Olej do Kojota
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 65
- Rejestracja: 2015-07-24, 08:28
- Model: GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Ruby Red
Re: Olej do Kojota
U mnie V8 motyw jest taki że na 2 wymiany potrzebuję łącznie 15L oleju. Więc najlepszy pakiet to 3x5L i 2x filtr.
Na stronie jest widzę też taki pakiet 3x5L 2xFiltr
http://motoroils.pl/sklep/product_info. ... cts_id=470" onclick="window.open(this.href);return false;
Na stronie jest widzę też taki pakiet 3x5L 2xFiltr
http://motoroils.pl/sklep/product_info. ... cts_id=470" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Olej do Kojota
Po prostu lej to co uważasz za słuszne i zgodnie z tym jak używasz samochodu. Osobiście mam wlany 5W-50 i raczej tylko taki będę lać.house_1 pisze:Zastanawiam się nad użyciem albo oleju 0W-40 lub 5W-50. Czy ktoś może próbował takiego rozwiązania?
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 73
- Rejestracja: 2017-04-16, 15:07
- Model: GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Lightning Blue
Re: Olej do Kojota
No i wlałem. Mobil 0W-40. Wymiana po 4500km. Wskaźnik pokazywał jeszcze 20%.
Patrząc na to co zlałem z silnika, to ja jeszcze chyba nie dorosłem mentalnie do olejów o konsystencji wody.....
Patrząc na to co zlałem z silnika, to ja jeszcze chyba nie dorosłem mentalnie do olejów o konsystencji wody.....
- veeefour
- Forumowicz
- Posty: 1578
- Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
- Model: 2015 GT Fastback US
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race red AT
- Kontakt:
Re: Olej do Kojota
A to wcale nic nie znaczyhouse_1 pisze:No i wlałem. Mobil 0W-40. Wymiana po 4500km. Wskaźnik pokazywał jeszcze 20%.
Patrząc na to co zlałem z silnika, to ja jeszcze chyba nie dorosłem mentalnie do olejów o konsystencji wody.....

-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 265
- Rejestracja: 2016-04-19, 13:16
- Model: GT MY2017
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Magnetic Grey
Re: Olej do Kojota
W zmienolej.pl jest dostępny olej AMSOIL 0W40.
http://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/ ... -oil-0946l" onclick="window.open(this.href);return false;
Sądzę, że mógłby pogodzić zwolenników oleju 5w20 i 5w50.
Nie mogę tylko dopatrzyć się czy spełnia normę Forda WSS-M2C948-B a chciałbym zadowolić serwis Forda.
Co sądzicie?
http://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/ ... -oil-0946l" onclick="window.open(this.href);return false;
Sądzę, że mógłby pogodzić zwolenników oleju 5w20 i 5w50.
Nie mogę tylko dopatrzyć się czy spełnia normę Forda WSS-M2C948-B a chciałbym zadowolić serwis Forda.
Co sądzicie?
- veeefour
- Forumowicz
- Posty: 1578
- Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
- Model: 2015 GT Fastback US
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race red AT
- Kontakt:
Re: Olej do Kojota
https://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2880.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
0W-20 (ASM): API SN (Resource Conserving), SM…; ILSAC GF-5, GF-4…;
ACEA A1/B1; GM dexos1™ (supersedes 6094M) Fortified with detergents that exceed
dexos1 sulfated ash specifications; Chrysler MS-6395; Ford WSS-M2C947-A
5W-20 (ALM): API SN (Resource Conserving), SM…; ILSAC GF-5, GF-4…;
ACEA A1/B1; Ford WSS-M2C945-A, WSS-M2C930-A; Chrysler MS-6395;
GM dexos1™ (supersedes 6094M) Fortified with detergents that exceed dexos1
sulfated ash specifications.
0W-30 (AZO): API SN (Resource Conserving), SM…; ILSAC GF-5, GF-4…;
ACEA A5/B5, A1/B1; Chrysler MS-6395; GM dexos1™ (supersedes LL-A-025,
6094M and 4718M) Fortified with detergents that exceed dexos1 sulfated ash
specifications.
5W-30 (ASL): API SN (Resource Conserving), SM…; ILSAC GF-5, GF-4…;
ACEA A5/B5, A1/B1; Honda HTO-06; Ford WSS-M2C946-A, WSS-M2C929-A;
Chrysler MS-6395; GM dexos1™ (supersedes LL-A-025, 6094M and 4718M)
Fortified with detergents that exceed dexos1™ sulfated ash specifications.
