Demontaż tunelu

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
gmlyn
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 2016-07-05, 09:54
Model: GT MY2017
Silnik: V8 5.0

Demontaż tunelu

Post autor: gmlyn » 2017-02-27, 12:19

Witam,

zainspirowany projektem jagera (viewtopic.php?f=185&t=10720&hilit=tunel&start=15) postanowiłem także dać tunel i oboczności do obszycia skórą. Fabryczny jaki jest każdy widzi... Wczoraj zdemontowałem elementy, poniżej kilka słów i obrazów, może się komuś przydadzą.

Kolega Marcelkr zapodał kiedyś linka do instrukcji demontażu (http://themustangsource.com/forums/f806 ... al-536017/), która była pomocna ale w pewnych punktach niepełna. Ja zrobiłem tak:

1. Zdjąłem boczne dolne panele maskujące tunel, te przy nogach kierowcy i pasażera. Są na klipsy, bardzo lekko wychodzą.
2. Po zdjęciu ukazują się po 2 śrubki po obu stronach - które trzymają przednie wąsy właściwego tunelu. Odkręcić, nasadka 7 mm.
3. Teraz trzeba poluzować obudowę mieszka lewarka biegów. Ściągamy gumę tej półeczki na monety, wsadzamy paluchy pod plasik udający aluminium i ciągniemy do góry. Jest na klipsy, wychodzą trochę ciężej niż boczne dolne panele. Wystarczy jak wyklikniemy to, nie trzeba ściągać całkiem (w tym celu trzeba by odkręcać śrubkę przy przodzie lewarka), trzeba wręcz uważać żeby nie urwać wiązki elektrycznej gdyby ktoś się nadmiernie natężył.
4. Otwieramy klapkę schowka pod łokciem i następuje najbardziej siłowy moment - trzeba tylne wąsy tunelu wyklikać. Te klipsy trzymają strasznie mocno, wręcz bałem się, że jednak jest tam gdzieś śruba. Ostatecznie udało się nie połamać, użyłem 2 klinów winylowych i trzecim jakoś to wyrwałem. Gdy puści pierwsza spinka robi się łatwiej, pojawia się miejsce gdzie można przesuwać klin do przodu auta.
5. Dochodząc do dziur na kubki ostrożnie ciągniemy tunel do góry, bowiem są tam 2 wiązki elektryczne (a w linku wklejonym wyżej koleś pisze o 1 wiązce, więc uwaga). Trzeba wsadzić tam rękę i obie odpiąć. Tak to wygląda:

Obrazek

6. Po odpięciu wiązek możemy już cały tunel do końca wyklikać. Dość mocno siedział na klipsach przy bokach radia, ale dało radę. Mieszek lewarka po prostu zostaje (lata luźno, warto sobie czymś zabezpieczyć), hamulec ręczny trzeba zaciągnąć na maksa, tak by jak najbardziej pionowo dźwignia była i wyciągnąć tunel przez dźwignię. I voila, jest.
7. Koleś z linka wyciągał jeszcze przednie plaściory (te z wlotami powietrza) żeby dostać się do śrub radia i ściągnąć przedni panel radia. Po co - nie wiem, do tunelu jest to zbędne.
8. Pamiętając o tym, że mamy odpięte 2 wiązki (z czego jedna do detektora kluczyka) kładziemy tunel do góry nogami i odkręcamy kilka śrubek podstawy dziurek na kubki.

Obrazek

Odkręconą podstawę podpinamy z powrotem do wiązek.
9. Mamy ściągnięty tunel i 2 przednie dolne panele. Zostaje półokrągły tył tunelu i klapka schowka pod łokieć, która pokryta jest wspaniałym skajem. Otwieramy klapkę, plastik od jej spodu podważamy, łatwo schodzi. Ujawniają się bodajże 4 śrubki, które mocują klapkę do metalowego stelażu

Obrazek

Okręcamy i klapka ze skaju zostaje nam w rękach, też pójdzie do obszycia. Odpinamy wiązkę. Mamy łatwy dostęp do półokrągłego tyłu tunelu, klipsy łatwo puszczają. Metalowy stelaż klapki ma sprężynę, przez co chciałby być ciągle otwarty - ja sobie drucikiem go przymusiłem do zamknięcia się żeby ciągle światełko tam nie świeciło.

Obrazek

I po robocie. Po wszystkim mamy latający mieszek lewarka, stelaż klapki przyczepiony na drucik i dziurę z dostępem do wiązek w centralnej części, którą warto czymś zabezpieczyć. No i 4 elementy tunelu plus klapkę do obszycia. Samochodem można normalnie jeździć w oczekiwaniu aż pan tapicer znajdzie czas.

Wiadomo, że nie jest to rozbicie atomu ale może ten dezyderat się komuś przyda. Mi z zerowym doświadczeniem i umiejętnościami, które oceniam jako co najwyżej średnie cała robota zajęła 20-30 minut.



genie
Stowarzyszenie MKP
Posty: 265
Rejestracja: 2016-04-19, 13:16
Model: GT MY2017
Silnik: V8 5.0
Kolor: Magnetic Grey

Re: Demontaż tunelu

Post autor: genie » 2017-02-27, 12:44

Super opis, dzięki, na pewno przyda się.
A tego plastiku co siedzi na tyle tunelu między fotelami i widocznego z tyłu nie dajesz do obszycia?
Czy nie da się go zdjąć?



