty nie były niższe niż 1800) wysokie obroty są lepsze niż zbyt niskie.
3) jazda z różnymi prędkościami, czyli poza autostradą normalnie natomiast na autostradzie 10 km 120 10 km 150 10 180 (wartości przypadkowe, ale szybka i dynamiczna jazda działała na plus)
4) Dynamiczna jazda podczas układania silnika wskazana oczywiście nie do czerwonego pola, ale dynamicznie.
5) Wymiana oleju po 3000 km!!!!!!!!!!!!!!!!
Optymalne parametry silnik i cały układ napędowy osiągał w PB po 10000-15000 a ON po 20000-25000 km, lecz najbardziej istotne były te pierwsze 3000 km
SAMOCHODY W KTÓRYCH SIĘ TEGO TRZYMAŁEM, MNIEJ PALIŁY I MIAŁY LEPSZE OSIĄGI.

Na początku wypala się konserwacja na wszystkich elementach, które się nagrzewają.
Jeśli chodzi o układanie silnika to w Twoim przypadku trochę późno.
Układałem wiele samochodów, kiedy byłem kontrolerem jakości w montowni Kia.
Miałem na tym punkcie fioła i wiedząc, że będę jeździł od nowego takimi samymi autami, po kilkanaście tysięcy Km. Prowadziłem notatki w każdym egzemplarzu.
Najlepsze wyniki były gdy:
Przez pierwsze 3000 km pilnowałem kilku zasad:
1) Samochód pracował możliwie mało na wolnych obrotach (bez obciążenia)
2) Jazda na wyższych obrotach niż normalnie (późniejsza zmiana biegów tak, aby podczas jazdy obroty nie były niższe niż 1800) wysokie obroty są lepsze niż zbyt niskie.
3) jazda z różnymi prędkościami, czyli poza autostradą normalnie natomiast na autostradzie 10 km 120 10 km 150 10 180 (wartości przypadkowe, ale szybka i dynamiczna jazda działała na plus)
4) Dynamiczna jazda podczas układania silnika wskazana oczywiście nie do czerwonego pola, ale dynamicznie.
5) Wymiana oleju po 3000 km!!!!!!!!!!!!!!!!
Optymalne parametry silnik i cały układ napędowy osiągał w PB po 10000-15000 a ON po 20000-25000 km, lecz najbardziej istotne były te pierwsze 3000 km
SAMOCHODY W KTÓRYCH SIĘ TEGO TRZYMAŁEM, MNIEJ PALIŁY I MIAŁY LEPSZE OSIĄGI.


Pozdrawiam
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;
- BloodyAnt
- Forumowicz
- Posty: 152
- Rejestracja: 2017-02-16, 13:43
- Model: S550
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Magnetic
Re: Docieranie silnika - zapach w kabinie ??
Moj nie jest juz taki nowy bo ma rok i przejechane 20 000km, ale jak dam mocniej w palnik to tez tak smierdziRomannnn pisze: ↑2018-12-02, 10:29Witam Panowie
Kilka dni temu odebrałem mojego GT z 2017, auto ma przejechane 1300 km ja przejechałem jakieś 300 i zauważyłem że przy wyższych obrotach i dynamicznej jeździe czuję w kabinie i na zewnątrz specyficzny zapach spalenizna/przypalony plastik. Czy to możliwe że w aucie jeszcze coś się wypala i stąd ten dziwny objaw ??

Re: Docieranie silnika - zapach w kabinie ??
Mój ma 5 lat i też jak dam w palnik czuć olej w skrzyni połączony z lekką spaliną
Normalne.

-
- Forumowicz
- Posty: 358
- Rejestracja: 2018-05-26, 12:38
- Model: MY 2016
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Deep Impact Blue
- Lokalizacja:: lubuskie
Re: Docieranie silnika - zapach w kabinie ??
Ok, a jakie macie temperatury głowicy wtedy, gdy powiedzmy coś czuć ?
U mnie nigdy nie przekroczyłem 103 st. C, no ale na razie mam Stanga dopiero 5 miesięcy
U mnie nigdy nie przekroczyłem 103 st. C, no ale na razie mam Stanga dopiero 5 miesięcy
- BloodyAnt
- Forumowicz
- Posty: 152
- Rejestracja: 2017-02-16, 13:43
- Model: S550
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Magnetic
Re: Docieranie silnika - zapach w kabinie ??
Nie przekracza 102/103. Jazda po autostradzie około 200 około 101 C.
-
- Forumowicz
- Posty: 358
- Rejestracja: 2018-05-26, 12:38
- Model: MY 2016
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Deep Impact Blue
- Lokalizacja:: lubuskie
Re: Docieranie silnika - zapach w kabinie ??
Ok, a w skrzyni pamiętasz ile się utrzymuje ? Masz może automat ?
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 2019-04-18, 20:24
- Model: Bullitt
- Kolor: zielony
- Lokalizacja:: Kraków (Kraków-Krowo
- Stajnia: Stajnia Małopolska
Re: Docieranie silnika - zapach w kabinie ??
Mam podobny problem, nie chce otwierać nowego wątku. Przejechałem jakieś 200 km i za każdym razem jak wychodzę z samochodu to czuje spaleniznę. Pierw myślałem, że to może wina złego użytkowania sprzęgła (czyli ciągły korek, ruszanie, stop itd. w koło), ale przejechałem się testowo w po placu z 4 minuty, zaparkowałem i zapach był mniej intensywny, ale nadal. Wydaje się, że jest z tylnej części samochodu.
Co sądzisz?
- Romannnn
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 17
- Rejestracja: 2017-12-02, 12:38
- Model: Mustang GT 2017
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czarny
- Lokalizacja:: Golub - Dobrzyń
- Kontakt:
Re: Docieranie silnika - zapach w kabinie ??
Cześć
Nie martw się, spotkałem już 5 podobnych przypadków. U mnie mam teraz 4 tys przejechane trochę go kilka razy przegoniłem i już nie śmierdzi. Też miałem wszelkie możliwe obawy, ale na 100 % masz to co ja zapach spalonego plastiku/ gumy . Jak coś pisz priw
Nie martw się, spotkałem już 5 podobnych przypadków. U mnie mam teraz 4 tys przejechane trochę go kilka razy przegoniłem i już nie śmierdzi. Też miałem wszelkie możliwe obawy, ale na 100 % masz to co ja zapach spalonego plastiku/ gumy . Jak coś pisz priw