Olej do Kojota

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU

ODPOWIEDZ
SilverTM
Młodszy Forumowicz
Posty: 65
Rejestracja: 2015-07-24, 08:28
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Ruby Red

Re: Olej do Kojota

Post autor: SilverTM » 2017-04-20, 17:11

U mnie V8 motyw jest taki że na 2 wymiany potrzebuję łącznie 15L oleju. Więc najlepszy pakiet to 3x5L i 2x filtr.

Na stronie jest widzę też taki pakiet 3x5L 2xFiltr

http://motoroils.pl/sklep/product_info. ... cts_id=470" onclick="window.open(this.href);return false;



.3lite
Forumowicz
Posty: 414
Rejestracja: 2014-01-06, 01:13
Model: 2015 GT
Silnik: V8 5.0

Re: Olej do Kojota

Post autor: .3lite » 2017-04-26, 18:08

house_1 pisze:Zastanawiam się nad użyciem albo oleju 0W-40 lub 5W-50. Czy ktoś może próbował takiego rozwiązania?
Po prostu lej to co uważasz za słuszne i zgodnie z tym jak używasz samochodu. Osobiście mam wlany 5W-50 i raczej tylko taki będę lać.



house_1
Młodszy Forumowicz
Posty: 73
Rejestracja: 2017-04-16, 15:07
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Lightning Blue

Re: Olej do Kojota

Post autor: house_1 » 2017-05-07, 19:03

No i wlałem. Mobil 0W-40. Wymiana po 4500km. Wskaźnik pokazywał jeszcze 20%.
Patrząc na to co zlałem z silnika, to ja jeszcze chyba nie dorosłem mentalnie do olejów o konsystencji wody.....



Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: Olej do Kojota

Post autor: veeefour » 2017-05-08, 13:03

house_1 pisze:No i wlałem. Mobil 0W-40. Wymiana po 4500km. Wskaźnik pokazywał jeszcze 20%.
Patrząc na to co zlałem z silnika, to ja jeszcze chyba nie dorosłem mentalnie do olejów o konsystencji wody.....
A to wcale nic nie znaczy ;)



genie
Stowarzyszenie MKP
Posty: 265
Rejestracja: 2016-04-19, 13:16
Model: GT MY2017
Silnik: V8 5.0
Kolor: Magnetic Grey

Re: Olej do Kojota

Post autor: genie » 2017-05-16, 11:47

W zmienolej.pl jest dostępny olej AMSOIL 0W40.
http://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/ ... -oil-0946l" onclick="window.open(this.href);return false;
Sądzę, że mógłby pogodzić zwolenników oleju 5w20 i 5w50.
Nie mogę tylko dopatrzyć się czy spełnia normę Forda WSS-M2C948-B a chciałbym zadowolić serwis Forda.
Co sądzicie?



Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: Olej do Kojota

Post autor: veeefour » 2017-05-16, 12:10

https://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2880.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

0W-20 (ASM): API SN (Resource Conserving), SM…; ILSAC GF-5, GF-4…;
ACEA A1/B1; GM dexos1™ (supersedes 6094M) Fortified with detergents that exceed
dexos1 sulfated ash specifications; Chrysler MS-6395; Ford WSS-M2C947-A

5W-20 (ALM): API SN (Resource Conserving), SM…; ILSAC GF-5, GF-4…;
ACEA A1/B1; Ford WSS-M2C945-A, WSS-M2C930-A; Chrysler MS-6395;
GM dexos1™ (supersedes 6094M) Fortified with detergents that exceed dexos1
sulfated ash specifications.

0W-30 (AZO): API SN (Resource Conserving), SM…; ILSAC GF-5, GF-4…;
ACEA A5/B5, A1/B1; Chrysler MS-6395; GM dexos1™ (supersedes LL-A-025,
6094M and 4718M) Fortified with detergents that exceed dexos1 sulfated ash
specifications.

5W-30 (ASL): API SN (Resource Conserving), SM…; ILSAC GF-5, GF-4…;
ACEA A5/B5, A1/B1; Honda HTO-06; Ford WSS-M2C946-A, WSS-M2C929-A;
Chrysler MS-6395; GM dexos1™ (supersedes LL-A-025, 6094M and 4718M)
Fortified with detergents that exceed dexos1™ sulfated ash specifications.

10W-30 (ATM): API SN (Resource Conserving), SM…; ILSAC GF-5, GF-4…;
ACEA A5/B5, A1/B1; GM LL-A-025, 6094M, 4718M; Ford WSS-M2C205-A;
Chrysler MS-6395

0W-40 (AZF): API SN, SM…; Chrysler MS-12633, MS-10725, MS-10850;
Nissan GT-R®

5W-50 (AMR): API SN, SM…; Ford WSS-M2C931-C (Mustang)



.3lite
Forumowicz
Posty: 414
Rejestracja: 2014-01-06, 01:13
Model: 2015 GT
Silnik: V8 5.0

Re: Olej do Kojota

Post autor: .3lite » 2017-05-16, 13:10

Jak jeździsz normalnie i raz na jakiś czas sobie przyciśniesz, to nie mam pojęcia po co chcesz się pakować w 0W-40 lub 5W-50. Tu nie ma większej filozofii, po prostu olej powinien być dobrany do twojego stylu jazdy. Nie bez powodu Ford leje 5W-20, ponieważ większość osób tak właśnie jeździ.

