Cześć,
Nie mogę nigdzie znaleźć informacji o sile dokręcania nakrętek koła. Ostatnio musiałem zdjąć koło. Siła jakiej musiałem użyć do odkręcenia nakrętek zaskoczyła mnie mocno. Używając niemałego ramienia w postaci rury, siła potrzebna do odkręcenia każdej z nakrętek spowodowała wygięcie dobrego klucza. Zastanawiam się jakiego momentu powinienem użyć do przykręcenia koła. Z mojego dotychczasowego doświadczenia to max 170 Nm. W Subaru było podane około 110-120 Nm. Robiłem z zapasem 130. Mam klucz dynamomentryczny. Czy i jeśli tak to czym smarujecie powierzchnię stykającą się z piastą? Kobyłka to GT model 2019 z końca 2018 roku z felgami 19" gloss black 10 ramienne. Z góry dzięki za porady/informacje.
Moment dokręcania nakrętek kół
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 17
- Rejestracja: 2019-02-23, 22:03
- Model: GT Fastback
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Kona Blue
- Lokalizacja:: Warszawa
Moment dokręcania nakrętek kół
Ostatnio zmieniony 2019-03-01, 11:23 przez amotorhead, łącznie zmieniany 1 raz.
-------------
Pozdrawiam,
Andrzej.
Pozdrawiam,
Andrzej.
- Kratos
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 69
- Rejestracja: 2018-10-28, 22:27
- Model: GT Fastback
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Kolorowy
- Lokalizacja:: Za wójtem w prawo
Re: Moment dokręcania nakrętek kół
Na hamerykańskich forach piszą, że 150 ft lbs, a więc plus minus 203 Nm. Nie wiem czy zauważyłeś, ale to są dość potężne śruby stąd raczej nie dociągniesz ich ręcznie bez dużego ramienia, a uszkodziłeś klucz, bo pewnie nasadziłeś za płytko rurę zamiast wsunąć ją do końca ramienia klucza i pomiędzy końcami klucza doszło do sporego naprężenia i się zgiął. W taki sposób możesz uszkodzić nawet drogi sprzęt.
-
- Forumowicz
- Posty: 137
- Rejestracja: 2019-01-12, 14:44
- Model: GT S550 2019
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Orange Fury
- Lokalizacja:: Gliwice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Moment dokręcania nakrętek kół
Tutaj masz link do instrukcji do tabelki z informacjami o kołach. Podają 204 Nm.
Ciśnienie pompowania, jako ciekawostka, też łatwe do zapamiętania.
http://www.fordservicecontent.com/Ford_ ... Market=POL
Ciśnienie pompowania, jako ciekawostka, też łatwe do zapamiętania.
http://www.fordservicecontent.com/Ford_ ... Market=POL
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 17
- Rejestracja: 2019-02-23, 22:03
- Model: GT Fastback
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Kona Blue
- Lokalizacja:: Warszawa
Re: Moment dokręcania nakrętek kół
Dzięki za informacje.
Chyba musiałem być mocno zmęczony, bo zapomniałem ,że na półce leży książkowa instrukcji obsługi, gdzie jest ta informacja :-)
@Kratos - umieściłem ramię poprawnie, wsunąłem maksymalnie, tylko rurka miała za dużą średnicę i stąd pewnie ten efekt. Mam jednak wrażenie, że nakrętki były dokręcone mocniej niż 204Nm. A może to po prostu lata lecą ;-)
Przy okazji sprawdzenia w książce, wpadło mi w oczy jeszcze coś. Już wcześniej się nad tym zastanawiałem. Piszą o gnieździe zasilania 230V. Ja u siebie nie widzę. Wiecie coś może na ten temat? To opcja?
Chyba musiałem być mocno zmęczony, bo zapomniałem ,że na półce leży książkowa instrukcji obsługi, gdzie jest ta informacja :-)
@Kratos - umieściłem ramię poprawnie, wsunąłem maksymalnie, tylko rurka miała za dużą średnicę i stąd pewnie ten efekt. Mam jednak wrażenie, że nakrętki były dokręcone mocniej niż 204Nm. A może to po prostu lata lecą ;-)
Przy okazji sprawdzenia w książce, wpadło mi w oczy jeszcze coś. Już wcześniej się nad tym zastanawiałem. Piszą o gnieździe zasilania 230V. Ja u siebie nie widzę. Wiecie coś może na ten temat? To opcja?
-------------
Pozdrawiam,
Andrzej.
Pozdrawiam,
Andrzej.