
Problem kontrolki abs itd
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 12
- Rejestracja: 2019-02-03, 18:00
- Model: VI
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Biały
- Lokalizacja:: Racibórz
- Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Problem kontrolki abs itd
Cześć wszystkim, jest pewien problem i to nie mały, po tym jak odebrałem samochód od blacharza mruga kontrolka abs, oraz swieci stale kontrola trakcji, hamulec. Komputer nie pokazuje błędów, a gdy odpinam kostkę z czujnika abs w przednim kole, to przestaje mrugać i święci stale. Wszystkie bezpieczniki przeglądałem wszystko ok. Odpinalem aku i podpinalem, Podejrzewam że blacharz mógł nie odpiac akumulatora i napięcie z migomatu coś uszkodziło. Macie jakieś porady? 

- Kratos
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 69
- Rejestracja: 2018-10-28, 22:27
- Model: GT Fastback
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Kolorowy
- Lokalizacja:: Za wójtem w prawo
Re: Problem kontrolki abs itd
Trzeba go podpiąć pod kompa diagnostycznego na dzień dobry, bo może problem zamyka się w układzie ABS albo ma też powiązanie z układem kierowniczym, a bez odczytu błędów ciężko wróżyć z fusów i zalecać żebyś w ciemno coś wymieniał. Jak rozumiem blacharz nie grzebał przy kołach, piastach i ogólnie tych rewirach? Bo jeżeli nie pierścień od abs to może coś z przewodami albo któryś czujnik padł. Zdarzają się też problemy wywołane tym, że auto długo stoi na skręconych kołach - potem odpalasz i dostaje głupawki, ale wtedy zwykle wystarczy usunąć błędy i w razie potrzeby zrobić kalibrację czujnika skrętu etc. Tak przy okazji - polecam zawsze zostawiać auto na prostych kołach
A co do meritum - diagnostyka na początek, bo lepiej wydać kilkadziesiąt zł na odczyt błędów niż w ciemno wyłożyć kilkaset zł, a problemu nie usunąć.

-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 12
- Rejestracja: 2019-02-03, 18:00
- Model: VI
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Biały
- Lokalizacja:: Racibórz
- Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Re: Problem kontrolki abs itd
Właśnie że problem w tym, ze był podpięty pod kompa diagnostycznego i nie pokazało błędów A kontrolki się świecą. Blacharz spawal tylko jeden element z mocowania lampy i pasa przedniego z lewej strony. Prawdopodobnie zapomniało mu się kleme z akumulatora sciagnac..
-
- Forumowicz
- Posty: 117
- Rejestracja: 2018-08-16, 14:03
- Model: GT '14
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czarno-Czarny
- Lokalizacja:: WWL
Re: Problem kontrolki abs itd
Sądzę że gdyby zapomniał odpiąć bakterię to coś więcej niż ABS i trakcja by przestało działać lub działało by nie poprawnie...
- Kratos
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 69
- Rejestracja: 2018-10-28, 22:27
- Model: GT Fastback
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Kolorowy
- Lokalizacja:: Za wójtem w prawo
Re: Problem kontrolki abs itd
Ja na ten moment widzę dwie opcje:
1) użyłeś "słabego" sprzętu diagnostycznego i wypadałoby podjechać do ASO żeby mieć 100% pewności, że faktycznie w pamięci błędów brak,
2) faktycznie nie masz błędów, a kontrolka pali się cały czas, bo zjarał się moduł ABS i może jeszcze padły inne moduły/czujniki. W tym zakresie wypadałoby puścić mu test komunikacji z poszczególnymi modułami i wtedy wywaliłoby odpowiedź czy któryś z modułów przestał "gadać", bo się usmażył czy coś.
Nie znam się (jeszcze
) na oprogramowaniach do porządnej diagnostyki Fordów także na ten moment na Twoim miejscu zadzwoniłbym do paru ASO w okolicy i pojechał tam, gdzie najtaniej zrobią odczyt błędów plus test sprawności modułów i jeżeli faktycznie wyjdzie, że masz usmażony moduł czy inne podzespoły to napomknąłbym o tym temu blacharzowi i zażądał chociaż częściowego pokrycia kosztów naprawy.
1) użyłeś "słabego" sprzętu diagnostycznego i wypadałoby podjechać do ASO żeby mieć 100% pewności, że faktycznie w pamięci błędów brak,
2) faktycznie nie masz błędów, a kontrolka pali się cały czas, bo zjarał się moduł ABS i może jeszcze padły inne moduły/czujniki. W tym zakresie wypadałoby puścić mu test komunikacji z poszczególnymi modułami i wtedy wywaliłoby odpowiedź czy któryś z modułów przestał "gadać", bo się usmażył czy coś.
Nie znam się (jeszcze

-
- Forumowicz
- Posty: 107
- Rejestracja: 2017-04-07, 19:56
- Model: 1964 1/2 Convertible
- Silnik: inny V8
- Kolor: Caspian Blue
Re: Problem kontrolki abs itd
Miałem podobny problem w BMW. Paliła mi się na stałe trakcja, ręczny i abs. Sprawcą okazał się alternator, który ładował za niskim napięciem (11.5 V) no i wygląda na to, że te układy są na to właśnie najbardziej czułe. Na komputerze błędów nie było. Regeneracja alternatora pomogła. Nie wiem czy to pomoże, ale może warto sprawdzić
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 12
- Rejestracja: 2019-02-03, 18:00
- Model: VI
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Biały
- Lokalizacja:: Racibórz
- Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Re: Problem kontrolki abs itd
Dziękuję za odpowiedzi, po krótkiej jeździe kontrolka abs zniknęła, niestety nadal święci się kontrola trakcji i hamulec, jeszcze dodatkowo pokazała się kontrola trakcji z napisem off. Na przycisk kontroli trakcji nie reaguje. 

-
- Forumowicz
- Posty: 358
- Rejestracja: 2018-05-26, 12:38
- Model: MY 2016
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Deep Impact Blue
- Lokalizacja:: lubuskie
Re: Problem kontrolki abs itd
Ja miałem taki przypadek w S550 właśnie - czyszcząc obudowę fitra powietrza zabezpieczyłem/zablokowałem wylot filtra dużą szamtą, a składając zapomniałem jej wyciągnąć...
Silnik odpalił, ale po krótkiej chwili zaczął się dusić, przygasać, wariować kompletnie, spadały mu obroty prawie do przygaśnięćia, no i od razu zaświeciły się kontrolki :
ABS, trakcja, ładowanie.
Czyli napięcie w sensie sprawności aku i prawidłowe ładowanie jest ważne. Ładowanie w sensie utrzymywania prawidłowego zakresu napięcia.
Bo ładowanie w S550 jest... inteligentne...pisałem o tym w osobnym wątku, ale nikt się nie odezwał.