Awatar użytkownika
gmlyn
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 2016-07-05, 09:54
Model: GT MY2017
Silnik: V8 5.0

Re: Demontaż tunelu

Post autor: gmlyn » 2017-02-27, 14:00

Jeśli chodzi o ten półokrągły element, który widać za klapką na ostatnim zdjęciu - czyli tak jakby tył tunelu - to tak, daję, opisałem powyżej, że bardzo łatwo schodzi po zdjęciu klapki. Łącznie daję 5 elementów:

1. prawą dolną maskownicę
2. lewą dolną maskownicę
3. tunel środkowy (to gdzie jest dziura na kubki i pół-dziura na mieszek lewarka)
4. tył tunelu
5. klapkę schowka pod łokciem, która obszyta jest skajem

pozdro



Artur Wolsztyn
Młodszy Forumowicz
Posty: 91
Rejestracja: 2016-01-19, 20:46
Model: GT 5.0
Silnik: V8 5.0
Kolor: magnetyk ;-)

Re: Demontaż tunelu

Post autor: Artur Wolsztyn » 2017-03-01, 22:39

A ten srebrny plastyk przy nawiewach to duzo roboty żeby zdjąc i choc hydro zapodać ???



Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: Demontaż tunelu

Post autor: veeefour » 2017-03-01, 22:43

Nie duzo ale czasem spinki pekaja wiec warto miec kilka na zapas. Ja grzalem suszarka a i tak jeden sie poddal.



Awatar użytkownika
gmlyn
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 2016-07-05, 09:54
Model: GT MY2017
Silnik: V8 5.0

Re: Demontaż tunelu

Post autor: gmlyn » 2017-03-02, 11:37

Potwierdzam słowa veeefour'a - schodzi generalnie łatwo, jest tylko na spinki. Są 4 elementy - najpierw ściągasz prawy boczny, potem od prawej podważasz ten duży centralny z dziurami na nawiewy przesuwając się w kierunku kierownicy.



Awatar użytkownika
gmlyn
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 2016-07-05, 09:54
Model: GT MY2017
Silnik: V8 5.0

Re: Demontaż tunelu

Post autor: gmlyn » 2017-03-16, 14:26

Wróciło od tapicera. Wygląda tak:

Obrazek

Montaż w odwrotnej kolejności zajmuje kilka chwil. Jedną trudnością okazało się to, że 2 przeszycia na klapce były minimalnie zbyt grube, przez co klapka nie chciała się zatrzaskiwać. Podpiłowałem plastikowy zaczep (tj. powiększyłem dziurkę o jakiś 1 mm "w dół") i wszystko hula.



Marcelkr
Młodszy Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 2016-12-15, 19:07
Model: Ecoboost , manual
Kolor: Czerwony

Re: Demontaż tunelu

Post autor: Marcelkr » 2017-03-29, 20:41

gmlyn pisze:Wróciło od tapicera. Wygląda tak:

Obrazek

Montaż w odwrotnej kolejności zajmuje kilka chwil. Jedną trudnością okazało się to, że 2 przeszycia na klapce były minimalnie zbyt grube, przez co klapka nie chciała się zatrzaskiwać. Podpiłowałem plastikowy zaczep (tj. powiększyłem dziurkę o jakiś 1 mm "w dół") i wszystko hula.

Wygląda to świetnie, mnie to czeka dopiero ale z tym opisem co dałeś to będzie małe piwo :D
Tapicer z Wrocławia?



mjaza
Forumowicz
Posty: 277
Rejestracja: 2016-11-01, 15:58
Model: 2016
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: Warszawa

Re: Demontaż tunelu

Post autor: mjaza » 2017-03-29, 21:06

A tak z ciekawości jaki był koszt obszycia?



Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: Demontaż tunelu

Post autor: veeefour » 2017-03-29, 21:08

mjaza pisze:A tak z ciekawości jaki był koszt obszycia?
+1



Awatar użytkownika
gmlyn
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 2016-07-05, 09:54
Model: GT MY2017
Silnik: V8 5.0

Re: Demontaż tunelu

Post autor: gmlyn » 2017-03-30, 09:11

Dałem 1200 zł. Moim zdaniem dużo, ale (a) nie znam się, może to tyle warte (b) do 2 innych znalezionych w necie "tapicerów samochodowych" z Wro i okolic dzwoniłem - nawet nie chcieli gadać o tak małym zleceniu. Polecali tego, który mi obszył. Tenże robotę zrobił ładnie (na ile potrafię to ocenić), czyli kompetencje merytoryczna ma, zdecydowanie brak mu jednak zdolności interpersonalnych :] Słowem - trzeba się naprosić by okazał łaskę i wziął te 1200 zł. Link do niego:

http://www.tapicer-samochodowy.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Edit: jeśli już będziecie w to iść to zastanówcie się czy nie zrobić od razu mieszków hamulca ręcznego i lewarka biegów w tej samej skórze. Ja nie zrobiłem, teraz wyraźnie widać, że to inny materiał. Nie ma tragedii ale chyba lepiej byłoby gdyby skóra i przeszycia były takie same. Po drugie, jeśli ktoś ma fantazję to w ogóle można coś zamieszać - skoro tapicer będzie miał ściągnięte elementy to wsio ryba czy będzie robił na czarno+srebrne przeszycia (jak na fotelach, zagłówkach itd.) czy inaczej. Można pójść w jakiś fajny kolor gdy ktoś ma odwagę.



ODPOWIEDZ

Wróć do „VI Generacja (2015- ... )”