10W-30 (ATM): API SN (Resource Conserving), SM…; ILSAC GF-5, GF-4…;
ACEA A5/B5, A1/B1; GM LL-A-025, 6094M, 4718M; Ford WSS-M2C205-A;
Chrysler MS-6395
0W-40 (AZF): API SN, SM…; Chrysler MS-12633, MS-10725, MS-10850;
Nissan GT-R®
5W-50 (AMR): API SN, SM…; Ford WSS-M2C931-C (Mustang)
0W-20 (ASM): API SN (Resource Conserving), SM…; ILSAC GF-5, GF-4…;
ACEA A1/B1; GM dexos1™ (supersedes 6094M) Fortified with detergents that exceed
dexos1 sulfated ash specifications; Chrysler MS-6395; Ford WSS-M2C947-A
5W-20 (ALM): API SN (Resource Conserving), SM…; ILSAC GF-5, GF-4…;
ACEA A1/B1; Ford WSS-M2C945-A, WSS-M2C930-A; Chrysler MS-6395;
GM dexos1™ (supersedes 6094M) Fortified with detergents that exceed dexos1
sulfated ash specifications.
0W-30 (AZO): API SN (Resource Conserving), SM…; ILSAC GF-5, GF-4…;
ACEA A5/B5, A1/B1; Chrysler MS-6395; GM dexos1™ (supersedes LL-A-025,
6094M and 4718M) Fortified with detergents that exceed dexos1 sulfated ash
specifications.
5W-30 (ASL): API SN (Resource Conserving), SM…; ILSAC GF-5, GF-4…;
ACEA A5/B5, A1/B1; Honda HTO-06; Ford WSS-M2C946-A, WSS-M2C929-A;
Chrysler MS-6395; GM dexos1™ (supersedes LL-A-025, 6094M and 4718M)
Fortified with detergents that exceed dexos1™ sulfated ash specifications.
10W-30 (ATM): API SN (Resource Conserving), SM…; ILSAC GF-5, GF-4…;
ACEA A5/B5, A1/B1; GM LL-A-025, 6094M, 4718M; Ford WSS-M2C205-A;
Chrysler MS-6395
0W-40 (AZF): API SN, SM…; Chrysler MS-12633, MS-10725, MS-10850;
Nissan GT-R®
5W-50 (AMR): API SN, SM…; Ford WSS-M2C931-C (Mustang)
Re: Olej do Kojota
Jak jeździsz normalnie i raz na jakiś czas sobie przyciśniesz, to nie mam pojęcia po co chcesz się pakować w 0W-40 lub 5W-50. Tu nie ma większej filozofii, po prostu olej powinien być dobrany do twojego stylu jazdy. Nie bez powodu Ford leje 5W-20, ponieważ większość osób tak właśnie jeździ.
Ja jeżdżę bardzo agresywnie i do tego na wysokich obrotach (manualna skrzynia biegów), więc dla mnie 5W-50 jest jedynym prawidłowym wyborem.
Ja jeżdżę bardzo agresywnie i do tego na wysokich obrotach (manualna skrzynia biegów), więc dla mnie 5W-50 jest jedynym prawidłowym wyborem.
- BloodyAnt
- Forumowicz
- Posty: 152
- Rejestracja: 2017-02-16, 13:43
- Model: S550
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Magnetic
Re: Olej do Kojota
tak, mialem troche ponizej 1 kropki. Wlałem 700-800 ml i pojawiala sie na polowie wiec mozesz miec racje ;}
Re: Olej do Kojota
Pany
Kon gen VI 5,0 GT Preformance/manual (trochę dłubnięty na ponad 500HP)
Auto używane w ciągu roku od marca do listopada (przez zimę garażuje)
styl jazdy 90% - zakres do 3000rpm okazjonalne pierdo... do 7kk
Przebiegi w tym okresie max 5-7tys
Rozumiem, ze wedle tego co zostało napisane wcześniej w temacie najlepszy wybór to ?
KLIK MOTUL SPECIFIC 948B
I teraz Rozkmina
Do silnika 5.0 ok wchodzi 7,5 litra ?
czy lepiej kupić 2 x 5l w/w Motula = 10l (zostanie na kolejna wymianę ok 2,5 litra ? te 2,5 litra może leżeć zapakowane do kolejnej wymiany ? wtedy bym dokupił tylko 5 litrowa banke)
czy lepiej 5l bańke i 3 x 1l ?
Kon gen VI 5,0 GT Preformance/manual (trochę dłubnięty na ponad 500HP)
Auto używane w ciągu roku od marca do listopada (przez zimę garażuje)
styl jazdy 90% - zakres do 3000rpm okazjonalne pierdo... do 7kk

Przebiegi w tym okresie max 5-7tys
Rozumiem, ze wedle tego co zostało napisane wcześniej w temacie najlepszy wybór to ?