Ja jeżdżę bardzo agresywnie i do tego na wysokich obrotach (manualna skrzynia biegów), więc dla mnie 5W-50 jest jedynym prawidłowym wyborem.



genie
Stowarzyszenie MKP
Posty: 265
Rejestracja: 2016-04-19, 13:16
Model: GT MY2017
Silnik: V8 5.0
Kolor: Magnetic Grey

Re: Olej do Kojota

Post autor: genie » 2017-05-16, 13:46

Dzięki Panowie.



Awatar użytkownika
BloodyAnt
Forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2017-02-16, 13:43
Model: S550
Silnik: V8 5.0
Kolor: Magnetic

Re: Olej do Kojota

Post autor: BloodyAnt » 2018-08-20, 15:13

Ile ml mieści się od 1 do 2 kropki ? :) coyote 2017



Alicante
Młodszy Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 2017-10-18, 18:29
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: Katowice

Re: Olej do Kojota

Post autor: Alicante » 2018-08-22, 14:50

jakieś 1,5l pewnie - masz na myśli podziałkę na pseudobagnecie?



Awatar użytkownika
BloodyAnt
Forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2017-02-16, 13:43
Model: S550
Silnik: V8 5.0
Kolor: Magnetic

Re: Olej do Kojota

Post autor: BloodyAnt » 2018-08-22, 14:59

tak, mialem troche ponizej 1 kropki. Wlałem 700-800 ml i pojawiala sie na polowie wiec mozesz miec racje ;}



Oak
Posty: 8
Rejestracja: 2018-02-24, 00:05
Model: S550
Kolor: Black

Re: Olej do Kojota

Post autor: Oak » 2018-09-18, 12:17

Pany

Kon gen VI 5,0 GT Preformance/manual (trochę dłubnięty na ponad 500HP)
Auto używane w ciągu roku od marca do listopada (przez zimę garażuje)
styl jazdy 90% - zakres do 3000rpm okazjonalne pierdo... do 7kk :)
Przebiegi w tym okresie max 5-7tys
Rozumiem, ze wedle tego co zostało napisane wcześniej w temacie najlepszy wybór to ?

KLIK MOTUL SPECIFIC 948B

I teraz Rozkmina
Do silnika 5.0 ok wchodzi 7,5 litra ?
czy lepiej kupić 2 x 5l w/w Motula = 10l (zostanie na kolejna wymianę ok 2,5 litra ? te 2,5 litra może leżeć zapakowane do kolejnej wymiany ? wtedy bym dokupił tylko 5 litrowa banke)
czy lepiej 5l bańke i 3 x 1l ?



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2438
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Re: Olej do Kojota

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2018-09-18, 14:23

lepiej i taniej 2 bańki po 5l. , może poczekać do następnego roku

Oak pisze:Pany

Kon gen VI 5,0 GT Preformance/manual (trochę dłubnięty na ponad 500HP)
Auto używane w ciągu roku od marca do listopada (przez zimę garażuje)
styl jazdy 90% - zakres do 3000rpm okazjonalne pierdo... do 7kk :)
Przebiegi w tym okresie max 5-7tys
Rozumiem, ze wedle tego co zostało napisane wcześniej w temacie najlepszy wybór to ?

KLIK MOTUL SPECIFIC 948B

I teraz Rozkmina
Do silnika 5.0 ok wchodzi 7,5 litra ?
czy lepiej kupić 2 x 5l w/w Motula = 10l (zostanie na kolejna wymianę ok 2,5 litra ? te 2,5 litra może leżeć zapakowane do kolejnej wymiany ? wtedy bym dokupił tylko 5 litrowa banke)
czy lepiej 5l bańke i 3 x 1l ?



Awatar użytkownika
BloodyAnt
Forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2017-02-16, 13:43
Model: S550
Silnik: V8 5.0
Kolor: Magnetic

Re: Olej do Kojota

Post autor: BloodyAnt » 2018-09-24, 22:23

Czy ktoś leje do coyote 5w30 ? Nie moge znalezc zadnego zgodnego ze specyfikacja. A szkoda mi silnika na 5w20 jak chce poszalec..



house_1
Młodszy Forumowicz
Posty: 73
Rejestracja: 2017-04-16, 15:07
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Lightning Blue

Re: Olej do Kojota

Post autor: house_1 » 2018-09-25, 19:04

Większość 5W-30 to oleje robione z użyciem "hydrokrakingu". Chodzi o to, że po tym zabiegu olej mineralny sprzedaje się jako syntetyczny.
Więc omijaj szerokim łukiem, lub dokładnie zbadaj co to za olej, jaki ma skład i z czego jest zrobiony. Generalnie temat na doktorat.
Ja się doktoryzowałem z oleju i jego parametrów przed pierwszą wymianą (patrz poprzednie moje posty).
Nie zdawałem sobie wcześniej sprawy, że jest tyle zmiennych.
I skończyło się na laniu Mobila 0W-40.
Nie spełnia on totalnie żadnych wymagań Forda, ale względem oleju spełniającego (5W-20 zgodnego z wymaganiami producenta) ma rozciągnięte parametry w każdą stronę, poza energo-oszczędnością vel ekologią. Ale ja jakoś w tę ekologię nie wierzę....

Więc uznałem że jest lepszy i po pierwszych 5000km przebiegu zlałem fabrykę i jest Mobil wymieniany co 10000km. Do tego lpg i "pedal to the metal". Aktualnie przekroczyłem 38000km przebiegu i kończy się drugi komplet tylnych opon ;) .
Taka uwaga: gdybyś jednak robił długie przejazdy po torze Poznań, lub chciał wcisnąć w podłogę na autostradzie i zdjąć dopiero jak się skończy paliwo, to lepszy może być 5W-50. Ale tylko w ekstremalnych przypadkach.



ODPOWIEDZ

Wróć do „VI Generacja (2015- ... )”