Witam,
Temat wałkowany wielokrotnie ale ja nadal mam wątpliwości po lekturze. Będzie to moja pierwsza wymiana oleju w aucie po sprowadzeniu przy 18 tys km. Czy zalać pełny syntetyk?
Jeżeli tak to który wybrać:
1. MOTUL SPECIFIC 913 C 5W30 - mam zaufanie do tej marki, jednak ten olej posiada inną specyfikację FORD WSS M2C 913C ???
2. AMSOIL 5W30 - olej spełnia normę Ford WSS-M2C946-A
https://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe ... 7012019014
3. INNY?
Olej do Ecoboost'a
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 73
- Rejestracja: 2017-04-16, 15:07
- Model: GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Lightning Blue
Re: Olej do Ecoboost'a
Ja do Focusa RS stosuję taki:
https://www.motul.com/pl/pl/products/8100-x-max-0w40
I właśnie 0W-40 Ford przewiduje do RS-a. Ten spełnia wszystkie wymagania producenta, a parametry ma lepsze w każdą stronę niż 5W-30.
https://www.motul.com/pl/pl/products/8100-x-max-0w40
I właśnie 0W-40 Ford przewiduje do RS-a. Ten spełnia wszystkie wymagania producenta, a parametry ma lepsze w każdą stronę niż 5W-30.
- artjablo
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 77
- Rejestracja: 2016-02-04, 18:53
- Model: EcoBoost 2016
- Kolor: Oxford White
Re: Olej do Ecoboost'a
Od początku zalewam AMSOIL 5W30.
Polecam
Polecam
Illuminatio per scientia et technicae...
Re: Olej do Ecoboost'a
Hmm...
Manual w wersji polskiej zaleca normę oleju WSS-M2C913-D lub w razie braku takiego oleju jakikolwiek spełniający normę ACEA A5/B5. Manual amerykański zaleca normę: WSS-M2C946-A. Z czego wynika ta różnica w rekomendacji? Czy tylko z tego, że oleje M2C946-A są w Europie niedostępne? Na jednym z for przeczytałem:
"WSS-M2C913-C is basically based off the ACEA A5/B5 2010 specification. The WSS-M2C946-A specification superceded WSS-M2C929-A, which was a 5W-30 viscosity meeting ILSAC GF-4. To my understanding, WSS-M2C946-A raises the bar to GF-5."
Podbijanie tych norm pewnie sprowadza się do wymagań odnośnie coraz bardziej "paliwo-oszczędnych" właściwości oleju i nie ma raczej sensu dzielić włosa na czworo.
Manual w wersji polskiej zaleca normę oleju WSS-M2C913-D lub w razie braku takiego oleju jakikolwiek spełniający normę ACEA A5/B5. Manual amerykański zaleca normę: WSS-M2C946-A. Z czego wynika ta różnica w rekomendacji? Czy tylko z tego, że oleje M2C946-A są w Europie niedostępne? Na jednym z for przeczytałem:
"WSS-M2C913-C is basically based off the ACEA A5/B5 2010 specification. The WSS-M2C946-A specification superceded WSS-M2C929-A, which was a 5W-30 viscosity meeting ILSAC GF-4. To my understanding, WSS-M2C946-A raises the bar to GF-5."
Podbijanie tych norm pewnie sprowadza się do wymagań odnośnie coraz bardziej "paliwo-oszczędnych" właściwości oleju i nie ma raczej sensu dzielić włosa na czworo.