KLIK MOTUL SPECIFIC 948B
I teraz Rozkmina
Do silnika 5.0 ok wchodzi 7,5 litra ?
czy lepiej kupić 2 x 5l w/w Motula = 10l (zostanie na kolejna wymianę ok 2,5 litra ? te 2,5 litra może leżeć zapakowane do kolejnej wymiany ? wtedy bym dokupił tylko 5 litrowa banke)
czy lepiej 5l bańke i 3 x 1l ?
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2438
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
Re: Olej do Kojota
lepiej i taniej 2 bańki po 5l. , może poczekać do następnego roku
Oak pisze:Pany
Kon gen VI 5,0 GT Preformance/manual (trochę dłubnięty na ponad 500HP)
Auto używane w ciągu roku od marca do listopada (przez zimę garażuje)
styl jazdy 90% - zakres do 3000rpm okazjonalne pierdo... do 7kk
Przebiegi w tym okresie max 5-7tys
Rozumiem, ze wedle tego co zostało napisane wcześniej w temacie najlepszy wybór to ?
KLIK MOTUL SPECIFIC 948B
I teraz Rozkmina
Do silnika 5.0 ok wchodzi 7,5 litra ?
czy lepiej kupić 2 x 5l w/w Motula = 10l (zostanie na kolejna wymianę ok 2,5 litra ? te 2,5 litra może leżeć zapakowane do kolejnej wymiany ? wtedy bym dokupił tylko 5 litrowa banke)
czy lepiej 5l bańke i 3 x 1l ?
- BloodyAnt
- Forumowicz
- Posty: 152
- Rejestracja: 2017-02-16, 13:43
- Model: S550
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Magnetic
Re: Olej do Kojota
Czy ktoś leje do coyote 5w30 ? Nie moge znalezc zadnego zgodnego ze specyfikacja. A szkoda mi silnika na 5w20 jak chce poszalec..
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 73
- Rejestracja: 2017-04-16, 15:07
- Model: GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Lightning Blue
Re: Olej do Kojota
Większość 5W-30 to oleje robione z użyciem "hydrokrakingu". Chodzi o to, że po tym zabiegu olej mineralny sprzedaje się jako syntetyczny.
Więc omijaj szerokim łukiem, lub dokładnie zbadaj co to za olej, jaki ma skład i z czego jest zrobiony. Generalnie temat na doktorat.
Ja się doktoryzowałem z oleju i jego parametrów przed pierwszą wymianą (patrz poprzednie moje posty).
Nie zdawałem sobie wcześniej sprawy, że jest tyle zmiennych.
I skończyło się na laniu Mobila 0W-40.
Nie spełnia on totalnie żadnych wymagań Forda, ale względem oleju spełniającego (5W-20 zgodnego z wymaganiami producenta) ma rozciągnięte parametry w każdą stronę, poza energo-oszczędnością vel ekologią. Ale ja jakoś w tę ekologię nie wierzę....
Więc uznałem że jest lepszy i po pierwszych 5000km przebiegu zlałem fabrykę i jest Mobil wymieniany co 10000km. Do tego lpg i "pedal to the metal". Aktualnie przekroczyłem 38000km przebiegu i kończy się drugi komplet tylnych opon
.
Taka uwaga: gdybyś jednak robił długie przejazdy po torze Poznań, lub chciał wcisnąć w podłogę na autostradzie i zdjąć dopiero jak się skończy paliwo, to lepszy może być 5W-50. Ale tylko w ekstremalnych przypadkach.
Więc omijaj szerokim łukiem, lub dokładnie zbadaj co to za olej, jaki ma skład i z czego jest zrobiony. Generalnie temat na doktorat.
Ja się doktoryzowałem z oleju i jego parametrów przed pierwszą wymianą (patrz poprzednie moje posty).
Nie zdawałem sobie wcześniej sprawy, że jest tyle zmiennych.
I skończyło się na laniu Mobila 0W-40.
Nie spełnia on totalnie żadnych wymagań Forda, ale względem oleju spełniającego (5W-20 zgodnego z wymaganiami producenta) ma rozciągnięte parametry w każdą stronę, poza energo-oszczędnością vel ekologią. Ale ja jakoś w tę ekologię nie wierzę....
Więc uznałem że jest lepszy i po pierwszych 5000km przebiegu zlałem fabrykę i jest Mobil wymieniany co 10000km. Do tego lpg i "pedal to the metal". Aktualnie przekroczyłem 38000km przebiegu i kończy się drugi komplet tylnych opon

Taka uwaga: gdybyś jednak robił długie przejazdy po torze Poznań, lub chciał wcisnąć w podłogę na autostradzie i zdjąć dopiero jak się skończy paliwo, to lepszy może być 5W-50. Ale tylko w ekstremalnych przypadkach.